Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu koska kroppa menee heti säästöliekille : (

Vierailija
14.02.2026 |

Syön ateriat kotiruokaa lautasmallin mukaan ja useita pieniä välipaloja noin 2 tunnin välein ja päivittäin 500 gr kasviksia ja hedelmiä.

Mut aina kun olen ollut dietillä pari päivää, kroppa tekee stopin. Olen ihan turvoksissa ja paino nousee, ei laske. Olen vuodessa lihonnut 2,5 kg. Olen ihan epätoivoinen, kun painoa on 115 kg ja pituus 162 cm enkä laihdu.

Mitä mä voisin tehdä kun yritän laihtua terveellisesti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans. Oon syöny tänään vaan suklaata, pullaa yms sen sellaista jota ei lasketa mut ei voi mitään kun säästöliekki iskee heti ni ei täs laihu. 

Vierailija
2/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jos söisit välipaloja tunnin välein. Ei pääse menemään säästöliekille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasarvot mitattu?

Miksi syöt noin usein?

Vierailija
4/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyttäät painoa päivittäin? Se vaihtelee nesteen, kuukautiskierron ja liikunnan mukaan suurestikin. 

Vierailija
6/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul o sama ja kans tosi isot luut, ni ei voi laihtuu, ku säästöliekkiä ja ketoa pukkaa koko ajan ja aineenvaihdunta kans tosi erikoinen.

Vierailija
7/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä liikunta? Et varmasti mene säästöliekille jos liikkuisit.

Vierailija
8/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt välipaloja parin tunnin välein, niin syöt ihan varmasti liikaa. Laske kalorit ja kulutus, ja laske ne oikein ja keittiövaa'an kanssa.

Vierailija
9/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kyykkyä ja maastavetoa raskailla painoilla. Loppuu säästöliekit siihen paikkaan.

Vierailija
10/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään välipaloja ei syödä. Ne kalorit lasketaan ja sitten katsotaan jostain laskurista, että kuinka paljon sun kroppa tarvitsee. Itse en syö kuin kaksi ateriaa päivässä.

Ja sitten syödään niin vuodesta toiseen. Oikeassa painossa pysyminen on kestävyyslaji eikä mikään pikadieetti, mitkä epäonnistuvat aina.

Vierailija
11/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa kalorit, paljonko niitä kertyy jos puputat jotain 2 tunnin välein. Et todellakaan ole säästöliekillä.

Vierailija
12/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki on puppua.

On se sen verran totta, että jos syö vähemmän niin voi vähän viluttaa, eli ehkä kropan lämpötila laskee puoli astetta, jolloin energiaa lämpimänä pitämiseen kuluu hiukan vähemmän. Mutta ei se mikään ratkaiseva ero ole. Ja ennen muuta tämä ilmiö ei ole mikään joko-tai. Kuvitteellisesta säästöliekistä puhutaan, kun se olisi jonkinlainen on-off -kytkin, kuin mikäkin valokatkaisija. 

Mitä aloittajan laihdutusyrityksiin tulee, niin  välipalat kahden tunnin välein eivät todellakaan ole tarpeen. Hampaille tekee huonoa syödä noin usein. Ja kotiruokaa vaikka kuinka lautasmallin mukaan söisi, niin jos sitä syö liian paljon niin varmasti ei laihdu.

Vierailija
13/13 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki  ei iske, jos malttaa vähentaa syömistään kohtuullisesti ja laihtua vaikka vain kilon kuukaudessa. Mutta eihän ainaiset laihduttajat sitä usko, vaan pitää päästä kesäksi bikinikuntoon. Ja jokaisen turhan pikalaihdutuksen jälkeen  se liekki ilmeisti vain pahenee seuraavalla pikadieetillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä