Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta epäsuosittu mielipiteesi - Tätä ajattelen, mutta en kahvipöydässä kehtaa ääneen sanoa

Vierailija
26.10.2020 |

Voin aloittaa: Koronakriisi on tehnyt ihmiselle oikein hyvää. Hienoa, että on opittu hidastamaan ja pysähtymään, etätyön ja lähimatkailun mahdollisuudet on tajuttu, kuluttaminen on vähentynyt ja lentely ympäri maailman lakannut. Toivottavasti tämä jatkuu vielä pitkään.

Kommentit (2751)

Vierailija
2201/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani ns. heikomman aineksen lisääntymisestä. Kouluttamattomat ihmiset ja muslimit lisääntyvät kun akateemisesti koulutetut suomalaiset jättävät lapset tekemättä,koska "omat jutut".

Vajaa-älyisten ihmisten ei pitäisi antaa lisääntyä lainkaan. Monesti myös syntyvä lapsi kärsii tästä.

Millähän se vajaaälyisyys mitattaisiin ja kuinka heidät jaoteltaisiin. Pitäisikö kastroida vai miten? Suljettaisiinko lopulta johonkin omalle saarelle?

Vierailija
2202/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki olisi paremmin jos suuri osa ihmisistä kuolisi pois.

Onneksi olkoon,toiveesi toteutuu tähän hallitus ja eliitti pyrkii Agenda2030 tavoitteissa tautien,nälänhätien ja sotien muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2203/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan kamala rasisti. En ymmärrä miksi jotkut ihmisryhmät uhriutuvat vieläkin kun joku esi-isän esi-isä on ollut orja tai joku johonkin vähemmistöön kuulunut joita on joskus 100 vuotta sitten vainottu, jne.

Jos olisin orjien jälkeläinen USA:ssa niin sinä tai sinskin vsnhempasi muistaisivat vielä ajan jolloin tummat eivät saaneet istua samoissa paikoissa bussissa taibodotushuoneessa ei se niinnkaukana ole. Rotuerottelu oli vielä 60-luvulla avointa ja lakisääteistä. Sen jälkeen se onnollut peitetympää. Vielä 70-luvulla kun olin USA:ssa niin oli tavanomaista että johtajat olivat aina valkoisia ja tummaihoiset enintään sihteereitä. Sitten toki ruvettiin aktiivisesti parantamaan tilannetta.

Suomessakin on ollut jonkinlaisia sortomekanismeja, nyt toki tilanne parempi.

Tummaihoisten ihmisten tulisi mennä eteenpäin ja antaa haavojen parantua. Ajat on muuttuneet, samoin ihmiset ja käsitykset. Mihin he pyrkivät tuolla ainaisella rasismista syyttämisellä, silloinkin kun ovat menestyneempiä kuin valkoiset ihmispolot. Pitävät itse yllä sorrettua identiteettiä kynsin hampain. Voisivatko ajatella nykyisyyttä ja tulevaisuutta ilman heihin kohdistuvaa syrjintää. Elää vaan niin kuin meidät on luotu tähän maailmaan. Onhan paljon kansanryhmiä jotka ovat kokeneet sortoa, syrjintää, vainoa ja selvinneet siitä. Voiko saada hyväksyntää jos ei ole valmis arvostamaan itseään?!

Näin itsekin ajattelen. Minulla ei ole mitään eri värisiä ihmisiä kohtaan, ei kerrassaan mitään. Se, mitä en jaksa, on jatkuva valitus ja uhriutuminen. Ihan sama, mihin päin maailmaa ja mihin maailman aikaan on sattunut syntymään, tuntuu, että tietty uhristatus on istutettu osaan tummaihoisista ihmisistä ihan geenitasolla. Hyvänä esimerkkinä käy vaikkapa Lola Odusoga. Kauhea valitus kaikesta mahdollisesta, vaikka on syntynyt herranjestas Suomen Turussa ja saanut elää täysin turvallista ja hyvää elämää jo 45 vuotta ja on voinut tulla ihan miksi ikinä haluaa elämässään.

Onhan hänellä aihettakin! Hänen koti-ikkunoitten takana oli kurkisteltu, nimitelty, kysytty äidiltään vaunuja työntäessään Lolan vauvana ollessa, "pureeko se"? Kyllä Suomi oli menneinä vuosina hyvin rasistinen maa.

Vierailija
2204/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustohöylällä leikatut kurkunsiivut on liian ohuita.

Vierailija
2205/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon,toiveesi toteutuu tähän hallitus ja eliitti pyrkii Agenda2030 tavoitteissa tautien,nälänhätien ja sotien muodossa.

Ei ole tyhmiä mielipiteitä, on vain ihan helvetin tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
2206/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani ns. heikomman aineksen lisääntymisestä. Kouluttamattomat ihmiset ja muslimit lisääntyvät kun akateemisesti koulutetut suomalaiset jättävät lapset tekemättä,koska "omat jutut".

Vajaa-älyisten ihmisten ei pitäisi antaa lisääntyä lainkaan. Monesti myös syntyvä lapsi kärsii tästä.

Perustuuko tämä johonkin tilastoon vai on vaan mielipide? Suomessa peruskoulupohjalta lisäännytään vähemmän.

On monia maita, joissa suomalainen peruskoulu vastaa sikäläistä korkea-astetta.

Vierailija
2207/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on rasistinen maa. Paljon puhutaan miten esim. Amerikassa menee huonommin mutta kyllä täälläkin katsotaan ihan eri tavalla eri värisiä. Kaukana on neutraalius 2020-luvullakin. 

Länsi-Euroopassa, johon lasken Suomenkin kuuluvan, ollaan kuitenkin vähiten rasistisia varmaan koko maailmassa. Menepä ainoana valkoisena Carambaromban torille

Carambaromba? "Älä tule valkoinen, kohtalosi on kalpoinen"?

Vierailija
2208/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on amk-koulutus, jolla en työllistynyt. Kävin toisen koulutuksen ja työllistyin, mutta lapset jäivät tekemättä. Mies oli työtön akateeminen, ei siis voinut elättää. Tuli toki ero yms, mutta se epäsuosittu mielipide: ei pitäisi kouluttaa liikaa työttömäksi AMK:sta ja yliopistosta! Ammattikoulu kunniaan, fiksuja nuoria kannustettava myös amikseen. Töitä on osaajille ja opintoja voi myöhemmin jatkaa. Koulutetun naisen työttömyys ei lisää lastentekoa. Tuntemani uranaisetkin ovat saaneet pari lasta, mutta työttömät kouluttautuneet eivät. Näille jotka eivät käy mitään koulua, mutta lapsia senkin edestä, ei voine mitään.

Vierailija
2209/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaliittohörhöt voisi sulkea ulos yhteiskunnasta. Ei heille enää työtä, tukija ja palveluita. Tulkoon toimeen omillaan tai muuttakoon Venäjälle. 

Vierailija
2210/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos on ihmiskunnan suurin huijaus ja kusetus! Pelkkä tekosyy nylkeä ihmisiltä lisäveroja ja rahaa ties kenen taskuun! Ennen sitä nimitettiin varastamiseksi ottaa rahaa toisilta ilman todellista aihetta!

Vierailija
2211/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua sitten kuvottaa tuollainen koulutettujen ylimielisyys ja vihamielinen asenne -mielestään- "heikompaa ainesta" vastaan. Ei näy koulutus tuovan ainakaan sivistystä ihmisiin... :/

Mitä enemmän koulutettu, sen suurempi kusipää...

Vierailija
2212/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja kirjoitti:

Ihmetyttää ja ärsyttää muunmaalaisten, nyt ukrainalaisten paapominen: heti löytyy asunnot ja kaikille järjestetään jos jonkinlaista viihdykettä ja harrastuksia yms. Eihän siinä mitään, jos kaikilla suomalaisilla olisi katto päänsä päällä ja kaikilla, ainakin lapsilla, mahdollisuus mieluiseen harrastukseen, mutta kun näin ei ole.

Mä itse käyn hei töissä, ja olen silti saanut harkinnanvaraisena kuntosalikortin, koska mulla on alkoholiongelma. Ja kun se on se tietty porukka, joka ei vaan kykene sitä kattoa pään päällä pitämään ennen kuin se on päihdeasuntola, jonka vuokrasta ei tarvitse itse huolehtia ja henkilökunta kantaa asuntoon, jos sammut käytävään eikä naapurit valita melusta ym.

Vierailija
2213/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että telepatia toimii eikä kaikkien tarvitse kälättää samanaikaisesti.

2214/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pienituloiset, talousasioiden kanssa kamppailevat ja köyhyydestään puhuvat ihmiset hyötyisivät usein enemmän jonkinlaisesta elämänhallinnan ja talousasioiden opettamisesta/tukihenkilöstä kuin rahallisesta tuesta. (Ja minä äänestän vasemmistoa vaaleissa)

lisääkö se taloushallinnan apu pientä palkkaa että saisi ruokaa pöytään, kaikki lääkkeet hankittua ei vain lapsen, koska jötän omiani apteekkiin jo nyt, vuokran pienemmäksi ? miten auttaisi näihin asioihin, ostetaan jo kaikkea halvinta, ei matkustella, päihteet ei kuulu meidän elämään, auto pakko olla, miten se taloudenhallinnan opettaminen saisi nämä asiat korjattua ?

Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤

Vierailija
2215/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten pahoinvointi lisääntyy ja se on laitosten (päiväkoti, perusopetus) syytä.

eiköhän ne ole mielisairaat ja päihteitä käyttävät vanhemmat jotka eivät osaa kasvattaa jälkikasvuaan kunnolla.

Esim. Koskelan murha syytettyjen vanhemmat eivät olleet kuvailemiasi

lähde? 

ainakin tekijöillä oli päihteet elämässä.

Vierailija
2216/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan kamala rasisti. En ymmärrä miksi jotkut ihmisryhmät uhriutuvat vieläkin kun joku esi-isän esi-isä on ollut orja tai joku johonkin vähemmistöön kuulunut joita on joskus 100 vuotta sitten vainottu, jne.

Jos olisin orjien jälkeläinen USA:ssa niin sinä tai sinskin vsnhempasi muistaisivat vielä ajan jolloin tummat eivät saaneet istua samoissa paikoissa bussissa taibodotushuoneessa ei se niinnkaukana ole. Rotuerottelu oli vielä 60-luvulla avointa ja lakisääteistä. Sen jälkeen se onnollut peitetympää. Vielä 70-luvulla kun olin USA:ssa niin oli tavanomaista että johtajat olivat aina valkoisia ja tummaihoiset enintään sihteereitä. Sitten toki ruvettiin aktiivisesti parantamaan tilannetta.

on sitä sortoa meillä tänä päivänäkin....

Vierailija
2217/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömien, eläkeläisten, opiskelijoiden jne. tuet ennalta ehkäisee rikollisuutta joka tulisi yhteiskunnalle vielä kalliimmaksi kuin maksaa jokaiselle rahaa elämiseen.

Miksi tätä ei vois ilmaista perus kahvipöytäkeskustelusta?

koska liian moni haluaa näiden ihmisryhmien tuet kokonaan pois.

Vierailija
2218/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisenkaltainen työelämä on sairas ja kieroutunut pska.

Vierailija
2219/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tummaihoisten ihmisten tulisi mennä eteenpäin ja antaa haavojen parantua. Ajat on muuttuneet, samoin ihmiset ja käsitykset. Mihin he pyrkivät tuolla ainaisella rasismista syyttämisellä, silloinkin kun ovat menestyneempiä kuin valkoiset ihmispolot. Pitävät itse yllä sorrettua identiteettiä kynsin hampain. Voisivatko ajatella nykyisyyttä ja tulevaisuutta ilman heihin kohdistuvaa syrjintää. Elää vaan niin kuin meidät on luotu tähän maailmaan. Onhan paljon kansanryhmiä jotka ovat kokeneet sortoa, syrjintää, vainoa ja selvinneet siitä. Voiko saada hyväksyntää jos ei ole valmis arvostamaan itseään?!

tummat koittaa mennä eteenpäin mutta monet valkoiset ei. nasset ja kkk elää ja voi hyvin ihan meidän takahikilässä.

Vierailija
2220/2751 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylemmistä rasismikommenteista tuli mieleen, että oon sitä mieltä, että niin kauan kuin rasismia pidetään pinnalla ja siitä puhutaan, niin kauan se pysyy myös läsnä. Sen puimisella sitä pidetään läsnä meiän arjessa ja meiän mielissä. Myös se, että aiheesta opetetaan lapsille ei ole hyvä ajatus. Varsinkaan pienet lapset ei luonnostaan edes tajuais olla rasistisia, se on ulkoa opittua, joten jos heille puhuu rasismista (aivan sama onko se positiivisessa vai negatiivisessa mielessä) se on sen aiheen niille opettamista ja näinollen eteenpäin siirtämistä.

jos ei puhuta koulukiusaamisesta niin se katoaa mystisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme