Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekivätkö vanhempani väärin kanssani?

Vierailija
31.01.2014 |

Heittivät kotoa pois jo 17v vaikka olen heikkolahjainen ja oppimisvaikeuksinen ihminen. Eikö heidän olisi pitänyt pitää minut kotona vanhaksi asti?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat velvollisia huolehtimaan sinusta 18-vuotiaaksi asti, sitten olet omillasi.

Vierailija
2/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole enää väliä. Päätä että kaikki on mennyt ihan mukuunmenevästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti vammaisetkin ihmiset itsenäistyvät enemmän tai vähemmän tuetusti. Vanhemmillasi ei ole ollut sinua kohtaan mitään velvollisuuksia enää sen jälkeen kun olet täyttänyt 18 ja sitä ennenkin nuo velvollisuudet eivät ole tarkoittaneet, että sinun pitäisi asua kotona. Päinvastoin, velvollisuudet ovat voineet tarkoittaa, että tuettu itsenäistymisesi aloitetaan ajoissa, jotta ehdit mukaan kaikkiin sinulle tarkoitettuihin palveluihin, eikä muutos 18-päivänä ole liian raju.

Vierailija
4/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole ikinä asunut tuetusti. Äiti olisi heittänyt jo 16v pois mutta en saanut mistään kämppää pakotti sitten hakemaan poikaystävän jonka luona voisin majailla,löysin poikaystävän 17v ja muutin hänen luokseen ja kun meni välit poikki niin 18v sain sitten vuokrayksiön. ap

Vierailija
5/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:28"]

En mä ole ikinä asunut tuetusti. Äiti olisi heittänyt jo 16v pois mutta en saanut mistään kämppää pakotti sitten hakemaan poikaystävän jonka luona voisin majailla,löysin poikaystävän 17v ja muutin hänen luokseen ja kun meni välit poikki niin 18v sain sitten vuokrayksiön. ap

[/quote]

OK. Asutko kenties Porvoossa?

Vierailija
6/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:30"]

[/quote]

[/quote]

En todellakaan.

Vierailija
7/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sinä oot viisivuotiaan (vai jokos hän on kuusi täyttänyt, miten minusta tuntuu että "heikkolahjaisen äidin jolla on viisivuotias lapsi" juttuja on luettu jo vuosia...) lapsen äiti joka ei edelleenkään osaa huolehtia omista asioistaan vaan on nyt miehensä alistama, työtön, tuloton ja kaikin tavoin avuton.

Vierailija
8/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:35"]

Ja nyt sinä oot viisivuotiaan (vai jokos hän on kuusi täyttänyt, miten minusta tuntuu että "heikkolahjaisen äidin jolla on viisivuotias lapsi" juttuja on luettu jo vuosia...) lapsen äiti joka ei edelleenkään osaa huolehtia omista asioistaan vaan on nyt miehensä alistama, työtön, tuloton ja kaikin tavoin avuton.

[/quote]

Niin olen siksi vanhempieni olisikin pitänyt minusta huolehtia.

Vierailija
9/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkolahjaisuus kulkee usein geeneissä. Sun vanhemmat tuskin ovat mitään järjen jättiläisiä, empatiasta ei tietoakaan, joten huonommin sun olis käynyt, jos kotiin olisit jäänyt.

Vierailija
10/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 09:30"]

[/quote]

[/quote]

idiootti wt-av-mamma, jälkeenjäänyt, joka ei ymmärrä, että "porvoossa" on jo vanha vitsi. En tarkoita sinua ap, vaan tuota typerääkin typerämpää kommentoijaa.

Vierailija
11/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin joutunut 16-vuotiaana "pois potkituksi" kotoa,"ensin sukulaisen nurkkiin, sitten muutin poikaystävän kanssa saman katon alle. Ei auttanut masentua, kirjoitin kuitenkin ylioppilaaksi ja lähdin opiskelemaan korkeakouluun, sain ammatin, sitten 2 lasta ja nyt vakityön omalta alalta. En siis ole minäkään mikään huippulahjakas, ennemminkin keskiverto (lukio läpi rimaa hipoen). Mutta ennemminkin asenne ratkaisee. Jokainen pelaa niillä korteilla, jotka saa. Kaikilla ei ole vanhempien tukea, ja vaan pitää pärjätä. Helppoa ei ole ollut mutta näillä mennään!

Vierailija
12/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun eivät abortoineet.

Vierailija
13/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaaksihan ne vanhemmat on velvollisia huolehtimaan, vaikka olisi mitä vaivaa. Itsellänikin oppimisvaikeuksia, masennus ym ym listaa on jakaa vaikka muille. Vanhemmat halusi heti peruskoulun jälkeen minut ulos kämpästään, jossa 24 vuotias veljeni asuu vieläkin. Itse siis muutin 16 vuotiaana omaan asuntoon ja hyvin on mennyt! Oikeastaan olen kiitollinen että tekivät näin, sillä ilman muuttoa en olisi tässä ja nyt. Minulle oli iso helpotus päästä lapsuudenkodistani..

Vierailija
14/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte ilosia, kun pääsitte niistä vanhoista luuskista. Mä ainakin pärjään vallan mainiosti ilman äitiä.

Vierailija
15/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 10:06"]

Kyllä, kun eivät abortoineet.

[/quote]

Tämä olisi todellakin ollut paras vaihtoehto tätä olen monesti toivonut itsekkin. ap

Vierailija
16/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekivät väärin. Sinä voit olla vanhempiasi parempi ihminen ja jättää menneisyyden taaksesi.

Vierailija
17/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainhan voit itse korjata aborttimokan.

Vierailija
18/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. Nyt menit asiattomuuksiin! Törkeää käytöstä jopa palsta mammalta. Häpeä!

Vierailija
19/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Tää ap on waste of space. 18

Vierailija
20/23 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heikkolahjaisenkin on hyvä oppia pikkuhiljaa itsenäistymistä. Vanhemmat eivät elä ikuisesti. Kuitenkin yksin muuttaminen ei tarkoita, että pitäisi heittää elämästä pois. Kuulumisia voi aikuiseltakin lapselta kysyä. 17-vuotias on ehkä hieman nuori, mutta miksi sitä murehdit? Menneisyys ei saa määrittää nykyisyyttä. Päätä itse, että elät hienon elämän, josta voit itse olla ylpeä. Sinä pärjäät kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä