Suomalainen syntikkabiisi hukassa, auttakaa?! 80-luvulta.
Mulla on biisi todella hukassa nyt, on 80-luvulta, soi radiossa usein mutta nimi mennyt jotenkin ohi.
Sellainen hitaan ja nopean väliltä, syntikkasoinnut ja tasainen rumpukone keskeisessä roolissa. Siinä laulaa nainen, myös aika tasaisesti.
Kerto- tai välisäkeessä on ikään kuin mies ja nainen taustalla ja sellaista matalaa "aaaaaaaa-a-aaaaaa-a-aaaa" musiikin mukana laulua/hyräilyä. Välillä pelkkää syntikkaa. Sanat oli tosiaan suomeksi.
Ei ollut Belaboris "Rakkauden Jälkeen", vähän nopeampi kuin tuo, mutta jollain tapaa saman tyylinen.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Leevi ja the leavings: en tahdo sinua enää?
Kiitoksia! Tuo on se kyseinen biisi, ja versio minkä olen ilmeisesti kuullut on ollut samojen aikojen cover eli Finnduo - En tahdo sinua enää.
Enpä olisi uskonut enkä arvannut että Leevi & The Leavings olisi tehnyt tuollaistakin, kun miellän bändin komediapuolelle, samaan tyylliin kuin Lapinlahden Linnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia! Tuo on se kyseinen biisi, ja versio minkä olen ilmeisesti kuullut on ollut samojen aikojen cover eli Finnduo - En tahdo sinua enää.
Enpä olisi uskonut enkä arvannut että Leevi & The Leavings olisi tehnyt tuollaistakin, kun miellän bändin komediapuolelle, samaan tyylliin kuin Lapinlahden Linnut.
Leevi nyt ei ole niin huumoribändi kuin Lapparit, vaan Gösta oli sangen kunnianhimoinen ja tosissaan musiikkinsa kanssa.
Tuo En tahdo sinua enään on Göstan syntikkapoppibiisikokeiluja Jos taivaalta sataisi rahaa -biisin ohessa.
Mä miellän niiden hittejä ainaskin, eli kuten Mitä kuuluu Marja-Leena, Teuvo maanteiden kuningas, Sopivasti lihava ja Isojen tyttöjen yö jotenkin komediapuoleksi eli silleen Lapparimaisiksi biiseiksi.
Ai niin mutta olihan se Urheiluruudun tunnari eli Tuhannen markan seteli myös Leevi and the Leavingsin instrumentaalibiisi vuodelta 1980!
Saattaa olla että tienasivat paremmin rahaa niillä huumoribiiseillä ja saivat enemmän radiosoittojakin?
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän niiden hittejä ainaskin, eli kuten Mitä kuuluu Marja-Leena, Teuvo maanteiden kuningas, Sopivasti lihava ja Isojen tyttöjen yö jotenkin komediapuoleksi eli silleen Lapparimaisiksi biiseiksi.
Ai niin mutta olihan se Urheiluruudun tunnari eli Tuhannen markan seteli myös Leevi and the Leavingsin instrumentaalibiisi vuodelta 1980!
Ei kannata myöskään unohtaa Tanjalotta Räikän Huominen Eurooppa -kappaletta, joka myös on Göstan käsialaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Urheiluruudun tunnarin valinta meni niin, että Hector tuli Yleisradiossa käymässä olleen Sundqvistin tykö ja sanoi, että me otetaan tuo sun biisis tunnariksi, käykö?
Hectorhan oli silloin Ylessä töissä ja sille oli varmaan ulkoistettu näitä tunnarijuttujakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leevi nyt ei ole niin huumoribändi kuin Lapparit, vaan Gösta oli sangen kunnianhimoinen ja tosissaan musiikkinsa kanssa.
Tuo En tahdo sinua enään on Göstan syntikkapoppibiisikokeiluja Jos taivaalta sataisi rahaa -biisin ohessa.
"Enään????" Ei vttu taitaa Gösta pyörähtää nyt haudassaan.
Aloittajalle vielä tiedoksi, että se on Göstan sisko joka siinä biisissä laulaa. Toinen siskoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo En tahdo sinua enään on Göstan syntikkapoppibiisikokeiluja Jos taivaalta sataisi rahaa -biisin ohessa."Enään????" Ei vttu taitaa Gösta pyörähtää nyt haudassaan.
Uskotko jos sanon, että laitoin tarkoituksella :) ??
Toi on ilmeisesti coveroitu aika monesti?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle vielä tiedoksi, että se on Göstan sisko joka siinä biisissä laulaa. Toinen siskoista.
Mä muistin että olisi ollut Tiina Tiikeri. Sisko esiintyi radio-ohjelmissa.
Olihan Leevi and the Leavingsin musiikissa paljon huumoria, mutta ainakin oman ymmärrykseni mukaan huumorin tarkoituksena ei ollut ensisijaisesti naurattaa, vaan tarjota arjen ilmiöihin vaihtoehtoisia näkökulmia ja ehkä myös satiirin keinoin tarkastella vakavia aiheita. Taiteen tulkinta on aina subjektiivista, toki samoja kappaleita on mahdollista kuulla niin kevyenä viihteenä kuin mustan huumorin siivittämänä pohdiskeluna.