Lidl vs Siwa, huhhuh!
Pääsin pitkästä aikaa käymään Lidlissä. Oma lähikauppani on Siwa, ja juu, tiedän, se on lähikauppa. Mutta tein ostoksistani hintavertailun. Kaikista Siwan hinnoista mulla ei ollut tietoa, joten laitoin sen samaksi kuin Lidlissä, eli Siwan eduksi. Alkaa vähän tuntua, että kannattaisi jo käydä siellä Lidlissä vaikka taksilla, halvemmaksi tulisi silti.
Lanttu 1kg 1,29€/2,39€
Munakoiso 400g 1,56€/2,19€
Kesäkurpitsa 300g 0,83€/1,16€
Valkosipuli 200g 1,49€/ 1,49€
Sipuli 1kg 1,70€/2,48€
Suippopaprika 500g 1,99€/3,90€
Ingman voi 2,79€/3,99€
Lakt. Kuohukerma 2x 2dl 1,90€/2,78€
Cheddar 9kk 400g 3,49€/ Oltermanni 500g 5,90
Ranskankerma 2x200g 1,98€/ 150g 2,58€
Mozzarella x2 01,78€/2,58€
Feta 200g 2,39€/2,99€
Maustamaton tuorejuusto 2x200g 2,58€/4,78€
Ilmakuivattu kinkku 200g 2,99€/ Tavallinen kinkku 2,99
Espresso 2 prk 4,78€/9,98€
Merisuola Meira 0,49€/0,89€
Oliiviöljy 3,89€/5,90€
Mustapippuri 0,99€/0,99€
Choritzo 250g 3,29€/ 3,29€
Fond du Chef Beef 8kpl 2,25€/ 2x4kpl 4,78€
Tomaattimurska 2 tlk 1,06€/ 1,78€
Vanulaput 1,09€/1,09€
Muovikassi x2 0,34€/0,34€
Summa 46,88€/71,24€
Kommentit (103)
Mitä ihmettä Siwoille tapahtui, että pomppasivat halvimmasta kaupasta kalleimmaksi? Pienet varastotilat niillä oli silloinkin. Liiketiloistakin monet on ulkoasultaan kuin Albaniasta, että ei ne rahat niiden entraamiseenkaan ole menneet. Joku vetää välistä!
Siwan,eli Suomen lähikaupat,omistaa suomalaiset sijoittajat. Yrityksen kotipaikka Jerseyn saaret, UK. Eli joka ikinen sentti,kun sinne kannetaan,jää verottajan ulottumattomiin. Ei voi tukea edes kotimaisia yrittäjiä!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 23:34"]Näin on. Paljon parempi tukea saksalaisten rehtiä liiketoimintaa.
[/quote]
ainakin saa edullista safkaa....
Jokainen yritys ja kauppa tekee sitä hommaa bisnestarkoituksessa. Menkää katsomaan mikä on Keski-Euroopan lidlin hintataso ja verratkaa Suomeen. Täällä osa hinnoista (kuten tietysti muuallakin) on juuri senverran edullisempia, että saadaan vedettyä ihmiset sisään.
On täysin naurettavaa väittää, että hinnat on 30-50% edullisempia. Ei ne saksalaiset tyhmiä ole, päinvastoin.
Kaikki halpaketjut toimivat samalla periaatteella. On määrätty perustarjonta jota on tarjolla jatkuvasti. Lisäksi ostetaan halpoja ylijäämäeriä joita sitten dumpataan markkinoille edullisesti.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 22:40"]
Lidlissä ei ole luomumaitoa eikä luomulihaa.
[/quote]
Molempia on, olen ostanut.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:08"]Lidl on muuten hyvä kauppa, mutta valikoima on tosiaan niin suppea ettei sitä ainoana kauppana voi pitää. Esimerkiksi juuri soijatuotteet pitää hakea Prismasta. Lisäksi Lidlin raejuusto on ihan kammottavaa, eikä lihaa saa luomuna.
[/quote]
Lidlin ruokia en edes uskalla ostaa! Saksalaista jätettä.
Enkä sen jälkeen kun menin ostamaan Kartanon makaronilaatikkoa. Hyi helv...ikinä syöny niin pahaa.
[/quote]
Niinpä, ja kunnon Suomessa kasvanut K/S-kaupan banaani on aina sen verran parempaa kuin Saksan pojan banaani, että kannattaa hiukan maksaakin.
Siwa on todella kioski. Meidän Siwa "uudistui" tuossa jokin aika sitten. Tulos: Valtavasti välipalatuotteita, eväsleipiä, karkkia. Kassa tyrkyttää lottoa ja milloin mitäkin. En tykkää.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 08:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:08"]Lidl on muuten hyvä kauppa, mutta valikoima on tosiaan niin suppea ettei sitä ainoana kauppana voi pitää. Esimerkiksi juuri soijatuotteet pitää hakea Prismasta. Lisäksi Lidlin raejuusto on ihan kammottavaa, eikä lihaa saa luomuna.
[/quote]
Enkä sen jälkeen kun menin ostamaan Kartanon makaronilaatikkoa. Hyi helv...ikinä syöny niin pahaa.
[/quote]
Niinpä, ja kunnon Suomessa kasvanut K/S-kaupan banaani on aina sen verran parempaa kuin Saksan pojan banaani, että kannattaa hiukan maksaakin.
[/quote]
Jep, itse en osta muutenkaan mitään eineksiä, varsinkaan jotain makaroonilaatikkoa. Kartanon tuotemerkillä tehtävät einekset on Suomessa tehty! Eli äitien tekemää ruokaa, Syömäääään......
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 06:23"]
Jokainen yritys ja kauppa tekee sitä hommaa bisnestarkoituksessa. Menkää katsomaan mikä on Keski-Euroopan lidlin hintataso ja verratkaa Suomeen. Täällä osa hinnoista (kuten tietysti muuallakin) on juuri senverran edullisempia, että saadaan vedettyä ihmiset sisään.
On täysin naurettavaa väittää, että hinnat on 30-50% edullisempia. Ei ne saksalaiset tyhmiä ole, päinvastoin.
Kaikki halpaketjut toimivat samalla periaatteella. On määrätty perustarjonta jota on tarjolla jatkuvasti. Lisäksi ostetaan halpoja ylijäämäeriä joita sitten dumpataan markkinoille edullisesti.
[/quote]
Ehkä tuo ylijäämäerän ostaminen on vähän kyseenalaista. Lidlillä on n.10.000 myymälää euroopassa. Kenelle on mahtanut jäädä niin paljon ylijäämää, että kaikkiin myymälöihin saadaan edes muutama tuote/kauppa? Veikkaan kumminkin, että Lidlin sisäänostaja otaa yhteyttä suurimpiin tuottajiin ja kysyy;Pystyttekö valmistamaan esim. 1.000.000(100/kauppa) yöpukua, toimitusaika ja hinta?
S-renkaan kaupat ovat Siwan jälkeen kalleimmat ja ABC:n polttoaineet valtakunnallisella tasolla suomen kalleimmat,jokuhan ne boonukset maksaaq!!
Lidlistä ei löydy kaikkea, ja vaihtoehdot on olemattomat. Suosin Prismaa. Joskus jaksetaan nähdä niinkin paljon vaivaa, että ostetaan ensin Lidlistä ne mitkä löytyy ja sit ajetaan Prismaan.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 11:48"]
S-renkaan kaupat ovat Siwan jälkeen kalleimmat [/quote]
Oletko koskaan käynyt K-kaupoissa?
T. K-kaupan työntekijä joka voi kyllä myöntää että Keskolla hinnat on ihan helvetisti korkeemmalla
Pöljäkin tietää että asiakkaat maksavat itse bonuksensa ostamalla ylihintaisia tuotteita.
Minä tein tuossa viime viikolla kaverien kanssa testin Prisman, Lidlin ja cittarin välillä. Tiesimme jo alunperinkin että cittari ei ole halvinpana. Cittarista sai meidän monipuoliset ostokset 37€:lla ja lidlistä ja Prismasta hieman yli 31€, ja Prisma oli hieman halvempi.
Teimme ostokset siten että pyrimme ostamaan sina joka kaupasta mahdollisimman saman tuotteen, joko sama valmistaja esim atria tai sitten kaupan oma halpamerkki ja pakkauskoko oli aina sama. Ostimme myös tuotteita mahdollisimman monipuolisesti, kasviksia, lihaa, einestä, käyttötavaraa, karkkia jne.
Tässä ei siis oltu huomioitu mitenkään bonuksia. Eli bonukset mukaan luettuna, jos saa 5,5% bonuksia kuukaudessa, on Prisma tällöin noilla ostoksilla lähes 2€ halvempi, eli noin 7% halvempi yhteensä.
Itse mieluummin pistän rahani suomalaiseen yritykseen ja suomalaisiin tuotteisiin tukien suomalaista, ja itseasiassa vielä halvemmalla kuin saksalaiseen lidlistä. Ja itse pidän arvossa kyllä suomalaista laatua. lidlistä olen muutaman kerran ostanut joitain maitotuotteita, kuten raejuustoa, joka on kyllä ihan hirveetä kuraa..
En lakkaa ihmettelemästä miten ihmeessä Saksasta voidaan tuoda Suomeen vettä niin paljon halvemmalla kuin vaikkapa Keravalta. Ja vieläpä paljon paremman makuista. Olen minäkin isänmaallinen tiettyyn pisteeseen saakka, mutta rajansa kaikella. Palautuspullojen kanssa perinteiset "suomalaiset" kaupat sahaavat omaa oksaansa kun eivät huoli Lidlin pulloja. Minä ainakin ostan juomani Lidlistä samalla kun vien tyhjät pullot pois, sinne kun kelpaavat kaikki. Tuon suomalaiset kirjoitin sitaatteihin siksi etten ainakaan minä tiedä minkä maalaiset omistavat esim Keskon osakkeita.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 08:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jep, itse en osta muutenkaan mitään eineksiä, varsinkaan jotain makaroonilaatikkoa. Kartanon tuotemerkillä tehtävät einekset on Suomessa tehty! Eli äitien tekemää ruokaa, Syömäääään......
[/quote]
Kartanon uunilenkki pesee kilpailijat mennen tullen. Maksaa Lidlissä muistaakseni 77 centtiä, mitähän Siwasta saa sillä rahalla.
Ihmettelen kun nuorempi polvi käy Siwassa oikein ruokaa ostamassa.
Olen rahallisesti voitolla ison summan. .