Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette tehneet juuri ennen lapsivesien menemistä?

Vierailija
30.01.2014 |

Olen viikolla 42, ja uteliaisuudesta kyselen teiltä kellä alkoi synnytys lapsivesien menolla, mitä teitte juuri ennen sitä?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin sängyssä ja luin.

Vierailija
2/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeesti alko supistukset sen jälkeen? Tuliko tosi kovina vai hiljalleen voimistu?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 2 vrk sen jälkeen alkoi, kun olin käynnistyksessä sairaalassa!

2

Vierailija
4/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin ruokapöydässä syömässä.

Vierailija
5/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin.

Vierailija
6/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja en osaa sanoa, oliko ne miten kovia, oli eka synnytys ja ne oli ensimmäiset kipeät supistukset.

2

Vierailija
7/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukkuin sohvalla päikkäreitä ja heräsin kun luulin kusevani housuun. Lapsivedet ne vaan oli. Edellisenä yönä en ollut nukkunut kuin pari tuntia ja kävinsaunassa aamuyöllä kun turhautuneena kokeilin kaikkea mikä jouduttaisi käynnistymistä. Aamulla vähän supisteli.

Vierailija
8/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kun olin raskaana pelkäsin vesien menoa. Olin jopa suojannut sängyn:D

Mutta synnytyspä alkoikin limatulpan lähdöllä ja sen jälkeen se oli menoa. Olin synnärille mennessä jo 6cm auki ja vedet meni vasta kalvojen puhkaisulla....

Vierailija
9/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tihkumalla, aamulla 7 aikaan tuli ensimmäisen kerran. Tein päivän aikana normaalit jutut. Lapsivettä taisi tihkua 3 kertaa, alkoi kevyet supistukset päivän aikana. Synnytyssairaalaan pitää mennä näytille, kun ensimmäisestä tihkumisesta on kulunut 12h, jos synnytys ei sitä ennen käynnisty itsestään. Sydänkäyrällä 12h ekasta tihkumisesta, vatsasta kuului poks ja kun nousin ylös niin lapsivedet lorahti lattialle ja heti alkoi kipeät supistukset.

Vierailija
10/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin illalla sohvalla ja katoin telkkaria, nousin ylös mennäkseni nukkumaan mutta vedet lorahtikin siihen. Supparit alkoi vasta seuraavana iltana ja syntyi sitä seuraavana päivänä.

Onnea matkaan, toivottavasti saat pian käärön kainaloon :) Onko eka?

Vierailija
11/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hulluilla päivillä, kun vedet menivät. Luulin ensin, että pissasin vahingossa, mutta kun lapsivettä vain lorisi ja lorisi vessassa käydessä, tajusin, mitä tapahtui. Mietin, mahtoikohan kassatäti ajatella mitään, kun selkeästi raskaana oleva ostaa terveyssiteitä.

Lapsi syntyi vesien menosta n. 8 tunnin päästä, kolmas lapsi oli kyseessä. Supistukset alkoivat n. 4 tunnin kuluttua.

Vierailija
12/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin. Heräsin siihen, että tulvi. Vesien meno käynnisti supistukset, mutta 30 tunnin supistelun jälkeen jouduttiin vielä laittamaan tipalla vauhtia. Olin sillon viikola 41.

Vierailija
13/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseltä heräsin yöllä kun tuli tunne, että ripulikakka tulee, mutta lapsivedet lorahti pönttöön. Siitä 34 tuntia ja synnytin ihanan esikoisen. Eka 14 tuntia supistukset olivat aika heikkoja, pahoja menkkakipuja. viimeiset 10 tuntia oksensin 5 minuutin välein kun kipukynnys ylittyi niin rajusti. Mutta ponnistusvaihe oli kaikein helpoin! 5 minuuttia ponnistin ja se oli siinä. 

toisen lapsen tein parissa tunnissa ja ponnistusvaihe oli ihan liian helppo.

Jokaisen synnytys on erilainen. Älä pelkää yhtään. itse olin yllättynyt kuin helppoa synnyttäminen on ja jälkeenpäin olin vihainen kaikille pelottelijoille..

Vierailija
14/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille! Niin jännä kuulla miten muilla!

Toinen on tulossa, ekassa synnytyksessä mullakin irtos limatulppa kotona, supistukset alko heti ihan täysillä voimilla. Lapsivedet tuli sairaalassa puhkastaessa. Silloinkin meni yli, 42+0.

Nyt ollut vaan niin paljon enemmän tuntemuksia ja painetta että ajattelen kokoajan että kuinka kauan ne voi pysyä sisällä :D Kiitos 11!:)

-ap

Vierailija
15/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä kerralla otin aurinkoa ja toisella kerralla olin keittämässä kagvia

Vierailija
16/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin telkkaria sängyssä maaten. Supparit alkoivat 1,5 vuorokauden päästä. 

Vierailija
17/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Istuin sohvalla. Supistukset alkoi siitä samantien pikkuhiljaa spontaanisti. 2. Puuhastelin jotakin kotitöitä, en muista mitä. Takana aktiivinen päivä, olin mm. juossut junaa kiinni, kävellyt reipasta vauhtia. En tiedä oliko sillä merkitystä. Supistukset alkoi n. 36 tuntia myöhemmin sairaalassa käynnistettynä.

Vierailija
18/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin ja käänsin kylkeä.

Vierailija
19/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lenkillä kovassa pakkasessa. Onneksi olin jo lähellä kotia. :) tapahtui rv:llä 38+2. Supistukset alkoivat vasta seuraavana yönä.

Vierailija
20/73 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lenkillä kovassa pakkasessa. Onneksi olin jo lähellä kotia. :) tapahtui rv:llä 38+2. Supistukset alkoivat vasta seuraavana yönä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan