Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tehneet juuri ennen lapsivesien menemistä?

Vierailija
30.01.2014 |

Olen viikolla 42, ja uteliaisuudesta kyselen teiltä kellä alkoi synnytys lapsivesien menolla, mitä teitte juuri ennen sitä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sovittu sektio (perätilan takia) vkolle 39, kun yhtäkkiä 36+6 meni vedet kesken aamupuuron. Samantien alkoi kipeät supparit, ja lähdettiin vauhdilla sairaalaan, jossa olin jo 4 cm auki. Suoraan leikkuriin ja kaikki päättyi hienosti :) pyyhkeillä suojasin auton penkkejä, koska vettä holisi paljon!

Vierailija
62/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nukkumassa. Aamuyöstä heräsin kun tunsin, kuinka lapsivettä vain tuli ja tuli. Häke käski soittaa ambulanssin, pitkä matka sairaalaan, kolmas lapsi ja ei ilmeisesti kiinnittynyt, koska sitä vettä tuli, kuin elokuvissa. 6tuntia myöhemmin oli poikanen sylissä. Supistukset alkoi vasta sairaalassa. Kotona, eikä ambulanssissa ollu mitään hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:11"]Olin nukkumassa. Aamuyöstä heräsin kun tunsin, kuinka lapsivettä vain tuli ja tuli. Häke käski soittaa ambulanssin, pitkä matka sairaalaan, kolmas lapsi ja ei ilmeisesti kiinnittynyt, koska sitä vettä tuli, kuin elokuvissa. 6tuntia myöhemmin oli poikanen sylissä. Supistukset alkoi vasta sairaalassa. Kotona, eikä ambulanssissa ollu mitään hätää.

[/quote]

Olin siis kuopuksen kanssa viikolla 39+6 :) sekä esikoisen, että toisen kohdalla piti kalvot puhkaista, heidän kohdallaan molemmat synnytykset käynnistyivät siis supistuksilla :)

Vierailija
64/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri mennyt bussilla synnärille, sitä ennen pessyt jääkaapin ja leiponut raparperipiirakan. En voi enää tajuta, kuinka hullu olin.. 

Vierailija
65/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nukkumassa, heräsin yöllä siihen kun vedet menivät. Oli menoa sitten heti, supistukset tulivat heti 10 min välein. Soitin synnärille, ja siellä sanottiin että voi odotella kotona vielä 12 tuntia.

Tunnin päästä lähdttiin onneksi kuitenkin sairaalaan, jolloin väli oli enää 5 min ja olinkin 4 cm auki ja suoraan saliin. Poika syntyi aamulla ennen puolta päivää. Pelottaa, että seuraavalla kerralla en ehdi sairaalaan. Kannattaa siis kuunnella omaa oloa. Tsemppiä ja onnea matkaan!

Vierailija
66/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla vedet ovat menneet aamuyöllä ja siihen olen herännyt. Edellisinä päivinä en ollut tehnyt mitään ihmeellistä - olo oli ollut täysin normaali, enkä olisi mistään voinut ennustaa vedenmenon alkamista. Kumpikaan ei ollut mitään tihkumista, vaan on heti holahteli kunnolla. Molemmat lapset ovat syntyneet 40. raskausviikolla (39+6 ja 39+0). Vesien mentyä supistukset alkoivat hyvin harvakseltaan ja molemmilla kerroilla olen mennyt sairaalaan ohjeen mukaan 12 tunnin kuluttua näytille. Ensimmäinen lapsi syntyi 2 vuorokautta vesien menon jälkeen, toinen tasan vuorokauden kuluttua. 

Vierailija
67/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuuluuko siitä OIKEESTI semmonen "poks" ääni?? Vai onko se vaan semmoinen tunne siellä alhaalla että kuuluisi...?

Vierailija
68/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkunut. Kaksi synnytystä on käynnistynyt vesien menolla, sitten on vasta supistukset. Molemmilla kerroilla käänsin kylkeä yöllä klo 00.45.

Vierailija
69/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 12:50"]

Siis kuuluuko siitä OIKEESTI semmonen "poks" ääni?? Vai onko se vaan semmoinen tunne siellä alhaalla että kuuluisi...?

[/quote]

Viidennen kohdalla (käynnistys) kuului todellakin poks. Lapsivettä oli niin paljon, että oli varmaan painettakin. Se pamaus sattui jopa, jysähti alaselän nikamiin, jotka olivat muutenkin kipeinä painavan mahan takia. Kaksi ekaa vesienmenoa olivat hiljaisia, vettä vain hulahti kun käänsin kylkeä.

Vierailija
70/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin sängystä aamulla ja sit lorahti. Viikot oli 39 + 6. Seuraavana päivänä käynnistettiin.

Vierailija
71/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kolmen lapsen kohdalla nukkunut:
- esikoisesta heräsin, kun tuntui hassu risahdus -> menin vessaan enkä tosiaan luullut pissaavani, tulva oli hirmuinen. Supistukset alkoivat vaimeina, ja voimistuivat n. 5 tunnin päästä. Synnytys kesti n. 12 h.
- toisella kierroksella aamusta alkaen tuntui vähän tihkuttelua, laitoin siteen ja vein esikoisen sovittuihin menoihin kaupungille. Illalla tihkuttelu lisääntyi ja alkoi vähän supistella, toinen syntyi seuraavana iltana ja synnytys kesti 7 h.
- kolmannella kerralla heräsin kunnon supistukseen, vedet menivät seuraavalla supistuksella vessassa. Synnytys kesti 2 h ja kesto laskettiin tuosta ekasta supistuksesta.

Vierailija
72/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli alapinnasta muovitettu piknikviltti sängyn suojana loppuraskaudesta. Muuten kätevä, mutta rahisi ikävästi yöllä kääntyillessä ja hiosti hieman.

Pari päivää ennen laskettua aikaa nukuin yhden yön tosi levottomasti. Aamulla kun nousin mennäkseni vessaan vedet lorahti sängyn viereen latialle ja vanana matkalla vessaan ja pitkään sen jälkeenkin. Vettä tuli paljon ja se haisi vähän imelähkölle.

Sairaalaan menomatkan ajaksi suojasimme auton jätesäkillä ja sen päälle laitetuilla pyyhkeillä. Ei mennyt penkit pahaksi ;)

Lapsi syntyi puolentoista vuorokauden päästä.

Vierailija
73/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä käynnistetty. Vedet menivät sairaalassa. Kolmannen kohdalla keittelin kahdeksalta aamulla puuroa kahdelle vanhemmalle. Puurokauha kädessä lorahti kunnolla... Soitin miehen takaisin töistä, ja söimme ensin lasten kanssa rauhassa aamiaisen. Supparit alkoivat vasta melkein vuorokauden päästä. Viikkoja oli 42+0.