Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni jää perhevapaille,kuinka käy elatusmaksujen?(vanhempiin lapsiin)

Vierailija
02.02.2014 |

Olemme päättäneet sairastuttuani,että mies jää perhevapaille vauvan kanssa ja minä sairaslomalle.Mies sai uuden ajan lastenvalvojalle,mutta mietin että mitä jos miehen eksä ei suostu alentamaan elatusmaksuja? Olen miettinyt kaikki valmiiksi,oman surutyöni lisäksi haluaisin saada myös raha-asiat kuntoon mahdollisimman äkkiä.

Kommentit (233)

Vierailija
221/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:43"]

Jos minulla olisi tuo tilanne ja olisin se ex, ei mua kiinnostas pätkääkään se, kuinka tiukoille "uusi perhe" joutuisi. En joustaisi elareista, jos joku "laki" ei niin vaatisi.

Miksi tuntisin jonkinlaista empatiaa tuota ex mieheni uutta narttua ja sen lasta kohtaan, olkoonkin narttu kuinka sairas tahansa.

Minun kaikki ajatukseni olisivat minun lapsissa ja niiden eduissa.

...ja olen ihan nyt ydinperheen äiti/vaimo ja mitään nyxiä tai exejä ei ole.

[/quote]
Oletpa erittäin empatiakykyinen ihminen. En ymmärrä tämän kirjoittajan kaltaisia ollenkaan, eikä minun toivottavasti tarvi koskaan tavata tällaisia ihmisiä. Ja tämä kommentti ihmiseltä, joka ei ole exä eikä nyxä kellekään, vaan ihan lapseton sinkku.

[/quote]

Eiköhän niitten lasten etu ole, että myös heidän isänsä perheessä menee hyvin. Sairaus varmasti laskee mielialaa ja kiristää tunnelmaa. Jos vielä isä joutuu raatamaan töissä sillä välin kun pieni vauva on päiväkodissa, niin aika ankeat olosuhteet.

Vierailija
222/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiyrittäjän vaimon kannattaisi lukea Kalan sivuilta, että terveydenhuollon arvio tarvitaan myös, pelkkä Kela-taksin tilaaminen ei todellakaan riitä, jos jotain puoltavaa pitkä- tai lyhytkestoista todistusta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksiyrittäjän vaimo on kertonut, miten asia käytännössä menee. Kela-taksin tilaaminen riittää. Olen tätä itse kritisoinut, sillä silloin tällöin kyytejä yritetään myös käyttää väärin. Tämä systeemihän ei edes ole kovin vanha, on ollut vasta muutaman vuoden käytössä. Tämä tästä, enempää en ala vääntää. Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
224/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle siis kuuluu Kelan taksikyydit, jos kyseessä on syöpä ym vakava sairas. Terveydenhuollon tosistuksen saa hoitopaikasta, kannattaa pyytää se, koska Kela voi niitä jälkikäteen kysellä. 

Vierailija
225/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

217 oli siis taksiyrittäjän vaimo.

Vierailija
226/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:35"]

Jos minulla olisi tuo tilanne ja olisin se ex, ei mua kiinnostas pätkääkään se, kuinka tiukoille "uusi perhe" joutuisi. En joustaisi elareista, jos joku "laki" ei niin vaatisi.

Miksi tuntisin jonkinlaista empatiaa tuota ex mieheni uutta narttua ja sen lasta kohtaan, olkoonkin narttu kuinka sairas tahansa.

[/quote]
Oletpa erittäin empatiakykyinen ihminen. En ymmärrä tämän kirjoittajan kaltaisia ollenkaan, eikä minun toivottavasti tarvi koskaan tavata tällaisia ihmisiä. Ja tämä kommentti ihmiseltä, joka ei ole exä eikä nyxä kellekään, vaan ihan lapseton sinkku.

[/quote]

Eiköhän niitten lasten etu ole, että myös heidän isänsä perheessä menee hyvin. Sairaus varmasti laskee mielialaa ja kiristää tunnelmaa. Jos vielä isä joutuu raatamaan töissä sillä välin kun pieni vauva on päiväkodissa, niin aika ankeat olosuhteet.

[/quote]

Suurin osa vanhemmista joutuu raatamaan töissä, kun pieni lapsi on hoidossa!

Vierailija
227/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap väitti miestään hyvätuloiseksi. Eli kyllä 5 000 on silloin minimi. Ei vuokralla asuvalle voi tulla putkiremppakuluja.

Ja ap:han kertoi että säästöt hupeni kahden lapsen joululahjoihin ja pesukoneeseen eli ne on olleet täysin riittämättömät.

Vierailija
228/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt tuo sairas mollaaminen, mikä ihme aikuisia ihmisiä vaivaa?

Vierailija
229/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ap ja ex-vaimo eivät ole perhettä! Sen sijaan isä on isä aina ja velvollinen huolehtimaan lapsistaan uusista naisista huolimatta.

Vierailija
230/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suurin osa vanhemmista joutuu raatamaan töissä, kun pieni lapsi on hoidossa!

[/quote]

Suurin osa suomalaisista vanhemmista ei joudu laittamaan alle 10 kuukauden ikäistä lasta hoitoon.

Vierailija
231/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 11:18"]

Ap väitti miestään hyvätuloiseksi. Eli kyllä 5 000 on silloin minimi. Ei vuokralla asuvalle voi tulla putkiremppakuluja.

Ja ap:han kertoi että säästöt hupeni kahden lapsen joululahjoihin ja pesukoneeseen eli ne on olleet täysin riittämättömät.

[/quote]

No johan oot nokkela täysin omissa päätelmissäsi. 

Vierailija
232/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakulujen maksukatto (noin 250 euroa vuodessa) ja julkisen sairaanhoidon maksujen katto (noin 700 euroa vuodessa) lasketaan sitten erikseen. Matkakatto täyttyy 17 matkan jälkeen, jos joka matkalta on maksettu omavastuu 14,25 euroa. Ts. kun on käynyt kahdeksan kertaa edes takaisin taksilla hoidossa + vielä kerran menosuuntaan, tämän jälkeen matkat ovat siltä vuodelta kokonaan Kelan korvaamia. 

Vierailija
233/233 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:32"]

Luin näitä vastauksia,enkä oikeasti voi uskoa lukemaani.Ajattelin tuossa että jos miehen eksä(hällä on muuten mies,joka myös tienaa)sairastuisi,niin hakisimme elareista nolla sopimuksen ja ottaisimme lapset asumaan luoksemme.Asunto tilanteemme on sellainen,että asumme turhan kalliissa(lue! isossa!)talossa vuokralla,ja ajattelimme muuttaa pienempään.

[/quote]

Joopa joo, taas tätä "kyllä minä ainakin"-jeesustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan