Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet nykyajan miehet ovat

Vierailija
29.01.2014 |

kuin lapsia? Eivät osaa mitään remppahommia, niille pitää erikseen sanoa "voitko tiskata, siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa". Vaikka tiskivuori ylttäisi metrin korkeuteen, jääkapissa ei olisi kuin valo tai pyykit valuisi lattialle? Vasara ei pysy kädessä, saati maalipensseli. Mitään ei uskalleta tehdä itse eikä opetella.

Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään? Enkä nyt tarkoita ettei naisen tarvitse osallistua esimerkiksi töissä käymällä.Tuntuu vaan että nämä nykymiehet on kasvatettu jo niin ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Äiti tekee. 

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 16:15"]

Johtuisikohan siitä äitien ja naisten marttyyriydestä joista myös lyhytelokuva "Pitääkö mun kaikki hoitaa" kertoo. Eli naiset eivät monestikaan halua miesten tekevän kotona mitään, koska se on naisen tehtävä. Koti on naisten valtakunta, työ on miesten. Kun ei anna miehen tehdä mitään, niin voi sitten valittaa kuinka mies ei tee mitään, ja saa automaattisen uhrin ja marttyyrin aseman johon naiset perinteisesti itsensä laskevat.

[/quote] Tämä on niin totta. Tälläkin palstalla päivittäinen näky. Siis en yhtään epäile, että näitä sohvalla makaavia miehiä on paljon. Eivät kaikki kuitenkaan ole. Ihan yhtä väärin olisi väittää kaikkien naisten olevan sohvaperunoita, vaikka sellaisiakin löytyy paljon.

Oma äitini on hyvä esimerkki "mun pitää tehdä kaikki" -marttyyristä. Isä teki aina kovasti hommia kotona lasten ja kodin eteen, mutta ei pitänyt siitä koskaan meteliä. Äiti muisti aina tasaisin väliajoin huokailla kaikille miten paljon kotitöitä hän tekee ja kuinka kaikki luhistuisi, jos hän ei hoitaisi, vaikkei tehnyt oikeasti yhtään enempää. Muuten rakkaassa äidissä erittäin ärsyttävä piirre.

Vierailija
2/105 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 07:28"]

Päästiin vihdoin asian todelliseen ytimeen. MIKSI TEHDÄ MITÄÄN, KUN RAHALLA SAA JA MERSULLA PÄÄSEE.

[/quote]

Niin, miksi tosiaan tehdä väkisin itse asioita, joita pitää vastenmielisinä ja joiden välttämisestä on valmis maksamaan? Joku maksaa ylimääräistä siitä, että saa ostokset toimitettua kotiovelle, toinen auton pesusta ja kolmas siivoamisesta. Jos arvostaa vapaa-aikaa enemmän kuin pientä rahan säästöä, on vain loogista tehdä näin. Siksihän sitä töissä käydään, että olisi rahaa, mitä käyttää.

Mutta jotkut haluavat tästäkin tehdä valtataistelun. Mahtaa olla iloiset parisuhteet teillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi just miesten pitäisi osata remppahommia, vai onko tämä provo? Mun mies osaa kyllä, mutta jos nyt ajatellaan tuollaisilla vanhanaikaisilla sukupuolistandardeilla, mä en osaa rättikäsitöitä lähes ollenkaan, jotain ihan perusjuttuja kyllä, mutta aika vähään jää. Tekeekö se musta lapsen?

Vierailija
4/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:25"]

kuin lapsia? Eivät osaa mitään remppahommia, niille pitää erikseen sanoa "voitko tiskata, siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa". Vaikka tiskivuori ylttäisi metrin korkeuteen, jääkapissa ei olisi kuin valo tai pyykit valuisi lattialle? Vasara ei pysy kädessä, saati maalipensseli. Mitään ei uskalleta tehdä itse eikä opetella.

Missä on kaikki vanahan kansan miehet? Joilla pysy vasara kädessä, toi leivän pöytään ja piti huolta perheestään? Enkä nyt tarkoita ettei naisen tarvitse osallistua esimerkiksi töissä käymällä.Tuntuu vaan että nämä nykymiehet on kasvatettu jo niin ettei kotona tarvitse tehdä yhtään mitään. Äiti tekee. 

[/quote]

Siksi kun tiskaaminen, siivoaminen, pyykkääminen ja ruokakaapin täyttäminen ei kuuluneet ennenkään miesten hommiin.

Vierailija
5/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tarvitaan erilaisia taitoja kuin ennen. Mitä hyötyä on nikkarointitaidosta kerrostaloasujalle? Remppaaminen ei ole hyvää ajankäyttöä, kun palvelut voi ostaa muilta ja itse tehdä jotakin oikeasti palkitsevaa.

Vierailija
6/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei opeta ja isä ei osaa??

Vierailija
7/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:27"]

Miksi just miesten pitäisi osata remppahommia, vai onko tämä provo? Mun mies osaa kyllä, mutta jos nyt ajatellaan tuollaisilla vanhanaikaisilla sukupuolistandardeilla, mä en osaa rättikäsitöitä lähes ollenkaan, jotain ihan perusjuttuja kyllä, mutta aika vähään jää. Tekeekö se musta lapsen?

[/quote]

Et tainnut nyt nähdä metsää puilta? 

Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulee esimerkiksi tajuta tiskata/pyykätä/siivota jos näkee että sille on tarvetta. Ilman erikseen sanomista kuin lapselle.

Mitäs jos nainen ja mies kumpikin on tämmösiä? Kukas ne hommat stten hoitaa?

Pointtina tässä jutussa on lähinnä se että nykyään valitettavan moni "mies" ei tee mitään kotona ilman erillistä pyyntöä mikä on ERITTÄIN kummalista. Kuin lapsi.

Vierailija
8/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitto kakkonen! Ymmärsit varmaan asian pointin. Ja olen samaa mieltä ap:n kanssa, että nykyajan 'miehet' ovat pilalle hemmoteltuja ikuisia lapsia. Varsinkin kaupungeissa ja jos vanhemmat tienaa hyvin, niin sitä vähemmän lapset joutuvat kotona mitään tekemään ja elävät kuin siat pellossa.

Sukupolvet muuttuvat entistä laiskemmiksi kun on kaikki tehty niin helpoksi, kaikkea on saatavilla yllin kyllin niin miksi pitäisi osata jotain remppajuttuja? Nehän saa rahalla :D saa nähdä, miten tulevat sukupolvet tätä maailmaa pyörittää. Eikö Kiinassa ole jo vähän ongelma, kun saa olla vain yksi lapsi ja usein nämä lapset hemmotellaan juuri pilalle? Sitten ovat huonoitsetuntoisia ja ylimielisiä.

Itse toivon löytäväni vielä oikean miehen, tuntuu vain, että pitää katsoa 10v vanhempaa jos haluaa että se jotain osaa. Ihan lökäpöksyjunttia en haluaisi...

T. -91

Vierailija
9/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähä ikäsiä ne sun "miehet" on ollunna mitä olet käyny hämmästelemässä?

Vierailija
10/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:31"]

Mielestäni jokaisen aikuisen ihmisen tulee esimerkiksi tajuta tiskata/pyykätä/siivota jos näkee että sille on tarvetta. Ilman erikseen sanomista kuin lapselle.

Pointtina tässä jutussa on lähinnä se että nykyään valitettavan moni "mies" ei tee mitään kotona ilman erillistä pyyntöä mikä on ERITTÄIN kummalista. Kuin lapsi.

[/quote]

No ensinnäkin: nk. perinteiset miehet eivät ole naisten töihin koskeneet, siis ne, jotka toivat leivän pöytään ja joilla pysyi vasara kädessä. Sä tässä nyt siis sotket keskenään perinteisen miehen, joka osaa tehdä perinteiset miehiset asiat sekä modernin miehen, joka tekee naistentöitä, eli laittaa ruokaa, siivoaa ja pyykkää.

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta lapsimiehistä, jotka eivät tee mitään, joten en oikein osaa kommentoida.

Mutta vastaa toki niihin kysymyksiin, mitä esitin: miksi miehen pitää osata remppahommat ja pitääkö naisen vastaavasti osata rättihommat?

Vierailija
11/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten tämä liittyy omituiseen jollotukseen "nykyajan miehistä"? Miehet kun eivät ole koskaan osallistuneet kotitöiden tekoon ja lastenhoitoon enemmän kuin nyt vuonna 2014.

Vierailija
12/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan äidiksi ala aikuiselle miehelle. Kumpikin hoitaa osansa ilman erillisiä pyyntöjä. Lapsissa on tarpeeksi opettamista ilman että pitäis vielä aikuiselle ihmiselle alkaa kertomaan itsestäänselvyyksiä. En ihmettele erojen määrää kun naiset kaatuu kaikkien hommiensa alle. Työn lisäksi kasvattavat lapset ja hoitavat kotihommat. Sitten pitäis vielä seksiä jaksaa. 

Jos nämä kaikki on tasapainossa, säilyis monta perhettä.

Vierailija
13/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poikaystävä jolla pysyy vasara ja muut kädessä, laittaa ruokaa, tiskaa ja siivoaa. Avaa ovia minulle, kantaa kauppakassit. Ihana onkin. Minäkin hoidan vastaavia töitä ja muuten pidän miehen tyytyväisenä, homma toimii!

Kyllä sellaisia on, ja löytyy. Et osaa vain etsiä itsellesi sellaista, kuin haluat.

Vierailija
14/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:35"]

[/quote]

No ensinnäkin: nk. perinteiset miehet eivät ole naisten töihin koskeneet, siis ne, jotka toivat leivän pöytään ja joilla pysyi vasara kädessä. Sä tässä nyt siis sotket keskenään perinteisen miehen, joka osaa tehdä perinteiset miehiset asiat sekä modernin miehen, joka tekee naistentöitä, eli laittaa ruokaa, siivoaa ja pyykkää.

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta lapsimiehistä, jotka eivät tee mitään, joten en oikein osaa kommentoida.

Mutta vastaa toki niihin kysymyksiin, mitä esitin: miksi miehen pitää osata remppahommat ja pitääkö naisen vastaavasti osata rättihommat?

[/quote] Minä olen kummallisesti onnistunut olemaan kahdessa pitkässä liitossa sellaisten miesten kanssa jotka ovat osanneet sekä rempata että tehdä kotitöitä. Itse osaan myös molempia ja opettelen aina uusia taitoja kun kohdalle sattuu joku joka osaa niitä opettaa. Olisiko yhteinen innostus näiden taitojen takana, yhdessä tekeminen. Eikä niin että toinen sanoo ja nalkuttaa ja toisen pitäisi tehdä.

Vierailija
15/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Miten tämä liittyy omituiseen jollotukseen "nykyajan miehistä"? Miehet kun eivät ole koskaan osallistuneet kotitöiden tekoon ja lastenhoitoon enemmän kuin nyt vuonna 2014.

[/quote]

Just sillä tavalla mitä olen naisia kuunnellut niin aika monen täytyy erikseen pyytää mieheltä "voitko hoitaa tiskit, voitko hoitaa siivouksen, voitko hoitaa kaupassa käynnin?" Eli mitään näistä ei tehdä vaikka selkeesti huomataan että tarvetta olisi.

Laiskoja pullamössöjä ovat nykyään.

Ei ole PAKKO osata remontoida, mutta monesti se on niin että varmasti osaavat jos viittivät edes yrittää. Halvempaa tehdä itse kun ostaa valmista. Mitä "rättihommiin" tulee niin taitaa nää rätit tulla halvemmaks ostaa kaupasta kun alkaa tehdä ite. Mutta eihän sekään huono taito ole. 

Vierailija
16/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut 20-25-vuotiaita lähinnä kaupunkilaismiehiä. Eivät ole kiinnostuneet kuin elektroniikasta ja rahasta jolla voi ostaa kaikkea kivaa. Ei ole mitään periaatteita mistään, elävät vaan.

Ja en itse odota, että mies tiskaa tai pyykkää, tykkään tehdä ne itse :) mutta mitä tekisitte siinä vaiheessa, kun ne vaatteet pitää kerta toisensa jälkeen itse kerätä lattioilta ja tiskit pöydiltä tai ympäri kämppää? Mielestäni se on nöyryyttämistä, ettei sen vertaa viitsi. Yhden tällaisen kanssa ajauduin parisuhteeseen ja myöhemmin valkeni, ettei se siitä muutu. Aina vaateröykkiöt lattioilla. Pesin pyykit, laskostin ne valmiiksi ja vein hänen pöydälleen josta olisi ne itse laittanut kaappiin niin mitä teki hän? Siirsi puhtaat vaatteet LATTIALLE ja käytti niitä sieltä :'D olenkohan vain tavannut jonkun superuusavuttoman?

Vierailija
17/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai missäkö ne miehet on? Meillä ainakin asuu yksi, mutta en anna sitä pois. Sori. :)

Vierailija
18/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on itsekkyys ja laiskuus!

Vierailija
19/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just tuollainen ap.n kuvailema. Lampun osaa ehkä just ja just vaihtaa, vaan niinpä osaan minäkin. Yksi päivä itki kun ulkona sataa lunta, että eihän vain joudu lumitöihin. No ei joudu ei, minähän ne olen ennenkin tehnyt (paitsi viimeisillään raskaana ollessani ex-mieheni teki ne, tässä ei nykyisen mielestä ollut mitään väärää, pääasia ettei hän joudu vaivautumaan!?) On siis tumpelo, uusavuton, laiska ja ärsyttävän mukavuudenhaluinen. Vituttaa :(

Vierailija
20/105 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy niitä toisenlaisiakin miehiä. Niitä ei vaan kukaan huomaa, eikä ne naisille kelpaa kun eivät ole mediaseksikkäitä. Naisen pitää saada jotain lisäarvoa miehestä omaa egoaan pönkittäessään, muuten mies on tyhjää ilmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi