Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tehneet juuri ennen lapsivesien menemistä?

Vierailija
30.01.2014 |

Olen viikolla 42, ja uteliaisuudesta kyselen teiltä kellä alkoi synnytys lapsivesien menolla, mitä teitte juuri ennen sitä?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lenkillä kovassa pakkasessa. Onneksi olin jo lähellä kotia. :) tapahtui rv:llä 38+2. Supistukset alkoivat vasta seuraavana yönä.

Vierailija
22/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just käyny kakkosella ja sänkyyn palatessa tunsin ja poksahduksen. Vedethän siihen lorahti ja voimakkaat supistukset alkoi heti. Synnytys kesti kaikkinensa 8h.

Toisesta lapsesta vedet meni vasta ponnistaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin jälkeen n. tunti. Makoilin sohvalla ja kun nousin niin lorahti.

Vierailija
24/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makailin sängyssä. Toisella kerralla heräsin vesien menoon ja toisella kerralla olin just käymässä nukkumaan.

Vierailija
25/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin

Vierailija
26/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä nukkumaan, enkä saanut unta. Tuli tunne, että nyt mentävä vessaan, ja matkalla sinne valahti lattialle vedet.

Vierailija
27/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta ja kolmannesta vedet meni kalvojen puhkaisun myötä, mutta toinen synnytys käynnistyi vesien menolla. Olin ollut neljä päivää käynnistyksessä edellisellä viikolla, palannut perjantaina kotiin viikonlopuksi, siivonnut kämpän lattiasta kattoon, käynyt kaupassa kolmesti, saunonut, kiivennyt portaita alas ja ylös ja toivonut synnytyksen käynnistyvän itsestään. Tiistai aamuna oli määrä palata takaisin osastolle käynnistelemään, enkä halunnut sinne enää. No, maanantai-iltana pakkasin sitten taas sairaalakassia aivan raivona, koska näytti siltä että käynnistykseen mennään uudestaan. Kun kaikki muut oli pakattu, huomasin että kännykän laturi piti vielä hakea, ja suututti joutua nousemaan siitä sohvalta. Nousin ylös, otin askeleen ja kuulin humahduksen - vedet valahtivat siihen vastapakattuun kassiin. Itse jäin siihen aivan hölmistyneenä seisomaan enkä tajunnut, mitä tapahtui, ennenkuin mies tokaisi, että "sulla meni lapsivedet!"

Vierailija
28/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miehen mummon hautajaisissa ja otin valokuvia.

Vierailija
29/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein iltapalaa lapsilleni. Kuulin kun napsahti ja samantien vedet valui lattialle..

Vierailija
30/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä käynnistettiin ja kalvot puhkaistiin, toisella kertaa meni aamuyöllä nukkuessa. Heräsin ja odottelin supistuksia, mutta eivät ne alkaneet ennen kuin seuraavana iltana.

Olin käynyt kävelyllä ja ravannut NKLn käytäviä, niin että supistukset käynnistyisivät. Iltakymmeneltä luovutin ja päätin mennä nukkumaan, niin että jaksan synnyttää seuraavana päivänä. Kirjaimellisesti sillä hetkellä kun laskin pääni tyynyyn, tuli ensimmäinen kipeä synnytyssupistus ja kuuden aikaan aamulla vauva syntyi.

Vierailija
31/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ehtineet tulla ennen sairaalaan menoa. Siellä sitten odoteltiin ja lopulta piti puhkaista kalvot.

Vierailija
32/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa ne on puhkastu synnärillä.

Lapset on syntyneet 39+3, 42+1, 41+1 ja 41+0 ja mulla on ollut suht nopeet synnytykset, pisin 7,5h ja lyhin alle 3h.

Vierailija
33/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma, mutta näin kun kuntosalilla meni vedet kesken kaiken naiselta joka oli treenaamassa. Ja sitähän tuli ja tuli...

Vierailija
34/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin sohvalla katsomassa elokuvaa. Kuului naps ja nousin ylös niin vedet alkoivat valumaan. Järkyttävät supistukset alkoivat samantien! Kerkesin olla tunnin sairaalassa kun vauva syntyi. Vesien menosta kestoksi laitettiin 1h 50min. Nopeeta ja rajua!

Vierailija
35/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut ruokaostoksilla ja odotin miestäni hänen yrityksensä vierassohvalla, kun kuului poks, siis ihan sellainen ääni. Nousin ällistyneenä ylös ja huusin miestäni ja silloin se alkoi. Vettä lorisi lattialle ihan kuin hanasta ja vessassa lorisi pönttöön ihan koko ajan. Kotiin pääsin lainaamalla naistyöntekijöiden siteitä mutta auto kastui silti. Vielä suihkun jälkeenkin kaikki siteet kastuivat, joten en koskaan käsitä, miten joku voi sanoa, että lapsivedet lorahtivat lattialle. Juu, lattialle, pönttöön, siteeseen, autoon, suihkuun ja pönttöön ja siteeseen ja vielä sairaalassa sellaiseen jättivaippaan tuli seuraavan yön aikana ihan kivasti. Supistuksia ei tullut lainkaan ja sain oksitosiinia vasta 38 tuntia poksahduksen jälkeen. Lapsivedet menivät rv 38+5 ja lapsi syntyi 39+0

Toisessa synnytyksessä heräsin yöllä outoon oloon. Vähän juili  mahaa ja lähdin vessaan ja näin verta siteessä. Siitä alkoi menkkamaiset kivut, ei kovin pahat, joten jäin sohvalle makoilemaan. Siitä tunnin päästä poksahti ja taas kastui sohva ja housut ja kaikki matkalla vessaan. Lapsivesi oli sellaista vihreää puuroa ja sitä tuli koko matka sairaalaan niin, että kastui kaksi lapsen vaippaa, housut, autossa olevat pyyhkeet ja vielä sairaalassa tiputin sitä vähän vaaleampaa puuroa siteisiin, joita sain. Supistukset kovenivat jo autossa mutta silti kesti 12 tuntia ennen kuin lapsi saatiin maailmaan. Lapsi syntyi rv 40+5.

Vierailija
36/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistetiin sairaalassa ja vedet meni ku kalvot puhkastiin.. Aah sitä tunnetta kun vedet meni!<3 siitä 10h ihana pieni poika oli sylissä<3

Vierailija
37/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te suojanneet kaikki sängyt, sohvat, autot yms. loppu raskaudesta? Vai saako lapsiveden jotenkin vain kuivaamalla pois. Itselläni eka raskaus vasta alussa ja kauhistuneena luen kokemuksianne. Onko se tosiaan vihreää väriltään? Haiseeko se jollekin?

Vierailija
38/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään synnytys ei ole käynnistynyt vesien menolla, vaikka synnytyshistoriaa on reilusti. Onkohan kalvojen " lujuuskin" yksilöllinen asia?

Vierailija
39/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjaa kahteen yöllä kun en saanut unta, laitoin valot kiinni ja menin sänkyyn sit kuulu poks ja vedet meni. Edellisenä iltana olin mennyt paljon portaita juuri käynnistys mielessä. Lapsivesi oli kans vihreetä jolloin tarvii heti lähtee sairaalaan (ei normaalia kts. google).

Vierailija
40/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin, kaksi ekaa lähti vesien menolla. Käänsin kylkeä ja heräsin lopullisesti kun vedet meni. Ekalla supistukset lähti hitaasti käyntiin, aamusta meni vedet ja vauva syntyi seuraavan yönä. Tokalla meni vedet klo 4 ja klo 12 oli vauva maailmassa, joten oli nopeampaa menoa.