Äidit, miksi kasvatitte pojistanne vätyksiä?
Näin 19-vuotiaana nuorena naisena ei voi kuin huokaista. Ikäluokkani pojat ovat vätyksiä. Ei osata siivota, ei tehdä ruokaa, tiskejä ei laiteta, jääkaapissa on vain kossu- ja ketsuppipullo ja itse ei tehdä mitään. Äiti tai tyttöystävä siivoaa ja laittaa ruoat. Nykyiseni äiti pakkaa hänelle pakasterasioihin viikon ruoat ja viikonloppuisin hän ajaa toiseen kuntaan hakemaan lisää ruokaa. Toki ei enää minun myötä. Kuulema äiti on aina tehnyt kaiken ja yhä tekee. Tuttavani veli on 32, asuu omillaan, mutta äiti tulee joka viikko siivoamaan ja laittamaan ruokaa.
Nyt sitten ollaan yhdessä siivoiltu, olen opettanut viikkaamaan ja laittamaan pyykit oikein roikkumaan. Myös perus ruoanlaittoa ollaan tehty. Kukaan edellisistä kumppaneista ei myöskään osannut yhtikäs mitään muuta kuin pierrä ja kääntää kylkeä. Mopoa ja autoa osataan rassata.
Teette karhunpalveluksen lapsillenne.
Kommentit (122)
Yäk, miksi otit tuollaisen? Eikö olisi kaikille järkevämpää päästää se kasvamaan ja etsiä itsellesi kunnon mies. Kysehän ei ole varsinaisesti taidoista, vaan kyvystä ottaa toinen ja yhteinen koti huomioon. Jos sitä kykyä ei ole tullut, niin ei se tule myöhemminkään. Monilla tämä näkyy sitten kun tulee lapsia. Siinä vaiheessa jatkuu taas kyljellään piereskely ja pleikkarinpeluu.
Nuoret naiset, miksi otatte osaamattomia amisjamppoja? Miksi ette voi ottaa fiksuja ja itsenäisesti pärjääviä miehiä vaan pitää ottaa tuollainen reppana?
Ja sinä jatkat iloisesti perinteitä, kun syyllistät pojan äitiä. Et isää.
Minun on hyvin vaikea kuvitella, että yksikään isä toisi aikuiselle tyttärelleen ruokakassit valmiiksi, siivoaisi kämpän ja ottaisi samalla hänen pyykkinsä mukaan pestäväksi.
Mutta jostain syystä osa äideistä tarjoaa tällaisia piikapalveluita pojilleen. Minkä ihmeen takia?
Vierailija kirjoitti:
Äitihän tuota piikomista harrastaa eikä isä.
Vierailija kirjoitti:
Minun on hyvin vaikea kuvitella, että yksikään isä toisi aikuiselle tyttärelleen ruokakassit valmiiksi, siivoaisi kämpän ja ottaisi samalla hänen pyykkinsä mukaan pestäväksi.
Mutta jostain syystä osa äideistä tarjoaa tällaisia piikapalveluita pojilleen. Minkä ihmeen takia?
Nimenomaan tämä. Kyse ei ole siitä että myöskään isät eivät tätä vastuuta kanna, vaan enemmänkin siinä, että äidit paapovat poikiaan. Samaa ri tapahdu tyttärille.
Napanuoraa ei leikata. Ikinä.
Muuten jäisi ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jep erona "isin prinsessoissa" on se, että isi maksaa ammattisiivoojan.
Vätykset ovat selvästi ulkoistaneet tuon naisille
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihän tuota piikomista harrastaa eikä isä.
Ja isä katsoo vierestä kun äiti kasvattaa pojan kieroon. Tekemättä asialle yhtään mitään. Ihan yhtä paljon isän syy.
Siis mistä mutapohjasta te näitä helmiä kalastatte?
Ei normaalit miehet ole tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset, miksi otatte osaamattomia amisjamppoja? Miksi ette voi ottaa fiksuja ja itsenäisesti pärjääviä miehiä vaan pitää ottaa tuollainen reppana?
Niitä hyviä miehiä ei riitä kaikille. Mutta jos itse jää ilman, niin sitten kannattaa olla yksin eikä minkään vätystelijän kanssa.
Jep. Sitten vielä ihmetellään, kun nuoret naiset on niin "nirsoja" :D
Niin. Suomalaista miestä haukutaan, usein syystäkin, mutta suomalaisen miehen äiti on suomalainen nainen. Miksi suomalainen mies on aivan liian usein huonosti pukeutuva lippalakkipäinen juntti jolla on lököttävät farkut tai collegehousut, miksi tukkansa on kampaamatta ja partansa ajamatta? Miksi kengät ovat linttaan poljetut lenkkarit? Miksi mikään ei kiinnosta, miksi syödään lakki päässä ja röyhtäillään syödessä? Miksi harrastukset ovat pleikka tai mopot? Miksi mistään ei tiedetä mitään? Minä 55-vuotiaana olen kuvitellut, että tuollainen jäi kauas 80-luvulle vaan ei. Yhä lisää tuollaisia jätesäkkejä tulee. Miehellä on äiti, siskot, tätejä, ym. eikö kukaan neuvo miten ollaan ihmisiksi?
Mä en uskalla edes kuvitella, mitä ex-miehestäni olisi tullut jos ei olisi joutunut lapsena "passaamaan" vaikeasti sairasta äitiään. On perheen ainoa lapsi ja yleensä ainoita lapsia ja varsinkin poikia lellitään. Teki suhteemme aikana suurimman osan kotitöistä ihan omasta tahdostaan, vaikka olisin minäkin voinut enemmän auttaa. Ero tuli sitten vaan kliseisesti, kun aikuistuttiin ja huomattiin olevamme erilaisia. Nyt minä itse meinaan olla sormi suussa että miten kotia hoidetaan, lisänä mulla vielä autismin kirjon häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä hyviä miehiä ei riitä kaikille. Mutta jos itse jää ilman, niin sitten kannattaa olla yksin eikä minkään vätystelijän kanssa.
Periaatteessa ei riittäisikään, mutta käytännössä riittää, kun niin monet naiset ottavat vätyksen tai jännäjoonaksen.
Samoin iso osa naisista on nykyään täysin avuttomia!
Minä en edes tiedä missä minun lapset asuu. Kaupungin tiedän. Kuulemma paskaista on ja toisella ei ole kuin kaljatahroja lattioilla, ei ruuanlaittovälineitä, ei liinavaatteita, ei mitään. Kumma kun sillekin on kaikki ostettu kertaalleen. Varmaan myynyt viinan takia. Se on niitten tapa elää. En puutu.
Samaa mietin minä 23-vuotias, joka asuu 25-vuotiaan miehen kanssa, joka ei siivoa, vaan pelaa pleikkaa. Tiedostaa itsekin ettei äiti ole ikinä patistanut niin koulunkäyntiin eikä siivoiluun. Sama tilanne pikkuveljellään. Ei tee mitään samasta syystä.