Vastaamon tietomurron uhrit: lupaan että en lue tietojanne
Todella ikävä juttu, ja te olette siihen täysin syyttömiä.
Jos yhtään helpottaa, niin lupaan että en tule koskaan lukemaan yhtään vuotanutta asiakaskertomusta enkä silmäilemään, onko joukossa tuttuja. Ei kuulu minulle. Raportoin poliisille heti, jos näen tietoja jossain reposteltavan.
Toimitaanko kaikki näin?
Kommentit (132)
Samat tyypit, jotka tässäkin ketjussa on esittelemässä toisilleen hyveellisyytensä kiiltoastetta, ovat silmät kiiluen lukemassa kaikkia ketjuja, joita Vastaamosta tänne on kirjoitettu XD. Älkää sitten lukeko tästä aiheesta mitään, sillä tavalla te pidätte yleistä kiinnostusta aiheeseen yllä. Mutta kun se kiinnostaa teitä niin kovasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei edes kiinnosta muiden ihmisten asiat, ei, vaikka ne pälähtäisivät tähän padilleni.
Puhuimmejuuri tästä miehen kanssa. Ketä kiinnostaa? Siis kamalaa uhreille, mutta meille ulkopuolisille uhrien jutut on evvk.
Siis ihmisiähän kiinnostaa. Uskon, että täälläkin moni joka vannoo ettei lue, tilaisuuden tultua lukee kuitenkin. Iso osa ihmisistä on haaskalintuja ja hirveän uteliaita toisten ihmisten elämästä. Miksi verotietoja julkaistaan joka vuosi? Sama homma. En oo ikinä ymmärtänyt mikä niissäkin kiehtoo, mutta kai se on sama kuin tässä.
Silti jätän itse lukematta.
Verotiedot on julkista tietoa, potilastiedot ei. Niiden lukeminen ilman oikeutta siihen on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppikirjaesimerkki hyvesignaloinnista. Tuskin missään näet niitä tietoja mutta nyt haluat gloriaa tästä hienosta päätöksestäsi. Kukaan normaali ihminen ei niitä lue muutenkaan.
Vaikutat katkeralta ja empatiakyvyttömältä.
Aloituksen idea lienee osoittaa uhreille, että on paljon ihmisiä joita ei nuo tiedot kiinnosta. Kaikki ns. hyveellinen toiminta ei ole mitään signalointia, vaan todella moni ihminen haluaa ihan aidosti auttaa ja tukea muita. Mietipä hetkinen sitä.
Ja tässä toinen sädekehäpyhimys. Halatkaa ja pussatkaa toisianne. Pollyannojen kokoontumisajot!
Sinua ei koskaan halattu niin, että sinusta olisi tullut hyvä ihminen :(
Jahtaamme siis sinua joukolla elämäsi loppuun asti kunnes saamme sinut kiinni ja koko ketjullinen pyhimyksiä halaa sinua vuorotellen sädekehä loistaen niin kauan, että sinullekin kasvaa sädekehä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei edes kiinnosta muiden ihmisten asiat, ei, vaikka ne pälähtäisivät tähän padilleni.
Puhuimmejuuri tästä miehen kanssa. Ketä kiinnostaa? Siis kamalaa uhreille, mutta meille ulkopuolisille uhrien jutut on evvk.
Siis ihmisiähän kiinnostaa. Uskon, että täälläkin moni joka vannoo ettei lue, tilaisuuden tultua lukee kuitenkin. Iso osa ihmisistä on haaskalintuja ja hirveän uteliaita toisten ihmisten elämästä. Miksi verotietoja julkaistaan joka vuosi? Sama homma. En oo ikinä ymmärtänyt mikä niissäkin kiehtoo, mutta kai se on sama kuin tässä.
Eli sinä olet meitä muita ketjuun kirjoittaneita parempi ihminen. Vain sinun ilmoitukseesi, että jätät lukematta, voi luottaa. Selvä.
Jos te hyvesignaloinnista kiihottuvat haluatte esimerkin siitä mitä se oikeasti on, niin tässä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit, jotka tässäkin ketjussa on esittelemässä toisilleen hyveellisyytensä kiiltoastetta, ovat silmät kiiluen lukemassa kaikkia ketjuja, joita Vastaamosta tänne on kirjoitettu XD. Älkää sitten lukeko tästä aiheesta mitään, sillä tavalla te pidätte yleistä kiinnostusta aiheeseen yllä. Mutta kun se kiinnostaa teitä niin kovasti...
Tietomurto on kiinnostava aihe, sen sijaan murretut tiedot ei kiinnosta yksilöiden osalta. Olen ilmiantanut jokaisen asiattoman viestin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole sama asia, mutta joku kakkapää tekee varmaan keromuksista aloituksia ja menee hetki ennenkuin mode ehtii poistaa. Silloin näkisi, vaikka ei haluaisi.
Yhteiskunnallinen analysointi on sitten eri juttu.
Ikinä kuullutkaan koko Valvomosta.
Meidän tavisten lupauksilla ei ole mitään virkaa, sillä vaikka lukisimme randomin masentujan tai muun mt potilaan paperit niin emme tekisi tiedoilla yhtään mitään. Mutta jos olen kostonhimoinen ex tai naapuri tms. Tai perhettä jolta on pimitetty totuus jne.... ne voi käyttää tietoja vahingoitustarkoitukseen. Voin luvata Joo mutta mä olen vaaraton muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Olisitte nyt ihan ensiksi edes tsekanneet, millainen firma tämä Mehiläisen kokoiselta isolta mielenterveysalan instituutilta kuulostava lafka on. XD. Tässä linkki, jota näette, millainen firma elämänne oli ottanut ohjatakseen. https://www.talouselama.fi/uutiset/psykoterapeutti-aiti-ja-ohjelmistoke…
Melko uskottavan näköinen "instituutio" XD
Ei päässyt lukemaan. Voitko referoida?
Ihmisten kipeimpien yksityisasioiden penkominen on niin alhaista, etten tule sellaista tekemään.
Kaikki sympatiani on tietomurron uhrien puolella. Voimia.
Vierailija kirjoitti:
Oppikirjaesimerkki hyvesignaloinnista. Tuskin missään näet niitä tietoja mutta nyt haluat gloriaa tästä hienosta päätöksestäsi. Kukaan normaali ihminen ei niitä lue muutenkaan.
Samaa mieltä. Vai haluaisivatko ketjun lukijat luvata, etteivät he tänään pahoinpitele ketään?! Jos näemme jotakuta pahoinpideltävän, niin teemme ilmoituksen poliisille! KUKA LÄHTEE MUKAAN?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen idea lienee osoittaa uhreille, että on paljon ihmisiä joita ei nuo tiedot kiinnosta. Kaikki ns. hyveellinen toiminta ei ole mitään signalointia, vaan todella moni ihminen haluaa ihan aidosti auttaa ja tukea muita. Mietipä hetkinen sitä.
Ja tässä toinen sädekehäpyhimys. Halatkaa ja pussatkaa toisianne. Pollyannojen kokoontumisajot!
Sinua ei koskaan halattu niin, että sinusta olisi tullut hyvä ihminen :(
Jahtaamme siis sinua joukolla elämäsi loppuun asti kunnes saamme sinut kiinni ja koko ketjullinen pyhimyksiä halaa sinua vuorotellen sädekehä loistaen niin kauan, että sinullekin kasvaa sädekehä <3
XD ai helkatti, minkä itseäsi kiihottavan fantasian olet saanut aikaan siitä, millainen olen! XD
Kuule, teen säännöllistä hyväntekeväisyyttä ja olen muutenkin erittäin empaattinen ihminen. Mutta olen sitä niin, että empatia on todellisia tekoja, ei halpaa puhetta, jolla markkinoin itseäni hyveellisenä ihmisenä! Puhe on halpaa, kuten täälläkin näkee, ilmaista suorastaan. Kannatan joka ikistä ruoskimaan kaltaisiasi, jotka yrittävät käyttää toisten ihmisten vaikeita tilanteita hyväkseen kääntämällä ne oman itsensä hyveposeeraukseksi (jes, sinä olet sellainen t örkimys) Voi yökötys kaltaisisi! Tee jotain todellista konkreettista, jos haluat oikeasti olla hyvä ihminen etkä vain esittää sellaista. Kuten sanottu, lässytys on halpaa. Tämä ketju on pullollaan ihmisiä, jotka luulevat, että empatia on sitä, että peukuttaa hyvien asioiden puolesta. Empatia on tekoja, ei tällalista lupaan että---lässytystä. Hyi hurskastelijat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan sitä pirun Pollyannaa. Se oli niin hiton optimistinen, kun itsellä oli kaikki ok, mutta sitten kun se halvaantui itse, niin sitten se oli surun murtama. Jos sillä kirjalla olisi ollut munaa, niin Pollyanna olisi kasvanut hyväksymään halvaantumisensa ja tullut taas optimistiseksi, niin olisin voinut arvostaa sitä. Mutta ei tietenkään, vaan Pollyanna parantuikin ja pystyi taas kävelemään, ja sitten olikin helppoa olla positiivinen ja optimistinen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen mukana!
Lisäksi muistuttaisin, että salaisten tietojen lukeminen on rikos, vaikka ne olisikin vuodettu nettiin. Ne ovat edelleen yhtä salaisia kuin ennen tietomurtoakin. Siis jokainen joka niitä lukee ja/tai levittää, syyllistyy rikokseen.
Siitä rikoksesta vaan ei kukaan tule koskaan kiinni saamaan, koska noita voi lukea vain tor-verkossa jossa käytännössä käyttäjiä ei pysty jäljittämään.
Ainoa miten voisi jäädä kiinni on, jos on niin tyhmä että tulee esim tällaiseen ketjuun Vauvalle kertomaan että omasta ip-osoitteestaan avoimesti että minäpäs muuten luin. Tuskin tosin tätäkään jäljitystä niin pienen rikoksen kuin tietojen lukemisen takia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kahdeksan jo sitoutunut! Minä en ole mukana, joten vesitän heti vassarisuunnitelmanne.
Ai tämäkö on "vassaritouhua"? Eikö oikeistolaisilla ole moraalia tai käytöstapoja? Hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte nyt ihan ensiksi edes tsekanneet, millainen firma tämä Mehiläisen kokoiselta isolta mielenterveysalan instituutilta kuulostava lafka on. XD. Tässä linkki, jota näette, millainen firma elämänne oli ottanut ohjatakseen. https://www.talouselama.fi/uutiset/psykoterapeutti-aiti-ja-ohjelmistoke…
Melko uskottavan näköinen "instituutio" XD
Ei päässyt lukemaan. Voitko referoida?
Ei siinä jutussa ole muuta kuin firman esittelyä. Mutta pointti siis on nähdä ihmiset instituution takana. Tuossa on Vastaamo. Firma ei ole mikään Lääkärikeskuksen kaltainen iso, fiksu, ammattimaisesti hoidettu instituutio vaan tuollainen äiti ja poika -kaksikko. Ja se tietisuojaongelma lähtee jo ihan siitä, että äiti on antanut järjestelmän luomisen kenellepä muulle kuin omalle lähisukulaisella eli omalle pojalle, joka varmasti ei ole ollut se asiantuntevin taho mutta kuitenkin eniten sydäntä lähellä. Ja ihmiset kertovat salaisimpia salaisuuksiaan ja kirvelevimpiä ongelmiaan näille. Sääliksi käy. Mutta tämä keissi on siitä hyvä, että se on näyttänyt, millaisia pikkufirmoja alalla on. Kannattaa, jos vain pystyy, etukäteen ottaa selvää, millaisen kokoiselle ja näköiselle firmalle haluaa antaa oman elämänsä käsittelyyn. Kuluttajansuojaan on oikeus kai tälläkin alalla? Joskus tuntuu, ettei ole.
Hyvikset ei lue mutta uteliaat lukee ja rikolliset myös
Minäkin lupaan. Se joka lukee, on paitsi mulkku, myös syyllistyy henkilötietorekisterilain mukaiseen rikokseen.
Kävin sen verran katsomassa, että olisiko poliisi saanut jo sivuston ajettua alas näin tehden julkaisusta hankalampaa. Yhtään tietoja en kuitenkaan käynyt lukemassa, mutta valitettavasti ainakin toissapäivänä sivusto oli vielä ylhäällä. Sen jälkeen en ole käynyt katsomassa joko olisi kaadettu. Valitettavasti etenkin pimeän verkon puolella Taalasmaan Ullia riittää ja nämä ihmiset varmasti käyvät jokaisen vuodon lukemassa alusta loppuun. Onneksi olen itse ollut toiminimellä työskentelevän terapeutin asiakkaana, niin omat tietoni eivät ole vuotaneiden joukossa, mutta kyllä ottaa päähän näiden vuodettujen henkilöiden puolesta. Voin kuvitella kuinka jotkut nenänpää musteessa lukevat läheistensä tietoja sieltä. Oksettavaa.