Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta

Vierailija
24.10.2020 |

En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....

Kommentit (985)

Vierailija
321/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rahaa rikolliselle ihmispaskalle!!!!!

Mistä tiedät että on ihminen?

Voi olla vaikka se kuuluisa tekoäly.

Vierailija
322/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaamalla suostut kiristäjän lypsylehmäksi niin kauaksi kuinteissä molemmissa henki pihisee. Älä maksa. Aika parantaa kertahaavat, mutta loppuelämän pelko pilaa koko elämän.

Maksamalla voi myös kokeilla, pitääkö kiristäjä sanansa. Mikäli näin kävisi, pääsisi kaikkein helpoimmalla. Moni lottoaakin kahdella sadalla vuodessa.

Yhden kerran voi ehkä maksaa. Toista kertaa en maksaisi, koska se todistaisi ettei maksaminen hyödytä.

Minua vaan kiinnostaa, onko maksaminen turvallista vai voiko siinä tapahtua joku tietokoneen saastuminen tai pankkitunnusten urkinta.

Heh, joo maksa vaan hölmö. Saat pian uuden kirjeen kuten yksi oli saanut jo kolmannen kiristyskirjeen!

Ai saanut kolmannen samalta taholta?

Väittävät olevansa ransom, mutta luultavasti eivät ole. Ja miksi lähettää kolme? Hänellä on mennyt systeemit sekaisin. Jos noin olisi, niin uskotteko, että hän kykenisi poistamaan maksavien "asiakkaiden" tiedot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sitä kiristys-sähköpostia liitettyä rikosilmoitukseen. Screenshoteista tulee kolme kuvaa ja vain yhden voi liittää.

Miten ootte toimineet?

Vierailija
324/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki sanovat ettei kannata maksaa koska tiedot ovat jo levinneet ja todennäköisesti jollain muullakin kuin kiristäjällä on ne? Eikö se kiristäjä ole julkaissut vasta noin 200 henkilön tiedot 40 000:sta vai onko muka jo kaikki tiedot vuodettu? Ei ainakaan lehdistön mukaan.

Kyseessä on rikollinen, täysin epäluotettava henkilö. Miten kukaan voisi luottaa että se ei julkaise tietoja rahaa saatuaan?

Vierailija
325/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriksi joutuneet voivat hakea korvauksia Vastaamolta:

https://www.sss.fi/2020/10/tietovuodon-uhrit-voivat-hakea-vastaamolta-v…

"Minimikorvaus on 300 euroa henkilöä kohden, mutta korvaus voi nousta 1 800 euroon tai sen yli.

– Luulisin, että tässä tapauksessa sovelletaan asteikon korkeampaa päätä. Pitäisin poikkeuksellisena, jos se ei olisi 1 800 euroa tai enemmänkin, Voutilainen sanoo."

Ei paljoa lämmitä 1800 e, mutta on se tyhjää tietysti parempi.

1800 euroa elämän pilaamisesta!!!?????? Jos olisimme Amerikassa, ties mitä korvaukset olisivat. Tuohan on aivan mitätön summa. Paljonkohan Vastaamo on takonut rahaa per potilas??

1 800 € ei ole maksimisumma, vaan korvaukset voi olla suuremmatkin, jos asia on saanut jonkun kohdalla poikkeuksellisen vakavat mittasuhteet. Korvaukset on toki pienet, mutta ne on linjassa muiden rikosten uhrien saamien korvausten kanssa, joten siinä mielessä reilu meininki.

Siinä olet oikeassa, että jos oltaisiin Amerikassa, korvaukset olisi helposti poskettomat. Siellä ollaan menty toiseen ääripäähän, jossa rikosten uhriksi joutumisella rahastetaan. Ei hyvä sekään.

Ei tästä ,itään korvausta tule saamaan. Paskaamo menee sitä ennen konkurssiin kun kukaan ei sinne enää mene ja siihen päälle gdpr-sakot. Lisäksi minä en ainakaan lähde julkisella oikeudenkäynnillä hakemaan yhtään mitään, vaan toivon että oamt tietoni jäävät ikuisesti vaan sinne verkon pimeälle paska-puolelle.

Vierailija
326/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta ne höpinät terapeutille, en lukisi vaikka minulle maksettaisi 200€. Kuka hullu alkaa maksaa näistä jotain?

Niinpä. Nykyään tarvitaan pankkitunnuksiin sidottu kirjautuminen niin monessa paikassa, että noiden muidenkin henkilötietojen käytön saa estettyä aika tehokkaasti tekemällä omaehtoisen luottokiellon ja osoitteenmuutoskiellon postiin.

Vierailija
327/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut Vastaamon asiakas vuosina -16-17, eli oletettavasti tietoni ovat vuotaneet, mutta en ole saanut mitään viestiä Vastaamolta enkä vastausta omaan tiedusteluuni. Toisaalta en vielä, onneksi, ole saanut myöskään viestiä kiristäjältä.

Sama. Tässä vain odottelen mitä tapahtuu. Saattaahan se olla, ettei kiristäjällä ole 45 000 henkilön tietoja. Vastaamo hoitaa tätä soppaa nyt ala-arvoisen huonosti.

Vierailija
328/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että jos maksatte, niin vähän ajan päästä tulee uusi kiristys isommalla summalla, niin ne kiristäjät toimii. Toiseksi, en usko että tämä hakkeroija itse on edes lähetellyt näitä sähköposteja, vaan joku toinen raukka, joka on löytänyt nämä vuodetut tiedot, on nähnyt tässä ”mahdollisuuden tehdä rahaa”.

Vierailija
329/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia nämä olettavat että kukaan maksaisi tuosta yhtään mitään? Eipä sillä ole oikeastaan vitt uakaan väliä jos jollain hakkereilla olisi tallessa minun henkilökohtaisia tietojani. Eivät ne missään Googlen hakutuloksissa näy kuitenkaan ja on melkoisen epätodennäköistä, että tuhansien ihmisten joukosta juuri minun tietojani käytettäisiin jotenkin hyväksi. Turpaanhan nuo nörtit haluaisivat.

Vierailija
330/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun ne jotka miettii että pitäskö maksaa leimataan heti kiristäjiksi tai hölmöiksi. Jos on mahdollisuus että maksamalla pari sataa omat tiedot eivät tule kaikkien näkyville, voisin kuvitella maksavani, sillä tietojen esille tulo aiheuttaisi suurta kärsimystä itselleni ja henkilötietojen leviäminen haittaa ehkä koko lopouelämän ajaksi. Juu voi olla tiedot jo siellä ja täällä TAI sitten ei. Ei sitä kukaan meistä tiedä

Vierailija
331/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa sitä kiristys-sähköpostia liitettyä rikosilmoitukseen. Screenshoteista tulee kolme kuvaa ja vain yhden voi liittää.

Miten ootte toimineet?

Anyone?

Vierailija
332/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaamalla suostut kiristäjän lypsylehmäksi niin kauaksi kuinteissä molemmissa henki pihisee. Älä maksa. Aika parantaa kertahaavat, mutta loppuelämän pelko pilaa koko elämän.

Maksamalla voi myös kokeilla, pitääkö kiristäjä sanansa. Mikäli näin kävisi, pääsisi kaikkein helpoimmalla. Moni lottoaakin kahdella sadalla vuodessa.

Yhden kerran voi ehkä maksaa. Toista kertaa en maksaisi, koska se todistaisi ettei maksaminen hyödytä.

Minua vaan kiinnostaa, onko maksaminen turvallista vai voiko siinä tapahtua joku tietokoneen saastuminen tai pankkitunnusten urkinta.

Heh, joo maksa vaan hölmö. Saat pian uuden kirjeen kuten yksi oli saanut jo kolmannen kiristyskirjeen!

Ai saanut kolmannen samalta taholta?

Väittävät olevansa ransom, mutta luultavasti eivät ole. Ja miksi lähettää kolme? Hänellä on mennyt systeemit sekaisin. Jos noin olisi, niin uskotteko, että hän kykenisi poistamaan maksavien "asiakkaiden" tiedot?

Olen miettinyt samaa, että todella vaikea uskoa, että osaisi (viitsisi, ehtisi) poistaa tiedot järjestelmällisesti. Itse olen saanut kirjeen vain yhdeltä taholta, ehkä omat tietoni ovat vasta vain alkuperäisellä?

Vierailija
333/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä sillä on jos joku julkaisee potilastietoja. ei ketään kiinnosta. mä sanoisin vaan että siinäs julkaisette. ja mulla on rankkoja jutttuja tiedoissa skitsofreniani takia, mutta katsokaas kun ketään ei ne kiinnosta. Ehkä sitten jos olisin joku pääministeri tms. niin se voisi vähän haitata, mutta ei kenenkään taviksen tarvii tästä mitään stressiä ottaa.

Mistä henkilö voi tietää, että hän ei vaikkapa myöhemmin elämässään työskentele julkisessa virassa? Silloin tiedot voidaan kaivaa uudestaan esiin. Ja kyllä sillä on väliä, jos potilastietoja julkaistaan. Se aiheuttaa osalla väkivallan uhan, osalle itsemurhan uhan, osalle voi tulla avioero, töitä voi olla vaikea saada jne. Potilastiedot kiinnostavat ja niitä urkitaan ihan sairaaloissakin.

No jos ne julkaistaan jossain tor-verkossa niin kuinka moni oikeasti menee sinne niitä lukemaan? Kenen esimiehellä on aikaa tai sellaiseen?

Vierailija
334/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki sanovat ettei kannata maksaa koska tiedot ovat jo levinneet ja todennäköisesti jollain muullakin kuin kiristäjällä on ne? Eikö se kiristäjä ole julkaissut vasta noin 200 henkilön tiedot 40 000:sta vai onko muka jo kaikki tiedot vuodettu? Ei ainakaan lehdistön mukaan.

