Riitaa ystävästä
Ystäväni on hirveän loukkaantunut minulle siitä, että edelleenkin toisinaan olen tekemisissä ihmisen kanssa, jonka kanssa hänellä välit ovat poikki. Heillä oli lyhyt tapailusuhde joka päättyi ikävästi, itse en kuitenkaan liity asiaan. Tälle toiselle ystävälle olen tehnyt selväksi, että hän ei toiminut oikein, mutta en myöskään haluaisi kokonaan poistaa häntä elämästäni. Olemme tunteneet jo ennen kuin tuo välirikko hänen ja ystäväni välillä tapahtui. Tunnen syyllisyyttä siitä, että haluan edelleen pitää välit tuohon ihmiseen, sillä hän on edelleen kaikesta huolimatta minulle tärkeä ihminen. Emme tapaa säännöllisesti vaan erilaisista elämäntilanteista johtuen silloin tällöin vain. Teenkö väärin siinä, kun olen "hyvää pataa" tämän ihmisen kanssa silloin kun harvoin tapaamme, vai pitäisikö minun tosissaan katkaista välit totaalisesti siksi, että toinen ei pidä siitä, että heillä on välit rikki ja etten ole katkaissut häneen välejä ja alkanut riitelemään?
Kommentit (10)
Tuohan on se sama ilmiö, että joku suvusta on riidoissa ja sitten koko suku. Ei mitään tolkkua vihanpidosta. Kai?
Et sinä mahda noille asioille. Voit olla korrekti. Toki itseäni voisi mietityttää,
Sinä teet valintasi itse.
Ehkä tunnet syyllisyyttä asiasta, koska tää yks on ilmaissu sinun toimivan "väärin"
Mikä ystävä sellainen on, joka yrittää hallita toisen ihmissuhteita. Ihmisen ei pidä olla riidoissa kenenkään kanssa.
Kun ei tiedä, miten paha se ystäväsi paskatemppuilu oli niin vaikea sanoa.
Seurustelin hetken narsistin kanssa ja se teki pahaa jälkeä. Ihan kaikissa ohjeissa sanotaan, että toipumiselle olennaista on katkaista täysin välit narsistiin sekä kaikkiin ihmisiin, jotka ovat narsistin kanssa tekemisissä. Se on uhrille paras. Jos ei millään voi katkaista välejä, sitten vähintään ei sanaakaan tuosta tyypistä. Se ei ehkä riitä traumatisoituneelle, kun hän sitten epäilee, että milloin ja miten olette tekemisissä.
Yksi ystäväni oli sen hullun eksän tuttu ja siedin sitä, kun ystävä on rakas. Oloni on nyt ihan eri, kun ystävä on pidempään ulkomailla ja näin olen täysin irti eksästä. Iso huojennus.
Et sinä voi elää toisten ihmisten ehdoilla. Sinä ja sinun omat mielipiteesi ovat aivan yhtä arvokkaita kuin ystäväsi mielipiteet. Ja sinulle itsellesi vielä tärkeämpiä.
Oletteko te naisia ja tuo eksä ja ystäväsi mies? Kyllä minäkin varmaan äänestäisin jaloillani, jos ystäväni hengaisi kusipäämiehen kanssa, joka on loukannut minua.
Mulla on miespuolinen kaveri joka vaihtelee naisia kuin sukkia. Muutamakin nainen on minulle suuttunut siitä että olen edelleen tämän kaverin kaveria. Minulta eivät ole koskaan kysyneet kannattaako tuon miehen kanssa seurustella, eikä mitään mielipidettä heidän välisiin asioihin. Sitten ovat suuttuneet kun kaverini on kohdellut mielestään ikävästi. En ymmärrä mitä kaverini suhteet minulle kuuluvat.
jos nyt joku olisi jotain kysynyt, niin olisin varmaan vastannut, ja jos olisin kokenut etten voi kertoa tällaista asiaa kaveristani, niin olisin sanonut asiasta kaverilleni että kertoo itse naiselle mikä on miehiään.
Pohdintaa. Sun pitäisi periaatteessa valita kumman kaveri olet tai kumman paras kaveri olet. Jos on kummankin kaveri, ei sen toisen luottamusta ehkä ole, pelaat tavallaan "kahta peliä" vaikket sitä tarkoittaisi yhtään. Ei ole pakko tehdä valintaa, mutta luultavasti jätetty voi jättää sinut. Olisi halunnut kai tukea erossa tai edes ymmärrystä. Ja jos kaveeraa "jättäjän" kanssa, siitä tulee kuva että olet kylmiksen puolella tai että asia on ihan sama sulle (ei liikuta tunteitasi), vaikka et oikeasti niin ajattelisi. Olet vähän hankalassa raossa. Kuitenkin joskus on pakko erota, jonkin pätevän syyn vuoksi, mistä sitä tietää mikä se syy oli. Tai oliko suhde liian kevyt toiselle, vaikka toiselle taas tärkeä.
Ei ole sun ystäväsi asia, keiden kanssa sinä itse olet tekemisissä.