Pitääkö saatavan rahan riittää elämiseen?
Onko ihan jees vonkua rahattomuutta jos ei osaa suhteuttaa menoja tulojen mukaan?
http://secretlifeanytime.blogspot.com/2020/05/jengi-kitisee-ku-raha-ei-…
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaatko tuolla blogilla? Mistä somejutuista saat rahaa ja paljonko?
Blogi on kaksplussan alla.
Joo huomasin tosiaan itsekin kysyttyäni.
Wau. Ihan mahtavaa että noin huonolla äidinkielellä kirjoittamisesta voi saada työn itselleen! Siitä että suoltaa ajatuksiaan internetiin ilman suodatinta, ilman kappalejakoja ja joku maksaa palkkaa kirjoittamisesta!
Tämä on oikeasti hienoa!
Näillä kaksplussalaisilla on monilla huono äidinkielu
Blogin kommentit on ihan best xDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau. Ihan mahtavaa että noin huonolla äidinkielellä kirjoittamisesta voi saada työn itselleen! Siitä että suoltaa ajatuksiaan internetiin ilman suodatinta, ilman kappalejakoja ja joku maksaa palkkaa kirjoittamisesta!
Tämä on oikeasti hienoa!
Aika pahasti blogistin kouluttamattomuus paistaa tekstistä läpi. Aihevalintakaan ei osunut ihan nappiin. Kaksi kertaa amiksen keskeyttänyt, tukien ja miehensä palkkatulojen varassa oleva kotiäiti ja elämämkoululainen arvostelemassa toisten rahankäyttöä.
Kyllä minusta on väärin että lapsi ei voi käydä minkäänlaisessa maksullisessa harrastuksessa koska niin hyvä- kuin pienituloiset vanhemmat käyttävät rahat johonkin muuhun. Joidenkin kohdalla ei olisi pahitteeksi että lasten perusosien käyttöä valvottaisiin. Eräässäkin perheessä vanhemmilla on karenssin joten aikuisten perusosia on leikattu ja nämä käyttävät lasten perusosia sitten omiin menoihinsa ja lapset jää paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hienoa!
Aika pahasti blogistin kouluttamattomuus paistaa tekstistä läpi. Aihevalintakaan ei osunut ihan nappiin. Kaksi kertaa amiksen keskeyttänyt, tukien ja miehensä palkkatulojen varassa oleva kotiäiti ja elämämkoululainen arvostelemassa toisten rahankäyttöä.
Elämänkoulu opettaa rutosti enemmän kun luennot laitoksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hienoa!
XDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hienoa!
XDDD
Elämänkoululaisia täällä palstoilla huutelee 👀
jeesusonherra kirjoitti:
Pakkohan sen on riitettävä ellei halua ottaa valtiosta mallia ja elää velaksi.
Tämä maa tulee olemaan vuosien saatossa kokonaan keltaisessa nesteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hienoa!
Väärin. Koulutettu on myös elämänkoululainen, mutta sanan eri merkityksessä toki. Vuorokaudessa on 24h, kellekään ei sen enempää tai vähempää. Elämänkoululaiset aina jankuttavat siitä, mitä elämänkoulu opettaa. No mitä sellaista se opettaa, mitä ei kouluttautuva ihminen oppisi? Samalla maapallolla me tallataan.
Oonn aina miettinyt et minkälaista mielihyvää ihmiset saa toisten arvostelusta. Miettiikö muut mitä toisista puhuu?
Mun tuttu oli takuusäätiössä töissä. 9/10 on itse sössinyt raha-asiat.
Muutetaan nuorena vuokralle . Ostetaan osamaksuna kaikki ja kun ei pysty maksamaan, korttipakka kaatuu.
Takuusäätiössä niputetaan lainat yhteen, annetaan rahavalmennusta. Tulot nämä, tästä vuokra, lainanlyhennys jne. Menee vähän aikaa ja ei maksetakaan lainoja, kun ollaan ostettu uusi sohva jne.
Ei kouluissa ihmeisiin pystytä. Opetus pitäisi tulla kotoa.
Itse olen aloittanut työt 15 vuotiaana. Tänä päivänä töihin pääsee vasta täysi-ikäiset, ehkä mainoksia jakamaan pääsee nuoremmat.
Meillä on vuosia käyty kirppiksellä kesällä myymässä ja rahat on saanut pitää.
Tänä kesänä me myytiin kesämökki pois ja irtotavaraa tuli paljon. Lapset laittoivat 15 laatikollista myyntiin vähänkäytettyyn ja jouluna tulee 6 kk paketin lähettämisestä.
Vielä toinen satsi laitettiin ennen koulujen alkua.
Oli se kovaa työtä, puhutaan euroista. Esikoinen ostaa uuden puhelimen ja kuopus miettii.
Sama kotikasvatus. Toinen haluaa ostaa parasta ja hienointa, toinen on nuuempi.
Mummo on nyt kerännyt lapsille seuraavaa myyntikasaa ja jouluna homma jatkuu. Hyvää opetusta paljonko pitää tehdä työtä, jotta saa 10 e käteen . Kymppi on helpompi tuhlata, kuin tienata.
Vierailija kirjoitti:
Muutetaan nuorena vuokralle . Ostetaan osamaksuna kaikki ja kun ei pysty maksamaan, korttipakka kaatuu.Takuusäätiössä niputetaan lainat yhteen, annetaan rahavalmennusta. Tulot nämä, tästä vuokra, lainanlyhennys jne. Menee vähän aikaa ja ei maksetakaan lainoja, kun ollaan ostettu uusi sohva jne.
Itse olen aloittanut työt 15 vuotiaana. Tänä päivänä töihin pääsee vasta täysi-ikäiset, ehkä mainoksia jakamaan pääsee nuoremmat.
Tänä kesänä me myytiin kesämökki pois ja irtotavaraa tuli paljon. Lapset laittoivat 15 laatikollista myyntiin vähänkäytettyyn ja jouluna tulee 6 kk paketin lähettämisestä.
Oli se kovaa työtä, puhutaan euroista. Esikoinen ostaa uuden puhelimen ja kuopus miettii.
Mummo on nyt kerännyt lapsille seuraavaa myyntikasaa ja jouluna homma jatkuu. Hyvää opetusta paljonko pitää tehdä työtä, jotta saa 10 e käteen . Kymppi on helpompi tuhlata, kuin tienata.
Wau!
Vierailija kirjoitti:
Muutetaan nuorena vuokralle . Ostetaan osamaksuna kaikki ja kun ei pysty maksamaan, korttipakka kaatuu.Takuusäätiössä niputetaan lainat yhteen, annetaan rahavalmennusta. Tulot nämä, tästä vuokra, lainanlyhennys jne. Menee vähän aikaa ja ei maksetakaan lainoja, kun ollaan ostettu uusi sohva jne.
Itse oon töissä pankissa ja voin allekirjoittaa tuttusi kokemukset takuusäätiöstä. Mekin siis jonkun verran myönnetään noita yhdistelylainoja ja liki poikkeuksetta hyvin pian taas homma lähtee lapasesta. Otetaan taas lisää osamaksuja ja viimeistään parin vuoden päästä tilanne on katastrofaalinen ja saattaa olla monen kymppitonnin vipit/osamaksut rästissä. Tulotasolla ei ole merkitystä, joka tuloluokassa on näitä ettei rahaa vaan osata käyttää.
Monista pienistä osamaksueristä tulee lopulta isoja yhteissummia ja sit ollaan pulassa. Silkkaa tyhmyyttä.
Tyhmän ihmisen tyhmä korjoitus. En itsekään hahmottanut kuinka paljon minulla on rahaa käytettäväksi ennen kuin törmäsi 50:30:20 -budjettiin.
Sen avulla on todella helppoa saada rahat riittämään, jos halua on. Monilla olisi takuulla halua elää tulojensa mukaan, se vain on yllättävän vaikeaa, koska ei ole myöskään mitään järkeä kieltäytyä kaikesta vain siksi, että on pienituloinen. Balanssin löytäminen siinä, minkä verran rahaa voi kuluttaa ja minkä verran pitää jättää ostamatta on yllättävän vaikeaa.
Jos taas ihminen ei HALUA saada rahojaan riittämään, mitä kyseinen kirjoittaja kuvittelee kitisemisellään saavuttavansa?
Jos taas haluaisi auttaa niitä, jotka haluavat saada rahat riittämään, niin mitä tuo kirjoitus sellaisille antoi? Ei yhtään mitään. Ei hän osannut neuvoa ja auttaa heitäkään.
Kyllä tuon tyhmän ihmisen tyhmän kirjoituksen ainoa tavoite oli kehua itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blogisti leijuu omahyväisyydessään kun rahat tuo talouteen palkkatöissä käyvä mies? On tosi hankalaa joo olla tuhlaamatta toisen tienaamia rahoja. Omaishoitajan korvauksella tuskin hirveästi juhlitaan. Saisiko puheenvuoron rahansa ITSE tienaavalta yksinhuoltajaäidiltä vastaukseksi?
Moni pienipalkkainen yh saa vähemmän rahaa verojen jälkeen kun tuilla oleva yh.
Ja juuri sen takia haluaisinkin kuulla juuri näiltä ihmisiltä, miten Laura Laitoshuoltaja tai Katri Kaupankassa saavat kuukausittain lasten mahat täyteen, katon pään päälle, ja pankkitilin balanssiin. Samalla pyörittäen koko sirkusta yksin.
Jo ihan yksinasuvana normisinkkuna kiroan miten kallista kaikki aina on, eikä minulla ole edes lapsia.
Ihan hyvin pärjään rahallisesti kahden lapsen kanssa. Nettopalkka noin 1700e/kk tällä hetkellä, toki jotain pieniä tukiakin päälle. Säästöön menee rahaa vähintään 200e/kk.
Olen kyllä joskus miettinyt että jos muuttaisi vuokralle ja jättäytyisi työttömäksi, saisi varmaan enemmän tukia kuin nyt tulee palkkaa. Olisi enemmän aikaa kierrellä kirppareita esim. ja lasten kanssa ehtisi viettää enemmän aikaa, leipoa jne. Mutta eipä voi tietää mihin suuntaan tuo tukipolitiikka menee tulevaisuudessa. Mieluummin siis kuitenkin makselen itselle sitä omaa asuntoa kuin olen tukien varassa. Ei kiinnosta selitellä menojaan jollekkin kelalle.
Ihmiset joilla on huonot rahankäyttötaidot mutta eivät itse tajua sitä, ovat ihan oma lukunsa, mutta kaikkien köyhyys ei johdu siitä. Teksti on mustavalkoinen ja ylimielisen kuuloinen.
Pakkohan sen on riitettävä ellei halua ottaa valtiosta mallia ja elää velaksi.