Köyhä Tiina 54v ei saa huomiota kunnon miehiltä:
"Välillä tuntuu, etten ole enää nainen ollenkaan. Kunnon miehet eivät katso edes päin."
https://anna.fi/lifestyle/tyo-ja-raha/tallaista-elaa-koyhana-naisena-su…
Eli Kunnon Mies = rikas? Tiina itsekään ei köyhänä sitten ole Kunnon Nainen eli mitä odottaa?
Kommentit (75)
Minäkin olen toimeentulotuella, kuten jutun naiset, enkä ymmärrä tämäntasoisia juttuja ollenkaan. Osa väitteistä on lähinnä korvien välissä, osa suoranaisia valheita.
Kahden euron kasvovoide on jotenkin kurjaa? Nivean sininen peltipurkki maksaa ehkä tuon verran, ja se on maailman käytetyin kasvovoide. Myös japanittarien suosiossa (ja he jos ketkä ovat tunnettuja kauniista ihostaan). Ja kuinka paljon oikein kuluu pikkuhousunsuojia, jos "tilipäivänä" on varaa ostaa vähän kalliimpi paketti, muulloin käyttää huonompia halppiksia?? Seerumit ovat halpakaupoissa kolmea-neljää euroa, hyvin ovat kelvanneet herkälle iholle nekin.
Itse olen käynyt treffeillä yleensä kahvilassa, kyllä minulla on varaa maksaa pari euroa teekupposesta, yleensä myös kakkupalasta. Miehillekin tarjoan joskus, ei ongelmaa. Outoa jos käyvät treffeillä toistensa luona, en minä vaan uskaltaisi ekoilla treffeillä vieraiden miesten luokse!
Hiuksiani hoidan halppistuotteilla, vaan silti kiiltävät ja saan niistä kehujakin. Värjään ne kuukausittain halpakaupoissa myytävillä, puolalaisilla väreillä- väri maksaa kolmisen euroa, ja tarttuu hiuksiini paremmin kuin se marketin kympin maksava Garnier. Suosittelen.
t. kolmekymppinen köyhä
Vierailija kirjoitti:
Jutussa mainittiin asioita, jotka kuuluvat toimeentulotuen maksettavaksi, kuten hammaslääkäri ja kouluikäisten lasten luistimet ja sukset. Ja sitten tuohon kampaajalla käymiseen - se on kyllä totta, että jos itse saksii tukkaansa eikä ole ammattilainen, on jälki sen näköistä, ja se tekee kyllä epäsiistin näköiseksi, minkä vuoksi kunnon miehet varmaan eivät katsokaan päin. Yksi ratkaisu on kasvattaa hiukset, koska pitkiä hiuksia ei tarvitse leikata niin usein, ja hyvällä tuurilla joku kaveri osaa tasoittaa latvat. Ja jos ei osaa, niin latvojen tasaus harvemmin maksaa kuitenkin vähemmän kuin tiuhempi hiustenleikkaus kampaajalla. Pitkiä hiuksia voi myös pitää esim. nutturalla, mikä kätkee kulahtaneet latvat.
Ja lähes missä tahansa kaupungissa on nykyään ns. pikafiksaus-palvelu, eli vartin latvojen tasoittaminen 20€ tai jopa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minulla pisti silmään kuinka yksi haastateltava kutsui eineksiä, makkaraa, makaronia, kalapuikkoja ja jauhelihaa "hirveäksi kuraksi". Kyllä huomaa, ettei oikeasti ole mitään hätää, jos on varaa kutsua ihan kelpo ruokaa kuraksi.
Tietenkään tuo ei mitään gurmeeta ole, mutta jos on niin köyhä kuin tuokin nainen tuntuu itseään pitävän, luulisi tärkeintä olevan se, että ylipäänsä on jotain ruokaa.
Sama. Ja ruokaa nimitettiin myös höttöhiilariksi.
Olen ihan keskituloinen itse ja meillä syödään juuri noita köyhän parjaamia ruokia. Kalapuikot on lasten suurta herkkua ja monesti siitä kaupan halvimmasta jauhelihasta tulee parhaimmat lihapullat.
No mutta oikeassahan tuo oli! Nuo ovat terveellisyyden näkökulmasta kuraa ja höttöä.
Eli kyse on ravintoarvoista, jonka päälle hän vaikuttaa ymmärtävän jotain. Hyvä niin! Tuo sama harmitteli, kun ei voi syödä kaalia ja lanttua kun vatsa menee sekaisin ja käyttää baarirahat mielummin luomukananmuniin.Kyllä minusta tuo puhe on ennen muuta fiksua!
Terveellisyyden näkökulmasta kaikki on kuraa paitsi raaka porkkana ja vesi. Jos rahat on vähissä, ruokaan ei pidä suhtautua noin halveksivasti.
Siis pitkäaikaistyöttömät ei saa huomiota "kunnon miehiltä"
No eihän nuokaan ole kunnon naisia?
10 vuotta työttömänä? Siinä ajassa opiskelisi vaikka juristiksi.
Eniten paistoi silmään se, että tulevaisuudensuunnitelmat puuttuvat kokonaan. Ei opiskella vaikka kieliä tai käydä verkkokurssia. Työttömänä tiedän, että reilu puoli vuotta menee toipuessa jos sattuu lievästikin uupumaan töissä, mutta kun poissaoloa on jo 10 vuotta niin eikö tuohon jo jotain keksisi?
Lapsikaan ei niinkään kärsi jostain hiihtovarusteiden puutteesta vaan siitä kun vanhempi masentuu ja syrjäytyy. Jotain uutta harrastusta peliin. En syytä, koska tiedän itse mitä on masentua, mutta asioita on kuitenkin tehtävissä.
Muutenkin juttu ontuu ja tosi pahasti. Täällä päin Suomea saa akuuttiajan hammaslääkäriin julkiselle puolelle vaikka viikonloppuna, jos tilanne niin vaatii. Tiina sen sijaan "mädättää" hampaitaan suussaan ensi kesään saakka. Enpä oikein usko.
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että 54-vuotias nainen ei ole mitenkään parasta a-ryhmää parisuhdemarkkinoilla, ja siihen ei varallisuus vaikuta juuri lainkaan. Ei ole kyllä 54-vuotias mieskään, joten turha nirsoilu kannattaa viimeistään nyt unohtaa, jos on siinä epäonnellisessa asemassa että joutuu kumppania tuossa elämänvaiheessa vielä etsimään.
Täh? Miksei 54-vuotiassa olisi yhtä kirjavaa porukkaa kuin muunkin ikäisissä. Ulkonäkö nyt ei parane ikääntyessä kellään, mutta voisin kuvitella että markkinat ovat hyvät niille jotka etsivät samanikäistä kumppania eikä 20 v. missiä. Kauniille komea ja tavikselle tavis jne. Ei taviksenkaan tarvi mihinkään rapajuoppoon tyytyä vain koska on 54 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että 54-vuotias nainen ei ole mitenkään parasta a-ryhmää parisuhdemarkkinoilla, ja siihen ei varallisuus vaikuta juuri lainkaan. Ei ole kyllä 54-vuotias mieskään, joten turha nirsoilu kannattaa viimeistään nyt unohtaa, jos on siinä epäonnellisessa asemassa että joutuu kumppania tuossa elämänvaiheessa vielä etsimään.
Täh? Miksei 54-vuotiassa olisi yhtä kirjavaa porukkaa kuin muunkin ikäisissä. Ulkonäkö nyt ei parane ikääntyessä kellään, mutta voisin kuvitella että markkinat ovat hyvät niille jotka etsivät samanikäistä kumppania eikä 20 v. missiä. Kauniille komea ja tavikselle tavis jne. Ei taviksenkaan tarvi mihinkään rapajuoppoon tyytyä vain koska on 54 v.
Kyllä täytyy. Minä jouduin jo kolmekymppisenä tyytymään itseäni vanhempaan rapajuoppoon. Jos et ole hoikka ja täydellinen niin se on se mitä voi korkeintaan saada. Ja se rapajuoppokin teki selväksi että joutui tyytymään minuun. Olin häntäkin alempana tavoiteltavan kumppanin listassa. 54v työtön nainen. Ei sellaiselle ole tehty mitään. Varsinkaan jos ei ole poikkeuksellisen kaunis, terve ja sivistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minulla pisti silmään kuinka yksi haastateltava kutsui eineksiä, makkaraa, makaronia, kalapuikkoja ja jauhelihaa "hirveäksi kuraksi". Kyllä huomaa, ettei oikeasti ole mitään hätää, jos on varaa kutsua ihan kelpo ruokaa kuraksi.
Tietenkään tuo ei mitään gurmeeta ole, mutta jos on niin köyhä kuin tuokin nainen tuntuu itseään pitävän, luulisi tärkeintä olevan se, että ylipäänsä on jotain ruokaa.
