Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen minua teititteli nainen, joka oli näöltä saman ikäinen tai vanhempi kuin minä

Vierailija
23.10.2020 |

Latasin varmaan aika spontaanin murhaavan katseen siihen suuntaan. Vilkaisin vielä ympärilleni vähän, että kenelle "meille" se puhuu.
Olen vasta vähän päälle 30, en mikään ikälopun näköinen ja hänellä oli itselläkin kasvoissa ihan selviä ikääntymismuutoksia otsassa. Että varmasti ei ollut 20v ja jos oli alle 30, niin aika huonosti säilyneeltä näytti! Eikö tuollaisessa tilanteessa olisi varmempi sinutella, vaikka maski tietysti peittää toisen kasvot otsaa lukuunottamatta? Eikä ollut kysymys asiakaspalvelutilanteesta.
Tuli kieltämättä oli, että ovatko otsaryppyni syvenneet merkittävästi viime aikoina, jos oman ikäinen tai vanhempi kokee parhaaksi teititellä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun korvaani vähän särähti ikävästi kun joku nuori myyjä sinutteli oikein isosti ja leveästi.

Olen 50v.  Nyt ei  enää semmostakaan murhetta ole, kun olen tilannut kaiken netistä.  Minusta se on ihan asiallista asiakaspalvelutilanteessa vaikka olisi samanikäinen asiakas kyseessä.

Vierailija
62/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outoa, että moni suomalainen kokee teitittelyn olevan vain vanhuksia varten. Esim. Ranskassa on aivan tavallista tetititellä , kaiken ikäisillä.

Saksasta puhumattakan, siellä jopa jotkut lapset, myös aikuiset sellaiset, teitittelevät vanhempiaan.

Minä olen vanhan ajan herrasmies ainakin tässä suhteessa ja teitittelen kohteliaisuudesta esimerkiksi kaupan henkilökuntaa. Tuntuisi oudolta heittäytyä niin tuttavalliseksi että sinuttelisin isossa supermarketissa alati vaihtuvia henkilöitä. No toisaalta, minä asuinkin lähes vuosikymmenen Saksassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, AP luulee että teitittely liittyy ikään.

Vierailija
64/64 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teittittelen kohteliaisuuttani ja / tai pitääkseni keskustelukumppaniiin tiettyä välimatkaa. Teittittelyllä ilmaisen, ettei toinen ole minulle mikään läheinen tuttava ja hänen itsensäkin on syytä se muistaa. On toiminut yllättävän hyvin ainakin omanikäisten miespuolisten seuraantuppaantujien karkoittamisesssa.

Minäkin teitittelen kohteliaisuudesta, mutta tuo etäisyyden pito-aspekti ei ole miehenä ikinä edes käynyt mielessäni. Siitä ei ole kyse kun teitittelen, vaan yksinkertaisesti kohteliaasta käytksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä