Äidit, miksi kasvatitte pojistanne vätyksiä?
Näin 19-vuotiaana nuorena naisena ei voi kuin huokaista. Ikäluokkani pojat ovat vätyksiä. Ei osata siivota, ei tehdä ruokaa, tiskejä ei laiteta, jääkaapissa on vain kossu- ja ketsuppipullo ja itse ei tehdä mitään. Äiti tai tyttöystävä siivoaa ja laittaa ruoat. Nykyiseni äiti pakkaa hänelle pakasterasioihin viikon ruoat ja viikonloppuisin hän ajaa toiseen kuntaan hakemaan lisää ruokaa. Toki ei enää minun myötä. Kuulema äiti on aina tehnyt kaiken ja yhä tekee. Tuttavani veli on 32, asuu omillaan, mutta äiti tulee joka viikko siivoamaan ja laittamaan ruokaa.
Nyt sitten ollaan yhdessä siivoiltu, olen opettanut viikkaamaan ja laittamaan pyykit oikein roikkumaan. Myös perus ruoanlaittoa ollaan tehty. Kukaan edellisistä kumppaneista ei myöskään osannut yhtikäs mitään muuta kuin pierrä ja kääntää kylkeä. Mopoa ja autoa osataan rassata.
Teette karhunpalveluksen lapsillenne.
Kommentit (122)
Kyllä minä itse hoidan kotiani ja siivoa yms samalla lailla kuin naiseni. Olen 26. Ehkä tässä on myös sukupolvieroja nuorten ja vanhempien miesten välillä. Omassa kaveripiirissäni myös miehet hoitavat kotia. En tiedä sitten. Kaipa meitä on jokalähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rassaamalla autoja saa todennäköisemmin naisia kuin siivoamalla ja pyykkäämällä. Lisäksi miehen tehtävä on vain käydä töissä
No näköjään kun näillä tuntuu olevan aina tyttöystävät ja vaimot kuitenkin. Itse laitan ruokaa ja siivoan oman kämppäni. Koskaan en syö eineksiä. Pidän itsestäni huolta urheilemalla ja en käytä alkoa. Hiljaista on ja tiedän kaltaisiani muitakin. Kävin tutun luona kun pyysi kylään niin siellä oli kämppä ihan mullin mallin ja hänellä tyttöystävä. Veti kaljaa aamusta iltaan kun tyttöystävä kävi töissä. Toiset syntyy alffoiksi.
Olen huomannut saman, mutta toisaalta ne naiset on usein samanlaisia jännänaisia. Se riippuu niin paljon siitä, miten itseään "markkinoi" toisille ja tuo itseään esille. Kyllä räkis räkiksen löytää rinnalleen. Talveksi. Ja sitten vaihtuu.
Itselläni kävi tämän herran kanssa niin, että tavattiin julkisilla paikoilla ja ulkopuolisesti on siisti, käy töissä ja kertoili harrastuksistaan ja että on tällainen jokapaikanhöylä, kaiken kyllä korjaa ja hyvät välit perheeseensä. Kämpän nähtyäni...voi luoja. Ei edes ruokapöytää tai penkkiä asunnossa! Toki rakastan häntä ja olen enemmän sellaista tyyppiä, etten karkaa pois vaan jään ja mukaudun tilanteeseen. Toivon, että ennen lapsia hänet on "uudelleenkoulutettu" siihen malliin että talo pysyy pystyssä jos en itse olekaan luudan varressa.
Ap
Miksi liikutte tuollaisissa piireissä?
Onko noi jotain tekstipaita-crocs-ylipaino-makaronilaatikko-piirejä, vai missä tuollaisia on?
Minä en ole ikinä tavannut tuollaista miestä, eikä esim. 17-25-vuotiaat veljeni ole ollenkaan tuollaisia.
Kuulostaa karseilta noi teidän miehet, itse en katselisi tuollaista meininkiä päivääkään - eikä ole onneksi tarvinnut.
Kokemukseni mukaan nuoret miehet on hyvin kasvatettuja ja fiksuja.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rassaamalla autoja saa todennäköisemmin naisia kuin siivoamalla ja pyykkäämällä. Lisäksi miehen tehtävä on vain käydä töissä
No näköjään kun näillä tuntuu olevan aina tyttöystävät ja vaimot kuitenkin. Itse laitan ruokaa ja siivoan oman kämppäni. Koskaan en syö eineksiä. Pidän itsestäni huolta urheilemalla ja en käytä alkoa. Hiljaista on ja tiedän kaltaisiani muitakin. Kävin tutun luona kun pyysi kylään niin siellä oli kämppä ihan mullin mallin ja hänellä tyttöystävä. Veti kaljaa aamusta iltaan kun tyttöystävä kävi töissä. Toiset syntyy alffoiksi.
Juu, eipä AP olisi varmaan minkään siivooja-eunukin matkaan lähtenytkään.
Kuka kasvattaa tytöistä matkustushulluja instaitsensäpaljastelijoita?
