Miksi niin monet nykyajan miehet ovat
kuin lapsia? Eivät osaa mitään remppahommia, niille pitää erikseen sanoa "voitko tiskata, siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa". Vaikka tiskivuori ylttäisi metrin korkeuteen, jääkapissa ei olisi kuin valo tai pyykit valuisi lattialle? Vasara ei pysy kädessä, saati maalipensseli. Mitään ei uskalleta tehdä itse eikä opetella.
Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään? Enkä nyt tarkoita ettei naisen tarvitse osallistua esimerkiksi töissä käymällä.Tuntuu vaan että nämä nykymiehet on kasvatettu jo niin ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Äiti tekee.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:25"]
Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään?
[/quote]
Itse olin tällainen vielä ensimmäisessä pitkässä suhteessani ja luulin, että se on hieno ominaisuus. Pian opin sekä tosielämässä että tällä foorumilla, että kaikki tuo onkin naisen alistamista ja kontrollointia, eikä emansipoitunut feministi enää halua olla miehen "palveltavana" tai "elätettävänä".
Sekin on halveksuttavaa "elättämistä", jos lasta ei laiteta heti yksivuotiaana tarhaan, vaan äiti on pari vuotta kotona ja moninkertaiseti parempipalkkainen mies kantaa töistä rahaa yhteiselle tilille. Aika jännä, että lasten kasvattaminen on naisten mielestä niin halveksittavaa ja turhaa hommaa, että joku tusinatyö (eikun "ura") on paljon arvostettavampaa ja tärkeämpää. Yritä siinä sitten ylläpitää perhettä, kun jokainen pikkujuttu on naiselle yhtäkkiä jotain arvovaltataistelua ja harhaista kuvittelua siitä, että toinen yrittää kontrolloida ja jotenkin strategisesti nujertaa toisen. Huoh.
[/quote]
Heh, aina menee väärin. Mies ei vaan voi onnistua naisen kanssa, koska nainen ei itsekään tiedä mitä haluaa ja lähes neuroottisesti muuttaa mieltään, jos mies yrittää miellyttää naistaan käyttäytymistä muuttamalla.
"Miehet on sikoja" moderni versio. Ehkä sen jankuttaminen helpottaa naisparkojen oloa vähäksi aikaa.
[/quote]
Ei jumalauta. Voisiko mitenkään mahdollisesti olla niin, että eri naiset haluavat eri asioita? Joku haluaa olla kotiäitinä pitkään ja joku haluaa mennä töihin, kun lapsi on 1-vuotias.
Ei voi mitenkään tulla normaaliälyiselle aikuiselle ihmiselle yllätyksenä, että ihmiset haluavat eri asioita. Ei ole olemassa mitään normia, mitä ihan kaikki naiset haluaisivat.
[/quote]
Halutkoot mitä haluavat, mutta on se vaan lapsellista tehdä päätöksiä ihan vain periaatesyistä. "Ei mua vielä huvittais mennä töihin, mutta ku mähän en oo miehen elätettävänä enkä anna sen kontrolloida mua niinq!" Siitähän tuossa oli kyse.
[/quote]
Hassua. Lassukoiden suurin ongelma on ollut, että nainen on miehen elätettävänä. Nyt sitten pitäisi olla miehen elätettävänä.
Mitä jos jatkettaisiin keskustelua, kun olette ensin päättäneet, haluatteko elättää kotiäitiä vai että nainen käy töissä.
[/quote]
Hassua. Ensin ripitetään, kuinka "ei jumalauta" ihmiset eivät ole samasta muotista. Sitten heti vedetään esiin lassukkakortti, jonka mukaan kaikki foorumin miehet ovat... aivan oikein, samanlaisia!
No, toivottavasti selitys on ihan vain se, että et ollut sama vastaaja kuin tuo jumalautailija.
[/quote]
Sarkasmi on vaikea laji.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:32"]
Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään?
[/quote]
Itse olin tällainen vielä ensimmäisessä pitkässä suhteessani ja luulin, että se on hieno ominaisuus. Pian opin sekä tosielämässä että tällä foorumilla, että kaikki tuo onkin naisen alistamista ja kontrollointia, eikä emansipoitunut feministi enää halua olla miehen "palveltavana" tai "elätettävänä".
Sekin on halveksuttavaa "elättämistä", jos lasta ei laiteta heti yksivuotiaana tarhaan, vaan äiti on pari vuotta kotona ja moninkertaiseti parempipalkkainen mies kantaa töistä rahaa yhteiselle tilille. Aika jännä, että lasten kasvattaminen on naisten mielestä niin halveksittavaa ja turhaa hommaa, että joku tusinatyö (eikun "ura") on paljon arvostettavampaa ja tärkeämpää. Yritä siinä sitten ylläpitää perhettä, kun jokainen pikkujuttu on naiselle yhtäkkiä jotain arvovaltataistelua ja harhaista kuvittelua siitä, että toinen yrittää kontrolloida ja jotenkin strategisesti nujertaa toisen. Huoh.
[/quote]
Heh, aina menee väärin. Mies ei vaan voi onnistua naisen kanssa, koska nainen ei itsekään tiedä mitä haluaa ja lähes neuroottisesti muuttaa mieltään, jos mies yrittää miellyttää naistaan käyttäytymistä muuttamalla.
"Miehet on sikoja" moderni versio. Ehkä sen jankuttaminen helpottaa naisparkojen oloa vähäksi aikaa.
[/quote]
Ei jumalauta. Voisiko mitenkään mahdollisesti olla niin, että eri naiset haluavat eri asioita? Joku haluaa olla kotiäitinä pitkään ja joku haluaa mennä töihin, kun lapsi on 1-vuotias.
Ei voi mitenkään tulla normaaliälyiselle aikuiselle ihmiselle yllätyksenä, että ihmiset haluavat eri asioita. Ei ole olemassa mitään normia, mitä ihan kaikki naiset haluaisivat.
[/quote]
Halutkoot mitä haluavat, mutta on se vaan lapsellista tehdä päätöksiä ihan vain periaatesyistä. "Ei mua vielä huvittais mennä töihin, mutta ku mähän en oo miehen elätettävänä enkä anna sen kontrolloida mua niinq!" Siitähän tuossa oli kyse.
[/quote]
Hassua. Lassukoiden suurin ongelma on ollut, että nainen on miehen elätettävänä. Nyt sitten pitäisi olla miehen elätettävänä.
Mitä jos jatkettaisiin keskustelua, kun olette ensin päättäneet, haluatteko elättää kotiäitiä vai että nainen käy töissä.
[/quote]
Hassua. Ensin ripitetään, kuinka "ei jumalauta" ihmiset eivät ole samasta muotista. Sitten heti vedetään esiin lassukkakortti, jonka mukaan kaikki foorumin miehet ovat... aivan oikein, samanlaisia!
No, toivottavasti selitys on ihan vain se, että et ollut sama vastaaja kuin tuo jumalautailija.
[/quote]
Sarkasmi on vaikea laji.
[/quote]
Ai niin, sitähän se. ;)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:34"]
Ai niin, sitähän se. ;)
[/quote]
Kyllä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:05"]
Nykyään ei enää ole, eikä kuulu olla mitään perustaitosettiä, kummallakaan sukupuolella. Sen sijaan meillä on vapaus valita, Suomessa ei käsittääkseni ole pakkoavioliittoa, tai muita pakotettuja suhdemuotoja.
[/quote]
Siis tarkemmin sanottuna PITÄISI olla vapaus valita. Todellisuudessa kuitenkin naiset odottavat miehen tekevän sekä ne klassiset miesten jutut ja samaan aikaan osallistuvan myös kotitöihin. Tässäkin ketjussa tämä odote huomataan.
Samaan aikaan yhteiskunta ja miehet ovat mahdollistaneet sen, että nainen voi oikeasti valita joko kotiäitiyden tai uran. Voi myös valita olla hankkimatta lapsia ollenkaan.
Olin kolmikymppisenä päiväkodissa töissä. Kaikki vähänkään nikkarointia ja paikkojen korjaamista vaativat hommat annettiin minulle eikä kukaan kysynyt, haluanko niitä tehdä, osaanko edes tai osaisiko joku nainen kyseisen askareen minua paremmin. Toisin sanoen tällä tavalla iskostettiin lapsille tätä nykyajan miehen vaatimuksia päiväkodista asti: hoitaa lapsia siinä missä naisetkin JA hoitaa miehekkäät korjaamiset ja nikkaroinnit.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:21"]
Tilastokeskuksen linkissä todettiin, että naiset tekevät myös kodin huoltotöitä. Joten turpa kiinni lassukka ja mene tiskaamaan.
[/quote]
Lassukka huudettu ja asiallinen keskustelu päättynyt.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:28"]
Tilastokeskuksen linkissä todettiin, että naiset tekevät myös kodin huoltotöitä. Joten turpa kiinni lassukka ja mene tiskaamaan.
[/quote]
Ensin haukutaan yleisesti miehiä siitä, että he eivät tee kotitöitä, jonka jälkeen yritetään alentaa yhtä miestä sanomalla, että "mene tiskaamaan". Annat siis ymmärtää, että tiskaaminen on kuitenkin säälittävien miesten säälittävää hommaa? Onko naisten tarkoitus siis vain nöyryyttää miehiä tällä kotitöihin osallistumisvaatimuksellaan, vai miten tämä puheenvuorosi pitäisi ymmärtää?
[/quote]
Kun se ei ole niin, että vain mies tekee sekä "miesten että naisten työt", ja nainen vain "naisten työt". Tilastokeskuksen sivuilla lukee, että myös naiset tekevät huoltotöitä.
Seuraavaksi voisit silittää paitapuseroni, hopihopi. Tarviin sitä huomiseen kokoukseen.
[/quote]
Huoh, juuri tuostahan alkuperäisessä väitteessä olikin kyse. Kannattaa muuten valita paitapusero huolella sinne "kokoukseen", kun tilastojen luvun tai kysymysten ymmärtämisen sijasta ydinosaamista on fantasiointi alistavasta business-naisena olemisesta. ;)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
Jep. Faktat roskiin, alkuperäiset väitteet uusiksi ja kruunataan homma paitapuserofantasioilla. Kun argumentit loppuu, niin...
Oudon valtataistelun saatte kotitöistäkin aikaan. Meillä on todettu jo aikaa sitten, ettei kumpikaan tykkää niistä, joten tehdään välttämätön yhdessä ja ostetaan isommat siivoukset ammattilaiselta. Ymmärrän kyllä, että monelle kotiäidille tämä olisi mahdoton ajatus, koska se oma rooli liittyy niin vahvasti kodin laittamiseen. Mutta sitä en tajua, miksi miestäkin pitää vielä syyllistää tekemättömyydestä.
Ehkä monet, ei kaikki. Ehkä olen onnekas, kun mieheni on sisäsiisti ja tekee kotitöitä ihan omasta aloitteestaan. Eipä ole mitään hommaa, mihin ei tarttuisi...tai no, leivontaan ei ryhdy yksin, mutta pyörittelee kyllä pullat ja sämpylät ja pikkuleivät. Lisäksi vaihtaa autojen renkaat, korjaa tietokoneet, remontoi jne. Kaupunkilainen on nykyään, mutta on vahaislapsuutensa asunut maalla ja oppinut tarttumaan hommiin.
Meillä on samanlainen käsitys siisteydestä :)
Olen vl-isä ja hoidan kaikki kotityöt 100% itse, ei ole tullut mieleenikään palkata siivoojaa. Ei mulla siihen olisi varaakaan. Eihän se tietysti mitään ole, kun olen viikot yksinään ja viikonloput yhden lapsen kanssa. Talo on kyllä iso ja kahta työtä teen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:58"]
Oudon valtataistelun saatte kotitöistäkin aikaan. Meillä on todettu jo aikaa sitten, ettei kumpikaan tykkää niistä, joten tehdään välttämätön yhdessä ja ostetaan isommat siivoukset ammattilaiselta. Ymmärrän kyllä, että monelle kotiäidille tämä olisi mahdoton ajatus, koska se oma rooli liittyy niin vahvasti kodin laittamiseen. Mutta sitä en tajua, miksi miestäkin pitää vielä syyllistää tekemättömyydestä.
[/quote]
PERKELE! Milloin menee jakeluun että kyse on sellaisista perheistä missä kumpikin käy töissä? Ja minä en ainakaan halua vierasta ihmistä kotiini siivoamaan yhtään mitään.
On se kumma kun ollaan tosiaan niin laiskoja ja mukavuudenhaluisia nykyään ettei omaa kotia ees itse viitsistä pitää siisinä. Tämä oli se ydinkysymys. LAISKAT NYKYMIEHET ja myös NAISET
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]
Äiti ei opeta ja isä ei osaa??
[/quote]
Tai sitten miehillä on eri standardit kuin naisilla. Sinä et päätä milloin pitää siivota ja miten
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 20:10"]
PERKELE! Milloin menee jakeluun että kyse on sellaisista perheistä missä kumpikin käy töissä? Ja minä en ainakaan halua vierasta ihmistä kotiini siivoamaan yhtään mitään.
[/quote]
Heittäydyt siis meluummin marttyyriksi kuin hyväksyt järkiperäisen ratkaisun ongelmaan? Miehesi kannattaisi ilman muuta palkata siivooja hoitamaan omat siivousvuoronsa. Jos tämä ei sinulle käy, hoidat tietysti mukisematta myös hänen vuoronsa. Yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:10"]
[/quote]
Heittäydyt siis meluummin marttyyriksi kuin hyväksyt järkiperäisen ratkaisun ongelmaan? Miehesi kannattaisi ilman muuta palkata siivooja hoitamaan omat siivousvuoronsa. Jos tämä ei sinulle käy, hoidat tietysti mukisematta myös hänen vuoronsa. Yksinkertaista.
[/quote]
Päästiin vihdoin asian todelliseen ytimeen. MIKSI TEHDÄ MITÄÄN, KUN RAHALLA SAA JA MERSULLA PÄÄSEE.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:52"]
[/quote]
[/quote]
Asiallinen keskustelu päättyi jo siinä vaiheessa, kun keskusteluun osallistuneita naisia huudettiin av-akoiksi ja av-ämmiksi. Miksi et näihin tarttunut?
Tyypillistä miesten kaksinaismoralismia.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:28"]
[/quote]
Ensin haukutaan yleisesti miehiä siitä, että he eivät tee kotitöitä, jonka jälkeen yritetään alentaa yhtä miestä sanomalla, että "mene tiskaamaan". Annat siis ymmärtää, että tiskaaminen on kuitenkin säälittävien miesten säälittävää hommaa? Onko naisten tarkoitus siis vain nöyryyttää miehiä tällä kotitöihin osallistumisvaatimuksellaan, vai miten tämä puheenvuorosi pitäisi ymmärtää?
[/quote]
Kun se ei ole niin, että vain mies tekee sekä "miesten että naisten työt", ja nainen vain "naisten työt". Tilastokeskuksen sivuilla lukee, että myös naiset tekevät huoltotöitä.
Seuraavaksi voisit silittää paitapuseroni, hopihopi. Tarviin sitä huomiseen kokoukseen.
[/quote]
Huoh, juuri tuostahan alkuperäisessä väitteessä olikin kyse. Kannattaa muuten valita paitapusero huolella sinne "kokoukseen", kun tilastojen luvun tai kysymysten ymmärtämisen sijasta ydinosaamista on fantasiointi alistavasta business-naisena olemisesta. ;)
[/quote]
Ja mistä on kyse, kun vihjaat, että naiset eivät ymmärrä tilastoja tai ymmärrä kysymyksiä? Mikset silittäisi naisesi paitaa?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]
Äiti ei opeta ja isä ei osaa??
[/quote]
Tai sitten miehillä on eri standardit kuin naisilla. Sinä et päätä milloin pitää siivota ja miten
[/quote]
Hygienia ei valitettavasti ole mikään ihmisestä riippuvainen standardi tai mielipideasia. On tieteellisesti todistettu, että liiallinen desinfioivien puhdistusaineiden käyttö lisää resistenttien mikrobien leviämistä ja edistää allergioiden puhkeamista. Toisaalta desinfektioaineiden käyttö on tieteellisesti perusteltua hoitotyössä. Liian huono hygienia taas lisää syöpäläisten riskiä. Ihminen ei voi päättää, että kerran vuodessa siivoaminen riittää tai että ruoka säilyy +30 asteessa pilaantumatta.
Mun mies osaa kyllä remppahommat ja pihatyöt, koska niistä itse tykkää, mutta silloin kun tavattiin niin ei "osannut" muun muassa imuroida. Ja ikää oli muuten lähes 30v ja oli asunut jo vuosia pois kotoa. En tiedä miten on elänyt sitten...
Anoppi on sitä ikäpolvea (syntynyt -49), jotka ovat passanneet etenkin poikansa pilalle. Huomaan sen kun menemme anoppilaan kylään. Hänestä tulee meidän palvelija. Ei pyydä apua, eikä sitä halua vaikka tarjotaan. Minusta se on kiusallista, oma äitini oli erilainen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 21:10"]
Tän jutun pointti kärsii tässä. Mua ärsyttää laiskat ihmiset.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]