Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, miksi kasvatitte pojistanne vätyksiä?

Vierailija
25.10.2020 |

Näin 19-vuotiaana nuorena naisena ei voi kuin huokaista. Ikäluokkani pojat ovat vätyksiä. Ei osata siivota, ei tehdä ruokaa, tiskejä ei laiteta, jääkaapissa on vain kossu- ja ketsuppipullo ja itse ei tehdä mitään. Äiti tai tyttöystävä siivoaa ja laittaa ruoat. Nykyiseni äiti pakkaa hänelle pakasterasioihin viikon ruoat ja viikonloppuisin hän ajaa toiseen kuntaan hakemaan lisää ruokaa. Toki ei enää minun myötä. Kuulema äiti on aina tehnyt kaiken ja yhä tekee. Tuttavani veli on 32, asuu omillaan, mutta äiti tulee joka viikko siivoamaan ja laittamaan ruokaa.

Nyt sitten ollaan yhdessä siivoiltu, olen opettanut viikkaamaan ja laittamaan pyykit oikein roikkumaan. Myös perus ruoanlaittoa ollaan tehty. Kukaan edellisistä kumppaneista ei myöskään osannut yhtikäs mitään muuta kuin pierrä ja kääntää kylkeä. Mopoa ja autoa osataan rassata.

Teette karhunpalveluksen lapsillenne.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkin Ap kirjoitat, suoralainaus:  että ollaan yhdessä siivoiltu, olen opettanut viikkaamaan ja laittamaan pyykit oikein roikkumaan. Myös perus ruoanlaittoa ollaan tehty. Kukaan edellisistä kumppaneista ei myöskään osannut yhtikäs mitään muuta kuin pierrä ja kääntää kylkeä. Mopoa ja autoa osataan rassata."

Lieneekö siis oma vikani ja pahin puutteeni, että olen itse kiitos vanhempieni (sekä äitini että isäni) kun olen osannut ja hallinnut kaikki edellä mainitsemasi askareet, ilman että tarvitsisn ketään rinnalleni neuvomaan ja opastamaan niiden tekemistä, saati että rohkenisin aattelemaan. että joku tekisi ne puolestani.

Niinpä sitten olen sinkku ja olen ollu koko aikuisikäni. Aina toisinaan huomaan aattelevani, että mihin minä oikeastaan ketään kumppanikseni tarvisenkaan.

No olisi se parisuhde silti mukava, ainakin joskus vielä kokea.

Vaikka en minä tätä sinkkuna oloanikaan osaa pitään yhtään hullumpana. ihmettelen vain, että olenko itsekin vielä vaarassa taantua ja vajota osaamattomaksi ja tavanomaisia arjen askareita hallitsemattomaksi koska tällaisistä vätyksistä (enkä nyt tarkoita sairaita tai vakavasti loukkaantuneita) kertovia avauksia saa lukea täältä lähes poikkeuksetta aina kun itse eksyn palstalla.

Mutta osaako kukaan nainen enää antaa arvoa sille, että mies osaa ja hallitsee tavanomaiset kotiaskareet, kun niin moni anaa ymmärää,että on ollut ja on yhä halukas elää näistä askareita hallisematomien kumppaneiden kanssa. - Joiden tuomaa jänniytstä ja työllsitävää vaikutusta minusta ei ilmeisemmin ole antamaan.

Tuntuisi luonnotomalta elää parisuhteessa, jossa vain toinen tekisi huomattavan osan yksin tai hänen johdollaan tehtäsiin aina tavanomaiset kotiaskareet.      

Sinun kannattaa nyt muistaa, että tuo kotityöjuttu on vain yksi tekijä parisuhteessa. Siitä toki tulee iso ongelma silloin, jos se ei toimi, mutta se että joku jätkä ei tee kotitöitä, ei tosiaankaan ole luultavasti se SYY jonka takia tyttöystävä on häneen päätynyt, vaan ne syyt ovat muualla.

Samoin SYY sille, ettei sinulla ole tyttöystävää, ei takuulla ole se että osaat tehdä kotitöitä :-D Nyt kannattaa käyttää älyään eikä tehdä kummallisia yksinkertaistuksia... kyse on muista ominaisuuksista, tai ihan vaan tuurista tai siitä ettet vietä sellaista elämää että tapaisit ehdokkaita, tai olet vielä hyvin nuori tms.

Ihmiset nyt, koettakaa käyttää harmaita aivosolujanne....

Sivusta: ei kotitöiden tekemättömyys tai tekeminen ole varmastikaan kenellekään SYY alkaa miehen kanssa, mutta täytyy näin naisena sanoa, että en ikinä voisi alkaa miehen kanssa joka ei tee kotitöitä.

Minulle se on niin suuri epäkunnioituksen, välinpitämättömyyden, ylimielisyyden, itsekkyyden ja arvostuksen puutteen osoitus minua kohtaan, että en voisi kunnioittaa kumppanina sellaista miestä enkä elää samassa taloudessa toisen aikuisen kanssa, joka ei huolehdi yhteisestä kodista.

Jos kaveripiirissä olisi nainen joka eläisi kotitöitä tekemättömän miehen kanssa ja valittaisi siitä, niin pitäisin sitä naista vaan tosi luuserina. Vaikea kunnioittaa niin surkeita tyyppejä.

Oikeasti itse sen valitsee mitä elämäänsä ottaa ja mitä ei!

Turha valittaa jos alkaa luuserimiehen kanssa.

Kyllä vaan ja hyvä juttu sinulle, mutta selvästi kaikki eivät osaa noin ajatella. Minun kommenttini siis oli suunnattu tuolle miehelle, joka ajatteli, että se ettei hänellä ole tyttöystävää, jotenkin johtuisi siitä, että hän osaa tehdä kotitöitä (?!). Luepa ajatuksella kommentti, johon vastasin. Me siis olemme kanssasi ihan samaa mieltä tästä asiasta.

Suominainen pitää kotitöitä tekevää miestä lähinnä vähän hintahtavana.

Joopa joo. Itse ainakin arvostan fiksua, reipasta, oma-aloitteista ja osaavaa miestä. Yleensä nämä vätykset ei ole mitään edellä mainituista. Samanlaisia ne vätysnaisetkin on. Laiskoja ja yksinkertaisia.

Vakka ja kansi

Vierailija
122/122 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta (naisena) siivoaminen ja tiskaaminen on ihan perseest. Minulla on 4 poikaa jotka kyllä osaavat siivota, tiskata ja pyykätä, koska minä en ole todellakaan mitään sellaista heidän puolestaan tehnyt. Päin vastoin, olen teettänyt omat työni heillä. Mutta jostain syystä kukaan heistä ei näytä haluavan parisuhdetta 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi