Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa
Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.
Kommentit (2751)
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisten juhlapyhien myötä tulevat vapaapäivät, esim jouluna, tulisi evätä kirkkoon kuulumattomilta.
Ai että jos ei usko satukirjaan niin pitää tehdä enemmän töitä ja olla ilman lomia?
Aika tyhmä pelle olet, mutta niinhän ne uskovaiset tuppaa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ja kaikki new age-henkisyys on lapsellista ja niihin hurahtavat ovat heikkoja.
Lapsien kasvattaminen fundamentalisteiksi pitäisi olla lastensuojelurikos.
Lapsille satujen totena kertominen on halveksittavaa ja kuvottaa toimintaa, eikä uskovaisia jotka aivopesevät lapsiaan, voi kunnioittaa ihmisinä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisten juhlapyhien myötä tulevat vapaapäivät, esim jouluna, tulisi evätä kirkkoon kuulumattomilta.
Kaikki "kirkolliset" juhlapyhät ovat "pakanajuhlia" ajalta ennen kristinuskon tuloa Eurooppaan ja Suomeen.
Ihmisillä, jotka muuttavat hyvien joukkoliikenneyhteyksien sijaan johonkin böndelle automatkan päähän töistä, tai ajavat töihin autolla vaikka vaihtoehtona olisi nopeat ja tiheät julkiset yhteydet, ei ole oikeutta valittaa siitä, että menee aikaa kun seisovat autoineen aamulla ruuhkassa. Yhyy taas motarilla oli muitakin kuin minäminäminä. Jos asuttaisiin tiiviisti, ruuhkia ei olisi.
Olen 100% marxilainen sosialisti, vasemmistohumanisti, telaketjufeministi ja ituhippi (karrikoin tahallani, jotta tulee selväksi että en ole mikään olankohautus-tason vassari). Ja mun mielestä niistä kulttuureista ei ole mitään asiaa Suomeen, joissa naista alistetaan ja ajattelua värittää uskonnollinen fundamentalismi sekä vanhoillisuus.
Kaikilla Helsingin sisääntuloväylillä pitäisi olla tietullit. Ja väylät pitäisi bulevardisoida. Motaria pitkin ei tarvitse päästä keskustaan asti.
daddyblack kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.
😂😂😂
Nimenomaan biologisten lasten hankkiminen on itsekästä.
Mitä mukavuudenrakasta siinä on, että ei halua olla vanhempi, ei luoja.
Seksuaalivähemmistöt tulkoon kaapeistaan, mutta älkööt hypätkö sinne kaapin päälle.
Linnanjuhlissa useamman pitäisi pukeutua Munsalan kansallispukuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% marxilainen sosialisti, vasemmistohumanisti, telaketjufeministi ja ituhippi (karrikoin tahallani, jotta tulee selväksi että en ole mikään olankohautus-tason vassari). Ja mun mielestä niistä kulttuureista ei ole mitään asiaa Suomeen, joissa naista alistetaan ja ajattelua värittää uskonnollinen fundamentalismi sekä vanhoillisuus.
Tämänlaisia naisia ja miehiä varmasti on paljonkin, ketkä ajattelevat näin.
Onko meillä kaikki ihan mennyt niin kuin Strömsössä, kun teidän pitää vaijeta, ettekä uskalla ääneen sanoa tuota mielipidettänne 2020-luvun Suomessa?
Eihän tässä ole mitään mieltä enää?
Vierailija kirjoitti:
Linnanjuhlissa useamman pitäisi pukeutua Munsalan kansallispukuun.
Tänä vuonna kaikilla on. Jennillä ja Saulillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä!
Mun epäsuosittu mielipide on, että jos sinä ja muut tuolla tavalla ajattelevat eivät ajattelisi noin, niin mainitsemiesi vähemmistöjän ei tarvitsisi pitää itsestään meteliä.
Eli niin kauan asiat olisivat hyvin kuin toimittaisiin täysin näiden vähemmistöryhmien halujen sanelemina?
Ei, vaan hyväksytään vähemmistöt sellaisina kuin he ovat ja annetaan heille samat oikeudet kuin muillekin ja ihan vaan tunnustetaan heidät niin heidän ei tarvitse ajaa omaa asiaansa noin äänekkäästi.
Jos joku ajattelee, että "muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä", niin se todellakin väheksyy tätä ryhmää ja todistaa, että tasa-arvoon ja hyväksyntään on vielä matkaa.
Luulen, en tiedä, että yli 95% ihmisistä hyväksyy nämä muunsukupuoliset sellaisina kuin he ovat.
Heillä on samat oikeudet kuin muillakin, mutta ei se tarkoita, että heillä olisi erikoisoikeuksia.
Ja kyse on demokratiasta, jossa ei voida mennä pienen vähemmistön mukaan. Ei eduskuntakaan mene Harkimon Liike Nyt / yhden miehen orkesterin säännöillä.
Ja näiden ryhmien kuitenkin tulee noudattaa samoja sääntöjä ja tapoja kuin muidenkin. Jos esim. naisista suurin osa ei halua transnaisia omiin sosiaalitiloihinsa, niin silloin sitä tahtoa on toteltava. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat mukavuudenrakkaita egoisteja, jotka naamioivat totuuden huoleksi luonnonvarojen riittämisestä tai keksivät muuta soopaa.
😂😂😂
Onko olemassa joitain muitakin kuin biologisia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
😂😂😂
Minä olen todellakin mukavuudenrakkaudesta lapseton. Lapsen hankkiminen on täysin sietämätön ajatus, ja tiedän etten kestäisi sitä valvomista ja muuta vastuuta, kun joku on koko ajan roikkumassa.
Olenko paha ihminen nyt? Laiska? Epäkypsä? Vastuuton?
En ole mitään noista, vaan onhan teidän lapsihullujen sekoää-äitienkin myönnettävä, ettei ole mitään mieltä tehdä lasta jos ei sitä ollenkaan halua.
Vai oletteko hullut sitä mieltä tosissaan, että jokaisen pitää tehdä lapsi, vaikka väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
daddyblack kirjoitti:
😂😂😂
Onko olemassa joitain muitakin kuin biologisia lapsia?
Ootpa tyhmä ihminen. Ei mulla muuta.
Kaupungissa pitäisi kaikki koirat hävittää tai muuttakoon omistajat koirineen maalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuoliset, muunsukupuoliset ja muutkin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt saavat aivan kohtuuttoman paljon huomiota julkisessa keskustelussa ja mediassa. Asia on tärkeä, enkä yhtään väheksy heidän oikeuksiaan, mutta haloo, esimerkiksi muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä!
Mun epäsuosittu mielipide on, että jos sinä ja muut tuolla tavalla ajattelevat eivät ajattelisi noin, niin mainitsemiesi vähemmistöjän ei tarvitsisi pitää itsestään meteliä.
Eli niin kauan asiat olisivat hyvin kuin toimittaisiin täysin näiden vähemmistöryhmien halujen sanelemina?
Ei, vaan hyväksytään vähemmistöt sellaisina kuin he ovat ja annetaan heille samat oikeudet kuin muillekin ja ihan vaan tunnustetaan heidät niin heidän ei tarvitse ajaa omaa asiaansa noin äänekkäästi.
Jos joku ajattelee, että "muunsukupuolisia on muutama promille väestöstä", niin se todellakin väheksyy tätä ryhmää ja todistaa, että tasa-arvoon ja hyväksyntään on vielä matkaa.
Luulen, en tiedä, että yli 95% ihmisistä hyväksyy nämä muunsukupuoliset sellaisina kuin he ovat.
Heillä on samat oikeudet kuin muillakin, mutta ei se tarkoita, että heillä olisi erikoisoikeuksia.
Ja kyse on demokratiasta, jossa ei voida mennä pienen vähemmistön mukaan. Ei eduskuntakaan mene Harkimon Liike Nyt / yhden miehen orkesterin säännöillä.
Ja näiden ryhmien kuitenkin tulee noudattaa samoja sääntöjä ja tapoja kuin muidenkin. Jos esim. naisista suurin osa ei halua transnaisia omiin sosiaalitiloihinsa, niin silloin sitä tahtoa on toteltava. Valitettavasti.
Missä on todistetta tuolle väitteellesi, että naisista suurin osa ei halua transnaisia sosiaalitiloihinsa?
Mun epäsuosittu mielipiteeni on se, ettei kaikesta tarvitsisi olla niin jyrkkää kantaa aina. Esim. abortti on m*rha vrs. abortti pitää sallia kaikille, jotka sitä ikinä keksivät haluta missä vaiheessa raskautta tahansa.
Asioilla on oikeasti monta puolta, ja on paljon hedelmällisempää katsella niitä eri näkökulmista, eikä vain paukuttaa laput silmillä ehdotonta totuuttaan. Esim. tuosta abortista: naisella tulee olla oikeus keskeyttää ei-toivottu raskaus. Naisella ei kuitenkaan tule olla oikeutta keskeyttää raskautta esim. raskausviikolla 25, jolloin lapsella olisi periaatteessa jo mahdollisuus jäädä henkiin kohdun ulkopuolella.