Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Ripsipidennykset ei näytä mielestäni hyvälle kenelläkään, rumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin maahanmuuttajakriittinen, eihän sitä voi ääneen sanoa kun olet rasisti. Työperäinen muutto ok ja jos teet jotain elämällesi tänne tultuasi etkä vaan lorvi veronmaksajien rahoilla niin ok.
Suomalaiset lorvijat eivät ole ongelma? Olet siis rasisti. Suomalaiset vauvasta asti kuluttaneet verovaroja, pahempia siis.
Toki ovat. Mainitsin nyt vaan tuon puolen asiasta.
Jumalaa ei ole olemassa.
olen seurakunnan työntekijä.
Nelikymppisen ja parikymppisen parisuhde näyttää pedofiiliselta.
Jokainen ihminen saa minulta aluksi hyvin kriittisen arvion ja en pysty luottamaan moneenkaan. Tähän syynä monien ikävä käytös ja luottamuksen pettäminen. Ihmisen ulkonäöllä , iällä, sukupuolella tai millään muulla asialla ei ole minulle niin suurta arvoa kuin sillä miten hän käyttäytyy ja kohtelee muita. Jos ihminen "läpäisee testin" niin sitten arvostan häntä enemmän. Kuitenkaan en sen jälkeenkään luota täysin ja epäilen. Samalla tarkkailen paljon ihmisten käytöstä ja eri tilanteita ja teen niistä omia päätelmiä.
En tykkää parrallisista miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Koronahysteria pitäisi lopettaa välittömästi ja palata normaaliin. Joidenkin ihmisten kuoleman voi hyväksyä yhteisen hyvän nimissä tässä tilanteessa. Taloudelliset tappiot tulevat kaikkine lieveilmiöineen olemaan tappavampia kuin itse korona.
Ajattelisitko näin, jos se kuolema osuisi omalle kohdallesi?
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisen ja parikymppisen parisuhde näyttää pedofiiliselta.
Parikymppinen ei ole lapsi.
Monella on tyyliin 22-vuotiaana alempi korkeakoulututkinto ja parin vuoden päästä mukuloita.
Sukupuolia on kaksi.
Minulla on muutakin tekemistä kuin kierrättäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahankäytön priorisointi on hukassa valtaosalla ihmisistä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ihmiset eivät osaa elää oman tulotasonsa mukaisesta. Konkreettisia esimerkkejä tästä on se, että työttömät pyrkivät hankkimaan samoja asioita kuin työssäkäyvät ja kokevat ikään kuin olevansa myös oikeutettuja niihin, matala-palkkaiset hankkivat hienoja autoja merkkivaatteita ja yrittävät elää kuin keskiluokkaiset. Keskiluokkaiset kuvittelevat olevansa varakkaita ja olevansa oikeutettuja paljon fiinimpään eämäntapaan kuin mihin todellisuudessa olisi varaa.
Ihmisillä olisi paljon vähemmän velkavankeutta, ulosottoja ja muita rahahuolia jos oma menot suhteutettaisiin realistisesti omaan tulotasoon eikä yritettäisi aina leikkiä "parempaa väkeä".
Ei kaikki työttömät ole köyhiä. Eikä kaikki pienituloiset ole köyhiä.
Näinhän se on, jotkut ihmiset haluaa vain niputtaa ahtaisiin, itse sanelemiinsa raameihin ihmisiä kokeakseen jotain paremmuutta - itseensähän niputtajat ei lokerointiaan käytä. Tällä hetkellä työttömällä hlöllä saattaa olla monen vuosikymmenen työputki takana, voi olla säästöjä ja perintöjä, puoliso hyväpalkkainen ja muutenkin ehditty jo perheen ja talouden puolesta helpompaan ajanjaksoon. Niin ja tottakai työtön ottaa työttömyysturvan itselleen vielä kaiken hyvän päälle, jos saa. Miksei ottaisi? Rehellisiä jos ollaan, niin aivan jokainen toimisi samalla tavalla tukien suhteen, kyllä se on nähty yhteiskunnassa niin hyväosaisten kuin huono-osaisten kohdalla ja joka ”yhteiskuntaluokassa”.
En voi sietää jos valitetaan asioista ilman, että edes yrittää tehdä niille jotain.
Ai on rahasta tiukkaa, no kouluttaudu tai vaihda työpaikkaa. Et uskalla, vaan kituutat ennemmin nollatuntisopimuksella orjatyöpaikassa? No ei kuule sitten kiinnosta selkärangaton ulinasi.
En pidä uskonnoista ja en ymmärrä miksi feministisessä puolueessa on huivipäitä. Ja miksi kyseinen puolue arvostelee vain kristittyjä.
- vanhan liiton feministi
"Transsukupuolisuutta" ei ole olemassa.
On vain ihmisiä jotka haluavat leikkiä olevansa toista sukupuolta jostain pinnallisesta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Masennuksen ja syömishäiriöiden taustalla on usein, ei aina, mutta usein itsekeskeisyys. Näihin sairauksiin sairastuvat ihmiset ovat omaksuneet mallin, jossa ajatukset kiertävät itsen, omien tekemisten ja omien sanomisten ympärillä, itseään tuijotellaan peilistä arvostellen tuntikausia, kaikkien asioiden ajatellaan liittyvän jotenkin itseen, itselle sanottuja asioita muistellaan vuosikymmeniä, itseään ja omia tekemisiään vatvotaan ja analysoidaan vuosikausia, eikä muiden ihmisten kokemuksista tai maailman tapahtumista laajemmin osata millään tavalla olla aidosti kiinnostuneita.
Teini-ikäisille tuollainen ajattelu on tyypillistä, mutta se on vaihe, josta pitäisi kasvaa ulos aikuistumisen myötä. Joillekin se jää päälle.
Parantuminen lähtee usein liikkeelle sen tajuamisesta, että ympärillä on elämää ja maailmassa valtavasti kaikenlaista kiinnostavaa, enkä minä itse ehkä olekaan se kaikkein tärkein, erityisin ja kiinnostavin analysoinnin kohde.
Niin, siksi masennus ja syömishäiriöt ovat sairauksia. Ei kehää kiertävät, ahdistuneet ajatukset omasta huonommuudesta jne ole itsekeskeisyyttä, vaan psyykkistä sairautta. Kukaan ei ole huvikseen masentunut tai syömishäiriöinen. Ne ajatukset ovat pakonomaisia, ja niistä irti pääseminen vaatii vuosien työn. Ei ole kyse teinimentaliteetista, vaikka aikuisten mielenterveyden ongelmat usein leimataankin "draamailuksi." Masennus ja syömishäiriöt eivät välttämättä edes aiheudu noista listaamistasi, itseen liittyvistä ajatuksista, vaan ihan muista asioista. Esim. Syömishäiriössä on usein enemmän kyse kontrollin tunteesta kuin omasta ulkonäöstä.
T. Entinen masentunut ja syömishäiriöinen
Tummatukkaiselle miehelle ei sovi parta, se tekee lähi-itämäisen vaikutelman, vaikka kyse ois ihan suomalaisestakin jolla vain on tummanruskea/musta pää/naamakarvoitus.
Potilastietojen vuotaminen oli tervehdyttävintä aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa ei ole olemassa.
olen seurakunnan työntekijä.
Pidän ihmisiä suurimmaksi osaksi täysin tyhminä.