Mies ignooraa viestejäni, pitäisikö tästä suuttua?
Olen tapaillut/seurustellut (ei olla vielä varsinaisesti siis määritelty että nyt seurustellaan, puhuttu vaan että molemmat haluaa vakavaa) puoli vuotta erään miehen kanssa. Ei asuta siis yhdessä vielä. Hän kyllä vastaa viesteihini joka päivä, mutta monesti käy niin kuin eilen: hän on alku illasta vastannut viesteihini, mutta sitten loppuiltana/yöllä ei enää aukaise viestejäni, vaikka huomaan hänen olleen yöllä paikalla muualla somessa. Hän siis aukaisee ja vastaa viestini sitten vasta seuraavana päivänä, vaikka tiedän hänen valvoneen myöhään eli on kyllä ollut hereillä vielä kun laitoin viestiä.
Olen tästä asiasta nalkuttanut monesti, että miksi hän ignooraa niin usein. Mies ei tätä ymmärrä, väittää vaan että ei kyllä ignooraa vaan ei ole esim. Ehtinyt vastata tai kuullut että viesti tullut. Kuitenkin ollut somessa paikalla niin epäilen tätä.. Ja esim eilenkin nähtiin kyllä pari tuntia alku illasta, ja yleensäkkin nähdään n. Joka toinen päivä. Eikä tätä ignooraamista tapahdu päivittäin, mutta aika usein kuitenkin.
Pitäisikö minun vielä raivota tuosta ignooraus asiasta ja laittaa perään joku vihainen viesti että taasko teet noin, vai mitä teen? Minusta tuo on ahdistavaa ja välinpitämätöntä käytöstä.
Kommentit (164)
No siis, esim eilisestä oltiin jo viikonloppuna sovittu, että maanantaina nähdään ja katsotaan leffoja. Sitten mies ei koko vuorokautena vastannut, kunnes tuli viime yönä viesti että juuri heräsi.
Ja tänään kun laitoin viestin että nähdäänkö ja puhutaanko tänään, niin mies vastasi "juu". Sitten kysyin, käykö kuuden aikaan. Meni 2 tuntia, mies ei vastannut, joten soitin. Ei vastannut tähänkään. Ja lopulta jätin viestin, että olisin todella halunnut puhua ja selvittää asiat, mutta huomaan selkeästi että hän ei ole tosissaan, koska tuo ignooraminen on selkeästi tahallista eikä noin käyttäydytä jos välitetään.
No, tähän mies vastasi, että "mitä h*lvettiä, kyllä olen tosissani ja en säädä muiden kanssa. Soitan kun olen kotona niin jutellaan".
Ja tästä on nyt 4 tuntia aikaa eikä mies ole soittanut.. enkä itsekään tuohon miehelle enää vastannut.
Että en kyllä tosiaan vaadi miestä vastaamaan aina nopeasti, mutta jos ollaan sovittu että nähdään/puhutaan, ja mies ei vastaa koko päivänä mitään, niin eikö silloin ole jo aihetta suuttua. Mutta tosiaan en aio enää "raivota" miehelle, koska mielestäni hän nyt on teoillaan osoittanut, että ei ole tosissaan.
- Ap
Miehelle tuo teidän suhde voi sopia hyvinkin. Sinä odotat ja kun hänen armollaan on aikaa niin näette. Mutta sinulle ei taida sopia tuollainen varalla roikkuminen. Sinun kanssa ollaan jos ei nukuta tai kavereiden kanssa ei ole mitään kivaa tekemistä.
Pyysikö mies edes anteeksi kun ette nähneetkään maanantaina vaikka niin oli sovittu?
Eiköhän tuo teidän suhde ole tullut tiensä päähän. Parempaakin on tarjolla
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tuo teidän suhde voi sopia hyvinkin. Sinä odotat ja kun hänen armollaan on aikaa niin näette. Mutta sinulle ei taida sopia tuollainen varalla roikkuminen. Sinun kanssa ollaan jos ei nukuta tai kavereiden kanssa ei ole mitään kivaa tekemistä.
Pyysikö mies edes anteeksi kun ette nähneetkään maanantaina vaikka niin oli sovittu?
Eiköhän tuo teidän suhde ole tullut tiensä päähän. Parempaakin on tarjolla
Ei pyytänyt anteeksi maanantaita, laittoi vain että just heräsi. Ja olen samaa mieltä, ansaitsen parempaa.
- Ap
Minkä ikäisiä olette? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Jotenkin tunnutte tosi nuorilta. Onko mies ollut pitkään työttömänä? Mitä hän tekee päivisin? Onko miehellä päihteidenkäyttöongelmaa? Tai jotain muuta vaikeutta elämänhallinnan kanssa? Vuorokausirytmi tuntuu ainakin olevan sekaisin.
Onko paikkakunnallasi jotenkin vähän miehiä, kun olet tuollaiseen tapaukseen jumiutunut? Tuntuu, että mies ei saa mitään otetta elämästään, ja samanlaista ajelehtimista on myös teidän suhde. Mitä saat tuosta? Minkä takia pidät kiinni miehestä? Tuntuu, ettet tiedä paremmasta, vaikka sekä mies että suhde voisivat olla paljon parempia.
Miten niin just heräsi, jos olitte sopineet jotain. Sillin kyllä normaali ihminen pysyttelee hereillä eikä mene nukkumaan.
Mies kasvamaan ja jos haluaa joskus alkaa käyttäytyä vastuullisemmin niin voitte ottaa toisen erän.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Jotenkin tunnutte tosi nuorilta. Onko mies ollut pitkään työttömänä? Mitä hän tekee päivisin? Onko miehellä päihteidenkäyttöongelmaa? Tai jotain muuta vaikeutta elämänhallinnan kanssa? Vuorokausirytmi tuntuu ainakin olevan sekaisin.
Onko paikkakunnallasi jotenkin vähän miehiä, kun olet tuollaiseen tapaukseen jumiutunut? Tuntuu, että mies ei saa mitään otetta elämästään, ja samanlaista ajelehtimista on myös teidän suhde. Mitä saat tuosta? Minkä takia pidät kiinni miehestä? Tuntuu, ettet tiedä paremmasta, vaikka sekä mies että suhde voisivat olla paljon parempia.
Minä olen 23v, mies 31. Ja hänellä on ollut minuakin nuorempi tyttöystävä ennen minua, tosin he ihan asuivatkin yhdessä (suhde kesti puoli vuotta). En tiedä heidän erosta muuta kuin että tuo tyttö viihtyikin paremmin toisten miesten luona ja heille ystävyys toimii paremmin. Mies on ollut työtön oikeastaan koko ikänsä. Ei päihdeongelmaa, ehkä kerran pari kuussa käy juomassa.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
No siis, esim eilisestä oltiin jo viikonloppuna sovittu, että maanantaina nähdään ja katsotaan leffoja. Sitten mies ei koko vuorokautena vastannut, kunnes tuli viime yönä viesti että juuri heräsi.
Ja tänään kun laitoin viestin että nähdäänkö ja puhutaanko tänään, niin mies vastasi "juu". Sitten kysyin, käykö kuuden aikaan. Meni 2 tuntia, mies ei vastannut, joten soitin. Ei vastannut tähänkään. Ja lopulta jätin viestin, että olisin todella halunnut puhua ja selvittää asiat, mutta huomaan selkeästi että hän ei ole tosissaan, koska tuo ignooraminen on selkeästi tahallista eikä noin käyttäydytä jos välitetään.
No, tähän mies vastasi, että "mitä h*lvettiä, kyllä olen tosissani ja en säädä muiden kanssa. Soitan kun olen kotona niin jutellaan".
Ja tästä on nyt 4 tuntia aikaa eikä mies ole soittanut.. enkä itsekään tuohon miehelle enää vastannut.
Että en kyllä tosiaan vaadi miestä vastaamaan aina nopeasti, mutta jos ollaan sovittu että nähdään/puhutaan, ja mies ei vastaa koko päivänä mitään, niin eikö silloin ole jo aihetta suuttua. Mutta tosiaan en aio enää "raivota" miehelle, koska mielestäni hän nyt on teoillaan osoittanut, että ei ole tosissaan.
- Ap
Kyllä tuossa on jokin pielessä, jos sovittuja asioita ei pidetä eikä edes pahoitella. Eikä edes ilmoiteta että nyt ei onnistu.
Kannattaa kyllä varautua dumppaamaan tuo mies.
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri ja myös kokemattomuus ja nuori ikä altistaa tuollaiselle. Jos molemmat ovat kovin nuoria, niin ei se veemäisesti tekevä osapuolikaan välttämättä ymmärrä sitä, että sen kumppanin pitää olla niin kivaa seuraa, ettei sitä voi hylätä tuosta vaan esim. jääkiekkopelin ja baari-illan vuoksi, jos on sovittu yhteistä tekemistä. Oikeasti aikuisten ja kokeneiden ihmisten pitää kyllä tietää mikä on oikein ja mikä väärin ja kuinka elämän tärkeimpiä ihmisiä pitää kohdella.
Juuri näin. Tästä syystä päädyin lopettamaan oman suhteeni, vaikka pidin siitä miehestä hyvin paljon. Hän vaan ei arvostanut minua riittävästi, koska tapaamisista ei tullut usein mitään ja niistä sopiminenkin oli kovin vaikeaa. Kommunikaation puutteesta ei tarvinne mainitakaan.
Kyllä sitä on ollut tyhmä.
Kyllä se taitaa olla parempi, että annan nyt olla jos mies ei itse aktiivisesti osoita halua puhua asioista. Minä kuitenkin olen sitä jo yrittänyt, niin jos mies tippaakaan välittää minusta, niin hän kyllä ottaa yhteyttä itse. Jos ei, niin tämä oli sitten tässä. Minun ei ainakaan tarvitse enää pelätä, ignooraako hän taas ja rikkooko lupauksensa eikä taas nähdäkkään. Haluan normaalin parisuhteen ja tämä ei sitä ole.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko viestejä koko ajan pitkin päivää? En minäkään sellaista jaksaisi, jos muutenkin näette usein. Voithan vaikka soittaa sellaisena päivänä kun ette näe. Vähennä nyt itse huomattavasti sitä viestittelyä ja katso mitä tapahtuu. Kyllä sinä sen huomaat, jos mies on edelleen kiinnostunut seurustelusta.
En laita, juuri sen takia kun stressaa jos mies ei taas vastaakkaan. Laitan viestiä oikeastaan vain silloin kun kysyn nähdäänkö monelta tms. En ole laittanut enää muutamaan viikkoon edes hyvän yön viestiä.
- Ap
Koko tämä aihe on stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastaako jotkut sellaista ns. pelailua, että eivät tahallaan vastaa viesteihin (tai lue niitä) esim. koko päivänä, vaikka aikaa olisi? Ikään kuin pitääkseen toista varpaillaan. En ole emnen törmännyt tuollaiseen, enkä itse harrasta moista vaikken aina ehdikään kovin nopeasti vastata, mutta nyt tutustuin henkilöön, joka ilmeisesti toimii noin. Hämmentävää. Miksi?
Joskus olen tehnyt näin, koska minua ei kiinnostanut kyseisen henkilön viestit enkä olisi jaksanut kirjoitella mitään.
Jos nyt mietitään, että mies/nainen on palavasti ihastunut, niin ei koe toisen viestejä mitenkään riesaksi ja tykkää kyllä saada ihastukselta viestejä ja tykkää vastailla niihin asap. Jos toinen on joku mielipuolinen viestien sarjatulittaja, niin eiköhän sellaiselle ihmiselle vain sanota, että kiitos tämä oli tässä.
"toinen on joku mielipuolinen viestien sarjatulittaja"
: D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla parempi, että annan nyt olla jos mies ei itse aktiivisesti osoita halua puhua asioista. Minä kuitenkin olen sitä jo yrittänyt, niin jos mies tippaakaan välittää minusta, niin hän kyllä ottaa yhteyttä itse. Jos ei, niin tämä oli sitten tässä. Minun ei ainakaan tarvitse enää pelätä, ignooraako hän taas ja rikkooko lupauksensa eikä taas nähdäkkään. Haluan normaalin parisuhteen ja tämä ei sitä ole.
- Ap
Olet oikeassa.
Mikäli hän ottaa yhteyttä, kannattaa keskustella asiasta vielä kertaalleen kunnolla. Mieti sitten, haluatko sellaista suhdetta, millaisen hän on valmis tarjoamaan. Pelkkään puheeseen tosin ei kannata liikaa luottaa, teoista näkee onko ihminen tosissaan.
Jos olet 23v niin olet vielä niin nuori, että kerkeät varmasti tavata miehen joka välittää sinusta.
Tuntuu, että 31 vuotiaalla on jo uusi nuorempi kierrossa (viitaten siihen, että aikaisemmin seurustellut vielä nuoremman kanssa).
Jos nyt jo 6 kk jälkeen tuntuu että et saa suhteesta ihan mitä haluat ja toinen ignooraa ja on etäinen niin teillä ihan selkeästi liian erilaiset käsitykset siitä miten suhteessa kuuluu kommunikoida. Etsi joku, joka viestittelee kanssasi mielellään. Niitäkin on olemassa, jotka on ihan yhtä takiaisia ja tahtoo laittaa koko aika viestiä jos olet juuri se jonka hän haluaa.
Se on illat vaimon ja lasten kanssa. On laittanut puhelimesta sun viestien ilmoitukset pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt jo 6 kk jälkeen tuntuu että et saa suhteesta ihan mitä haluat ja toinen ignooraa ja on etäinen niin teillä ihan selkeästi liian erilaiset käsitykset siitä miten suhteessa kuuluu kommunikoida. Etsi joku, joka viestittelee kanssasi mielellään. Niitäkin on olemassa, jotka on ihan yhtä takiaisia ja tahtoo laittaa koko aika viestiä jos olet juuri se jonka hän haluaa.
En kyllä odota mitään takiaista, mutta mielestäni on normaalia, että jos on tosissaan toisen kanssa niin haluaa viettää aikaa enemmän kuin 2h päivässä, pitää lupauksistaan kiinni ja vastata vuorokauden aikana jos ollaan sovittu että nähdään..
Mutta koska mies ei selvästi ole kiinnostunut puhumaan, niin ei tätä asiaa saa enää selvitettyä.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä odota mitään takiaista, mutta mielestäni on normaalia, että jos on tosissaan toisen kanssa niin haluaa viettää aikaa enemmän kuin 2h päivässä, pitää lupauksistaan kiinni ja vastata vuorokauden aikana jos ollaan sovittu että nähdään..
Mutta koska mies ei selvästi ole kiinnostunut puhumaan, niin ei tätä asiaa saa enää selvitettyä.
- Ap
Et vaadi liikoja. Kannattaa unohtaa tuo mies. Sillä on jotain, mitä ei kerro sinulle. Esimerkiksi huumeongelma (sitä ei todellakaan aina huomaa helposti) tai muita naisjuttuja. Et menetä mitään.
Siis en tiedä mitä pelleilyä tämä on.. mies laittoi minulle viestin ja kysyi missä olen, vastasin olevani kotona ja ei ole edes avannut tätä viestiä muutamaan tuntiin..
Miksi kysyi kun ei aio edes vastata? Haluaako vain tahallaan roikottaa minua vai mikä tämä juttu on?
- Ap
Kuule ei sillä ole mitään merkitystä mikä juttu tuo on. Jätät sen. Jos yhdessä olo on jatkuvaa taistelua, ihmettelyä, pahaa mieltä jne niin ei se kannata.
Unohda jo se mies!
Näin juuri ja myös kokemattomuus ja nuori ikä altistaa tuollaiselle. Jos molemmat ovat kovin nuoria, niin ei se veemäisesti tekevä osapuolikaan välttämättä ymmärrä sitä, että sen kumppanin pitää olla niin kivaa seuraa, ettei sitä voi hylätä tuosta vaan esim. jääkiekkopelin ja baari-illan vuoksi, jos on sovittu yhteistä tekemistä. Oikeasti aikuisten ja kokeneiden ihmisten pitää kyllä tietää mikä on oikein ja mikä väärin ja kuinka elämän tärkeimpiä ihmisiä pitää kohdella.