Onko muita kenen mielestä 1700e/kk nettona on paljon palkkaa?
Yksin asuvalle ainakin. Minut lasketaan pienipalkkaisten joukkoon, mutta minulle tämä on iso raha. Vuokran jälkeen jää 1100e käteen, ruoan ja muiden laskujen jälkeen n 700e. 700e mihin tahansa, usein laitan suurimman osan tuosta säästöön, kun en keksi käyttöä.
Kommentit (217)
Eläkkeet on tulevaisuudessa tosi pieniä. Miten niillä pärjää terveysmenojen kanssa?
Pärjäähän sillä. Itselläni suunnilleen tuo, tosin riippuu kuukaudesta, koska provisiopalkka. Alta 2000 jää kuitenkin aina, joskus vain 1200, jos sairauspoissaloja.
Kyllä siinä aika tiukkaa toisinaan tekee maksaa osuutensa eli puolet vuokrasta, auton osamaksusta ja laskuista. Teen aika paljon sitä, että myyn kauan sitten hyväpalkkaisessa ammatissa ostamiani keräilyjuttuja, että pärjäisin seuraavaan tilipäivään. Osa tuloista menee aikuisen lapsen ruokaostoksiin
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvalla asumiskustannukset on isommat kuin kahden palkan taloudessa. Tämä on fakta.
Parisuhteessa ollessani mies maksoi puolet asumiseen liittyvistä menoista ( asuntolaina, yhtiövastike, sähkö, vakuutus) eli 700 euroa. Yksin eläessä maksan tämän kaiken itse. Kumppanin kanssa minulla oli siis joka kuukausi 700 euroa enemmän rahaa käytössä.
Miten leski eläkeläiset pärjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma nettoni on 1450€ ja ulosotto vie siitä 400€. Meillä jää miehen kanssa (+1lapsi) noin 450€/kk ruokaan, bensaan, vaatehankintoihin ja kaikkeen muuhun. Laskut siis maksettu tuosta jo. Bensa vie noin 150€/kk koska minulla on pitkä työmatka. Mun lääkekulut ovat käytännössä 350€/kk, eli lääkekatto tulee täyteen helmikuussa, mutta jotta saan nuo lääkkeet ostettua, pitää säästää 50€/kk niitä varten.
Ei saada asumistukea, koska sitä saa vaan asuntolainan korkoihin. Korot ovat pienet ja meidän bruttotulot ylittää rajat. Toimeentulotuessa huomioidaan ulosotto menona, mutta sitä taas ei saada koska oma asunto, omistusmökki (osaomistus) ja pari autoa.
Myös esimerkiksi meidän päivähoitomaksu on korkeahko, koska ulosottoa ei huomioida menona.No toivon mukaan olemme kolmen vuoden päästä vapaita ulosotosta ja muista veloista asuntolainaa lukuunottamatta. Tilanne helpottuu sitten.
Entä sitten. Yhteiskunnanko pitäisi maksaa teidän holtiton elämänne. Ihan oikein on että ette saa toimeentulotukea tai asumistukea. Mitäs ootte tuhlanneet palkkanne paljon etukäteen.
Sinun kaltaisten ilkimysten kanssa olen päättänyt äänestää ensimmäisen kerran elämässäni vasemmistoa. Ihan puistattaa, kun nyt olen vähän aikaa ollut täällä palstalla, ja mulle on valjennut millaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa.
Mikä tuossa oli ilkeää? Mitä tuolle perheelle pitäisi sinun mielestä siis kustantaa yhteisistä varoista?
Heillä on omistusasunto, oma mökki ja kaksi autoa. Ulosottoonkin menee rahaa mikä kertoo että omasta taloudesta ei ole pidetty aiemmin huolta.
Minä käyn töissä ja maksan veroja. Ei ole ulosotossa mitään enkä liiemmin ole tukiakaan saanut. Silti minulla ei ole varaa edes yhteen autoon, saatikka mökkiin. Aivan naurettavaa.
SInä olet ainoa, joka puhuu, että yhteiskunnan pitäisi maksaa heille vielä jotain, ei kukaan muu.
Kyseinen ihminen itsehän nosti esiin asumistuen ja toimeentulotuen mihin eivät ole oikeutettuja. Toinen kirjoittaja vastasi että hänen mielestään ei pitäisi maksaakaan, kolmas kutsui häntä ilkeäksi tästä syystä, minä ihmettelin että miksi.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet on tulevaisuudessa tosi pieniä. Miten niillä pärjää terveysmenojen kanssa?
Ei ole tarkoituskaan pärjätä. Mitä nopeammin kuolee yhteiskunnan varoja kuluttamasta, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla netto noin 2000e, vuokra 200.
Koen eläväni aika mukavasti, vaikka palkka pienehkö onkin.
Miss ihmeen kopperossa asut? Vuokra 200e?
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvalla asumiskustannukset on isommat kuin kahden palkan taloudessa. Tämä on fakta.
Parisuhteessa ollessani mies maksoi puolet asumiseen liittyvistä menoista ( asuntolaina, yhtiövastike, sähkö, vakuutus) eli 700 euroa. Yksin eläessä maksan tämän kaiken itse. Kumppanin kanssa minulla oli siis joka kuukausi 700 euroa enemmän rahaa käytössä.
Tämän takia moni kituuttaa huonossa parisuhteessa. Taloudellisen hyödyn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla netto noin 2000e, vuokra 200.
Koen eläväni aika mukavasti, vaikka palkka pienehkö onkin.Miss ihmeen kopperossa asut? Vuokra 200e?
Missä on noin halpoja vuokria???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon missäpäin asuu ja kuinka monta henkeä tuolla rahalla elätetään.
1700e/kk riittää hyvin yksineläjälle pienellä paikkakunnalla. Yh+2 lasta pk-seudulla tekee tosi tiukkaa.
Itse saa 3050e brutto, yh-lapsilisän yhdestä, elatusmaksua 500e/kk. Asun pk-seudulla teini-ikäisen kanssa, omistusasunto josta lainaa 90.000 euroa. Pärjään hyvin, rahaa jää reilusti säästöön joka kk jos ei ole jotain erityisiä isoja menoja.
Meillä 4 hengen perhe elää 2000e nettotuloilla. Tulot on joskus olleet pienemmätkin.
Haluatko avata vähän kulurakennetta, paljon menee mihinkin?
Kuinka vanhoja lapset ovat?
Miten teillä on noin pienet tulot, onko vain toinen töissä vai ei kumpikaan?
Elättekö mielestänne laadukasta elämää? Miten lapset suhtautuvat vähätuloisuuteen?
Olette kyllä taitavia rahankäytössä, hatunnosto teille. Oletan, että asutte jossain, missä asuminen on edullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen saa ensimmäistä kertaa töihin mennessään nettona 1700 euroa, eiköhän se ole suuren enemmistön mielestä hyvä raha. Sitten kun summa opitaan kuluttamaan autoihin, kesämökkeihin, ulkomaanmatkoihin ja muuhun, se voi alkaa tuntua pieneltä. Varsinkin jos palkasta tulee statuskysymys ja sitä vertaillaan muiden ansioihin.
Ei 1700 euron nettopalkasta kyllä mitään kesämökkejä ostella ellei halua asua siellä vuoden ympäri.
En näkisi että se on statuskysymys tai vain sitä että vertailee itseään muihin. 1700 euroa ei vain yksinkertaisesti ole nykyään hyvä palkka millään mittarilla. Kasvaneiden korkojen ja inflaation myötä asuminen ja eläminen on yksinkertaisesti niin kallista että tuosta menee suurin osa pelkkiin välttämättömyyksiin. Eipä paljon jää säästöön tai harrastuksiin tai ylimääräiseen huvitteluun.
Miettikääpä niitä eläkkeitä millä joskus on toimeentultava. Itsellä eläke kertymä noin 1300 e kk. Ei paljoa naurata.
No mutta silloin ei enää ostella asuntoja, mökkejä, veneitä, autoja. Ja em. voi tiukan paikan tullen vaikka myydä. Jos nyt hengissä pysyn, niin muutan johonkin pieneen asuntoon ja käytän ne rahat mitä minulla on. Lapselle jää isänsä puolelta kuitenkin jotain. Elämä on nyt ja kiva jos eläkkeelle ehtii ja pääsee siitä nauttimaan. Lähipiiriä kun katson, niin ei ole iloisia vanhuusvuosia edessä.
Minä tienaan työstäni noin 500 kuussa, joten kyllä se minulle olisi iso palkka.
Saan keskimäärin 5000e nettona kuukaudessa ja joo vaikeuksia keksiä mihin rahan tunkisi
Vierailija kirjoitti:
Yksin minulle riitti 38 neliötä. Parisuhteessa piti olla isompi asunto ja lapsen synnyttyä vieläkin isompi. Puoliso ansaitsi enemmän, mutta minä päädyin ostamaan suurimman osan kodin ja lapsen tavaroista. Että ei se parisuhde aina säästöä tuo ja eroaminen vasta maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Saan keskimäärin 5000e nettona kuukaudessa ja joo vaikeuksia keksiä mihin rahan tunkisi
Anna mulle :)
Jos yksin asuu pk-seudulla niin tuo ei riitä mihinkään. Jos on kaksi maksajaa joilla bruttopalkka yhteensä 3800-3900 niin voi pärjätä.
Mitä helvettiä? Itse asun yksin, sama vuokra eli noin 600e ja nettona 2500. Silti tuntuu olevan kädestä suuhun menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma nettoni on 1450€ ja ulosotto vie siitä 400€. Meillä jää miehen kanssa (+1lapsi) noin 450€/kk ruokaan, bensaan, vaatehankintoihin ja kaikkeen muuhun. Laskut siis maksettu tuosta jo. Bensa vie noin 150€/kk koska minulla on pitkä työmatka. Mun lääkekulut ovat käytännössä 350€/kk, eli lääkekatto tulee täyteen helmikuussa, mutta jotta saan nuo lääkkeet ostettua, pitää säästää 50€/kk niitä varten.
Ei saada asumistukea, koska sitä saa vaan asuntolainan korkoihin. Korot ovat pienet ja meidän bruttotulot ylittää rajat. Toimeentulotuessa huomioidaan ulosotto menona, mutta sitä taas ei saada koska oma asunto, omistusmökki (osaomistus) ja pari autoa.
Myös esimerkiksi meidän päivähoitomaksu on korkeahko, koska ulosottoa ei huomioida menona.No toivon mukaan olemme kolmen vuoden päästä vapaita ulosotosta ja muista veloista asuntolainaa lukuunottamatta. Tilanne helpottuu sitten.
Entä sitten. Yhteiskunnanko pitäisi maksaa teidän holtiton elämänne. Ihan oikein on että ette saa toimeentulotukea tai asumistukea. Mitäs ootte tuhlanneet palkkanne paljon etukäteen.
Sinun kaltaisten ilkimysten kanssa olen päättänyt äänestää ensimmäisen kerran elämässäni vasemmistoa. Ihan puistattaa, kun nyt olen vähän aikaa ollut täällä palstalla, ja mulle on valjennut millaisia ihmisiä ihan oikeasti on olemassa.
Mikä tuossa oli ilkeää? Mitä tuolle perheelle pitäisi sinun mielestä siis kustantaa yhteisistä varoista?
Heillä on omistusasunto, oma mökki ja kaksi autoa. Ulosottoonkin menee rahaa mikä kertoo että omasta taloudesta ei ole pidetty aiemmin huolta.
Minä käyn töissä ja maksan veroja. Ei ole ulosotossa mitään enkä liiemmin ole tukiakaan saanut. Silti minulla ei ole varaa edes yhteen autoon, saatikka mökkiin. Aivan naurettavaa.
SInä olet ainoa, joka puhuu, että yhteiskunnan pitäisi maksaa heille vielä jotain, ei kukaan muu.
Kyseinen ihminen itsehän nosti esiin asumistuen ja toimeentulotuen mihin eivät ole oikeutettuja. Toinen kirjoittaja vastasi että hänen mielestään ei pitäisi maksaakaan, kolmas kutsui häntä ilkeäksi tästä syystä, minä ihmettelin että miksi.
No onhan tuo tylytä tekstiä ihmiselle, joka on velkaantunut sairastuttuaan syöpään. (viesti 74). Olen vain kurkkuani täynnä noita "mene töihin"- letkautuksiin, niin että juu, demarit saa mun ääneni tällä kertaa, en ole heitä koskaan ennen äänestänyt.
1700 e kk netto on surkea palkka.
2000 on kohtalainen
3000 on hyvä ja
4000 e kk on tosihyvä nettopalkka.
Alle 2000 e kk tienaavat on karkeasti matalakoulutettuja, hampparinhommia tekeviä.
Kuten siivooja, sihteeri, apulainen, assari, lähihoitaja, tai muu hanttimies tai apupirkko.
Kela akalta kun kysyy niin tuo 1700 euroa riittää puolen vuoden menoihin toimeentulotuki asiakkaalla.