Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet nykyajan miehet ovat

Vierailija
29.01.2014 |

kuin lapsia? Eivät osaa mitään remppahommia, niille pitää erikseen sanoa "voitko tiskata, siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa". Vaikka tiskivuori ylttäisi metrin korkeuteen, jääkapissa ei olisi kuin valo tai pyykit valuisi lattialle? Vasara ei pysy kädessä, saati maalipensseli. Mitään ei uskalleta tehdä itse eikä opetella.

Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään? Enkä nyt tarkoita ettei naisen tarvitse osallistua esimerkiksi töissä käymällä.Tuntuu vaan että nämä nykymiehet on kasvatettu jo niin ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Äiti tekee. 

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:41"]

Olen tavannut 20-25-vuotiaita lähinnä kaupunkilaismiehiä. Eivät ole kiinnostuneet kuin elektroniikasta ja rahasta jolla voi ostaa kaikkea kivaa. Ei ole mitään periaatteita mistään, elävät vaan.

Ja en itse odota, että mies tiskaa tai pyykkää, tykkään tehdä ne itse :) mutta mitä tekisitte siinä vaiheessa, kun ne vaatteet pitää kerta toisensa jälkeen itse kerätä lattioilta ja tiskit pöydiltä tai ympäri kämppää? Mielestäni se on nöyryyttämistä, ettei sen vertaa viitsi. Yhden tällaisen kanssa ajauduin parisuhteeseen ja myöhemmin valkeni, ettei se siitä muutu. Aina vaateröykkiöt lattioilla. Pesin pyykit, laskostin ne valmiiksi ja vein hänen pöydälleen josta olisi ne itse laittanut kaappiin niin mitä teki hän? Siirsi puhtaat vaatteet LATTIALLE ja käytti niitä sieltä :'D olenkohan vain tavannut jonkun superuusavuttoman?

[/quote]

Mä olisin potkinut ne vaatteet vaan sohvan alle piiloon... Hakekoon sieltä sitten kun haluaa niitä pestä.

Vanha viisaus: ei pidä koskaan muuttaa yhteen toisen kanssa suoraan lapsuudenkodista. Ensin pitää osata hoitaa oma koti, sitten voi miettiä siihen kumppania.

Vierailija
22/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:42"]

Vastaus on itsekkyys ja laiskuus!

[/quote]

Tosi "kiva mies" sulla.... kyllä mulla arvostus laskisi tollasta miestä kohtaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:44"]

Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Niitä ei vaan kukaan huomaa, eikä ne naisille kelpaa kun eivät ole mediaseksikkäitä. Naisen pitää saada jotain lisäarvoa miehestä omaa egoaan pönkittäessään, muuten mies on tyhjää ilmaa.

[/quote]

Ja sieltähän sitä paskateoriaa taas työnnetään :DD

Vierailija
24/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan tehkö näiden uusavuttomien kanssa lapsia! Itse sain entisessä parisuhteessa loistavaa seksiä, mutta kaikki muu oli kuin jostain tv-sarjasta. Ja ulospäin mies näytti kuin taivaan lahjalta ja ihmeteltiin miksi jätin hänet... no, miksiköhän? Ei VARMASTI tehnyt mitään, hoksottimia ei ollut ollenkaan minkään suhteen. Osasyy varmasti kotikasvatus, kun heillä oli superäiti joka häsläsi viiden edestä ja kun lapsi noukki roskan lattialta niin piti lapsen antaa levätä ettei rasitu liikaa. Huoh

Vierailija
25/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:25"]

Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään?

[/quote]

Itse olin tällainen vielä ensimmäisessä pitkässä suhteessani ja luulin, että se on hieno ominaisuus. Pian opin sekä tosielämässä että tällä foorumilla, että kaikki tuo onkin naisen alistamista ja kontrollointia, eikä emansipoitunut feministi enää halua olla miehen "palveltavana" tai "elätettävänä".

Sekin on halveksuttavaa "elättämistä", jos lasta ei laiteta heti yksivuotiaana tarhaan, vaan äiti on pari vuotta kotona ja moninkertaiseti parempipalkkainen mies kantaa töistä rahaa yhteiselle tilille. Aika jännä, että lasten kasvattaminen on naisten mielestä niin halveksittavaa ja turhaa hommaa, että joku tusinatyö (eikun "ura") on paljon arvostettavampaa ja tärkeämpää. Yritä siinä sitten ylläpitää perhettä, kun jokainen pikkujuttu on naiselle yhtäkkiä jotain arvovaltataistelua ja harhaista kuvittelua siitä, että toinen yrittää kontrolloida ja jotenkin strategisesti nujertaa toisen. Huoh.

Vierailija
26/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:44"]

Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Niitä ei vaan kukaan huomaa, eikä ne naisille kelpaa kun eivät ole mediaseksikkäitä. Naisen pitää saada jotain lisäarvoa miehestä omaa egoaan pönkittäessään, muuten mies on tyhjää ilmaa.

[/quote]

Ja sieltähän sitä paskateoriaa taas työnnetään :DD

[/quote]

Ei mutta on tuossa tottakin. Jos mies osaa kaikki remonttihommat, on kaikinpuolin fiksu ja vaikka kouluttautunutkin, on kuitenkin vähän ujo ja kulkee ryysyissä, niin ei nainen kiinnostu.

Mutta mitäpä kun tapaat komean, hyväntuoksuisen ja pitkän komistuksen (uusavuttoman), joka osaa valita juuri ne oikeat sanat? Tietenkin kiinnostut! Ja soppa on kasassa. Usein nämä ovat vielä mustasukkaisia ja todella taitavia uskottelemaan asioita, koska eivät osaa mitään muutakaan.

Vierailija
27/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ainakin arvostus kasvaa niin naisten kuin miestenkin suhteen jos tehdään oma- aloitteisesti asioita, autetaan arjessa tai missä vaan (töissä, kaveria, sukulaisia)

Ja myös muisteaan kiittää toista ihan näistäkin arkipäiväisistä asioista. "kiitos kun tiskasit, kiitos kun pesit pyykit, kiitos kun annoit minun levätä". Kaikki itsestäänselvyytenä pitäminen asiassa kuin asiassa on nykyään aika vallitseva ominaisuus. Ja itsekkyys. ap

Vierailija
28/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsia? Eivät osaa mitään remppahommia, niille pitää erikseen sanoa "voitko tiskata, siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa". Vaikka tiskivuori ylttäisi metrin korkeuteen, jääkapissa ei olisi kuin valo tai pyykit valuisi lattialle? Vasara ei pysy kädessä, saati maalipensseli. Mitään ei uskalleta tehdä itse eikä opetella.

Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään? Enkä nyt tarkoita ettei naisen tarvitse osallistua esimerkiksi töissä käymällä.Tuntuu vaan että nämä nykymiehet on kasvatettu jo niin ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Äiti tekee. 

[/quote]

Sekä nainen ja mies käyvät töissä, mutta sen jälkeen mies yleensä rentoutuu ja lepää, nainen hoitaa kodin ja lapset. 

Seuraava trendi perhekuvioissa on varmaan se, että äiti käy töissä, lapset hoidossa ja isä makaa sohvalla. Isän elättämistä ja paapomista pidetään jokaisen naisen velvollisuuksena, onhan mies jalomielisesti luovuttanut siementään lasten tekoa varten.

Vierailija
29/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää ole, eikä kuulu olla mitään perustaitosettiä, kummallakaan sukupuolella. Sen sijaan meillä on vapaus valita, Suomessa ei käsittääkseni ole pakkoavioliittoa, tai muita pakotettuja suhdemuotoja.

Maailman tappiin asti voi miettiä miksi toinen ei ole sellainen, kuin haluaisin hänen olevan. Siitä on vain hyvin vähän hyötyä. Sen sijaan paljon hedelmällisempi kysymys on, miksi olen sellaisen kanssa, joka ei minulle sovi?

Se on rikkaus, että toinen tykkää vanhan tyylin tekevästä miehestä, ja toinen taas haluaa hajulukkojen avaamisesta pyörtyvän tapauksen.

Vierailija
30/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta muuttuu ja ihmiset siinä samalla. 

Yhtä hyvin voi kysyä, miksi niin monet nykyajan naiset ovat kädettömiä esim. keittiössä. 

Vierailija
31/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:41"]Olen tavannut 20-25-vuotiaita lähinnä kaupunkilaismiehiä. Eivät ole kiinnostuneet kuin elektroniikasta ja rahasta jolla voi ostaa kaikkea kivaa. Ei ole mitään periaatteita mistään, elävät vaan.

Ja en itse odota, että mies tiskaa tai pyykkää, tykkään tehdä ne itse :) mutta mitä tekisitte siinä vaiheessa, kun ne vaatteet pitää kerta toisensa jälkeen itse kerätä lattioilta ja tiskit pöydiltä tai ympäri kämppää? Mielestäni se on nöyryyttämistä, ettei sen vertaa viitsi. Yhden tällaisen kanssa ajauduin parisuhteeseen ja myöhemmin valkeni, ettei se siitä muutu. Aina vaateröykkiöt lattioilla. Pesin pyykit, laskostin ne valmiiksi ja vein hänen pöydälleen josta olisi ne itse laittanut kaappiin niin mitä teki hän? Siirsi puhtaat vaatteet LATTIALLE ja käytti niitä sieltä :'D olenkohan vain tavannut jonkun superuusavuttoman?

[/quote]

Kuvailit juuri minun miestäni, jonka kanssa on kohta 8 avioliittovuotta takana. Astiat ei löydä paikoilleen, vaatteet toisinaan löytää pyykkikoriin, hävittää tuon tuosta pipoja, hanskoja ym. kun ei muista mihin on laittanut ja saan sitten auttaa häntä niiden etsimisessä. Hänellä onkin diagnosoitu ADHD, joten ihmekös tuo.

Mutta vastapainoksi hän laittaa tiskejä jos illalla tiskipöytä on sen näköinen, hän korjaa itse autoamme, hän remontoi (työkalut on hänen intohimonsa), on erittäin hyvä isä kolmelle lapsellemme, on aina käynyt tunnollisesti töissä ja ei omi tienaamiaan rahoja vaan kaikki on perheen yhteistä. Iältään hän on pian 30. Toki kehitystä on tapahtunut tässä vuosien varrella, nuorempana hän oli vähän itsekkäämpi toimissaan. Toki sillon meillä oli myös vähemmän lapsia.

Mutta pointtina se, ettei toista kannata potkia pihalle "epäsiisteyden" takia. Itse olen paljon järjestelmällisempi, mutta olen myös muutenkin paljon jämptimpi kuin mieheni. Olen monesti hänelle sanonutkin etten kestäisi jos hän olisi samanlainen tiukkis kuin itse olen ;)

Vierailija
32/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:02"]

[/quote]

Sekä nainen ja mies käyvät töissä, mutta sen jälkeen mies yleensä rentoutuu ja lepää, nainen hoitaa kodin ja lapset. 

Seuraava trendi perhekuvioissa on varmaan se, että äiti käy töissä, lapset hoidossa ja isä makaa sohvalla. Isän elättämistä ja paapomista pidetään jokaisen naisen velvollisuuksena, onhan mies jalomielisesti luovuttanut siementään lasten tekoa varten.

[/quote]

On ja on aina ollut hyviä miehiä ja huonoja miehiä. On ja on aina ollut hyviä naisia ja huonoja naisia. Suosittelen, että sinäkin valitset hyvän ja osallistuvan miehen. Ei sitten tarvitse suoltaa tuollaista yksisilmäistä näin se on -paskaa ja kirjoitella jostain idioottimaisista "trendeistä".

Vierailija
33/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]

Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulee esimerkiksi tajuta tiskata/pyykätä/siivota jos näkee että sille on tarvetta. Ilman erikseen sanomista kuin lapselle.

[/quote]

Miten tämä liittyy omituiseen jollotukseen "nykyajan miehistä"? Miehet kun eivät ole koskaan osallistuneet kotitöiden tekoon ja lastenhoitoon enemmän kuin nyt vuonna 2014.

[/quote]

Just sillä tavalla mitä olen naisia kuunnellut niin aika monen täytyy erikseen pyytää mieheltä "voitko hoitaa tiskit, voitko hoitaa siivouksen, voitko hoitaa kaupassa käynnin?" Eli mitään näistä ei tehdä vaikka selkeesti huomataan että tarvetta olisi.

Laiskoja pullamössöjä ovat nykyään.

Ei ole PAKKO osata remontoida, mutta monesti se on niin että varmasti osaavat jos viittivät edes yrittää. Halvempaa tehdä itse kun ostaa valmista. Mitä "rättihommiin" tulee niin taitaa nää rätit tulla halvemmaks ostaa kaupasta kun alkaa tehdä ite. Mutta eihän sekään huono taito ole. 

[/quote]

Väännän rautalangasta: Kun sanot "nykyään", annat ymmärtää, että asiat olivat ennen paremmin ja että ennen miehet osasivat hoitaa kotityöt käskemättä. Mihin tällainen väite perustuu? Ainakaan mikään tutkimustieto ei sitä tue. Ei ole mitään mystistä mennyttä aikaa, jolloin miehet olisivat tehneet kotitöitä enemmän, reippaammin ja oma-aloitteellisemmin kuin nyt.

Vierailija
34/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on mukavassa elämässä? Meillä on ainakin muuta tekemistä kuin silittää pyykkiä tai leikkiä marttyyriä. Kyllä sen päivittäisen vartin tai kaksi, mitä asunnon siistinä pitäminen vaati, jaksaa tehdä. Muut saa hoitaa siivoja. Keittiöremontti tilattiin ulkopuoliselta, hoisivat homman työpäivien aikana.

Vierailija
35/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisikohan siitä äitien ja naisten marttyyriydestä joista myös lyhytelokuva "Pitääkö mun kaikki hoitaa" kertoo. Eli naiset eivät monestikaan halua miesten tekevän kotona mitään, koska se on naisen tehtävä. Koti on naisten valtakunta, työ on miesten. Kun ei anna miehen tehdä mitään, niin voi sitten valittaa kuinka mies ei tee mitään, ja saa automaattisen uhrin ja marttyyrin aseman johon naiset perinteisesti itsensä laskevat.

Vierailija
36/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]

Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulee esimerkiksi tajuta tiskata/pyykätä/siivota jos näkee että sille on tarvetta. Ilman erikseen sanomista kuin lapselle.

[/quote]

Miten tämä liittyy omituiseen jollotukseen "nykyajan miehistä"? Miehet kun eivät ole koskaan osallistuneet kotitöiden tekoon ja lastenhoitoon enemmän kuin nyt vuonna 2014.

[/quote]

Just sillä tavalla mitä olen naisia kuunnellut niin aika monen täytyy erikseen pyytää mieheltä "voitko hoitaa tiskit, voitko hoitaa siivouksen, voitko hoitaa kaupassa käynnin?" Eli mitään näistä ei tehdä vaikka selkeesti huomataan että tarvetta olisi.

Laiskoja pullamössöjä ovat nykyään.

Ei ole PAKKO osata remontoida, mutta monesti se on niin että varmasti osaavat jos viittivät edes yrittää. Halvempaa tehdä itse kun ostaa valmista. Mitä "rättihommiin" tulee niin taitaa nää rätit tulla halvemmaks ostaa kaupasta kun alkaa tehdä ite. Mutta eihän sekään huono taito ole. 

[/quote]

Väännän rautalangasta: Kun sanot "nykyään", annat ymmärtää, että asiat olivat ennen paremmin ja että ennen miehet osasivat hoitaa kotityöt käskemättä. Mihin tällainen väite perustuu? Ainakaan mikään tutkimustieto ei sitä tue. Ei ole mitään mystistä mennyttä aikaa, jolloin miehet olisivat tehneet kotitöitä enemmän, reippaammin ja oma-aloitteellisemmin kuin nyt.

[/quote]

Väännä vaikka ratakiskosta jos haluat. Älä nussi pilkkua. Kyllä silloin kun minä olin lapsi niin miehet ei ollu vässyköitä. Aika oli eri. Mutta tekivät työnsä ja kotihommia joita silloin oli esim. puiden pilkkominen, kodin lämmitys ym. Nykyään nekin taitaa jäädä naisten kontolle. 

Tiivistettynä halusin tässä ilmaista että nykyajan miehet ovat laiskoja. Eivät osaa tarttua kodin askareisiin oma-aloitteisesti vaanodottavat käskyä kuin lapsi äidiltään. Ymmärrätkö nytten? Vai tarkennanko vielä? Onko sinulla asperger?ap

Vierailija
37/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

On ja on aina ollut hyviä miehiä ja huonoja miehiä. On ja on aina ollut hyviä naisia ja huonoja naisia. Suosittelen, että sinäkin valitset hyvän ja osallistuvan miehen. Ei sitten tarvitse suoltaa tuollaista yksisilmäistä näin se on -paskaa ja kirjoitella jostain idioottimaisista "trendeistä".

[/quote]

Minulla on hyvä ja osallistuva mies. Paria huonoa olen kokeillut ja kun muistan miten hirveää laiskan miehen kanssa oli, ihmettelen miten kukaan suostuu olemaan äitinä aikuiselle miehelle.

Vierailija
38/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:19"]

Tiivistettynä halusin tässä ilmaista että nykyajan miehet ovat laiskoja. Eivät osaa tarttua kodin askareisiin oma-aloitteisesti vaanodottavat käskyä kuin lapsi äidiltään. Ymmärrätkö nytten? Vai tarkennanko vielä? Onko sinulla asperger?ap

[/quote]

Ymmärrän ainakin sen, miksi et ole saanut kunnon miestä.

Fakta on, etteivät miehet ole osallistuneet kodin töihin koskaan enemmän kuin he osallistuvat nyt.

Vierailija
39/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta menneen ajan miehet oli kyllä paljon pahempia... Esim. oma isäni oli "perinteisesti" kasvatettu, ja hänen äitinsä aina kyseli minun äiditnäi, että ei kai vaan Pekka joudu mitään NAISTEN TÖITÄ kotona sitten tekemään... Sellainen olisi ollut kauhistus... Ja eipä tuo kyllä tehnytkään, ei osannutkaan eikä halunnut. Muuten kyllä hyvä mies, mutta onhan se väärin, että jos molemmat käy töissä, ja asutaan vähätöisessä nykyaikaisessa asunnossakin, niin nainen joutuu hoitamaan silti kaikki kotityöt. 

Vierailija
40/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansankin miehet opettelivat niitä hommia pitkän aikaa ja jos katsot vanhoja taloja tarkkaan niin monessa kohtaa "timpurointi" oli melkoista tunarointia. Toki sitten 50 pysyy paremmin vasara kädessä ja voi vittuilla vävypojan osaamattomuutta :D

Kotityöt ovat inhottavia. siksi emme halua nittä tehdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi