Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

46v ja jatkuvia ongelmia alapäässä. Muita?

Vierailija
25.10.2020 |

Ongelmat alkoi noin reilu 1,5vuotta sitten kun kuukautiset yhtäkkiä alkoivat pitkittyä. Runsasta vuotoa noin 2-3päivää jonka jälkeen maltillista vuotoa joka jatkui tiputteluna kp 14-15 asti.
Samaan aikaan alkoi tulehdukset joita on nyt ollut 1,5vuoden aikana noin 4kertaa.
Tiputteluvuodon aikana myös kirvelyä alapäässä mutta ei tulehdusta.
Kierto ennen nakutettu 28päivää nykyään 25-28päivää.
Ensin ultrassa löyty munasarjoissa kystat joita seurattiin. Hävisivät omia aikojaan. Myös myoma löyty ja myöhemmin toinen gyne sanoi niitä olevan 4-5kpl. Kohdun limakalvonäyte puhdas. Papa puhdas ollut aina.
Nyt taas alko haiskahtamaan alapää ja lievää kirvelyä ulkosynnyttimissä.

Primolutia ja Terolutia kokeiltu. En voi käyttää kun turpoan muodottomaksi ja olo on huono (oksettaa).
Nyt painostetaan hormonikierukkaan. Tätä suositeltu jo viimeiset 20vuotta mutta emmin edelleen kun en oikein siedä mitään hormoneja. Myös kaikki tulppariskit ja migreenin puhkeaminen pelottaa (migreeniä suvussa, mulla ei ole todettu).

Tätäkö tää naisen elämä on? Gynellä ramppaamista ja kaikenmaailman puikkojen tunkemista toosaan. Alkaa avioliitto jo kärsiä tästä.

Onko muilla samanikäisillä tällaista? Tekis mieli jo vaan kuolla pois kun aina vaan vuotaa, kirvelee ja polttaa alapäätä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaisia ongelmia. Ikää 47v.

Ei niin. 48v.

Eipä ole.56v.

Vierailija
42/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kutina ja kirvely on hiivan tyylistä niin juo päivittäin gefiluspiimää.

Näin neuvoi gyne 12v sitten ja siihen loppui kutinat. Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää tietää, että vaihdevuosi-ikäisillä on säännöllistä seksielämää ja vielä niin, että käytössä ei ole kondomia vaan mies laukeaa sisään.

Mitä jonnet oikein luulee, että elämä loppuu vaihdevuosiin? Kyllä hyvässä liitossa peitto heiluu monta kertaa viikossa vielä iässä 50/55 v. Ja miksi maailmassa käyttäisi kondomia, raskauden pelon vuoksiko :D ?

Vierailija
44/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysys missä sun siippa käy. Jos käy vieraissa se tuo erilaisen bakteerikannnan kun te harrastatte seksiä jos paljaalla ajelet te menemään. Aiheuttaa tulehduksia yms.

Tietty joku bakteerivaginoosikin vois olla. Kokeile maitohappotabletteja nekin voi auttaa..

Vierailija
45/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi , mutta mulla hoidettiin kutinaa ja kirvelyä useamman toimesta hiivana, jopa miehen piti jotain tököttiä sivellä. Eräs tohtori sitten tajusi se mitään hiivaa ole vaan kuivuutta eli estrogeenin puutetta. Olin alle 50v .

"Jopa miehen piti jotain tököttiä sivellä". No entäs jos ei olisi miestä ollut, niin kuka sen tökötin olisi sitten sivellyt?? Että sillälailla sitten...

Vierailija
46/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut gynekologisia ongelmia. Vaihdevuodet päällä, eikä ole mitään vuotoja, kutinoita tai sotkuja. Yhdyntä onnistuu ilman liukkaria, vaikka ei olisi ihan fiiliksissäkään.

Jokainen saa jotain hyvää geeneissään ja usein myös pahaa. Ei se aina ole ruokavaliosta tms. kiinni. 

Sama täällä. Ei vaivoja,.ja seksi on parempaa kuin koskaan ennen. En tarvitse liukkareita ja ehkäisystäkin luovuttiin vuosi sitten. Minulle sperma ei ole ollut haitallista, päinvastoin. Kyllä naisena olo on ihanaa. T. Nainen 55+

Vierailija
47/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös kuivuu ja kutisee limakalvot ja aktiivinen seksielämä pahentaa oireita. Vagisan ja liukkari on ollut toimivaa ja estänyt hiivan. Vuotoon ei voi vaikuttaa eli itse kokeilisin sitä ehkäisyä.

