Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiristäjältä tuli minulle henkilökohtainen yhteydenotto, 200 euroa maksamalla 24 tunnin kuluessa Vastaamon tietoja ei minun osalta paljasteta

Vierailija
24.10.2020 |

En tosin yhtään tiedä onko tuo rahojen pyytäjä edes tuo kiristäjä vai joku ihan ulkopuolinen huijari.... Todennäköisesti joku ulkopuolinen. Varmaan hetu ja sähköpostiosoite jo levinnyt pimeään verkkoon ja siksi osaa ottaa yhteyttä....

Kommentit (985)

Vierailija
1/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mulle tuli sama!!

Vierailija
2/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus nopeasti. Yli 200 muutakin ovat tehneet jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ulkopuolinen yrittää todennäköisesti rahastaa nyt lisäksi, joten ei varmaan kannata maksaa mitään ellei ole vakuuttunut ettei omat tiedot ole jo levinneet.

Vierailija
4/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun maksat kiristetään lisää. Poliisiin heti yhteys ja kuvakaappaukset kaikista.

Vierailija
5/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedothan oli ilmeisesti jo myynnissä pimeässä verkossa jokin aika sitten, joten viesti on voinut tulla mistä vain.

Vierailija
6/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule mielikuvituskamasta ei voi kiristää.

Itse sanpisin idiootille, että on vielä 500 sivua samaa masentavaa sontaa. Luehan ja opi.

😆

Vierailija
7/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele ap.

Luuletko että tuo Vastaamon kiristäjä tyytyisi johonkin 200 euroon?

Ei kannata vitsailla vakavalla asialla.

Vierailija
8/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että suurin osa ihmisistä ei edes tunne teitä.

Vierailija
9/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta ne höpinät terapeutille, en lukisi vaikka minulle maksettaisi 200€. Kuka hullu alkaa maksaa näistä jotain?

Vierailija
10/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös. Teen rikosilmoituksen, en vielä ollut tehnyt. Screeenshot viestistä talteen.

Terapiassa käy kyllä ihmisiä kaikista tuloluokissa. Ja helpommin terapiaan pääsee työssäkäyvät uupuneet ja masentuneet kuin syrjäytyneet! Työterveyshuollon kautta tai kokonaan omalla rahalla. Käynti maksaa vähintään 80 e/ kerta, ei siihen monilla ole varaa

Vierailija
11/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, on olemassa huoltovarmuuskeskukseen verrattavissa oleva verovaroilla rahoitettava viranomainen, kyberturvallisuuskeskus. Ne hoitaa tän homman kuin mitkä tahansa triviaalit maskikaupat. Lisäksi on tietosuojavaltuutettu toimistoineen, oikea Batman ja Robin yhdistelmä siis! Tekevät töitä viikonlopun ympäri suojatakseen tietojanne.

Lisäksi tiedustelulaki on voimassa, joten kaikki tiedetään jo.

Vierailija
12/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään kiinnosta sinun tietosi.

Vierailija
13/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele ap.

Luuletko että tuo Vastaamon kiristäjä tyytyisi johonkin 200 euroon?

Ei kannata vitsailla vakavalla asialla.

En valehtele mitään. Niin tuossa kiristysviestissä luki (siinä on mukana minun hetu).

Lisäksi oli että jos ei maksa ekan 24 tunnin aikana, niin sen jälkeen on 48h vielä aikaa maksaa, mutta summa on silloin 500e. 

En tietenkään tiedä lainkaan keltä tuo viesti on tullut. Terv. Ap

Vierailija
14/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saman sähköpostin. En tietenkään aio maksaa, mutta kyllä harmittaa. Varsinkin se, että henkilötunnukseni pyörii jossain pimeässä verkossa. Sähköposti oli muuten kirjoitettu ihan hyvällä suomen kielellä, joten voisin kuvitella että tekijä/tekijät ovat ihan kotimaasta.

Vierailija
15/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse ollut tuon hakkeroinnin kohteena ja kiristäjä ottaisi yhteyttä, aloittaisin vuolassanaisen saarnan hänen toimintansa moraalisuudesta. Kyselisin, onko hän miettinyt millaista kärsimystä toiminta voi aiheuttaa viattomille ihmisille ja kuvailisin pitkäpiimäisesti ja sydäntäriipaisevasti mahdollisimman monta esimerkkikeissiä. Väliin sanoisin jotain sellaista, joka antaisi ymmärtää että olen vakavissani harkitsemassa rahojen siirtämistä kiristäjän tilille, jotta hän jatkaisi keskustelua kanssani mahdollisimman kauan.

Jos kaikki muutkin tekisivät näin (tai moni), kiristäjällä loppuisi tunnit vuorokaudesta kaikille vastaillessa ja heiltä rahaa anellessa.

Muistakaa te kohteeksi joutuneet, että tiedot ovat jo netissä ja niistä voi olla vaikka kuinka paljon kopioita. Kiristäjä ei voi millään osoittaa poistaneensa ainoan olemassaolevan kopion koneeltaan korvaukseksi maksusta. Joten hänellä ei ole mitään sellaista, millä voi teitä kiristää. Maito on jo kaatunut ja mitkään maksamiset eivät tilannetta muuta miksikään. Oikein paljon voimia teille!

Vierailija
16/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelu vai sähköposti vai kirjeelläkö lähestyi?

Vierailija
17/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahaa rikolliselle ihmispaskalle!!!!!

Vierailija
18/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli sama meili. Siellä Vastaamon tietokannoissa saattaa olla todella arkaluontoista asiaa josta voi levitessään aiheutua minulle ja lähipiirilleni paljon haittaa. En tiedä mitä tehdä, rikosilmoituksen lisäksi.

Vierailija
19/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa jaa mielenkiintoista. Ja varmastikin vauvapalstan käsiteltävä asia. Eiköhän tämmöiset, sikäli mikäli edes totta on, ole poliisiasia. Vai ajattelitko että porukalla ratkaistaan tekijä ?

Vierailija
20/985 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos teitä kiristetään, niin toimintaehdotukseni:

1. kiristysviesti talteen,

2. rikosilmoitus välittömästi poliisille,

3. sitten vain jaarittelemaan kiristäjän kanssa ja vedättämään häntä oikein olan takaa!

t. 21

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi