Lidl vs Siwa, huhhuh!
Pääsin pitkästä aikaa käymään Lidlissä. Oma lähikauppani on Siwa, ja juu, tiedän, se on lähikauppa. Mutta tein ostoksistani hintavertailun. Kaikista Siwan hinnoista mulla ei ollut tietoa, joten laitoin sen samaksi kuin Lidlissä, eli Siwan eduksi. Alkaa vähän tuntua, että kannattaisi jo käydä siellä Lidlissä vaikka taksilla, halvemmaksi tulisi silti.
Lanttu 1kg 1,29€/2,39€
Munakoiso 400g 1,56€/2,19€
Kesäkurpitsa 300g 0,83€/1,16€
Valkosipuli 200g 1,49€/ 1,49€
Sipuli 1kg 1,70€/2,48€
Suippopaprika 500g 1,99€/3,90€
Ingman voi 2,79€/3,99€
Lakt. Kuohukerma 2x 2dl 1,90€/2,78€
Cheddar 9kk 400g 3,49€/ Oltermanni 500g 5,90
Ranskankerma 2x200g 1,98€/ 150g 2,58€
Mozzarella x2 01,78€/2,58€
Feta 200g 2,39€/2,99€
Maustamaton tuorejuusto 2x200g 2,58€/4,78€
Ilmakuivattu kinkku 200g 2,99€/ Tavallinen kinkku 2,99
Espresso 2 prk 4,78€/9,98€
Merisuola Meira 0,49€/0,89€
Oliiviöljy 3,89€/5,90€
Mustapippuri 0,99€/0,99€
Choritzo 250g 3,29€/ 3,29€
Fond du Chef Beef 8kpl 2,25€/ 2x4kpl 4,78€
Tomaattimurska 2 tlk 1,06€/ 1,78€
Vanulaput 1,09€/1,09€
Muovikassi x2 0,34€/0,34€
Summa 46,88€/71,24€
Kommentit (103)
Ap, onko sinun mielestäsi Lidl ja Siwa vertailukelpoisia? Pikkaisen eri kokoluokkaa olevat kaupat...ihan idiottia vertailla keskenään.
asun alueella, jossa on lähes vierekkäin k-supermarket, s-market ja lidl. Ennen tein lähes kaikki ostokseni k-supermarketissa, sillä siellä on laajin valikoima ja se sijaitsee käytännössä kotiovella. aloin tänä syksynä oikein hintatietoiseksi, kun ärsytti ruokaan menevä rahan määrä. Yhtäkkiä olen huomannut, ettei k-supermarketista voi ostaa oikein mitään, ellei ole plussatarjous. Lidlissä esiM myllyn parhaan Tumma makaroni maksaa 0,29€, kun muissa kaupoissa pirkka/rainbow-vastaavat maksavat 0,59€. Sama lähes joka tuotteessa! S-marketista haen puuttuvat, esim. viilin, joka on lidlissä hirveää. Prismasta ostan puuttuvat tuotteet aina, kun prisma osuu matkanvarrelle (lähimpään n. 15km). En olisinkoskaan uskonut että lidliin siirryn, mutta pakkohan se on, jos ruokakustannukset puolittuu!
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:23"]
Eikö se ole nyt päivän selvä asia, että Siwassa (ja muissa pikku kaupoissa) on kovat hinnat, koska ne ovat LÄHIKAUPPOJA, jotka ovat pieniä ja valikoimaa ja varastoa ei voida ottaa paljoa, joten hinnat korkeammat. Turhaan sitä hintoje suuruutta ihmetellään koko ajan.
[/quote]
Mutta jos vertaa esim. Lidl vs S-Market, kauppojen koko on samaa luokkaa ja hinnassa eroa silti yli kolmannes. Eli Lidl kannattaa.
[/quote]Ei ole kolmannesta sentään. Ja S-kaupassa laatu hivene parempi, ei esim salmonellalihoja yms teurasjätteitä
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:26"]
Eikö se ole nyt päivän selvä asia, että Siwassa (ja muissa pikku kaupoissa) on kovat hinnat, koska ne ovat LÄHIKAUPPOJA, jotka ovat pieniä ja valikoimaa ja varastoa ei voida ottaa paljoa, joten hinnat korkeammat. Turhaan sitä hintoje suuruutta ihmetellään koko ajan.
[/quote]
Mutta jos vertaa esim. Lidl vs S-Market, kauppojen koko on samaa luokkaa ja hinnassa eroa silti yli kolmannes. Eli Lidl kannattaa.
[/quote]Ei ole kolmannesta sentään. Ja S-kaupassa laatu hivene parempi, ei esim salmonellalihoja yms teurasjätteitä
[/quote]
Kyllä mulla vaan tulee. Eikä kertaakaan ole ollut laadussa valittamista. T. helsinkiläinen
No ei se minusta ole idioottimaista verrata kahta ruokakauppaa keskenään. Ja aloittajakin kirjoitti, että tiedostaa tämän asian. Itse asun Helsingissä, keskusta-alueella. Minulla on kaksi kauppaa kävelymatkan päässä, lähempänä Siwa, Kauempana Alepa. Kyllä niissä joutuu aika usein käymään, koska muuten pitäisi työmatkalta mennä ensin keskustaan, käydä ostoksilla ja ottaa ratikka kassien kanssa kotiin. Kerran viikossa niin teenkin, mutta päivittäiset ostokset tulee tehtyä läheltä. On vähän vaikeaa verrata siis autollisen perheen elämään, jotka ajavat esim. Markettien ohi päivittäin työmatkoillaan. Minun tilanteessani Siwa siis valitettavasti ajaa ihan perus ruokakaupan asemaa.
No ei se minusta ole idioottimaista verrata kahta ruokakauppaa keskenään. Ja aloittajakin kirjoitti, että tiedostaa tämän asian. Itse asun Helsingissä, keskusta-alueella. Minulla on kaksi kauppaa kävelymatkan päässä, lähempänä Siwa, Kauempana Alepa. Kyllä niissä joutuu aika usein käymään, koska muuten pitäisi työmatkalta mennä ensin keskustaan, käydä ostoksilla ja ottaa ratikka kassien kanssa kotiin. Kerran viikossa niin teenkin, mutta päivittäiset ostokset tulee tehtyä läheltä. On vähän vaikeaa verrata siis autollisen perheen elämään, jotka ajavat esim. Markettien ohi päivittäin työmatkoillaan. Minun tilanteessani Siwa siis valitettavasti ajaa ihan perus ruokakaupan asemaa.
Miksi tästä nyt taas aletaan tapella? Meillä kaikilla on erilaiset mahdollisuudet käydä eri kaupoissa. Ja kiitos ap, oli mukavaa, että olit nähnyt hintavertailun vaivan, se on aina mielenkiintoista!
Kyllä on taas tarkoitushakusta hintojen metsästystä. Et voi väittää että on siwan eduksi jos laitat hinnan samaksi, yhtä hyvin se on voinut olla halvempi.
Tahallaan karsittu kaikki tuotteet, mitkä on lidlissä kalliimpia. Esimerkiksi oltermannin tilalla ulkolainen juusto. Oltermanni on lidlissä yleisesti myynnissä ja aina kalliimpaa kuin muualla.
no kai nyt, siwa on kallis!lähikaupat yleensäki
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:06"]Pääsin pitkästä aikaa käymään Lidlissä. Oma lähikauppani on Siwa, ja juu, tiedän, se on lähikauppa. Mutta tein ostoksistani hintavertailun. Kaikista Siwan hinnoista mulla ei ollut tietoa, joten laitoin sen samaksi kuin Lidlissä, eli Siwan eduksi. Alkaa vähän tuntua, että kannattaisi jo käydä siellä Lidlissä vaikka taksilla, halvemmaksi tulisi silti.
Lanttu 1kg 1,29€/2,39€
Munakoiso 400g 1,56€/2,19€
Kesäkurpitsa 300g 0,83€/1,16€
Valkosipuli 200g 1,49€/ 1,49€
Sipuli 1kg 1,70€/2,48€
Suippopaprika 500g 1,99€/3,90€
Ingman voi 2,79€/3,99€
Lakt. Kuohukerma 2x 2dl 1,90€/2,78€
Cheddar 9kk 400g 3,49€/ Oltermanni 500g 5,90
Ranskankerma 2x200g 1,98€/ 150g 2,58€
Mozzarella x2 01,78€/2,58€
Feta 200g 2,39€/2,99€
Maustamaton tuorejuusto 2x200g 2,58€/4,78€
Ilmakuivattu kinkku 200g 2,99€/ Tavallinen kinkku 2,99
Espresso 2 prk 4,78€/9,98€
Merisuola Meira 0,49€/0,89€
Oliiviöljy 3,89€/5,90€
Mustapippuri 0,99€/0,99€
Choritzo 250g 3,29€/ 3,29€
Fond du Chef Beef 8kpl 2,25€/ 2x4kpl 4,78€
Tomaattimurska 2 tlk 1,06€/ 1,78€
Vanulaput 1,09€/1,09€
Muovikassi x2 0,34€/0,34€
Summa 46,88€/71,24€
[/quote] niin, tämä ei ollut kenellekään ko kaupoissa koskaan käyneille uutinen!
Nykyään Siwat ovat kioskikauppoja: niissä käydään sijainnin ja aukioloaikojen takia, jos tarvis. Meillä on tavallista kipaista Siwasta maitopurkki aamuksi vähän ennen yhtätoista illalla. Ei mee viittä minsaa kauempaa.
Suunnitelmallisemmat isot ruokaostokset sitten muualta, Lidlistäkin.
Mut helppohan se on sanoa, kun kaikki vaihtoehdot lähellä. Asuinalueella jossa se Siwa on ainoa kivenheiton päässä oleva, pitäis meitsinkin kehittää suunnitelmallisuutta.
Muistan muuten ajan, kun Siwat tulivat. Silloin ne olivat ruuan halpakauppoja. Niin se maailma muuttuu.
S-market on meidän lähikaupoista edullisin. Viikonloppuisin käymme Prismassa, joka on valikoimaltaan, laadultaan ja palvelultaan isoista marketeista paras ja saa vielä niitä bonuksia. Vastahan tuosta oli IS:ssa hintavertailu, jossa kävi ilmi, ettei se Lidl ole sen halvempi kuin muutkaan marketit. Sitä paitsi jos meiltä kävisi kaupungilla Lidlissä aina ostoksilla, pitäisi ottaa huomioon sekin, että autolla mennään, kun on niin kaukana, ja laskea sitten autonkäyttökustannukset hintoihin. S-markettiin pääsee kävellenkin, joten tulee senkin takia halvemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:33"]Mites, joku mainitsi Prisman. Olen aina ollut siinä käsityksessä, että sekin on aika tyyris. Olenko väärässä?
[/quote]
Kun nimenomaan se on halvimpia !!
Tiedoksi; K-kaupassa oli just ollu Atrian karjalanpaisti hintaan n. 4 euroa (plussakortilla)
ja sama Atrian tuote Siwassa n. 8 euroa.
Tämä kuvastaa hyvin tätä hintatasoa.
Lidl on muuten hyvä kauppa, mutta valikoima on tosiaan niin suppea ettei sitä ainoana kauppana voi pitää. Esimerkiksi juuri soijatuotteet pitää hakea Prismasta. Lisäksi Lidlin raejuusto on ihan kammottavaa, eikä lihaa saa luomuna.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:08"]Lidl on muuten hyvä kauppa, mutta valikoima on tosiaan niin suppea ettei sitä ainoana kauppana voi pitää. Esimerkiksi juuri soijatuotteet pitää hakea Prismasta. Lisäksi Lidlin raejuusto on ihan kammottavaa, eikä lihaa saa luomuna.
[/quote]
Lidlin ruokia en edes uskalla ostaa! Saksalaista jätettä.
Enkä sen jälkeen kun menin ostamaan Kartanon makaronilaatikkoa. Hyi helv...ikinä syöny niin pahaa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 21:08"]
Lidl on muuten hyvä kauppa, mutta valikoima on tosiaan niin suppea ettei sitä ainoana kauppana voi pitää. Esimerkiksi juuri soijatuotteet pitää hakea Prismasta. Lisäksi Lidlin raejuusto on ihan kammottavaa, eikä lihaa saa luomuna.
[/quote]
Ainakin lidlin Milbona raejuusto on nimenomaan paljon paremman makuista kuin Valion vastaava. Joskus huvikseni katsoin olikohan Rainbow:n ja Milbonan raejuustojen tuotantopaikan: se oli identtinen, sama paikkakunta Suomessa.
Mut hei, älkää vaan missään tapauksessa te lidl-vastaiset vaihtako ruokakauppaa! Kun se on luonnon ja kaupan laki, että jos kysyntä kasvaa, hintakin kasvaa. Ja haluan jatkossakin tehdä ruokaostokseni lidlissä sen 30-50 % halvemmalla kuin muissa marketeissa. Eli pysykää tosiaan kaukana kaupastani, kiitos!
[/quote]