Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tehneet juuri ennen lapsivesien menemistä?

Vierailija
30.01.2014 |

Olen viikolla 42, ja uteliaisuudesta kyselen teiltä kellä alkoi synnytys lapsivesien menolla, mitä teitte juuri ennen sitä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä puuro tarkoittaa sitä, että lapsi on kakkinut sinne veteen. Synnytyksen yhteydessä lapsen keuhkot putsataan tuosta vedestä pois, koska myöhemmin voi tulla keuhkokuume.

t: 33, jonka nopein synnytys oli juuri tuollainen vihreä puuro. Lapsi ilmeisesti pelästyi nopeata tahtia.

Vierailija
42/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat synnytykset alkaneet vesien menolla. Molemmilla kerroilla olen maannut sohvalla. Parin tunnin päästä alkanut supistukset.

Jos on kaksi synnytystä alkanut vesien menolla, niin onkohan todennäköistä, että mahdollinen kolmaskin synnytys käynnistyy niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat meni noin 6h seksin jälkeen. Tuli vaan pieniä lirauksia. Käynnistettiin kahden vuorokauden kuluttua tästä. Toisessa raskaudessa meni synnytyssalissa, vähän epiduraalipuudutuksen jälkeen ja sitähän sitten tuli, kuin saavista kaatamalla. Tuntu että mä uin siinä!

Vierailija
44/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa nukuin.

Toisella kerralla olin jo sairaalassa toista päivää ja juuri silloin olin ammeessa.

Vierailija
45/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin juuri uinut 1500 metriä uimahallissa, nousin ylös kun plosahti... uimahallin kaakelilattioilla vihreää lapsivettä... se oli menoa se

Vierailija
46/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin sohvalla ja roikuin AV-palstalla :D Kuului vain poks ja vedet meni, supistukset alkoi vartin päästä, vauva syntyi 7 tuntia myöhemmin.

Vierailija
47/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisin jostain lukeneeni että vain 10% synnytyksistä käynnistyy vesien menolla, itselläni näin ei ole käynyt(4 lasta) ja muakin kiinnostaa mitä joku kysyikin jo aikaisemmin että miten sen sängyn/sohvan on saanut puhtaaksi? :D

Vierailija
48/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen äivän aamuna olin ostoksilla jolloin alkoi tuntua kireyttä vatsalla...en muista mitä muuten tein mutta illalla sitten lueskelin sängyssä, sammutin valon, käänsin kylkeä ja lots lots...ihmettelin että mitä alkoi tulvia alaosastolta. Pelästyin sen olevan verta, sytytin valot ja huomasin että makasin vesilammikossa....

Vierailija
49/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssalissa kärvistelin ja vartti siitä poika syntyi. 3h kesti synnytys.

Vierailija
50/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan pesun jälkeen alkoi tihkumaan.

Vierailija
52/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa jo oli ja odottelimme, josko synnytys käynnistyisi kunnolla. Kävin suihkussa ja siellä vedet menivät. Samalla alkoivat niin kipeät supistukset etten ollut vaatteita saada päälle. Vauva syntyi sitten noin neljän tunnin kuluttua.

Vierailija
53/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa nukkumaan, nousin kuitenkin sängystä vielä kerran pissalle. Pöntöllä istuessa niistin samalla nenää ja kuului POKS! Ihmettelin hetken siinä että josko jotain tapahtuisi. Kun mitään ei tapahtunut, nousin ylös ja flush, lapsivettä alkoi tulvia. Istuin pöntölle valuttelemaan sitä vettä. Huusin miestä tuomaan mulle alushousut, jotka tungin täyteen yösiteitä. Sitten hipsin hakemaan vaatteita ja sairaalakassia, veden tulviessa jatkuvasti, siteet kastuivat läpi ihan muutamassa minuutissa. Mies haki auton ja minä istuin ison pyyhevuoren päälle. Sairaalalle kun päästiin ja nousin ylös ne pyyhkeet haarovälissä, niin ne pyyhkeet kastuivat läpi. Sairaalan käytävällekin jäi märkä vana kun kävelin huoneeseen. Pistivat mut sängylle, jossa makasin, veden edelleen valuessa. Oli sitten mulla vähän enemmän sitä lapsivettä.. :D Vedet lähti menemään 23.48, lapsi oli maailmassa (sektio) 02.17. Vauva ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt, sekä oli isokokoinen, niin tehtiin päivystyssektio.

Vierailija
54/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla vesi mennyt, kun olen herännyt unilta ja noussut ylös mennäkseni wc:hen. Ekan kanssa supistusten alkamista sai odotella muutaman tunnin, tokan synnytys käynnistyi samantien ja lapsi oli 5 tunnin kuluttua sylissä. Ekan kanssa toki hieman pidemmän kaavan mukaan... :)

Vierailija
55/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin mielenkiintoisia, laittakaa lisää? Ja edelleen mua kiinnostaisi oletteko jo hyvissä ajoin suojanneet sohvat,sängyt yms. vai mitä niille tapahtu kastuessa.

Vierailija
56/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla istuin aamupalalla, olin ehtinyt haukata vasta palan leipää.

Toisella kerralla keräilin hiljakseen pieniä vauvanvaatteita kuivaustelineeltä (sellainen matala lattialla seisova malli).

Eli ei mitään rasitusta, stressiä, huonoja asentoja tms. aiheuttamassa vesienmenoa.

Vierailija
57/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin ylös sängystä aamutuimaan ja vedet lorahti lattialle.

Vierailija
58/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut suojannut huonekaluja mitenkään, ei tullut jostain syystä mieleenkään! Vedet meni kun yritin nukkua päiväunia, lieviä supistuksia oli ollut noin 8 tunnin ajan. Ehdin kärsiä suhteellisen kivuliaista supistuksista noin vartin ajan, ja sitten kylkeä kääntäessäsi tuntui kuin kuminauha olisi katkennut selän puolella ja hetken päästä tunsin veden tulevan ulos. Ehdin nousta lattialle ennenkuin suurin tulva tuli. Ja supistukset muuttuivat samantien sietämättömiksi.

Vierailija
59/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suurinpiirtein unessa tai just heräilemässä. Kaksi kertaa on mennyt vedet sänkyyn.

Vierailija
60/73 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin telkkarin katsomisesta vessataukoa. Asioimisen jälkeen nousin ylös, jolloin vaaleanpunaiset vedet läjähtivät lattialle kuin joku olisi pudottanut siihen korkealta vesi-ilmapallon. Olin hyvin yllättynyt. Heti alkoi supistaa ihan täysillä. Komensin vähintään yhtä äimistyneen miehen kuuraamaan lattiaa ja soitin synnärille. Kahden tunnin päästä oli vauva sylissä.