Suomalainen nuori mies on fiksu ja osaava. Parempaa ei maailmalta saa. Ihan oikeasti. Mistä saisitte paremmin teitä kotitöissä yms auttavia? N23
Omat pojat osaa kokata ja leipoa, pestä pyykit ja siivota sekä muutenkin hoitaa asiansa. Sanotaan, että ahkeralla äidillä on laiskat lapset, meidän tapauksessa taitaa mennä toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, isät eivät puutu, mutta lähtökohta kovin usein on se, että poikalapsia hyysätään huomattavasti enemmän kuin tyttölapsia. Sen näkee mielestäni monessa suhteessa ja perheessä.
Minunkin äitini hyysää veljiäni ja mieheni äiti aina hyysänyt poikiaan. Sen sijaan tyttäriltä odotetaan kotitöihin osallistumista ja menestystä jo pienestä pitäen. Ilmankos nuoret naiset eivät miehiä löydäkään.Minun isäni kyllä puuttui paljonkin. Määräsi että veljeni ei tarvitse laittaa ruokaa, siivota tai tiskata. Tyttöjen piti.
On totta, että äidit pilaavat poikansa - ja vastaavasti isät tyttärensä.
Tämä on hyvä esimerkki isästä joka pilaa tyttärensä tuollaisella täysin epäreilulla käytöksellä, joka tuottaa vihaisia radikaalifeministejä tai muutoin katkeria naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eipä AP olisi varmaan minkään siivooja-eunukin matkaan lähtenytkään.
Puhuuko siellä nyt aamusta iltaan kaljaa kittaava paskamaha jolla veltto erektio?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nuori mies on fiksu ja osaava. Parempaa ei maailmalta saa. Ihan oikeasti. Mistä saisitte paremmin teitä kotitöissä yms auttavia? N23
Ei ”kotitöissä auttavia”, sillä normaali aikuinen ihminen tekee osansa kotitöistä kuten talossa asuvan kuuluu, eikä ole mikään hemmetin apulainen.
N27
"Kukaan edellisistä kumppaneista"
Huoh. Ap 19v ja kumppaneita ollut jo liuta. Vika ei aina vain toisessa puolessa..
Vierailija kirjoitti:
"Auttavia"? Ei mies auta kun siivoaa omat sotkunsa.
En vertaa ulkomaalaisten miesten osallistumiseen. Vertaan omaan osallistumiseeni.
Älä hyvä tyttö ala seurustella. Et ole kypsä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Isän syy - poika ottaa isästään mallin, oli tämä läsnä tahi ei.
Suurin syy miesten ongelmiin on isän rakkauden ja hyväksynnän puute.
Koska nämä isät ovat kasvaneet ihan saman mallin mukaan.
Kysymys: Onko maanviljelijöiden samanlaisia?
Koska sotien jälkeen teollistumisen ja jälleenrakennuksen myötä isät ovat olleet suurimmalta osalta poissaolevina poikien elämästä. "Lähtee aamulla ennen muiden heräämistä ja saapuu takaisin myöhään väsyneenä, syöden ja mennen nukkumaan"
Pojat eivät saa miehen mallia vaan ovat oppineet käytösmallit äideiltään ja sisaruksiltaan. Tämä ei tarkoita asiaa sovinistiselta kannalta asiaa vaan että eri sukupuolilla on erilaiset luontaisetä käyttäytymismallit asioihin.
Maatalousyhteiskunnassa pojat otettiin jo nuorena pellolle, metsään ja muihin askareisiin mukaan, jolloin pojat saivat mallinsa isiltä, sediltä, enoilta jne.
Asiaa on käsitellyt esim Robert Glover.
Minä aloin pesemään pyykkini varmaan 13-vuotiaana, en nyt päiväkirjaan tehnyt merkintää, mutta silloin olen alkanut ostamaan itse vaatteita enkä halunnut ottaa riskiä, että joku muu pilaa ne pesussa. Siispä opettelin itse pesemään ja se oli ihan päivänselvää. Ruokaa en hirveästi tehnyt vanhempien kanssa asuessa, joskus leivoin. Mutta en tykännyt ajatuksesta, että ostan jääkaapin täyteen kaikkea ja sitten vahtaan silmä kovana, ettei muut syö ja juo minun ostoksiani. Eli omilleni muuttaessa aloin ostamaan itse ja tekemään ruokaa enemmän.
Tosin en minä nykyäänkään ota mitään paineita. Jos haluan tilata jotain, niin tilaan. Ehtii sitä myöhemminkin vääntämään ruokia itse. Ja joskus hajoaa pää tuon keittiön jatkuvassa puunaamisessa. Joten mielelläni pidän myös tilausruokapäiviä ja ruokaa odotellessa siivoilen keittiön syömistä varten. Astianpesukone päälle ja tasot puhtaiksi.
Oman huoneen pidin aina siistinä ja vaihdoin lakanat, en minä edes osannut ajatella etten tekisi niin. Silloisen kaverin äiti oli kotona vam.maisen lapsen takia ja siivosi aina kaverinkin huoneen. Pidin sitä erittäin outona ja itseäni olisi ahdistanut, jos äiti olisi käynyt hääräilemässä omalla reviirilläni.
Minulle ei tule mieleen yhtäkään kertaa, että minua olisi pitänyt käskemällä käskeä pitämään huone siistinä ja vaihtamaan lakanat. Muualla kodissa saattoi olla vähän jotain sotkujani ja niistä sain kuulla XD
Kaippa omatoimisuuteni vain tuli luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomalaista miestä haukutaan, usein syystäkin, mutta suomalaisen miehen äiti on suomalainen nainen. Miksi suomalainen mies on aivan liian usein huonosti pukeutuva lippalakkipäinen juntti jolla on lököttävät farkut tai collegehousut, miksi tukkansa on kampaamatta ja partansa ajamatta? Miksi kengät ovat linttaan poljetut lenkkarit? Miksi mikään ei kiinnosta, miksi syödään lakki päässä ja röyhtäillään syödessä? Miksi harrastukset ovat pleikka tai mopot? Miksi mistään ei tiedetä mitään? Minä 55-vuotiaana olen kuvitellut, että tuollainen jäi kauas 80-luvulle vaan ei. Yhä lisää tuollaisia jätesäkkejä tulee. Miehellä on äiti, siskot, tätejä, ym. eikö kukaan neuvo miten ollaan ihmisiksi?
Miehen ei kuulu olla liian sliipattu.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomalaista miestä haukutaan, usein syystäkin, mutta suomalaisen miehen äiti on suomalainen nainen. Miksi suomalainen mies on aivan liian usein huonosti pukeutuva lippalakkipäinen juntti jolla on lököttävät farkut tai collegehousut, miksi tukkansa on kampaamatta ja partansa ajamatta? Miksi kengät ovat linttaan poljetut lenkkarit? Miksi mikään ei kiinnosta, miksi syödään lakki päässä ja röyhtäillään syödessä? Miksi harrastukset ovat pleikka tai mopot? Miksi mistään ei tiedetä mitään? Minä 55-vuotiaana olen kuvitellut, että tuollainen jäi kauas 80-luvulle vaan ei. Yhä lisää tuollaisia jätesäkkejä tulee. Miehellä on äiti, siskot, tätejä, ym. eikö kukaan neuvo miten ollaan ihmisiksi?
No kun se on miehuuden mitta, että akkaväeltä ei ohjeita oteta. Kaverithan tuollaisen jannun ovat kasvattaneet, ja teini-ikä jää päälle. Ja tosiaan isä on kouluttanut äitiä hartaasti, miten miestä kuuluu pitää. Eli piikoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, isät eivät puutu, mutta lähtökohta kovin usein on se, että poikalapsia hyysätään huomattavasti enemmän kuin tyttölapsia. Sen näkee mielestäni monessa suhteessa ja perheessä.
Minunkin äitini hyysää veljiäni ja mieheni äiti aina hyysänyt poikiaan. Sen sijaan tyttäriltä odotetaan kotitöihin osallistumista ja menestystä jo pienestä pitäen. Ilmankos nuoret naiset eivät miehiä löydäkään.Minun isäni kyllä puuttui paljonkin. Määräsi että veljeni ei tarvitse laittaa ruokaa, siivota tai tiskata. Tyttöjen piti.
On totta, että äidit pilaavat poikansa - ja vastaavasti isät tyttärensä.
Tämä on hyvä esimerkki isästä joka pilaa tyttärensä tuollaisella täysin epäreilulla käytöksellä, joka tuottaa vihaisia radikaalifeministejä tai muutoin katkeria naisia.
Olipas omituinen, sukupuolittunut tulkinta. Näen asian niin että kelvoton isäni yritti pilata sekä minut että veljeni.
No mun läheinen saatiin rikottua sillä että huudettiin teinistä lähtien että miksi ei tee mitään - eikä sitten vaadittu että tekisi mitään, ei kotitöitä, ei kesätöitä, ei opiskelua. Ei saanut kovin hyvää mallia elämään. Olisi pitänyt olla heti lapsesta asti valmis elämään, ilman että kukaan näyttää mallia.
Äitinsä oli sitä mieltä, että jos opettaa lapsensa tekemään kotitöitä, niin kukaan ei tarvitse enää häntä mihinkään ja kukaan ei välitä enää hänestä.
Ja kyse oli perheestä jonka tilillä oli kerralla enemmän rahaa kuin mitä minun vanhemmilla on koko elämänsä aikana tilin kautta kulkenut. Perintörahaa. En voinut kun ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan edellisistä kumppaneista"
Huoh. Ap 19v ja kumppaneita ollut jo liuta. Vika ei aina vain toisessa puolessa..
Missä minä määrää edes sanoin? Jos mielestäsi kaksi edellistä suhdetta on liikaa, niin olkoot. Mutta kyllä te tiedätte paljon paremmin elämäni kuin minä itse, kuten asiaan kuuluu. Koskaan en ole irtosuhteita harrastanut, mutta edelliset kyllä lähtivät pettämään ja siksi itse lähdin pois.
Ap
No jo nyt on. Mollaat exääsi siitä mitä hänestä olisi saattanut tulla, jos elämä olisi mennyt toisin. :o