Vierailija
48/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää tietää, että vaihdevuosi-ikäisillä on säännöllistä seksielämää ja vielä niin, että käytössä ei ole kondomia vaan mies laukeaa sisään.

😂 Joo, kyllä se maailman meno osaa näköjään joitakin yllättää.

Vierailija
49/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi , mutta mulla hoidettiin kutinaa ja kirvelyä useamman toimesta hiivana, jopa miehen piti jotain tököttiä sivellä. Eräs tohtori sitten tajusi se mitään hiivaa ole vaan kuivuutta eli estrogeenin puutetta. Olin alle 50v .

"Jopa miehen piti jotain tököttiä sivellä". No entäs jos ei olisi miestä ollut, niin kuka sen tökötin olisi sitten sivellyt?? Että sillälailla sitten...

Hiivaa hoidettaessa myös kumppanin sukuelin pitää hoitaa eli "sivellä tököttiä". Tässä tapauksessa mies laittoi hiivavoidetta penikseen.

Vierailija
50/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla! Kirvelyä hoidettiin virtsatulehduksena vaikka pissanäyte oli puhdas. Söin kolme antibioottikuuria, kunnes kokeiltiin hormonihoitoa ja se auttoi. Limakalvot kun ohenevat myös virtsarakon puolella.

Vierailija
51/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerivaginoosiin on minulla auttanut laimennettu betadin-liuos emättimeen ruiskutettuna.

Vierailija
52/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kosteuttavat ja estrogeenivoiteet vain kirvelivät. Nyt pysyy limakalvot kunnossa Aqualan-voiteella, jota laitan käytännössä aina vessassa käynnin jälkeen. Jos kirvely pahenee, pari viikkoa 0,5% hydrokortisonivoidetta limakalvoille. Hyvän gynen kanssa purettiin muut kuurit, voiteet ja puikot ja päädyttiin tähän. Puoli vuotta olin ehtinyt itkeä kipeää alapäätäni.

Vierailija
53/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruokavalio aloittajalla?

Onko ylipainoa ja harrastatko liikuntaa säännöllisesti?

Vierailija
54/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KarpaLact Strong tai LactoLady -valmiste

Vierailija
55/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 56 vuotta ja mulla on jatkuvia ongelmia yläpäässä.

Vierailija
56/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kosteuttavat ja estrogeenivoiteet vain kirvelivät. Nyt pysyy limakalvot kunnossa Aqualan-voiteella, jota laitan käytännössä aina vessassa käynnin jälkeen. Jos kirvely pahenee, pari viikkoa 0,5% hydrokortisonivoidetta limakalvoille. Hyvän gynen kanssa purettiin muut kuurit, voiteet ja puikot ja päädyttiin tähän. Puoli vuotta olin ehtinyt itkeä kipeää alapäätäni.

Mielenkiintoista, itselläni Aqualan ja etenkin hydrokortison aiheuttavat voimakasta kutinaa intiimialueilla. Vagisan taas on ollut hyvä. Itselläni on atooppinen ohut kuiva iho ja limakalvot. Voisiko se vaikuttaa sopivuuteen? Onko sinulla rasvaisempi ja paksumpi iho?

Vierailija
57/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensaannin jälkeen on käytössä ollut kondomi eikä peitto heilu edes viikottain, ennemmin kuukausittain. Tuntuisi jotenkin oudolta käyttää tässä vaiheessa hormonaalista ehkäisyä. Olen siis tarkoittamaasi tyyppiä.

N45

Vierailija
58/58 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkua ja voita. Suun kautta nautittuna. Myös muut kasvikset ja hedelmät.

Ei rypsiöljyä!

Kurkku kuulemmaa auttaa vähentämään tukehdusreaktioita elimistössä. Tiedä tuota mutta mun elimistö tykkää kovasti. Ja ihan perinteinen voi, vähäisessä määrin on myös hyväksi.

Lisätty suola kannattaa myös lopettaa sekä säännöstellä herkkuja.

Ei alapään vaivoja, ja iho voi hyvin.