Kyseessä on rikollinen, täysin epäluotettava henkilö. Miten kukaan voisi luottaa että se ei julkaise tietoja rahaa saatuaan?

Ei tietenkään voi luottaa. Ihmettelin tosiaan vain tuota asennetta että "myöhäistä kun tiedot ovat jo nyt kaikilla ja kaikkien nähtävillä ja ladattuna" vaikka tiedetään että vain parin sadan ihmisen tiedot on levinneet ja ladattu. En siltikään väitä että kiristäjälle maksaminen olisi järkevää.

Vierailija
335/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että kaikki tiedot ovat vuotaneet rikollisten käsiin ja niitä ei saa enää pois. Ja yksi isompi paketti sisälsi ilmeisesti tuhansien tietoja, joita useimmat ihmiset ovat ladanneet.

Vierailija
336/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että jos maksatte, niin vähän ajan päästä tulee uusi kiristys isommalla summalla, niin ne kiristäjät toimii. Toiseksi, en usko että tämä hakkeroija itse on edes lähetellyt näitä sähköposteja, vaan joku toinen raukka, joka on löytänyt nämä vuodetut tiedot, on nähnyt tässä ”mahdollisuuden tehdä rahaa”.

Se eilisen kirjeen lähettäjä on ulkomaalainen tai taitavasti naamioitunut ulkomaalaiseksi. Eli eikö olisi todennäköisintä, että jos kyseessä olisi vuodettujen tietojen haltija eikä alkuperäinen varas, hän olisi suomalainen? Toki toissijainenkin tietojen haltija voi olla ulkomaalainen, mutta tässä on ajateltava todennäköisyyksillä.

Vierailija
337/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko oikeasti että kiristäjät pitää jotain fkin rekisteriä siitä kuka on maksanut ja kuka ei, semmosesta massasta? Kyllä niitä viestejä vaan massana postitetaan ja toivotaan että mahdollisimman moni maksaa. Niille jotka maksaa kerran varmasti lähetetään vielä enemmän, nehän ovat osoittaneet välittävänsä.

Vierailija
338/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia nämä olettavat että kukaan maksaisi tuosta yhtään mitään? Eipä sillä ole oikeastaan vitt uakaan väliä jos jollain hakkereilla olisi tallessa minun henkilökohtaisia tietojani. Eivät ne missään Googlen hakutuloksissa näy kuitenkaan ja on melkoisen epätodennäköistä, että tuhansien ihmisten joukosta juuri minun tietojani käytettäisiin jotenkin hyväksi. Turpaanhan nuo nörtit haluaisivat.

Joillakin voi olla niin arkaluontoista dataa, että koko elämä tuhoutuu, jos tiedot leviää. MAKSAA EI KANNATA SILTIKÄÄN, koska tietoja on jo monilla, joten kiristää voidaan uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
339/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun ne jotka miettii että pitäskö maksaa leimataan heti kiristäjiksi tai hölmöiksi. Jos on mahdollisuus että maksamalla pari sataa omat tiedot eivät tule kaikkien näkyville, voisin kuvitella maksavani, sillä tietojen esille tulo aiheuttaisi suurta kärsimystä itselleni ja henkilötietojen leviäminen haittaa ehkä koko lopouelämän ajaksi. Juu voi olla tiedot jo siellä ja täällä TAI sitten ei. Ei sitä kukaan meistä tiedä

Revi setelit ja heitä tuuleen. Noniin. Vaikutus on sama kuin maksamalla kiristäjälle. Järki käteen. Tunne pihalle.

Vierailija
340/985 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä väliä sillä on jos joku julkaisee potilastietoja. ei ketään kiinnosta. mä sanoisin vaan että siinäs julkaisette. ja mulla on rankkoja jutttuja tiedoissa skitsofreniani takia, mutta katsokaas kun ketään ei ne kiinnosta. Ehkä sitten jos olisin joku pääministeri tms. niin se voisi vähän haitata, mutta ei kenenkään taviksen tarvii tästä mitään stressiä ottaa.

Mistä henkilö voi tietää, että hän ei vaikkapa myöhemmin elämässään työskentele julkisessa virassa? Silloin tiedot voidaan kaivaa uudestaan esiin. Ja kyllä sillä on väliä, jos potilastietoja julkaistaan. Se aiheuttaa osalla väkivallan uhan, osalle itsemurhan uhan, osalle voi tulla avioero, töitä voi olla vaikea saada jne. Potilastiedot kiinnostavat ja niitä urkitaan ihan sairaaloissakin.

No jos ne julkaistaan jossain tor-verkossa niin kuinka moni oikeasti menee sinne niitä lukemaan? Kenen esimiehellä on aikaa tai sellaiseen?

No aika moni on mennyt ja niitä on myös ladattu koneille yms. Eihän kenenkään esimiehen tarvitse niitä lukea, riittää että joku vinkkaa tälläisestä.. Kyllä nuo ovat nyt julkisessa levityksessä. Juorut voivat kulkea muutenkin kuin postaamalla johonkin avoimelle sivulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme