Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet nykyajan miehet ovat

Vierailija
29.01.2014 |

kuin lapsia? Eivät osaa mitään remppahommia, niille pitää erikseen sanoa "voitko tiskata, siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa". Vaikka tiskivuori ylttäisi metrin korkeuteen, jääkapissa ei olisi kuin valo tai pyykit valuisi lattialle? Vasara ei pysy kädessä, saati maalipensseli. Mitään ei uskalleta tehdä itse eikä opetella.

Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään? Enkä nyt tarkoita ettei naisen tarvitse osallistua esimerkiksi töissä käymällä.Tuntuu vaan että nämä nykymiehet on kasvatettu jo niin ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Äiti tekee. 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]

Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulee esimerkiksi tajuta tiskata/pyykätä/siivota jos näkee että sille on tarvetta. Ilman erikseen sanomista kuin lapselle.

[/quote]

Miten tämä liittyy omituiseen jollotukseen "nykyajan miehistä"? Miehet kun eivät ole koskaan osallistuneet kotitöiden tekoon ja lastenhoitoon enemmän kuin nyt vuonna 2014.

[/quote]

Just sillä tavalla mitä olen naisia kuunnellut niin aika monen täytyy erikseen pyytää mieheltä "voitko hoitaa tiskit, voitko hoitaa siivouksen, voitko hoitaa kaupassa käynnin?" Eli mitään näistä ei tehdä vaikka selkeesti huomataan että tarvetta olisi.

Laiskoja pullamössöjä ovat nykyään.

Ei ole PAKKO osata remontoida, mutta monesti se on niin että varmasti osaavat jos viittivät edes yrittää. Halvempaa tehdä itse kun ostaa valmista. Mitä "rättihommiin" tulee niin taitaa nää rätit tulla halvemmaks ostaa kaupasta kun alkaa tehdä ite. Mutta eihän sekään huono taito ole. 

[/quote]

Väännän rautalangasta: Kun sanot "nykyään", annat ymmärtää, että asiat olivat ennen paremmin ja että ennen miehet osasivat hoitaa kotityöt käskemättä. Mihin tällainen väite perustuu? Ainakaan mikään tutkimustieto ei sitä tue. Ei ole mitään mystistä mennyttä aikaa, jolloin miehet olisivat tehneet kotitöitä enemmän, reippaammin ja oma-aloitteellisemmin kuin nyt.

[/quote]

Väännä vaikka ratakiskosta jos haluat. Älä nussi pilkkua. Kyllä silloin kun minä olin lapsi niin miehet ei ollu vässyköitä. Aika oli eri. Mutta tekivät työnsä ja kotihommia joita silloin oli esim. puiden pilkkominen, kodin lämmitys ym. Nykyään nekin taitaa jäädä naisten kontolle. 

Tiivistettynä halusin tässä ilmaista että nykyajan miehet ovat laiskoja. Eivät osaa tarttua kodin askareisiin oma-aloitteisesti vaanodottavat käskyä kuin lapsi äidiltään. Ymmärrätkö nytten? Vai tarkennanko vielä? Onko sinulla asperger?ap

[/quote]

Ymmärräthän, että sinun omat kokemuksesi eivät kuvaa koko yhteiskuntaa? Jos joku tästä oikeasti tietää jotain, niin se lienee Tilastokeskus. Katsotaanpa siis miten he kommentoivat asiaa vuonna 2012:

"Myös kotitöihin käytetyssä ajassa miesten ja naisten ero on kaventunut kolmen vuosikymmenen aikana. Naiset ovat vähentäneet kotitöiden tekemistä ja miehet lisänneet."

http://tilastokeskus.fi/artikkelit/2012/art_2012-09-24_003.html?s=0#3

Vierailija
42/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:44"]

Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Niitä ei vaan kukaan huomaa, eikä ne naisille kelpaa kun eivät ole mediaseksikkäitä. Naisen pitää saada jotain lisäarvoa miehestä omaa egoaan pönkittäessään, muuten mies on tyhjää ilmaa.

[/quote]

Ja sieltähän sitä paskateoriaa taas työnnetään :DD

[/quote]

Hauskasti sanottu, mutta evidenssi on kyllä sen suuntaista, että kotitöitä tekevät miehet todellakin ovat huonompaa ainesta. Sitä emme tosin tiedä, ovatko he itse vähemmän seksuaalisia vai eivätkö naiset vain koe heitä vetäviksi, eivätkä siis halua harrastaa seksiä näiden kanssa. Etenkin jos kyse on jälkimmäisestä, niin lienee selvää, että myöskin pariutumisessa nämä miehet ovat heikossa asemassa.