Kyllä ne einekset on kuraa, eikä ne siitä terveelliseksi sillä muutu että syöjä on köyhä. Köyhäkö ei saa sanoa totuutta ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan keskituloinen itse ja meillä syödään juuri noita köyhän parjaamia ruokia. Kalapuikot on lasten suurta herkkua ja monesti siitä kaupan halvimmasta jauhelihasta tulee parhaimmat lihapullat.
No tuo se vasta ääliömäistä on. Että olisi vara syödä terveellisesti, mutta silti syödään sitä kuraa. Leivitä itse kalaa. Saat enemmän kalaa ja vähemmän transrasvoja ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta oikeassahan tuo oli! Nuo ovat terveellisyyden näkökulmasta kuraa ja höttöä.
Eli kyse on ravintoarvoista, jonka päälle hän vaikuttaa ymmärtävän jotain. Hyvä niin! Tuo sama harmitteli, kun ei voi syödä kaalia ja lanttua kun vatsa menee sekaisin ja käyttää baarirahat mielummin luomukananmuniin.Kyllä minusta tuo puhe on ennen muuta fiksua!
Terveellisyyden näkökulmasta kaikki on kuraa paitsi raaka porkkana ja vesi. Jos rahat on vähissä, ruokaan ei pidä suhtautua noin halveksivasti.
Mutta terveyteensäkö voi suhtautua halveksuvasti? Te laiskamadot ette vaan halua että teille sanotaan että syötte sontaa, kun ette jaksa tehdä kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten paistoi silmään se, että tulevaisuudensuunnitelmat puuttuvat kokonaan. Ei opiskella vaikka kieliä tai käydä verkkokurssia. Työttömänä tiedän, että reilu puoli vuotta menee toipuessa jos sattuu lievästikin uupumaan töissä, mutta kun poissaoloa on jo 10 vuotta niin eikö tuohon jo jotain keksisi?
Lapsikaan ei niinkään kärsi jostain hiihtovarusteiden puutteesta vaan siitä kun vanhempi masentuu ja syrjäytyy. Jotain uutta harrastusta peliin. En syytä, koska tiedän itse mitä on masentua, mutta asioita on kuitenkin tehtävissä.
Lässyn lässyn. Akateemisena + amk-tutkinnolla voi olla työttömänä kaikenikäinen, ja itse olen ikäni ravannut myös kursseilla myös siksi että "se näyttää hyvältä ansioluettelossa". Nyt vanhempana teen juuri sitä mitä haluan, ja osaan itse päätellä mitä tulevaisuudensuunnitelmani ovat ja myös sen pitääkö tulevaisuutta varten käydä jotain naurettavaa verkkokurssia. Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy. Minä jouduin jo kolmekymppisenä tyytymään itseäni vanhempaan rapajuoppoon. Jos et ole hoikka ja täydellinen niin se on se mitä voi korkeintaan saada. Ja se rapajuoppokin teki selväksi että joutui tyytymään minuun. Olin häntäkin alempana tavoiteltavan kumppanin listassa. 54v työtön nainen. Ei sellaiselle ole tehty mitään. Varsinkaan jos ei ole poikkeuksellisen kaunis, terve ja sivistynyt.
Hah hah! Missä ne kaikki kolmekymppiset miehet sitten ovat, hekö ovat siis saaneet kaksikymppisen fitness-kissan omasta tasosta riippumatta? En usko. Miehet voivat tavoitella vaikka kuuta taivaalta, mutta luuletko että he saavat sen? Kuule, jos et pidä itsestäsi ja hyväksyt vanhan rapajuopon niin suosittelen itsetunnon kohotusta. Kyllä minun tuttavapiirissäni myös vanhemmat ihmiset ovat pariutuneet ikäistensä kanssa. Tietenkään kaikkea haluamaansa ei voi saada.
Vielä 100-200v. sitten suuri osa suomalaisista eli lukutaidottomina omavaraistaloudessa. Siihen nähden valitus köyhyydestä on outoa.
Vaikuttaa pikemminkin siltä, että köyhyys ei ole ongelma, vaan tyhmyys ja sivistymättömyys.
Se asunto ei ole kuin halvan auton arvoinen. Sä olet rutiköyhä. Mutta jos haluaa perhettä ja nettopalkka on kummallakin parista 1400-1500€ kk niin ei naurata vaikka ei asuisi pk seudulla