Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta
En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....
Kommentit (985)
Vierailija kirjoitti:
Joku ulkopuolinen yrittää todennäköisesti rahastaa nyt lisäksi, joten ei varmaan kannata maksaa mitään ellei ole vakuuttunut ettei omat tiedot ole jo levinneet.
Kyllä se alkuperäinen kiristäjä on lähettänyt nuo kiristyssähköpostit. On vahvistanut sen illalla Tor verkossa luotettavasti käyttäen samaa trippikoodia, millä alunperin julkisti tiedot.
Jep, tuntuu aika käsittämättömältä, että yksien huonojen käyttäjätunnuksen ja salasanan takana on kokonainen potilastietokanta.
Vierailija kirjoitti:
Jos terveystiedot eivät "kiinnnosta ketään" miksi niitä ei sitten säilytetä kaikille julkisina, koska nehän eivät kiinnosta ketään.
Siksi koska ne ei kuulu kenellekään muulle kuin sille kenen asioita ne on. Miksi minun penis on housuissa jos se ei kiinnosta ketään? Koska se on minun oma, enkä halua näytellä sitä kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vastaamalla suostut kiristäjän lypsylehmäksi niin kauaksi kuinteissä molemmissa henki pihisee. Älä maksa. Aika parantaa kertahaavat, mutta loppuelämän pelko pilaa koko elämän.
Maksamalla voi myös kokeilla, pitääkö kiristäjä sanansa. Mikäli näin kävisi, pääsisi kaikkein helpoimmalla. Moni lottoaakin kahdella sadalla vuodessa.
Yhden kerran voi ehkä maksaa. Toista kertaa en maksaisi, koska se todistaisi ettei maksaminen hyödytä.
Minua vaan kiinnostaa, onko maksaminen turvallista vai voiko siinä tapahtua joku tietokoneen saastuminen tai pankkitunnusten urkinta.
En käy ulisemassa "huoliani" jonkun maksetun kuuntelijan sohvalla ja kuvittelemassa, että narsistinen omista asioista höliseminen "parantaisi" minut, joten ei tule kiristyskirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos terveystiedot eivät "kiinnnosta ketään" miksi niitä ei sitten säilytetä kaikille julkisina, koska nehän eivät kiinnosta ketään.
Siksi koska ne ei kuulu kenellekään muulle kuin sille kenen asioita ne on. Miksi minun penis on housuissa jos se ei kiinnosta ketään? Koska se on minun oma, enkä halua näytellä sitä kellekään.
Niin, nyt ne tiedot, jotka eivät kuulu kenellekään ovat julkisessa levityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaamalla suostut kiristäjän lypsylehmäksi niin kauaksi kuinteissä molemmissa henki pihisee. Älä maksa. Aika parantaa kertahaavat, mutta loppuelämän pelko pilaa koko elämän.
Maksamalla voi myös kokeilla, pitääkö kiristäjä sanansa. Mikäli näin kävisi, pääsisi kaikkein helpoimmalla. Moni lottoaakin kahdella sadalla vuodessa.
Yhden kerran voi ehkä maksaa. Toista kertaa en maksaisi, koska se todistaisi ettei maksaminen hyödytä.
Minua vaan kiinnostaa, onko maksaminen turvallista vai voiko siinä tapahtua joku tietokoneen saastuminen tai pankkitunnusten urkinta.
Jos bitcoineilla maksat niin on turvallista. Tyhmää, mutta turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat niin joutunet kyseisen rikollisen silmätikuksi hyväuskoisuutesi takia, ja sitten ne ongelmat vasta alkaisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, joo maksa vaan hölmö. Saat pian uuden kirjeen kuten yksi oli saanut jo kolmannen kiristyskirjeen!
Vierailija kirjoitti:
En käy ulisemassa "huoliani" jonkun maksetun kuuntelijan sohvalla ja kuvittelemassa, että narsistinen omista asioista höliseminen "parantaisi" minut, joten ei tule kiristyskirjeitä.
Pikaisesti katsottuna sinulla ei ehkä ole asiat ihan niin hyvin kuin kuvittelet.
Hhuutista sama asia ku joku tekis listan ihmisistä jokka köy paskalla ja sillö kiristäää :D ketöv ittuAkiiinnostaaa kaikiklla onjosku onngelmia :;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, joo maksa vaan hölmö. Saat pian uuden kirjeen kuten yksi oli saanut jo kolmannen kiristyskirjeen!
Ai saanut kolmannen samalta taholta?
Olen nähnyt jo pari erilaista kiristyskirjettä tämän asian tiimoilta. Voitte olla aika varmoja, että niitä alkaa tulla useampia. Jos maksatte nyt, niin teidät todennäköisesti kerätään uuteen listaan joille lähetetään jatkuvalla syötöllä uusia uhkauksia. Ja lopulta summa kasvaa valtavaksi.
mitä väliä sillä on jos joku julkaisee potilastietoja. ei ketään kiinnosta. mä sanoisin vaan että siinäs julkaisette. ja mulla on rankkoja jutttuja tiedoissa skitsofreniani takia, mutta katsokaas kun ketään ei ne kiinnosta. Ehkä sitten jos olisin joku pääministeri tms. niin se voisi vähän haitata, mutta ei kenenkään taviksen tarvii tästä mitään stressiä ottaa.
Minä olen ollut Vastaamon asiakas vuosina -16-17, eli oletettavasti tietoni ovat vuotaneet, mutta en ole saanut mitään viestiä Vastaamolta enkä vastausta omaan tiedusteluuni. Toisaalta en vielä, onneksi, ole saanut myöskään viestiä kiristäjältä.
Miksi kaikki sanovat ettei kannata maksaa koska tiedot ovat jo levinneet ja todennäköisesti jollain muullakin kuin kiristäjällä on ne? Eikö se kiristäjä ole julkaissut vasta noin 200 henkilön tiedot 40 000:sta vai onko muka jo kaikki tiedot vuodettu? Ei ainakaan lehdistön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
mitä väliä sillä on jos joku julkaisee potilastietoja. ei ketään kiinnosta. mä sanoisin vaan että siinäs julkaisette. ja mulla on rankkoja jutttuja tiedoissa skitsofreniani takia, mutta katsokaas kun ketään ei ne kiinnosta. Ehkä sitten jos olisin joku pääministeri tms. niin se voisi vähän haitata, mutta ei kenenkään taviksen tarvii tästä mitään stressiä ottaa.
Mistä henkilö voi tietää, että hän ei vaikkapa myöhemmin elämässään työskentele julkisessa virassa? Silloin tiedot voidaan kaivaa uudestaan esiin. Ja kyllä sillä on väliä, jos potilastietoja julkaistaan. Se aiheuttaa osalla väkivallan uhan, osalle itsemurhan uhan, osalle voi tulla avioero, töitä voi olla vaikea saada jne. Potilastiedot kiinnostavat ja niitä urkitaan ihan sairaaloissakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki sanovat ettei kannata maksaa koska tiedot ovat jo levinneet ja todennäköisesti jollain muullakin kuin kiristäjällä on ne? Eikö se kiristäjä ole julkaissut vasta noin 200 henkilön tiedot 40 000:sta vai onko muka jo kaikki tiedot vuodettu? Ei ainakaan lehdistön mukaan.
Tiedot on voitu jo myydä eteenpäin. Mitään takeita ei ole suuntaan tai toiseen.
Tietoja on nyt jo niin monella ettei todellakaan ole järkeä maksaa kellekään mitään. Eikö nämä kiristäjät sitä tajua?
Pelkäänpä nimen löytyvän silloin hautausilmoituksesta helpoimmin, koska uhreja on jo satoja.