Köyhä Tiina 54v ei saa huomiota kunnon miehiltä:
"Välillä tuntuu, etten ole enää nainen ollenkaan. Kunnon miehet eivät katso edes päin."
https://anna.fi/lifestyle/tyo-ja-raha/tallaista-elaa-koyhana-naisena-su…
Eli Kunnon Mies = rikas? Tiina itsekään ei köyhänä sitten ole Kunnon Nainen eli mitä odottaa?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä kukaan mies, oli sitten kunnon tai kunnoton, niin pelkästä vilkaisusta naiseen päin tietää että onko tämä köyhä vai rikas? Ihmettelen vaan tätä Tiina 54v.
Olen Tiinaa nuorempi ja mies. Olen aina ollut matalatuloinen ja parhain tilini on ollut 2400€ brutto kk. Olen tavannut kaltaisiani naisia ja kyllä sen näkee jos ei ole ylimääräistä rahaa. Olen nähnyt näissä naisissa itseni naispuolisen vastineen.
Vaatteet ovat käytössä ja monissa pesuissa kuluneita. Samoin kengät. Naisilla ei arvokkaita koruja. Huomaa sen käytöksestä ja olemuksestakin jos ei ole varakkaat itsetietoisuutta ja varmuutta. En tarkoita ylimielisyyttä vaan sellaista varmuutta mikä tulee kun ei tarvitse aina miettiä mitä joku maksaa.
Noista koruista... todella harva tuntemani hyvätuloinen käyttää etenkään arkena mitään kalliita koruja. Ja toisaalta nykyisin saa kyllä kirpputoreilta ihan siistissä kunnossa olevia vaatteita ja kenkiä. Minä olen ostanut hyväkuntoiset, hyvännäköiset syyskengät UFFilta kympiltä, takkeja hintaan 5-20 eur (ja yksi tällainen vitosen takki UFFin alennusmyynnistä on ollut sellainen, jota tuntemattomat ovat tulleet kehumaan), paitoja hintaan 5-15 eur ja farkkuja n. kympillä. Tokihan nämäkin summat voivat joskus yksinkertaisesti vaan olla liikaa, mutta ovat ne silti paljon vähemmän, mitä uutena maksaisivat.
Ja minä en edes ole köyhä, tykkään kirppiksistä muuten vaan. En tosin ole kovin hyvätuloinenkaan, mutta en usko, että tulotasoani näkee ulospäin. Minulla on hopeakoruja, mutta käytän niitä vain juhlissa, arkisin käytän halpismateriaaleista tehtyjä koruja, mutta en usko, että kukaan niitä niin tulkitsee, että ei olisi varaa kalliimpiin, vaan mieltävät ne tyyliini kuuluvaksi - mikä onkin ihan totta.
On se kumma miten kaikki löytävät kirpputoreilta aina sopivia vaatteita. Itse en ole löytänyt kuin pari paitaa. Kenkiä en sieltä osta koska en halua jalka/kynsisienen riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Moni tuonikäinen mies tai nuorempikaan ei saa huomiota minkäänlaisilta naisilta.
Onko nämä miehet normaalin hygieniatason, normaalit käytöstavat ja terveelliset elämäntavat omaavia, normaalipainoisia ja päihteettömiä?
Vierailija kirjoitti:
esim teipillä korjatut silmälasien sangat jne? Minun tuntemani pitkäaikaistyöttömät ja pari sairasta kärsivät habituksessaan em ongelmista.
Itse juuri viime viikolla korjasin silmälasien sangan ilmastointiteipillä ja olen ulkonäkööni toistaiseksi ihan tyytyväinen. Katsovatkohan toiset vanhemmat huomenna säälien kun vien lapset päiväkotiin? Vaatteetkin Dressmannin alesta viisi vuotta sitten ja jalassa kuraiset kumisaappaat. Terv. parhaiten tienaavaan prosenttiin kuuluva IT-yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että 54-vuotias nainen ei ole mitenkään parasta a-ryhmää parisuhdemarkkinoilla, ja siihen ei varallisuus vaikuta juuri lainkaan. Ei ole kyllä 54-vuotias mieskään, joten turha nirsoilu kannattaa viimeistään nyt unohtaa, jos on siinä epäonnellisessa asemassa että joutuu kumppania tuossa elämänvaiheessa vielä etsimään.
Ihan vain tiedoksi teille nuorille ja klassisen kauniille (pidättelen naurua) naisille: tekin tulette olemaan joskus 54-vuotiaita rupsahtaneita naisia. Eikä teitä kukaan ole katsonut pilke silmäkulmassa vuosikymmeniin. Tulkaas sitten kertoilemaan miltä tuntuu.
Vaatii aikamoista lapsellisuutta kommentoida vanhempia naisia ja miehiä ulkonäöstä ymmärtämättä oma kuolevaisuuttaan. Mutta sehän ei ole yllätys tällä palstalla. Suurin osa kirjoittajista on arrogantteja pissiksiä tai katkeria vanhempia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä kukaan mies, oli sitten kunnon tai kunnoton, niin pelkästä vilkaisusta naiseen päin tietää että onko tämä köyhä vai rikas? Ihmettelen vaan tätä Tiina 54v.
Olen Tiinaa nuorempi ja mies. Olen aina ollut matalatuloinen ja parhain tilini on ollut 2400€ brutto kk. Olen tavannut kaltaisiani naisia ja kyllä sen näkee jos ei ole ylimääräistä rahaa. Olen nähnyt näissä naisissa itseni naispuolisen vastineen.
Vaatteet ovat käytössä ja monissa pesuissa kuluneita. Samoin kengät. Naisilla ei arvokkaita koruja. Huomaa sen käytöksestä ja olemuksestakin jos ei ole varakkaat itsetietoisuutta ja varmuutta. En tarkoita ylimielisyyttä vaan sellaista varmuutta mikä tulee kun ei tarvitse aina miettiä mitä joku maksaa.
Noista koruista... todella harva tuntemani hyvätuloinen käyttää etenkään arkena mitään kalliita koruja. Ja toisaalta nykyisin saa kyllä kirpputoreilta ihan siistissä kunnossa olevia vaatteita ja kenkiä. Minä olen ostanut hyväkuntoiset, hyvännäköiset syyskengät UFFilta kympiltä, takkeja hintaan 5-20 eur (ja yksi tällainen vitosen takki UFFin alennusmyynnistä on ollut sellainen, jota tuntemattomat ovat tulleet kehumaan), paitoja hintaan 5-15 eur ja farkkuja n. kympillä. Tokihan nämäkin summat voivat joskus yksinkertaisesti vaan olla liikaa, mutta ovat ne silti paljon vähemmän, mitä uutena maksaisivat.
Ja minä en edes ole köyhä, tykkään kirppiksistä muuten vaan. En tosin ole kovin hyvätuloinenkaan, mutta en usko, että tulotasoani näkee ulospäin. Minulla on hopeakoruja, mutta käytän niitä vain juhlissa, arkisin käytän halpismateriaaleista tehtyjä koruja, mutta en usko, että kukaan niitä niin tulkitsee, että ei olisi varaa kalliimpiin, vaan mieltävät ne tyyliini kuuluvaksi - mikä onkin ihan totta.
On se kumma miten kaikki löytävät kirpputoreilta aina sopivia vaatteita. Itse en ole löytänyt kuin pari paitaa. Kenkiä en sieltä osta koska en halua jalka/kynsisienen riskiä.
Riippuu tietysti kirpputorista, ja mitä etsii. Helsingin UFFit ovat aika hyviä paikkoja löytää ainakin S-L-koon vaatteita, mutta sitten pikkukaupungeissa seurakuntien pitämilta kirpputoreilta en löydä minäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni tuonikäinen mies tai nuorempikaan ei saa huomiota minkäänlaisilta naisilta.
Onko nämä miehet normaalin hygieniatason, normaalit käytöstavat ja terveelliset elämäntavat omaavia, normaalipainoisia ja päihteettömiä?
Omaavatko niitä vastaavat naisetkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kunnon miehellä tarkoiteta varakasta miestä. Kunnollisuus tarkoittaa elintapoja ja miten kohtelee muita.
Köyhäkö ei voi olla asiallinen muita kohtaan ja elää terveellisesti?
Nyt käsitit aivan väärin.
Suomessa saa pitkäaikaistyötönkin Kelasta vuokran maksuun ja toimeentulotukea. Missä lasten lapsilisät? Ruokaa saa ruokajonoista ja diakoniasta. Köyhyys ON kamalaa, mutta jotain suhteellisuudentajua. Ulkomailla työttömät asuvat kaduilla ja asunnoissakaan ei ole juoksevaa vettä, sisävessaa tai sähköjä ja ruoankin kanssa on vähän niin ja näin. Olen itse elänyt joskus muutaman viikon ulkomailla syöden mm. keksejä ja kasviskuutioliemessä keitettyjä makaroneja.
Yksi asia johon vanhemman pitäisi kiinnittää huomiota on se miten köyhyydestä puhutaan. Itseäni kiusattiin tarhassa ja kotona syy oli, että "olet köyhästä perheestä". Sama jatkui kauempana ala-asteella ja taas syy oli siinä köyhyydessä. Oikeasti vaikka asuttiin suhteellisen pienessä asunnossa niin kyllä ruokaa, vaatetta ja keskuslämmitys oli kotona.
Lapsi ei edes mistään raha-asioista mitään ymmärrä ellei jo ihan kotonakin hierota naamaan ja surkutella. Lapsuuteni oli aivan hyvä, mutta minulle iskostui ajatus tästä "köyhyydestä". Olin ujo ja arka muista syistä, mutta koska tulin kiusatuksi tämän takia se pantiin köyhyyden piikkiin. Se aiheuttaa syyllisyyttä kun sitä liikaa jankutetaan. Itsetunto laskee kun tällaisen leiman vanhempi painaa otsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esim teipillä korjatut silmälasien sangat jne? Minun tuntemani pitkäaikaistyöttömät ja pari sairasta kärsivät habituksessaan em ongelmista.
Itse juuri viime viikolla korjasin silmälasien sangan ilmastointiteipillä ja olen ulkonäkööni toistaiseksi ihan tyytyväinen. Katsovatkohan toiset vanhemmat huomenna säälien kun vien lapset päiväkotiin? Vaatteetkin Dressmannin alesta viisi vuotta sitten ja jalassa kuraiset kumisaappaat. Terv. parhaiten tienaavaan prosenttiin kuuluva IT-yrittäjä.
Varakas voi tehdä noin, koska tietää, että voisi milloin tahansa ostaa uudet silmälasit ja vaatteet. Köyhä ei voi, ja monia se köyhyys hävettää tai nolottaa. Vaatteista ja muusta ulkoisesta ei välttämättä näe kuka on köyhä ja kuka ei, mutta olemuksesta sen voi nähdä.
Minäkin olen pörssiyhtiöiden yhtiökokouksissa nähnyt ihmisiä vaikka minkälaisissa rytkyissä ja olen oppinut, etteivät kaikki varakkaat vaatteilla koreile. Pikemminkin olen alkanut ajatella, että ne vasta rahamiehiä on, jotka kehtaavat tulla iänkaikkisen vanhoissa lumpuissa kokoukseen, jonne useimmat sentään kiskaisevat puvun päälle. Heidän olemuksessaan ei kuitenkaan näy minkäänlaista häpeilyä eikä nolostelua. Siitä sen tietää, että rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut täyttä soopaa.
Varallisuus ei muutenkaan näy päällepäin. Yleensä toisinpäin. Mitä vaatimattomamman näköinen, sitä enemmän säästöjä, kun raha ei kulu turhuuksiin.
Työskentelen pankissa ja tapaan työssäni pääosin varakkaita henkilöitä. Harvaa heistä uskoisi varakkaaksi ulkoisen habituksen perusteella.
Se ettei ole arvokkaita koruja tai vimpan päälle vaatteet, tarkoittaa vaan sitä ettei ko. henkilölle nämä asiat ole tärkeitä.
Pitkään jatkunut köyhyys näkyy ihmisestä tavoilla, joita ei voi piilottaa.
Niin näkyy. Huono iho, huonot hiukset, hoitamattomat jalat, kädet ja hampaat. Terveydentila on usein huono, sen näkee katseesta. Silmät sameat ja väsyneet, ryppyjä enemmän kuin normaalisti sen ikäisellä. Huono ravinto näkyy iho värittömyytenä ja elottomuutena.
Vierailija kirjoitti:
Mötäääh!?!?
Mistä mies muka voi ensivilkaisulla tietää Tiinan sosiaalisen statuksen?
Jos ei puliakan kamoissa hortoile niin varmasti miehet katsoo jos katsomista on. Tuossa iässä toki katseet ei enää ole mikään automaatio.
hmmm, sanoo haastattelussa, että hampaat lahoaa suuhun ja vähintään kerran kuussa on päästävä baarikierrokselle. Ei siis taida olla kuitekaan kedon kaunein kukka.
Mulle sopis tuollainen köyhempi nainen, mutta ne ei ole köyhistä miehistä kiinnostuneita niinkuin tuossa jutussakin tulee ilmi.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minulla pisti silmään kuinka yksi haastateltava kutsui eineksiä, makkaraa, makaronia, kalapuikkoja ja jauhelihaa "hirveäksi kuraksi". Kyllä huomaa, ettei oikeasti ole mitään hätää, jos on varaa kutsua ihan kelpo ruokaa kuraksi.
Tietenkään tuo ei mitään gurmeeta ole, mutta jos on niin köyhä kuin tuokin nainen tuntuu itseään pitävän, luulisi tärkeintä olevan se, että ylipäänsä on jotain ruokaa.
Sama. Ja ruokaa nimitettiin myös höttöhiilariksi.
Olen ihan keskituloinen itse ja meillä syödään juuri noita köyhän parjaamia ruokia. Kalapuikot on lasten suurta herkkua ja monesti siitä kaupan halvimmasta jauhelihasta tulee parhaimmat lihapullat.
No mutta oikeassahan tuo oli! Nuo ovat terveellisyyden näkökulmasta kuraa ja höttöä.
Eli kyse on ravintoarvoista, jonka päälle hän vaikuttaa ymmärtävän jotain. Hyvä niin! Tuo sama harmitteli, kun ei voi syödä kaalia ja lanttua kun vatsa menee sekaisin ja käyttää baarirahat mielummin luomukananmuniin.
Kyllä minusta tuo puhe on ennen muuta fiksua!
Kyllä miehet katsoo perään, kunhan hymyilee iloisesti ja pitää huolta hygieniasta (=ei haise tai ole likainen). Jos pitäisi valita yksi asia, johon panostaa niin se on hammashuolto. Hyvillä hampailla kehtaa hymyillä.
t. Keski-ikäinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut täyttä soopaa.
Varallisuus ei muutenkaan näy päällepäin. Yleensä toisinpäin. Mitä vaatimattomamman näköinen, sitä enemmän säästöjä, kun raha ei kulu turhuuksiin.
Työskentelen pankissa ja tapaan työssäni pääosin varakkaita henkilöitä. Harvaa heistä uskoisi varakkaaksi ulkoisen habituksen perusteella.
Se ettei ole arvokkaita koruja tai vimpan päälle vaatteet, tarkoittaa vaan sitä ettei ko. henkilölle nämä asiat ole tärkeitä.
Pitkään jatkunut köyhyys näkyy ihmisestä tavoilla, joita ei voi piilottaa.
Niin näkyy. Huono iho, huonot hiukset, hoitamattomat jalat, kädet ja hampaat. Terveydentila on usein huono, sen näkee katseesta. Silmät sameat ja väsyneet, ryppyjä enemmän kuin normaalisti sen ikäisellä. Huono ravinto näkyy iho värittömyytenä ja elottomuutena.
Ei mitään noista mutta ei se auta tyhjään lompakkoon.
Ukko38 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Naisella on oikeus vaatia varakkaampaa miestä, mutta miehellä ei ole oikeutta vaatia hoikkaa naista.
Kaikillahan on oikeus vaatia ja toivoa vaikka mitä. Eriasia on sitten se että saako sen mitä haluaa.
Onko näin?
Miksi sitten vain toista sukupuolta ylistetään voimaantuneeksi ja omantunnonarvoiseksi ja toinen lynkataan julkisesti ja hän ansaitsee julkisen nöyryytyksen ja vähintään työpaikkansa menetyksen?
Missä näin tapahtuu?
Tuossakin jutussa tökkää Tiinan hypergamia, köyhä mies ei kelpaa köyhälle naiselle.
Herran jestas näitä suomen "köyhiä" jää satasia! siis satasia 100€ pakollisten menojen jälkeen ja on autoa lemmikkejä ja oma asuntokin jopa! kohta kerron oman arkeni ylelle mulla ei jää edes 5€ pakollisten menojen (vuokra+vakuutus+sähkö+puhelin+200€ruoka) jälkeen!! perkele jospa saisi edes 30 euroa joku kuukausi niin saisi resepti lääkkeet tai uudet kalsarit! jos oikein hurvittelee voisi syödä muutakin kuin puuroa ja pussikeittoja! jösses sentään!
Minä pärjäisin parhaiten kun kävisin työpajalla ja saisin Kelasta tukia. Ei ole vielä antanut luonto periksi mutta kun tässä vanhenee, eikä jaksa raskasta työtä tehdä, niin sitten, antaa mennä. Ja ei kelpaa köyhät miehet, niin olen ilman.
Jutussa mainittiin asioita, jotka kuuluvat toimeentulotuen maksettavaksi, kuten hammaslääkäri ja kouluikäisten lasten luistimet ja sukset. Ja sitten tuohon kampaajalla käymiseen - se on kyllä totta, että jos itse saksii tukkaansa eikä ole ammattilainen, on jälki sen näköistä, ja se tekee kyllä epäsiistin näköiseksi, minkä vuoksi kunnon miehet varmaan eivät katsokaan päin. Yksi ratkaisu on kasvattaa hiukset, koska pitkiä hiuksia ei tarvitse leikata niin usein, ja hyvällä tuurilla joku kaveri osaa tasoittaa latvat. Ja jos ei osaa, niin latvojen tasaus harvemmin maksaa kuitenkin vähemmän kuin tiuhempi hiustenleikkaus kampaajalla. Pitkiä hiuksia voi myös pitää esim. nutturalla, mikä kätkee kulahtaneet latvat.