Äidit, miksi kasvatitte pojistanne vätyksiä?
Näin 19-vuotiaana nuorena naisena ei voi kuin huokaista. Ikäluokkani pojat ovat vätyksiä. Ei osata siivota, ei tehdä ruokaa, tiskejä ei laiteta, jääkaapissa on vain kossu- ja ketsuppipullo ja itse ei tehdä mitään. Äiti tai tyttöystävä siivoaa ja laittaa ruoat. Nykyiseni äiti pakkaa hänelle pakasterasioihin viikon ruoat ja viikonloppuisin hän ajaa toiseen kuntaan hakemaan lisää ruokaa. Toki ei enää minun myötä. Kuulema äiti on aina tehnyt kaiken ja yhä tekee. Tuttavani veli on 32, asuu omillaan, mutta äiti tulee joka viikko siivoamaan ja laittamaan ruokaa.
Nyt sitten ollaan yhdessä siivoiltu, olen opettanut viikkaamaan ja laittamaan pyykit oikein roikkumaan. Myös perus ruoanlaittoa ollaan tehty. Kukaan edellisistä kumppaneista ei myöskään osannut yhtikäs mitään muuta kuin pierrä ja kääntää kylkeä. Mopoa ja autoa osataan rassata.
Teette karhunpalveluksen lapsillenne.
Kommentit (122)
Niin, isät eivät puutu, mutta lähtökohta kovin usein on se, että poikalapsia hyysätään huomattavasti enemmän kuin tyttölapsia. Sen näkee mielestäni monessa suhteessa ja perheessä.
Minunkin äitini hyysää veljiäni ja mieheni äiti aina hyysänyt poikiaan. Sen sijaan tyttäriltä odotetaan kotitöihin osallistumista ja menestystä jo pienestä pitäen. Ilmankos nuoret naiset eivät miehiä löydäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun on hyvin vaikea kuvitella, että yksikään isä toisi aikuiselle tyttärelleen ruokakassit valmiiksi, siivoaisi kämpän ja ottaisi samalla hänen pyykkinsä mukaan pestäväksi.
Mutta jostain syystä osa äideistä tarjoaa tällaisia piikapalveluita pojilleen. Minkä ihmeen takia?
Tämä olikin aika silmiä avaava ajatusleikki. Sama kun se ilmiö, että poikien naisystävät saattavat olla se yhteydenpitokanava pojan perheeseen. Siis että pojan vanhemmat saattavat soitella pojan puolisolle ennemmin kuin suoraan pojalle. Kuvitelkaapa jos olisi tavanomaista, että aikuistuneiden tyttöjen miesystävät hoitaisivat yhteydenpiton tytön perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, isät eivät puutu, mutta lähtökohta kovin usein on se, että poikalapsia hyysätään huomattavasti enemmän kuin tyttölapsia. Sen näkee mielestäni monessa suhteessa ja perheessä.
Minunkin äitini hyysää veljiäni ja mieheni äiti aina hyysänyt poikiaan. Sen sijaan tyttäriltä odotetaan kotitöihin osallistumista ja menestystä jo pienestä pitäen. Ilmankos nuoret naiset eivät miehiä löydäkään.
Näinpä. Ja sitten ihmetellään kun 40-vuotiasta kolmasosalla ei ole lapsia koska ei ole puolisoa. Syytetään ettei naiset enää nykyään halua lapsia. Ehkäpä haluavat, mutta haluavat niitä lapsia toisen VASTUULLISEN JA OMA-ALOITTEISEN AIKUISEN kanssa.
Isän syy - poika ottaa isästään mallin, oli tämä läsnä tahi ei.
Suurin syy miesten ongelmiin on isän rakkauden ja hyväksynnän puute.
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni kyllä puuttui paljonkin. Määräsi että veljeni ei tarvitse laittaa ruokaa, siivota tai tiskata. Tyttöjen piti.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä jatkat iloisesti perinteitä, kun syyllistät pojan äitiä. Et isää.
Poikien kasvatus on sellainen asia, jossa on paikallaan syyllistää äitejä. Se on fakta, että äidit pilaavat poikansa.
Rassaamalla autoja saa todennäköisemmin naisia kuin siivoamalla ja pyykkäämällä. Lisäksi miehen tehtävä on vain käydä töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on hyvin vaikea kuvitella, että yksikään isä toisi aikuiselle tyttärelleen ruokakassit valmiiksi, siivoaisi kämpän ja ottaisi samalla hänen pyykkinsä mukaan pestäväksi.
Mutta jostain syystä osa äideistä tarjoaa tällaisia piikapalveluita pojilleen. Minkä ihmeen takia?Tämä olikin aika silmiä avaava ajatusleikki. Sama kun se ilmiö, että poikien naisystävät saattavat olla se yhteydenpitokanava pojan perheeseen. Siis että pojan vanhemmat saattavat soitella pojan puolisolle ennemmin kuin suoraan pojalle. Kuvitelkaapa jos olisi tavanomaista, että aikuistuneiden tyttöjen miesystävät hoitaisivat yhteydenpiton tytön perheeseen.
Tämäkin kyllä totta! Minun mieheni mummot sekä vanhemmat kysyvät usein minulta meidän kuulumisia ja kutsuvat kylään kauttani. Harmittaa miehen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien kasvatus on sellainen asia, jossa on paikallaan syyllistää äitejä. Se on fakta, että äidit pilaavat poikansa.
"Mutua, ilmoitus että tämä on fakta, sama mutu toistettuna."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät voi pilata, jos isä pitää poikaansa hyvät ja arvostavat välit. Sellainen poika ei halu äitinsä paapomista vaan hän haluaa hoitaa asiansa itse, kuten ainakin aikuinen mies.
Isän ja pojan suhde, sen varassa mies rakentaa elämänsä.
Meillä hyysätään tyttöä äitinsä toimesta ja palkinnoksi saa vittuilua ja huutamista. Siitä tulee kyllä aivan kamala aikuisena. Onneksi ei ole oma.
Vierailija kirjoitti:
Rassaamalla autoja saa todennäköisemmin naisia kuin siivoamalla ja pyykkäämällä. Lisäksi miehen tehtävä on vain käydä töissä
No näköjään kun näillä tuntuu olevan aina tyttöystävät ja vaimot kuitenkin. Itse laitan ruokaa ja siivoan oman kämppäni. Koskaan en syö eineksiä. Pidän itsestäni huolta urheilemalla ja en käytä alkoa. Hiljaista on ja tiedän kaltaisiani muitakin. Kävin tutun luona kun pyysi kylään niin siellä oli kämppä ihan mullin mallin ja hänellä tyttöystävä. Veti kaljaa aamusta iltaan kun tyttöystävä kävi töissä. Toiset syntyy alffoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jostain syystä osa äideistä tarjoaa tällaisia piikapalveluita pojilleen. Minkä ihmeen takia?Tämä olikin aika silmiä avaava ajatusleikki. Sama kun se ilmiö, että poikien naisystävät saattavat olla se yhteydenpitokanava pojan perheeseen. Siis että pojan vanhemmat saattavat soitella pojan puolisolle ennemmin kuin suoraan pojalle. Kuvitelkaapa jos olisi tavanomaista, että aikuistuneiden tyttöjen miesystävät hoitaisivat yhteydenpiton tytön perheeseen.
No, minun isäni halusi jutella puhelimessa mieheni kanssa, joten luonnollisesti hän soitti siskoni miehelle joka välitti viestin minun miehelleni.
Naisilla ei ole varsinaisesti ihmisarvoa minun suvussani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näköjään kun näillä tuntuu olevan aina tyttöystävät ja vaimot kuitenkin. Itse laitan ruokaa ja siivoan oman kämppäni. Koskaan en syö eineksiä. Pidän itsestäni huolta urheilemalla ja en käytä alkoa. Hiljaista on ja tiedän kaltaisiani muitakin. Kävin tutun luona kun pyysi kylään niin siellä oli kämppä ihan mullin mallin ja hänellä tyttöystävä. Veti kaljaa aamusta iltaan kun tyttöystävä kävi töissä. Toiset syntyy alffoiksi.
Mitä sekoilet? Kumpikaan ei välittänyt siivoamisesta joten mikä ongelma? Vakka löysi kantensa.
On se kumma, ku me miehet ei osata laittaa ruokaa ja siivota. :D Hetkinen… Mie laitan omat ruokani alusta asti ite, siivoan päivittäin (jep, useammi kui valtaosa naisista), tiskaan joka päivä ja piän huushollin puhtaana. Lapsesta asti autoin kotitöissä äitii. Isä ei oo ikinä tehny kotitöitä, mut hän huolehtii polttopuut, nurmen ajon ja kaikki muut hommat. Toiset rellestää ja elää kui possut, ja toiset nauttii puhtaudesta. :) En tiiä muista miehistä, mut miust tuntuu, et nykyiset nuoret miehet pitävät parempaa huolta kodistaan, kuin nuoret miehet 30 vuotta sitten. Ehkä. M25
Normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen osaa auttaa läheisiä ja rakkaita ihmisiä ilman että sitä on täytynyt erikseen mitenkään opettaa. Siispä se, että jollekin on ok että hänen vanhempansa raataa niska limassa hänen eteensä ilman että hän itse tekee muuta kuin pieree ja sotkee kertoo kyllä henkilöstä paljon. Se on sitten eri asia jos lapsen ei ole annettu auttaa lyttäämällä ja väheksymällä.
Elän kyllä ihan eri maailmassa kuin av-mammat. Eivät minun tuntemani miehet ole tuollaisia.
Kyllä se niin on, että sekä äidit että isät ovat tässä suhteessa liian lepsuja pojilleen. Toista se oli onneksi minun kotonani, jossa isä pisti pojat ihan samallalailla töihin niin kotona kuin koulussakin kuin minutkin. Ilmankos veljeni ovat oma-aloitteisia ja fiksuja.
Mä en ole tehnyt mitään 20v. kotona. Asunto on siisti, ei ole tiskiä ja vaatteet ovat järjestyksessä kaapeissa. Poika käy pari kertaa viikossa mun luona syömässä.
Sitä mietin itsekin.