Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutava lentely ympäri maailman on onneksi loppunut - toivottavasti pysyvästi!

Vierailija
23.10.2020 |

Toivotaan että kunnon korona kestää niin kauan esim. 10 vuotta, että saastuttavaihnisapinasuku saadaan oppimaan uudet käytösmallit.
Järjettömän lentely sinne sun tänne on kertakaikkiaan loputtava. Esim. kiinalaisten rahtaaminen Suomen Lappiin.

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne kaikki jotka menettää työpaikkansa ja elinkeinonsa, monet alueet on melko riippuvaisia turismista.

Vierailija
22/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on sanottava, että kyllä matkailu palaa vähintäänkin ennalleen heti kun se on mahdollista.

Palaa JOS se on mahdollista, mihin en usko. Maailma ei palaa enää ennalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtyvät ralliauton rattiin ne, ei muutu mikään oikeastaan, kun ihmisillä on se vimma päästä lujaa. Miksi se sallitaan yhä?

Laitapa lista niistä asioista joita mielestäsi ei tarvi kieltää, toisin sanoen lista asioista jotka ovat sinulle tärkeitä.

Merkkarit

Latte

Miekkarit

Vege

Some

Kela

Vierailija
24/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo väite, että ketään ei kiinnostaisi kertakäyttömaskien aiheuttama ympäristökuorma.

Totta kai kiinnostaa.

Toistan edellä sanotun: se, että vastustaa yhtä saastuttamisen muotoa, ei tarkoita, että hyväksyisi kaikki muut saastuttamisen muodot.

Mutta ehkä olisi syytä pysyä otsikon aiheessa eli turhassa lentomatkailussa. Ihan riittävän iso huolenaihe sekin.

Vierailija
25/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te vatipäät tajua että turismi tuo paljon työpaikkoja ja rahaa moneen sellaiseen paikkaan, joissa ei ole juuri muita tapoja tienata elantoansa? Kuinka kuvittelette vaikka Lapin hiihtokeskusten pysyvän pystyssä ja tarjoavan niitä palveluita, jos sinne ei voi lentää edes eteläisestä Suomesta? Ei sinne silloin lähde kuin lähiseudun ihmiset, ja sille porukalle ei kannata juuri kahvilaa kummempaa pitää auki.

Mutta ei, kun minä, minä, minä ja minä on vaan mielessä. Ei kyetä näkemään omaa someposeerausta pidemälle, mutta mielipide kuitenkin on.

Vierailija
26/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ap:n tyyppiset kommentit laittaa pohtimaan, miten totaalisen tietämättömiä ihmiset voivat olla matkailun valtavasta merkityksestä maailmantaloudessa ja monille maille se bruttokansantuotteessa ykkösenä. Luuletteko tosiaan, että tämä bisnes ajetaan alas tuosta vaan? Karibian alue, Euroopan kohteet (Kreikka, Espanja, Italia, Islanti...), Thaimaa. Yhdysvalloillekin tulee turismista tuloja noin 200 miljardia normaalioloissa per vuosi. Puhumattakaan työpaikoista. Euroopassa noin joka kymmenes yritys toimii matkailualalla ja ne työllistävät melkein 14 miljoonaa ihmistä. Puhumattakaan välillisistä vaikutuksista esim kauppaan, ravintoloihin jne.

Luuleeko joku ihan oikeasti, että tuosta vaan koko tämä bisnes lopetetaan nyt koronan takia? Ei tule tapahtumaan. Vaatii toki olojen jonkinasteista normalisoitumista, mutta vuoden sisällä alkaa matkailu taas kasvaa, tavalla tai toisella. Intressit keinojen keksimiseen ovat varmasti korkealla ihan kaikkialla.

Vierailija
27/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ettei ketään kiinnosta kertakäyttömaskien ympäristökuorma. Ulistaan lentämisestä, mutta maskit pitkin maita ja mantuja on ihan ok, Kiinassa tuotettuna tietenkin.

Eipä ole vielä julkisuudessa kohistu siitä, että kertakäyttömaskit valmistetaan materiaalista joka jo kertaalleen oli EU:n kieltolistalla ympäristöhaittojen vuoksi...