Tutkimus: Kotitöihin osallistuvat miehet saavat vähemmän seksiä. "Näyttää siltä, että sukupuoliroolit, joita miehet ja naiset ilmentävät kotitöissä, heijastuvat myös seksuaaliseen käyttäytymiseen."

http://www.hs.fi/tiede/a1305643373631

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:39"]

Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Niitä ei vaan kukaan huomaa, eikä ne naisille kelpaa kun eivät ole mediaseksikkäitä. Naisen pitää saada jotain lisäarvoa miehestä omaa egoaan pönkittäessään, muuten mies on tyhjää ilmaa.

[/quote]

[/quote]

Hauskasti sanottu, mutta evidenssi on kyllä sen suuntaista, että kotitöitä tekevät miehet todellakin ovat huonompaa ainesta. Sitä emme tosin tiedä, ovatko he itse vähemmän seksuaalisia vai eivätkö naiset vain koe heitä vetäviksi, eivätkä siis halua harrastaa seksiä näiden kanssa. Etenkin jos kyse on jälkimmäisestä, niin lienee selvää, että myöskin pariutumisessa nämä miehet ovat heikossa asemassa.

Tutkimus: Kotitöihin osallistuvat miehet saavat vähemmän seksiä. "Näyttää siltä, että sukupuoliroolit, joita miehet ja naiset ilmentävät kotitöissä, heijastuvat myös seksuaaliseen käyttäytymiseen."

[/quote]

Olikohan tämä vastakommentti mulle? Tarkennan kuitenkin hieman.

Mediaseksikkyys ei tarkoita nähdäkseni seksikkyyttä ollenkaan. Ehkä tämä oli huono sanavalinta tässä kohtaa. Tarkoitin henkilöä joka ulospäin näyttää kiinnostavalta, trendikkäältä, hyvätuloiselta, huumorintajuiselta, sopivasti "pelimieheltä" (ei todellisuudessa ole oikea pelimies), jne...

Eli tärkeää on se millaisen kuvan ympäristö kumppanista saa, ei niinkään todellisuus. Jos aiemmin on pidetty kulisseja pystyssä avioliitossa eikä ole helposti erottu, niin kulissien ylläpitäminen on nykyään vähintään yhtä tärkeää. Muoto vain on muuttunut.

Vierailija
44/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olikohan tämä vastakommentti mulle? Tarkennan kuitenkin hieman.

Mediaseksikkyys ei tarkoita nähdäkseni seksikkyyttä ollenkaan. Ehkä tämä oli huono sanavalinta tässä kohtaa. Tarkoitin henkilöä joka ulospäin näyttää kiinnostavalta, trendikkäältä, hyvätuloiselta, huumorintajuiselta, sopivasti "pelimieheltä" (ei todellisuudessa ole oikea pelimies), jne...

Eli tärkeää on se millaisen kuvan ympäristö kumppanista saa, ei niinkään todellisuus. Jos aiemmin on pidetty kulisseja pystyssä avioliitossa eikä ole helposti erottu, niin kulissien ylläpitäminen on nykyään vähintään yhtä tärkeää. Muoto vain on muuttunut.

[/quote]

Jaa-a, vedin mutkat suoriksi ja tulkitsin viestin tarkoittavan ihan vain sitä, että naiset tapaavat ihastua ihailtuihin renttuihin ja macho-henkisiin äijiin, jotka eivät kotitöihin koske pitkällä tikullakaan. Kotityöhenkiset miehet taas olisivat vetäytyvämpiä, heikompia ja muutenkin ihastumisvaiheessa vähemmän haluttuja tapauksia.

Miten on, 17?

Vierailija
45/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei helvetti. Itse olin parisuhteessa sellaisen tyypin kanssa, joka ei tosiaan osannut oma-aloitteisesti laittaa likaisia tiskejä koneeseen, tyhjentää konetta puhtaista, viedä roskia tai mitään muutakaan. Kerran puhuttiin yhdestä remonttihommasta ja tartuin siinä sitten tuumasta toimeen. Tää tyyppi jaksoi ruuvata yhden ruuvin jonka jälkeen paineli jonnekin sanomatta mitään. Eipä sitä kuulunut takaisin, joten jatkoin hommaa itse. Kävin jonkin ajan päästä katsomassa mitä se touhuaa, niin siellä se vaan istui koneella. Siinä nikkaroin sitten ihan itsekseni ja totesin, että miksi remontointia edes kutsutaan miesten hommaksi, kun siinä ei mitään sen kummempaa ollut ja hyvää jälkeä tuli ilman aiempaa kokemusta.

Toivon että tää oli tosiaan jokin yksittäistapaus. Mutta hämäävää kyllä, kun tyyppi vaikutti tavatessamme niin tarmokkaalta ja aikaansaavalta ja jaksoi mullekin saarnata ja nalkuttaa, jos joskus olin vähän saamaton jossain jutussa, vaikka kyseinen asia olis liittynyt pelkästään muhun. Mä en edes nalkuttanut koskaan, oliskohan pitänyt.

Vierailija
46/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on tuommonen mies. Ei ehkä osaa mitä tahansa rakentaa, mutta vasara pysyy kädessä ja autoista tietää enemmän kuin minä ja varsinkin tietokoneista. Hoitaa meillä tällä hetkellä tiskit, siivoamisen, koirien hoidon, ruoan laiton ja muut, minä osallistun aina kun kykenen ja pesen pyykit sekä vessan (niihin mies ei koske). En ole aina ollut näin saamaton, perhetragediasta johtuen oma jaksaminen nollissa tällä hetkellä.

Ihana mies ja yritän olla hänelle niin hyvä kuin suinkin vain osaan! En kiukuttele, tölvi, natkuta, hauku, vaan kehun ja rakastan (ja seksi meillä on ihanaa).

Vierailija
47/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ei ole ollut aikaa opettaa lapsilleen näitä taitoja. Siksi kotitaloustunnitkin ovat kehitetty. Vanhemmilla ei ole ollut aikaa töiden tai ylitöiden jälkeen lapsilleen. Lapset ovat kehittyneet videopelejä pelaamalla.

Vierailija
48/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasta voi toki vaatia vain rusinat. Mutta kuinka suosittu olisi keskustelu siitä, miksi nykyajan naiset eivät enää ole kuin ennen vanhaan, menneinä hyvinä aikoina? Sukupuoleen ja menneisiin aikoihin vertailu ei ole kovin hyvä lähtökohta sille, mitä kenenkin pitäisi nykyään tehdä.

Yleinen uusavuttomuus, ja pelkkien etujen vaatiminen, sitä vastoin on.

Vierailija
49/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:25"]

Vanhan kansankin miehet opettelivat niitä hommia pitkän aikaa ja jos katsot vanhoja taloja tarkkaan niin monessa kohtaa "timpurointi" oli melkoista tunarointia. Toki sitten 50 pysyy paremmin vasara kädessä ja voi vittuilla vävypojan osaamattomuutta :D

Kotityöt ovat inhottavia. siksi emme halua nittä tehdä

NIin ne kotityöt on naistenkin mielestä yhtä inhottavia mutta ne on pakko tehdä.Täällä puolustelee justiinsa nämä 80- luvun lopun ja 90-luvulla syntyneet pullamössö äidin pikku pojat ja tytökin. Kieltämättä myös nyky naiset on laiskoja paskoja. On vähän glitterii, irtoripsii, tekokynsii mutta siihen se sitten jääkin.

[/quote]

Vierailija
50/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:24"]

Tiivistettynä halusin tässä ilmaista että nykyajan miehet ovat laiskoja. Eivät osaa tarttua kodin askareisiin oma-aloitteisesti vaanodottavat käskyä kuin lapsi äidiltään. Ymmärrätkö nytten? Vai tarkennanko vielä? Onko sinulla asperger?ap

[/quote]

Ymmärrän ainakin sen, miksi et ole saanut kunnon miestä.

Fakta on, etteivät miehet ole osallistuneet kodin töihin koskaan enemmän kuin he osallistuvat nyt.

Näytä se faktas toteen. Osallistuvat varmaan kyllä mutta tekevätkö sen A) Oma alotteisesti B) Pyytämällä C) Nalkuttamalla? Veikkaan että vaihtoehto C osuu useimmin oikesee.

[/quote]

Vierailija
51/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiskaan,siivoan ja teen ruokaa sitten, kun avovaimoni opettelee vaihtamaan talvirenkaat, huoltamaan autoa ja remontoimaan.

Vierailija
52/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan naiset ihastuvat eteenpäinpyrkiviin, koviin, määrätietoisiin, menestyviin miehiin. Sellaiselle miehelle ei sovi vasara tai tiskiharja käteen. Soppakauha kylläkin, jos siitä on mahdollista saada mahdollisimman suuri imagohyöty (jonka voi miehen reaalielämässä realisoida oikeiksi hyödykkeiksi). Tämä mies mittaa lopulta kaiken euroissa.

T:17

Vierailija
53/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:51"]

[/quote]

Fakta on, etteivät miehet ole osallistuneet kodin töihin koskaan enemmän kuin he osallistuvat nyt.

Näytä se faktas toteen. Osallistuvat varmaan kyllä mutta tekevätkö sen A) Oma alotteisesti B) Pyytämällä C) Nalkuttamalla? Veikkaan että vaihtoehto C osuu useimmin oikesee.

[/quote]

[/quote]

No tuollahan se fakta on ylempänä näytetty toteen. Ei siinä tuollainen mutku-selittely auta enää. Sinä olit väärässä, hävisit tämän väittelyn ja voit nyt suksia kuuseen.

Ylipäätään ihmettelen, että mikä helvetti teitä AV-akkoja vaivaa, kun edes luotettavista tilastoista selvästi osoitettu fakta ei kelpaa. Alapeukkua kehiin ja jatketaan inttämistä, vaikka ollaan pihalla kuin lumiukko.

Vierailija
54/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:01"]

Minä tiskaan,siivoan ja teen ruokaa sitten, kun avovaimoni opettelee vaihtamaan talvirenkaat, huoltamaan autoa ja remontoimaan.

[/quote]

Justiisa tämä. No varmaan osaa vaihtaa renkaat. Auto huolletaan usein nykyään liikkeessä. Remonttia voi opetella myös nainen tekemään.

Mutta! Vaihdatko renkaita joka päivä? Huollatko autoa joka päivä? Teetkö remonttia joka päivä? Onko se tasapainossa että vaimos tekee kaikki kotityöt joka päivä? Rehellisesti?

Vierailija
55/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on vaan "miesten töitä", mutta nk "naisten työt" ovat nykyään yhteisiä?

Voisko joku av-ämmä vastata tähän.

Vierailija
56/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tuollahan se fakta on ylempänä näytetty toteen. Ei siinä tuollainen mutku-selittely auta enää. Sinä olit väärässä, hävisit tämän väittelyn ja voit nyt suksia kuuseen.

Ylipäätään ihmettelen, että mikä helvetti teitä AV-akkoja vaivaa, kun edes luotettavista tilastoista selvästi osoitettu fakta ei kelpaa. Alapeukkua kehiin ja jatketaan inttämistä, vaikka ollaan pihalla kuin lumiukko.

[/quote]

En ole mitään hävinnyt. Olen kuunnellut naisia jotka elävät parisuhteissa. Ei ole sama tekeekö niitä kotihommia "pakotettuna kuin lapset" vai ihan niinku aikuisten kuuluu tehdä ilman erillistä käskyä. Mene ite vaikka siivomaan kun se kerran sulta luonnistuu.

Vierailija
57/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selkeästi elänyt viimeiset pari vuotta mielikuvitusmaailmassa, sillä apn kuvailema miehinen mies onkin... minä. Meillä mies siivoaa, tiskaa ja imuroi ja nalkuttaa minulle kun en välttämättä aina jaksa laittaa likaisia housuja pyykkikoriin. Muutimme yhteen kun olimme 19, mies lapsuudenkodistaan ja minä olin vuoden verran asunut omillani. Olen selkeästi osunut kultasuoneen enkä ennen tätä ole osannut oikeasti arvostaa miestäni ja hänen vaivannäköään.

Vierailija
58/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 18:01"]

[/quote]

Justiisa tämä. No varmaan osaa vaihtaa renkaat. Auto huolletaan usein nykyään liikkeessä. Remonttia voi opetella myös nainen tekemään.

Mutta! Vaihdatko renkaita joka päivä? Huollatko autoa joka päivä? Teetkö remonttia joka päivä? Onko se tasapainossa että vaimos tekee kaikki kotityöt joka päivä? Rehellisesti?

[/quote]

minulle riittäisi, että opettelisi, eikä kategorioisi että "tee sä toi, se on miesten työ."

Vierailija
59/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tekee kotityöt, mies maksaa 80% Espoolaisen OKT:n lyhennyksistä. Mutta, koska nainen tekee kaikki kotityöt, mies ei oikeastaan "tee mitään".  Näinhän tämä tuntuu menevän.

Vierailija
60/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48, vaihdatko renkaita, huollatko autoa ja remontoitko päivittäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän