Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana 46 vuotiaana. Mitä tekisit?

Vierailija
27.01.2014 |

Elämäni suurin päätös edessä. Terveys suht ok, talous kunnossa. Isommat lapset murkkuja. Auttakaa.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain toisen lapseni, kun olin 46v. Poika on nyt 10v. ihana, reipas urheilija, jonka harrastuksien taustavoimissa oma aikakin kuluu kivasti. Kaveripiirikin on muotoutunut siellä, sekä 13v tyttären harrastusporukoissa. Ihmiset ovat osittain samoja.

Vauva-ajoista sen verran, että en kyllä huomannut mitään eroa ekan ikävuoden mammakerhon ongelmissa, oli äidin ikä mikä tahansa. Toisen lapsen kanssa kaikki ovat rennompia, sehän on selvä.

Vierailija
22/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se nyt odottaa ja odotat sen kuolemaa.. (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teen itse päätöksen ja itse siitä myös vastaan. Halusin vain kuulla, millaisia tuntoja täällä herättä vanha äiti.

Muutaman keskenmenon kokeneena en edes ole varma uskaltaisinko heittäytyä tähän raskauteen. Ne ovat tehneet tosi kipeää. Jos päätän pitää lapsen, en usko, että pystyisin keskeyttämään enää 12 viikon jälkeen raskautta.

ap

Vierailija
24/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa, että molemmissa raskauksissa tehtiin lapsivesipunktio. Ekan raskauden kohdalla olisin ehkä ottanut vastaan vammaisenkin lapsen, mutta toisen kohdalla sain ennen punktiota niin perusteellisen valistuksen hoitajalta, että olisin ottanut keskeytyksen.

Vierailija
25/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä keskeytä. Sullahan on ihana mies.

Jos teet jotain, asia on alitajunnassa koko loppuelämän.

Vierailija
26/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että mietit ;)... Älä luo kauhutarinoita joita ei ole olemassa vielä. Haluatko lapsen vielä? Jos haluat olla vielä yhdelle äiti niin anna sille mahdollisuus, jos et halua niin mieti vaihtoehto sen mukaan. Aborttia en itse tekisi, itken etten ole raskaana vaikka toivon sitä niiiiin :.(!!!

Vierailija
27/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:08"]

Älä keskeytä. Sullahan on ihana mies.

Jos teet jotain, asia on alitajunnassa koko loppuelämän.

[/quote]

Mies on ihana, se on totta. Mä jatkan aihetta nyt hänen kanssaan ennen kuin nukahtaa. Pystyy varmasti saamaan mun paniikin aisoihin.

ap

Vierailija
28/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:14"]Ongelma on se että mietit ;)... Älä luo kauhutarinoita joita ei ole olemassa vielä. Haluatko lapsen vielä? Jos haluat olla vielä yhdelle äiti niin anna sille mahdollisuus, jos et halua niin mieti vaihtoehto sen mukaan. Aborttia en itse tekisi, itken etten ole raskaana vaikka toivon sitä niiiiin :.(!!!

[/quote]

Niin. Miksi miettiä luonnollista asiaa ja tulevan, oman lapsen päiviltä päättämistä?

Ilomielin vaihtaisin tuohon.

Vierailija
29/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity niihin lapsiin, jota jo on ja sitten tuleviin lapsenlapsiin. Oman ja miehen sairastumisen todennäköisyys kasvaa joka vuosi, syövät ja tulpat vaanivat jo tuossa iässä.

Vierailija
30/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai mut ja veljen vielä 45 ja 48 vuotiaana. Ikään en oo hävenny vanhempien ikää, eikä mulle oo ikinä tullut tunnetta että mun vanhemmat ei ois jaksanu jotain samalla tavalla kun nuoremmat. Ne on mun äiti ja isä oli ne minkä ikäsiä tahansa. Tsemppiä ap tulevaan ratkaisuun.

Vierailija
31/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Onnea!

Vierailija
32/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:47"]

Eikö näin vanha synnyttäjä ole luonnonoikku? Oikeasti mua pelottaa ihan kamalasti ja nolottaakin. Mä olen eläkkeellä ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen. Mies ottaa tosi rauhallisesti, ihana ukko. En usko, että vielä edes ymmärtää asiaa.

Kiitos vastauksista, en olis uskonut näin yksimieliseen kantaan.

ap

[/quote]

Kuulehan nyt onnellinen odottaja! Jokainen päivä on ihmiselle lahja. Se ei ole itsestäänselvyys. Toivotan onnea ja toivon, että saatte vauvan. Jos sinua huolestuttaa, teetät vain istukkabiopsian, kyllä sillä helposti selvän saa, mutta eihän kaikki näy. Minä sain esikoiseni 41-vuotiaana ja kyllä se päivä oli Suuri Päivä, kun lapsi syntyi! Älä panikoi, odota ja anna elämän voittaa!

Vierailija
33/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:36"]Elämäni suurin päätös edessä. Terveys suht ok, talous kunnossa. Isommat lapset murkkuja. Auttakaa.

[/quote]

Onnea!

Eikö ole ihanaa olla vielä nuori. Vanhat ei saa vauvoja.

Äitini sai nuorimmaisen 47- vuotiaana ja tuumasi, ettei saa vanhentua kun on pieni lapsikin. Erittäin nuorekas on edelleen vaikka 70 vuotta lähenee.

Iloitse vauvasta ja odottakaa innolla koko perhe. Ottakaa murkutkin mukaan odotukseen, he saavat sitten omaa hellyyttään purkaa vauvaan. Murkut eivät aina uskalla näyttää hellyttäviä piirteitä itsestään kun se on noloa. Vauvaa saa helliä eikä tarvitse nolostua.

Onnea edelleen!

Vierailija
34/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:38"]

No mä tekisin abortin, kun ei mikään asia ole kunnossa, mutta koskapa sulla on, olis sitten vaikeampi päätös...

[/quote]

Siis miksi kummassa näin paljon miinusta?

Tosin täytyy sanoa etten minäkään oikein ymmärrä miten hyvässä parisuhteessa oleva, töissäkäyvä jne. ei jaksaisi hoitaa tuossa iässä vauvaa, minä omasta puolestani voin sanoa etten pari vuotta nuorempana ole enää työkykyinen, eikä ole hyvä suhde, ja mt-ongelmani ovat esteenä eivätkä lapsenikaan asu luonani, enkä kykene huolehtimaan edes itsestäni. Selittääkö tämä kenties yhtään julmuuttani?

t. 2 

Vierailija
35/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vahinko on jo tapahtunut, en kannusta aborttiin. Mutta en kyllä ikinä itse haluaisi lasta tuossa iässä, pikemminkin lapsenlapsia. Olisi ihan kauheaa olla eläkeikäinen murrosikäisen äiti. Valitettavasti vaikka sitä elämää on nähty ja viisautta tullut mukana, sitä haluaa alkaa elää myös omia menojansa tuossa sinun iässäsi ja viisikymppisenä. Lapsi ja teini sitoo todella paljon, ellei sitten vain odota joka vuosi että hän kasvaa vanhemmaksi ja saa omaa aikaa, mikä ei ole oikein lasta kohtaan. Mielestäni aika järkyttävää, että olisit 58-vuotias vielä ala-asteen vanhempainilloissa. Muut vanhemmat voisivat olla sinun lapsiasi.

Mutta kuten sanottua, varmasti siihen pystyy jos haluaa ja tuskin kukaan sitä ratkaisua mitenkään kritisoi.

Vierailija
36/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nuorimmaiseni 43-vuotiaana. Nappula on nyt 1 v 7 kk, ihana ja rakas poika, koko perheen lemmikki <3

Raskausaika oli vähän pelottava. Luin kaiken maailman tilastoja ja mietin, mitä kaikkea lapsella voi olla pielessä. Niitä sitten punnitsin, että jos sillä on TÄMÄ, niin jaksanko sen kanssa vai teenkö abortin... Omia hermoja rauhoittaakseni kävin varhaisultrassa. Ihana, kokenut naislääkäri kuunteli huoliani ja sanoi painokkaasti, että ei ole mitään syytä olettaa, että mikään menisi pieleen. Eikä sitten mennytkään.

Jaksaminen on mielestäni helpompaa kuin isompien sisarusten kanssa, koska teineistä on jo aidosti apua lapsenhoidossa. Ja ehkä tässä on jotain oppinutkin vuosien varrella. Ainakin osaan nauttia tästä nuorimmaisesta koko sydämen kyllyydestä.

Niin että voi sitä näin iäkkäämpänäkin äitinä asiat vielä hoitua. Sinun puolestasi ei tietenkään asiaa voi päättää kukaan muu kuin sinä (ja miehesi).

Viisautta päätöksen tekoon!

Vierailija
37/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:36"]Elämäni suurin päätös edessä. Terveys suht ok, talous kunnossa. Isommat lapset murkkuja. Auttakaa.

[/quote]

Onnea!

Äitini sai nuorimmaisen 47- vuotiaana ja tuumasi, ettei saa vanhentua kun on pieni lapsikin. Erittäin nuorekas on edelleen vaikka 70 vuotta lähenee.

Iloitse vauvasta ja odottakaa innolla koko perhe. Ottakaa murkutkin mukaan odotukseen, he saavat sitten omaa hellyyttään purkaa vauvaan. Murkut eivät aina uskalla näyttää hellyttäviä piirteitä itsestään kun se on noloa. Vauvaa saa helliä eikä tarvitse nolostua.

Onnea edelleen!

[/quote]

Järkyttävää, että jollain 23-vuotiaalla on 70v. äiti!

Vierailija
38/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksei ihmiset voi käyttää sitä ehkäisyä?!

Vierailija
39/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts tv 7 nyt.

Vierailija
40/149 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:39"]

[/quote]

Onnea!

Onnea edelleen!

[/quote]

Järkyttävää, että jollain 23-vuotiaalla on 70v. äiti!

[/quote]

Mikä siinä järkyttää?