Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvasi kiinteistönvälitysliike RE/MAXista?

Vierailija
17.11.2014 |

Mielikuvia brändistä tai ihan oikeita kokemuksia kaipailisin!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ennen Remax- toimiston naapurissa, ja luulin vuosia että kyseessä on joku rakennus/remonttifirma. Mielestäni nimi viittaa sellaiseen. 

Vierailija
2/48 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvaa ei kummemmin. Yksi huono kokemus. Halusivat myydä asuntomme alihintaan eli äkkiä vaan rahat pois.. myytiin asunto 25000 euroa kalliimmalla kuin heidän ehdottama pyynti ja ensinäytöllä. 

Kuitenkaan en haluaisi koko Remaxia yhden laiskan välittäjän vuoksi tuomita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että jokaiseen välitysliikkeeseen mahtuu muutama laiska tai tietämätön välittäjä! Mutta kiva kun jaoit kokemuksen! Ja on muuten totta, että tuo nimi viittaa hieman remontointiin :D

Muita? 

ap

Vierailija
4/48 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjät eivät kokemukseni mukaan pysy siellä kauaa, vaan siirtyvät muihin firmoihin/perustavat oman. Syitä en tiedä.

Vierailija
5/48 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi huonoa kokemusta, molemmissa ammattitaidoton välittäjä. Ammattitaidottomuudella tarkoitan esim. että välittäjä väitti kysyttäessä että rossipohjaan ei ole lainkaan pääsyä, eikä tietoa sen kunnosta. Välityäjä väitti että se tarkastetaan valolla kurkottamalla. Kierrettiin sitten itse taloa niin löydettiin se luukku, välittäjä tuumasi: Ai sinne pääseekin. Olisi edes ESITTÄNYT että ei mokannut. Välittäjä muutenkin ei tiennyt mitään kohteesta, eikä kertonut selvittävänsä. Kertoi myös joitain perus rakennusteknisiä asioita aivan väärin. Tyyppi suhautti näyttöön kunnon ökbemarilla hieno puku päällä, ja vaikutti siltä että hän halusi olla enemmän ammattilaisen näköistä mitä oikeasti oli, epävarmuus ehkä.

Toinen kokemus oli samanlainen, välittäjä ei tuntunut tietävän kohteesta mitään, kierteli vaan meidän perässä ja teki itsestään selviä havaintoja tyyliin "no siin o sillai portaikko sit".

Imago ko. firmalla taas on raksamainen, kuulostaa että välittävät taloteknisiä juttuja. Imago tosin murenee kun tapaa pari välittäjää sieltä.

Vierailija
6/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remax, tehtiin välityssopimus yli kuukausi sitten. Tällä hetkellä kuulemma niin paljon jonoa koko maassa ja "kova kiire", että ilmoituksen julkaisu nettiin kestänyt jo yli kuukauden. Taloyhtiön paperit meni samalla viikolla kun tehtiin sopimukset, eli yksin remaxin päässä viivettä. Välittäjiä kyllä on, mutta ilmeisesti yksi ainoa ihminen tarkistaa kaikki koko maan ilmoitukset ennen julkaisua.

Kannattaa valita joku pienempi firma jossa joku oikeasti laittaa sen asunnon myyntiin.

Vierailija
7/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjäkokelas nukkui pommiin, tuli resuisissa vaatteissa. No ei varmaan ole hirveästi toimeksiantoja. 

Vierailija
8/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin positiivinen. Myyn itse yhtä tilaa. Sain yhteydenoton heidän välittäjältään. Olisi halunnut alkaa myymääm tilaani. 

hinta olisi tippunut asettamastani kohtuu hinnasta 20 %. Tämän päälle välityspalkkio 4000 €. 

Missä kuplassa oikein elävät? Ei kannata myydä hinnalla millä hyvänsä. 

Vierailija
9/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvani oli epäilevä, mutta kokemus aivan todella hyvä. 

Vierailija
10/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Tietysti pitää firman ja asiakkaan varmistaa missä kunnossa asunto / talo on, ennen kuin tehdään kaupat. On monenlaista taloa ja vuosilukua. Onko alakaapissa hometta keittiössä, miten rakenteet, onko hiiren jyrsimiä kipsilevyjä - vai onko kaikki ihan hyvin.

Vierailija
11/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin positiivinen. Myyn itse yhtä tilaa. Sain yhteydenoton heidän välittäjältään. Olisi halunnut alkaa myymääm tilaani. 

hinta olisi tippunut asettamastani kohtuu hinnasta 20 %. Tämän päälle välityspalkkio 4000 €. 

Oikea hinta on se minkä ostaja suostuu maksamaan ja se vaihtelee kyllä.

Vierailija
12/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut mielikuva, että siellä on kokemattomia välittäjiä. 

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää kiinteistönvälittäjien huijausmentaliteetti. Mainitsemani 20 % hinnan alennus olisi tehnyt 10 000 €. Sanoin tähän, että kuulostaa kyllä isolta summalta. Johon välittäjä, ai kuulostaa vai? 

Olisiko pitänyt antaa omaisuuttani ilmaiseksi? 10000 € on iso raha. 

Ärsyttää kyllä muidenkin kohtaamieni välittäjien outo suhde rahaan. On tehty ihan helvetisti työtä, että tuo 10000 € on saatu kasaan. 

Vierailija
13/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea hinta on se jonka ostaja maksaa JA millä myyjä myy. Ihan minkä tahansa asunnon saa kaupaksi parilla tonnilla ja ostajia kyllä on, mutta kukaan ei myy sillä hinnalla.

Remaxin vakiohinta 4000e/kaupat ei kannusta heitä löytämään myyjälle hyvää hintaa. He saa saman vaikka myisivät alihintaan.

Kunhan tämä sopimuskausi loppuu, vaihdan välittäjää.

Vierailija
14/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vuosi sitten myynnissä tuo tila ja oli kiinnostunut ostaja nykyisellä myyntihinnalla. 

50 % välittäjistä, joihin olen elämäni aikana tutustunut, ovat vaikuttaneet huijareilta. 

1. Rahaa pitää arvostaa. Jokaisen tuhatlappusen eteen on tehty helvetisti työtä. 

2. Voi mennä muualle pelleilemään menestysleiman kanssa. 

Vierailija
15/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea hinta on se jonka ostaja maksaa JA millä myyjä myy. Ihan minkä tahansa asunnon saa kaupaksi parilla tonnilla ja ostajia kyllä on, mutta kukaan ei myy sillä hinnalla.

Remaxin vakiohinta 4000e/kaupat ei kannusta heitä löytämään myyjälle hyvää hintaa. He saa saman vaikka myisivät alihintaan.

Kunhan tämä sopimuskausi loppuu, vaihdan välittäjää.

4000 € asunnosta, jonka hinta on 200000 €, ei ole paljon. Tilasta, jonka hinta on 50000 €, 4000 € on melkein 10 %. Haloo? 

Minä myyn itse tilaa. Olen ottanut kuvat, tehnyt myynti-ilmoituksen. Tilasin isännöitsijäntodistuksen, 150 €. 

Kaupat voi tehdä pankissa. Kauppakirjan teko 500 €. Mihin tarviin välittäjän? 

Vierailija
16/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta ei ole, mutta olen seuraillut lähistön kiinteistöjen myyntiä. Pahimmat rytöpesät myynnissä aina tuon Remaxin kautta (joo, nimestä mullekin tulee mieleen joku remonttifirma tai joku Byggmax), ja esittelytekstit aina niin sokerikuorrutettu, että lähentelee jo camp-huumoria. 

Vierailija
17/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se huoneisto siitä muuttuu, vaikka on välittäjä mukana? Hyvä välittäjä saa nostettua asunnon hintaa. Näin kävi minulle, hinta nousi 8000€. Eli maksoi itsensä takaisin. Mutta hän oli hyvin kokenut vanhempi nainen. Rauhallinen ja sympaattinen. 

Vierailija
18/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ihminen säästää kaksi vuotta palkkatöistään, että saa 10000 € kasaan. Välittäjät elävät jossain oudossa kuplassa, jossa rahoja (toisten) pyöritellään. Viisitonnia sinne tai tänne. Niin just. 

Vierailija
19/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aika on mitä on. Jos ostajia ei ole, niin ei kannata myydä polkuhintaan. 

Vierailija
20/48 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen ihminen säästää kaksi vuotta palkkatöistään, että saa 10000 € kasaan. Välittäjät elävät jossain oudossa kuplassa, jossa rahoja (toisten) pyöritellään. Viisitonnia sinne tai tänne. Niin just. 

Henkilökohtaisesti ei todellakaan kiinnosta, että joku tulee hyppimään mun pesälle ja tekee tonneja sinne tai tänne ehdotuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä