Olis kiva kun jättäisitte ne lapsiperhepaikat lasten kanssa autoileville!
Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
Kommentit (371)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
5 hengen auto tuli hetkessä kohdalleja tööttäili. Pariskunta nousi autosta kysymään, etteikö nainen ollut nähnyt heidän autonsa vilkkua? He olivat siihen paikkaan ensin menossa. Nainen ei sanonut mitään ja kun pariskunta huomasi, että naisella ei edes ollut lapsia mukanaan, niin siitähän riemu repesi.
Nainen ei ruvennut siirtämään autoaan, vaan yritti hilppasta kauppaan pakoon. Lapsiperheen isä sanoi, että selvä. Minä parkkeeraan nyt tähän sinun auton taakse ja usko, kun sanon: Meillä saattaa kestää tämä ostosreissu. Kestää ne yleensäkin, mutta nyt loppu kiireet tältä päivältä. Voit sitten miettiä: 1. Kannattiko oikaista törkeästi edestä ja kaiken lisäksi yksin? 2. Kumpi mielestäsi olisi tarvinnut paikkaa enemmän?
Saat miettiä ihan rauhassa, lupaan sen. Ja toisekseen, tuollaisen omaan napaan tuijottavan kotkan takia maksaisin mielelläni vaikka sakot. Tosin sakkoja en tule saamaan, sillä olen jutellut kauppiaan kanssa samanlaisista törkimyksistä. Kauppias sanoi laittaneensa kiinteistön pihalle selvän kyltin lapsiperheparkista ja jos joku ei sitä noudata, niin ei hän myöskään kutsu sakottajaa toisesta "luvattomasta" pysäköinnistä.
Tässä vaiheessa nainen tuli katumapäälle ja sanoi ajavansa pois, mutta mies sanoi, että mitä turhaa, me ollaan nyt tässä jo.
Tätä näytelmää oli ihan pakko seurata, vaikka mies jo soitteli autosta, että minne olin unohtunut..
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin, jaksaa aikuinen mies noin kitistä kun joku menikin parkkiin ennen häntä. Se on vaan voivo jos ei itse kerkiä ja paikka menee.
[/quote]
Aivan. Lapsellinen tässä oli tuo isä. Lapset sai hyvän mallin, miten ratkaistaan ongelmat. Ei muuta kuin uhkaillaan ja rähistään.
Varsinainen ilmapalloisä. Ihme ettei nillittänyt videon kanssa fb.ssä, että joku nainen vei meidän paikan ja lapset itki ja parkui, kun joutuivat kävelemään 50 metriä
[/quote]
Törkeää. Jos naisella oli jokin vamma, mikä ei silti oikeuttanut invalidikorttiin ja tämä terve mies terveiden lasten kanssa alkoi rähisemään.
Ei, en todellakaan haluaisi tuollaista miestä miehekseni, enkä lasteni isäksi.
Auton ulkonäöstä ja siitä, että ei ole lapsia, ei näe päällepäin, jos kuskilla on liikkumisvaikeuksia
Miksi Suomessa raahataan ensinnäkin koko perhe kauppaan?
Siksi koska vain Suomessa lapset halutaan kauppaan koska ne pikkutyrannit saa huutamalla ja kiljumalla päättää mitä perheessä syödään! Jenkeissä näkee harvoin kokonaisia perheitä kaupassa, yleensä vanhemmat jättävät lapset kotiin hoitoon ja ostelevat kaiken kaksistaan, tai sitten jompi kumpi vanhemmista suorittaa marketin ruokaostokset.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:16"]Olin itse kerran todistamassa tilannetta, jossa lapsiperheparkkiin (aivan oikein luit; kyltissä luki lapsiperheparkki), oli kääntymässä auto, jossa 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Tämä auto joutui väistämään jalankulkijaa ja sillä välin ruutuun ajoi nuori nainen (autossa ei muita).
5 hengen auto tuli hetkessä kohdalleja tööttäili. Pariskunta nousi autosta kysymään, etteikö nainen ollut nähnyt heidän autonsa vilkkua? He olivat siihen paikkaan ensin menossa. Nainen ei sanonut mitään ja kun pariskunta huomasi, että naisella ei edes ollut lapsia mukanaan, niin siitähän riemu repesi.
Nainen ei ruvennut siirtämään autoaan, vaan yritti hilppasta kauppaan pakoon. Lapsiperheen isä sanoi, että selvä. Minä parkkeeraan nyt tähän sinun auton taakse ja usko, kun sanon: Meillä saattaa kestää tämä ostosreissu. Kestää ne yleensäkin, mutta nyt loppu kiireet tältä päivältä. Voit sitten miettiä: 1. Kannattiko oikaista törkeästi edestä ja kaiken lisäksi yksin? 2. Kumpi mielestäsi olisi tarvinnut paikkaa enemmän?
Saat miettiä ihan rauhassa, lupaan sen. Ja toisekseen, tuollaisen omaan napaan tuijottavan kotkan takia maksaisin mielelläni vaikka sakot. Tosin sakkoja en tule saamaan, sillä olen jutellut kauppiaan kanssa samanlaisista törkimyksistä. Kauppias sanoi laittaneensa kiinteistön pihalle selvän kyltin lapsiperheparkista ja jos joku ei sitä noudata, niin ei hän myöskään kutsu sakottajaa toisesta "luvattomasta" pysäköinnistä.
Tässä vaiheessa nainen tuli katumapäälle ja sanoi ajavansa pois, mutta mies sanoi, että mitä turhaa, me ollaan nyt tässä jo.
Tätä näytelmää oli ihan pakko seurata, vaikka mies jo soitteli autosta, että minne olin unohtunut..
[/quote]
Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin, jaksaa aikuinen mies noin kitistä kun joku menikin parkkiin ennen häntä. Se on vaan voivo jos ei itse kerkiä ja paikka menee.
[/quote]
Minä olisin antanut miehen parkkeerata taakse ja kutsunut poliisit ja pannut kaupan kuuluttamaan kuskia.
Jos kerran kaupan pihalla on lapsiperhepaikkoja niin silloin ne on tarkoitettu lapsiperheille eikä kellekään laiskiaisille oli ne sitten minkälaisia tahansa. Kyllä se lapsiperhepaikka on meille ihan tarpeellinen kun on iso auto ja lapsen saa helpommin turvaistuimeen kolhimatta muita autoja. Tollaset "pitikö tehdä lapsia"-kommentit on täysin turhia. Velat menköön kitisemään muualle.
Varsinainen ilmapalloisä. Ihme ettei nillittänyt videon kanssa fb.ssä, että joku nainen vei meidän paikan ja lapset itki ja parkui, kun joutuivat kävelemään 50 metriä
[/quote]
Mäkin odotan nykyään että koska seuraava vastaavanlainen tapaus alkaa parkumaan mediassa ja fb.ssa miten huonosti heitä kohdeltiin jossain. Vanhemmat itkee kaikesta jo tänä päivänä enemmän kuin pikkulapset, ja kehtaavat vielä mennä omilla nimillään ja naamoillaan mediaan!!! "Kiva" niille niiden lapsille jos kaverit googlettaa heidän nimellään joskus, tai tuleva työnantaja, sillä se mikä nettiin menee, sinne myös jää.
Haistakaa kaikki vittu
t: aku ankka
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:02"]
Siksi koska vain Suomessa lapset halutaan kauppaan koska ne pikkutyrannit saa huutamalla ja kiljumalla päättää mitä perheessä syödään! Jenkeissä näkee harvoin kokonaisia perheitä kaupassa, yleensä vanhemmat jättävät lapset kotiin hoitoon ja ostelevat kaiken kaksistaan, tai sitten jompi kumpi vanhemmista suorittaa marketin ruokaostokset.
[/quote]
Voi se oliskin varsin poikkeuksellista Suomessa ja todella ihanaa, jos nämä lapsiperheelliset JÄTTÄISIVÄT lapset kotiin ja etenkin ne armeijavaununsa, jotka tukkivat kaikki käytävät ja väliköt. Näin tulisi kaikille paljon mukavampi hoitaa kauppa-asioita ja vanhemmat joskus ajattelisivat edes vähän niitä, joilla ei ole lapsia tai joiden lapset ovat jo kasvaneet!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:50"]
Tätä keskustelua voi käyttää todisteena aikamme lapsivihamielisyydestä.
[/quote]
Kuka täällä on sanonut VIHAAVANSA lapsia? Missä kirjoituksessa osoitetaan että se turhautumisen tunne on nimenomaan LAPSIVIHAA? Näytäpä meille!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:02"]
[/quote]
Minua ärsyttävät kauppojen valtavat lastenkärryt, joissa on se muovinen leikkiauto keulalla. Eikö nyt kaupassa osata olla ilman viihdykettä? Puhumattakaan niistä lasten omista ostoskärryistä, joilla kullannuput kaahaavat yhtäkkiä kintuille takaapäin.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:50"]
Tätä keskustelua voi käyttää todisteena aikamme lapsivihamielisyydestä.
[/quote]
Ja lapsiperheparkkipaikkaa voisi käyttää todisteena siitä millaisia lapsia tekevät ihmiset nykyään on; aina pitää saada erikoiskohtelua, kun nyt putkautin ulos tämän jani-petteri-aino-pirkon, niin olen maailman napa.
[/quote]
Niin ja kun se pennun vaginasta ulos putkauttaminen ei vielä takaa sitä että kyseisellä pennun vaginastaan ulos murjojalla olisi tippaakaan kasvatustaitoa :)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:05"]
[/quote]
Mäkin odotan nykyään että koska seuraava vastaavanlainen tapaus alkaa parkumaan mediassa ja fb.ssa miten huonosti heitä kohdeltiin jossain. Vanhemmat itkee kaikesta jo tänä päivänä enemmän kuin pikkulapset, ja kehtaavat vielä mennä omilla nimillään ja naamoillaan mediaan!!! "Kiva" niille niiden lapsille jos kaverit googlettaa heidän nimellään joskus, tai tuleva työnantaja, sillä se mikä nettiin menee, sinne myös jää.
[/quote]
Onko siis ihme, että tämän päivän lapset alkaa olla ihan sekopäitä?http://yle.fi/uutiset/jo_pienilla_lapsilla_mielenterveysongelmia__lyovat_ja_purevat_koulussa/7061575
Tämä on huonon kasvatuksen tulosta, joka tulee vanhemmilta, joilla on paljon ongelmia mielenterveyden ja persoonallisuuden kanssa. Sitä aina yritän korostaa, että kaikkien ei ole pakko lisääntyä ja joillekin pitäisi laittaa ihan kielto!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:11"]
Minua ärsyttävät kauppojen valtavat lastenkärryt, joissa on se muovinen leikkiauto keulalla. Eikö nyt kaupassa osata olla ilman viihdykettä? Puhumattakaan niistä lasten omista ostoskärryistä, joilla kullannuput kaahaavat yhtäkkiä kintuille takaapäin.
[/quote]
Siis mistä noita on ensinnäkin tuotu Suomeen, ja miksi?
Sillä en ole koskaan nähnyt niitä kärryjä Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, USAssa enkä Australiassa ja olen asunut ja käynyt marketeissa kaikissa em. maissa. Vielä kehdataan sanoa että Suomi on lapsivihamielinen maa kun niille annetaan täällä omat tilaa vievät leikkiautokärryt käyttöön! :D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:08"]Ärsyttää esim Ikeassa kun laiskat lapsettomat tunkee autonsa lapsiperheille varatuille paikoille ja pienten kanssa joutuu lampsimaan takimmaisilta parkkipaikoilta sisään, ihan vaan sen takia, että jotkut on niin laiskoja ettei voi terveillä jaloillaan kävellä ja jättää lapsiperheille varattuja paikkoja vapaiksi niille, joille ne on tarkoitettu! Viimeksi jäin seuraamaan, niin ainakin kaksi pariskuntaa veti pokkana autonsa lapsiperheparkkiin. Ihme kyllä invapaikoilla ei ollut samaa tunkua.
[/quote]
Ei ne teille kuulu sen enempää kuin meille muillekaan. Ette omista niitä paikkoja. Minä invalidina parkkeeraan surutta lapsipaikoille jos tilaa on, vaikka ei olisi omat lapset mukana. Tottakai.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 14:11"]
[/quote]
Siis mistä noita on ensinnäkin tuotu Suomeen, ja miksi?
Sillä en ole koskaan nähnyt niitä kärryjä Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, USAssa enkä Australiassa ja olen asunut ja käynyt marketeissa kaikissa em. maissa. Vielä kehdataan sanoa että Suomi on lapsivihamielinen maa kun niille annetaan täällä omat tilaa vievät leikkiautokärryt käyttöön! :D
[/quote]
Jep, suomalaisten lasten vanhempien itsekkyydelle ei ole mitään rajaa! Sen näkee tässä parkkipaikkakeskustelussakin :D
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:37"]
Näistä kullanmurusistako puhutaan? :D http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288649039186.html?pos=ksk-trm-life-ospu
Ei huolta, eivät he eläkkeitämme tule maksamaan vaan itse me saamme ne maksaa omista säästöistämme, kun tuskin edes pystyvät tekemään päivääkään töitä. Nykypäivän lapsista tulee tällä kasvatuksella, mitä täältäkin saa lukea (kaikki paasataan ja hyysätään ja pitää olla omat parkkipaikatkin), hyvää vauhtia yhteiskunnan elättejä ja siivellä eläjiä. Mut hei jatkakaa toki ymmärryksen vaatimista lapsiperheille ja näille huonoille kasvattijille!
[/quote]
Nuo on niitä samoja jotka jää itse sairaseläkkeelle viimeistään kaksvitosina, pelkkien käytöshäiriöiden takia kun ei osata olla töissä eikä toimia muiden ihmisten kanssa. Niitäkin tapauksia taisi tässä maassa jo nyt olla joka seitsemäs nuori.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:27"]
Invapaikka ei ole huonosti käveleville, vaan siihen pitää olla invalupakyltti ikkunalla.
Joten huonojalkaiset mummot ja papat kävelee parkkipaikan reunalta, kun hyväjalkaiset 7 vuotiaat vilistää kauppaan mammansa kanssa.
[/quote]
Jos haitta-aste on sillä tasolla, että ei itse kykene kulkemaan kuin avustettuna, silloin on oikeutettu invalupaan.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 12:58"]
Tai sitten ihan vaan vastustuksena tällaisella yleiselle lapsiperheiden hyysäämiselle. Lapsia en vihaa vaan äitejä, jotka kuvittelevat olevansa kaikessa etuoikeutettuja kun he sentään ovat sentään synnyttäneet!
[/quote]
Mitäs sellainen sanoisi siihen kun ensin se alkaa huutamaan että sä veit meidän perheen parkkipaikan vaikka sulla ei ole perhettä, niin sanoisi että "sä et ole mikään oikea äiti kun et ole oikeasti synnyttänyt alateitse tuota lastas vaan se on leikattu susta ulos epäluonnollisella menetelmällä eli et ole aito äiti!" Meniskö jauhot suuhun? ;D ;D ;D ;D ;D
[/quote]
[/quote]
Tunnistitko itsesi, sinä perheparkkiin yksin ajava nainen?
"Mutta äiti, mehän olemme perhe ja sinä olet lastesi kanssa liikkeellä."
Näin sanoo lapseni, kun ajaa perheparkkiin ja huomautan asiasta. Viis siitä, kuinka vaikeasti liikumme, mutta minun mielestäni niin isojen lasten kanssa siihen ei kuulu ajaa.
Ehkä sitten taas, kun minä olen liikkeellä rollaattorilla lasteni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 13:57"]
Sitä tässä jäin vain miettimään, että kellä nyt on oikeus ajaa siihen lapsiperheparkkiin. Ilmeisesti minulla yksin tai yhdessä mieheni kanssa ei ole, vaikka olen raskaana ja liikkuminen vaikeaa.
Ilmeisesti saisin paikalle ajaa, jos mukana on kaikki lapset (11v, 9v, 7v, 3v ja 1v), mutta oikeuttaako paikkaan vain yhden muksun mukana olo, oli se noista kuka vain, olenko oikeutetumpi 1v:n kanssa vai 11v:n kanssa? Ehken kahden isoimman kanssa viitsisi ajaa paikalle, koska emme sitä välttämättä tarvitse. Toisaalta emme tarvitse se sitä välttämättä kahden pienimmän kanssakaan, jos mukana on vain ne... Kyllähän yksi aikuinen kahdelle lapselle pärjää! Jos mukana on kolme lasta, niin alkaa jo mietityttämään...
Yleensä ei kuitenkaan tarvitse miettiä, kehtaanko ajaa paikalle vaiko en, koska siinä on jo jonkun sellaisen auto, jolla ei ole autossaan ensimmäistäkään turvaistuinta. Meidän autossa on onneksi ovissa lapsilukot, niin säästyy naapureitten maalit.
[/quote]
Näinhän se menee. Minä kävelen parkkipaikan toisesta päästä kauppaan nilkan nivelsiteet paketissa kepin kanssa (automaattivaihdeauti, eli voi hyvin ajaa). Mutta perheparkista nousee hyväkuntoinen isä ja äiti ja 14v ja 10v lapset. Koska heillehän se on tarkoitettu.
Tällaista se vain on tämä lapsiperheiden hyysääminen.
Terveisin äiti, joka selvisi hyvin ilman lapsiparkkeja silloin kun omat lapset oli pieniä