Vierailija
28/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on sanottava, että kyllä matkailu palaa vähintäänkin ennalleen heti kun se on mahdollista.

Höpö höpö. Tottakai palaa ennalleen. Money talks.

Vierailija
29/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matkustaminen ei välttämättä palaa ennalleen: Matkustajaliikenne Suomen lentokentillä lähes pysähtynyt, tulevaisuudessa lennot kallistuvat ja matkustajia mahdollisesti seulotaan".

Vierailija
30/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei paheksu Raahen terästehdasta (tuottaa 12% kaikista Suomen päästöistä) tai Viron kivihiilivoimalaa (päästöt 1,5 kertaa Suomen autoilun päästöt), mutta lentämistä vastustetaan, toki Kiinassa valmistetuilla vehkeillä

Mitä tarkoitat ”Kiinassa valmistetuilla vehkeillä”? Esim Airbus tehtaat on Ranskassa, Boeingin Yhdysvalloissa, Embraer Brasiliassa....

Luetun ymmärtäminen, "mutta lentämistä vastustetaan, toki Kiinassa valmistetuilla vehkeillä" tarkoittaa, että vastustamiseen käytetään Kiinassa tehtyjä vehkeitä. Minä en kyllä tiedä mitä ne ovat.

Vierailija
31/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tajua, että lopulta kysymys on vapaudesta? Vapaudesta liikkua sinne minne itse haluaa. Se ollaan nyt viemässä meiltä ja te toopet ootte siitä iloisia.

Ei kukaan vie vapauttasi liikkua, sen kun hyppäät junaan / laivaan / pyörän selkään! Toki kestää enemmän aikaa mutta sellaista se on. Lentomatkustelu on syy koko pandemiaan kun Kiinaa ei laitettu kiinni ja turistit lennähteli paikasta toiseen tartuttaen tautia. Hyvä pallollekin että lentomatkailu vähenee kun toista palloa ei ole saatavilla ihan heti jos tämä brakaa. Maapallo on tärkeämpi kuin sinun halusi nähdä vaikka Patagonia omin silmin. Joo ja kyllä mekin matkustettiin usein ennen pandemiaa mutta en nyt jaksa pitää sitä minään elintärkeänä toimintana. Etsi muuta sisältöä elämääsi jos ahdistaa.

Vierailija
32/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei palaakaan. Eurooppa tulee olemaan suurin kärsijä:

- Amerikat palaavat vähitellen samankaltaiseen tilaan kuin olivat ennen kriisiä

- Australia samoin, saattaa kuitenkin jonkinlainen ympäristöaate nostaa päätään

- Aasia tulee olemaan suuri voittaja, varsinkin keskusjohtoinen Kiina joka pikkuhiljaa valtaa bisneksen ja luonnonvarat muillakin mantereilla ja 'orjuuttaa' ihmiset

- Afrikassa ei juurikaan mikään muutu, virta Euroopaan tulee pysymään vahvana ja paine kasvamaaan koko ajan

- hyvää tarkoittava Eurooppa tulee menettämään rauhallisuutensa, luontonsa, puhtautensa, rahansa ja kaiken sen, mikä täällä on ollut hyvää (Kiina vie talouden, paine Afrikasta ja osin Aasiasta vie elintilan)

Ja kaikki tämä suurimmaksi osaksi euroopalaisten pehmeyden ja henkisen laiskuuden ja hyväntahtoisen hölmöyden vuoksi.

Vierailija
33/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi ei myöskään tajua että lentomatkailun päästöt on aikalailla hiekanjyvä Saharassa, jännä miksi aina vaan se nostetaan suurimpana syntinä tikun nokkaan.

Vierailija
34/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ettei ketään kiinnosta kertakäyttömaskien ympäristökuorma. Ulistaan lentämisestä, mutta maskit pitkin maita ja mantuja on ihan ok, Kiinassa tuotettuna tietenkin.

Mua kiinnostaa. Aloin pesemään niitä (omiani tietty), kun VTT vinkkasi asiasta. Noin 10 kertaa voi pestä. Helpottaa jätekuormaani 1/10:ksi.

Vierailija
35/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tajua, että lopulta kysymys on vapaudesta? Vapaudesta liikkua sinne minne itse haluaa. Se ollaan nyt viemässä meiltä ja te toopet ootte siitä iloisia.

tajuatko sinä mistä olet vastuussa? Sinä olet maailman pahoinvoinnin osasyyllinen ylimielisine vapauksineen.

Vierailija
36/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on viemässä liikkumisvapautta? Mikä estää sinua kävelemästä tai ajamasta polkupyörällä jonnekin? Siinä on trendikästä matkailun mallia. Mitä vapautta on istua syöttöporsaana lentokoneessa?

Vierailija
37/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matkustaminen ei välttämättä palaa ennalleen: Matkustajaliikenne Suomen lentokentillä lähes pysähtynyt, tulevaisuudessa lennot kallistuvat ja matkustajia mahdollisesti seulotaan".

Ja vielä kun kerrot kenen mielipide tämä on. Kursivointi ei tee siitä ehdotonta totuutta.

Vierailija
38/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan vie vapauttasi liikkua, sen kun hyppäät junaan / laivaan / pyörän selkään! Toki kestää enemmän aikaa mutta sellaista se on. Lentomatkustelu on syy koko pandemiaan kun Kiinaa ei laitettu kiinni ja turistit lennähteli paikasta toiseen tartuttaen tautia. Hyvä pallollekin että lentomatkailu vähenee kun toista palloa ei ole saatavilla ihan heti jos tämä brakaa. Maapallo on tärkeämpi kuin sinun halusi nähdä vaikka Patagonia omin silmin. Joo ja kyllä mekin matkustettiin usein ennen pandemiaa mutta en nyt jaksa pitää sitä minään elintärkeänä toimintana. Etsi muuta sisältöä elämääsi jos ahdistaa.

Olen yrittänyt etsiä. Olen puhunut asiasta matkustavien ystävieni kanssa ja yksi jos toinenkin on sanonut etsivänsä mutta toistaiseksi ei ole kukaan kertonut löytäneensä. Toivottavasti et väännä taas huonoa trollausta siitä, kuinka matkustelevilla ihmisillä on paha olla kotona, koska siitä ei ole kysymys. Kaltaiseni tavis viettää kuitenkin parhaanakin vuonna matkoilla alle 2 kk vuodesta. Mutta se on intohimo, joka minua on vienyt uusiin paikkoihin kohta 40 vuoden ajan, jos lapsuuden matkoja perheen kanssa ei lasketa, ja josta olen haaveillut lähes 50 vuoden ajan.

Ihan mielelläni kuulen ehdotuksia muuksi sisällöksi matkailun tilalle. Pelkään vain, että ne ovat tasoa "tee elämästä kotona mukavaa/viihtyisää/sellaista että haluat olla siellä" - se ei nimittäin ole uutta sisältöä eikä siitä saa intohimoa.

Jos joku aktiivinen matkailija on löytänyt muuta sisältöä, mikä aidosti korvaa matkustamisen halun, niin todellakin haluan kuulla!

Vierailija
39/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtyvät ralliauton rattiin ne, ei muutu mikään oikeastaan, kun ihmisillä on se vimma päästä lujaa. Miksi se sallitaan yhä?

Laitapa lista niistä asioista joita mielestäsi ei tarvi kieltää, toisin sanoen lista asioista jotka ovat sinulle tärkeitä.

Niitä on paljon, mutta ilmastonmuutoksesta kun puhutaan, t ä y t y i s i aloittaa tuosta!

Vierailija
40/222 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on viemässä liikkumisvapautta? Mikä estää sinua kävelemästä tai ajamasta polkupyörällä jonnekin? Siinä on trendikästä matkailun mallia. Mitä vapautta on istua syöttöporsaana lentokoneessa?

Loman lyhyys estää. Hyväkuntoisenakin kestää parisen viikkoa pyöräillä Etelä-Ranskaan. Sitten pitäisi vielä jaksaa pyöräillä takaisinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme