Karppasin 4kk, painoa lähti 31 kg, maksan rasvasta hävisi 83% ja diabetes parantui
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas kateelliset jaksaa lannistaa. Onneksi olkoon ap:lle hienosta saavutuksesta. Voihan sitä haukkua, ja epäillä, mutta jos joku pääsee diabeteksestä eroon, niin hienoa. Harmi vaan, että joidenkin mielestä se on tehty väärillä keinoilla. Ette te louskuttajat tiedä ap:n rasva-arvoja. Jos karppaus onkin epäterveellistä, niin on se terveellisempää, kuin diabetes, ylipaino, ja rasvamaksa.
Totta!
Jatkan vielä tuosta riisistä, kun siinä ON arseenia ja silti sitä saa myydä kaupoissa...!
https://www.luke.fi/futurecrops/fi/viljely/kvinoaa-voi-viljella-suomess…
Kvinoassa on kyllä hiilaria, mutta siinä on myös kaikkia aminohappoja, mitä ihminen tarvii. Kokeilkaa ihmeessä!
Luomujauhelihaan olen tehnyt äidin ruoat. Hyvät arvot on ollut kaiken aikaa - niitähän kotisairaanhoito mittaa jatkuvasti, tiedän tarkalleen. Ja kaikkeen ruokaan olen laittanut myös luomuvoita ilman syanidisuolaa. Maldonia käytän vähän.
Se tulee takasin ekstrojen kera. Terveisin, kokemusta on :)
Olen normaalipainoinen, mutta hormoniepätasapainon vuoksi olen vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Muutama vuosi sitten aloitin, eikä mitään ongelmia ruokavalion noudattamisessa. Syön runsaasti ja riittävästi, paino tippui silloin alussa ehkä 3kg, ja naaman sekä kehon pöhötys lähti. Harrastan hikiliikuntaa n. 5krt viikossa ongelmitta. Jos karppaatte, keskittykää kasviksiin ja pitäkää kalorit ylhäällä rasvan avulla. Lihaa ei tarvitse edes joka päivä syödä, täysrasvaiset maitotuotteet ja kananmunat ym. takaavat riittävän proteiininsaannin. Karppaajille suosittelen, että vaikka rasvaa lisäämällä alussa tuntuisi, että ei olisi enää ollenkaan nälkä, muistakaa kuitenkin syödä tarpeeksi ettei mielitekoja tule!
Verensokeri tasoittuu kirjoitti:
2 viikon kuuri vettä kasvis sosekeittoa sokeritonta itse tehty ja kaalikeitto missä vihreää paprikaa ,lähti 14 kiloa plus vihreää teetä . Selleriä keitossa. Oksettavaa mutta soseena menee sen kaksi viikkoa . Aina kun nälkä ottaa keittoa ja lasin vettä . Kun luopuu pullasta menee noin 3 vrk että ottaa koville sitten sitä ei enää ajattele .
Hui, ei pullaa missään muodossa, eikä varsinkaan semmosta, johon ei ole raaskittu käyttää kananmunaa. Niiden päälle ruiskutetaan E904 pintakäsittelyainetta (joo, laccaa, jota on kalliimpien kitaroiden pinnassa).
https://www.metsagroup.com/fi/Media/Pages/Case-SAGA-Paistovuoalla-ruisl…
Olen laittanut vuokiin paljon luomulihaa, kaalisuikaleita ja kvinoaa, voidellut vuoat luomuvoilla, niin ei pala reunoihin kiinni. Pellille mahtuu 3 vuokaa > annoksia 9 kpl > jäähtymään > pakasteeseen. Tosi kiva systeemi on ollut ja siksi sitä kannattaa mainostaa muillekin. Leivät kerää nestettä, mutta olen korvannut ne vispipuurolla, jonka teen luomuspelttiin. Sekaan tulee runsaasti mantelijauhoa ja luomcashewpähkinäjauhoa (jauhan myllyllä). Todella maukasta, marjoina mustaherukka / puolukka. Tumma luomukaakaojauhe siihen sopii myös, mutta myös tolkku nokare suolatonta luomuvoita. Makeutukseksi ja kuiduksi muutama luomutaateli.
Itse ainoastaan skarppaan ruokavaliotani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas kateelliset jaksaa lannistaa. Onneksi olkoon ap:lle hienosta saavutuksesta. Voihan sitä haukkua, ja epäillä, mutta jos joku pääsee diabeteksestä eroon, niin hienoa. Harmi vaan, että joidenkin mielestä se on tehty väärillä keinoilla. Ette te louskuttajat tiedä ap:n rasva-arvoja. Jos karppaus onkin epäterveellistä, niin on se terveellisempää, kuin diabetes, ylipaino, ja rasvamaksa.
Muuten ok, mutta tuosta karppauksen terveellisyydestä. Karpata voi monella tapaa. Ei sen tarvitse olla epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lahduttanut karppaamalla kans 30kg. Nyt on rasvamaksan alkua ja pudotettavaa lähes 40kg. V..tuttaa.
Nappaamalla oikeasti laihtuu, mutta mulla tuli kilot takaisin aika normaalilla syömisellä ja juomisella reilussa neljässä vuodessa.
Nyt on pakko kokeilla joku uusi keino. Kaappaaminen houkuttaisi, se kun toimii jos on riittävästi fläsää. Mutta syyt lihomisen ei poistu eli se tylsääkin tylsempi elämäntapojen muuttaminen on varmaan ainoa keino. Blääh!
Ja kyllä, vannoin, että en ikinä anna itseni lihoa takas.
Eli jos katketessa laihtuu, niin lihomisen syyt jää ennalleen. Fiksu osaa karpata ja hoitaa syyt. Mä en .
Et todellakaan ole syönyt normaalisti jos olet lihonut 40 kg neljässä vuodessa, olet syönyt ihan liikaa. Mulle on tullut aikuisiällä painoa lisää noin kilon vuosivauhtia, syön normaalisti + herkuttelen reilusti kerran viikossa ja alkoholia menee pari kertaa kuussa sen verran että olen humalassa. Näillä siis 1 kg per vuosi, joten saa syödä aika hitosti jos tulee 10 kg vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista koska karppaus ei ole virallisten ravitsemus ja laihdutus sekä diabetes ruokavalion mukaista.
Sellainen pikkujuttu että laihtuminen itsessään korjaa nuo arvot.
Karppaaminen on tutkitusti tehokas tapa laihduttaa. Ongelmaksi kuitenkin tulee se, että harvan itsekuri riittää siihen, että noudattaisi niin tiukkaa ruokavaliota koko loppuelämän. Ja jos sitten siirtyy takaisin tavallisempaan ruokavalioon, kilot tulevat helposti takaisin
Vierailija kirjoitti:
Se tulee takasin ekstrojen kera. Terveisin, kokemusta on :)
Mikä "se" ?
Jos tarkoitat painoa, niin ei se kaikille tule.
Mä karppasin v.2011 ja pudotin painoa n. 20kg.
Ostin silloin tarkoituksella yhdet järkyttävän kalliit ja ajattomat juhlahousut ja päätin niihin mahtua aina. Vielä mahdun hyvin.
Ne housut ovat mun painonvartija.😊
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että vaikka karppaus on ollut jo vuosikymmeniä olemassa niin silti mikään pitkäaikainen tutkimus ei tue tuloksia.
Millä tahansa ruokavaliolla voi tiputtaa painoa nopeasti, mutta pysyviä tuloksia saa tutkimuksien mukaan hitaasti painoa tiputtamalla ja monipuolisella ruokavaliolla.
https://yle.fi/uutiset/3-9818124
Kyllä tuo mun mielestä on ihan virallista tutkimusta, mutta harvemmin uutisissa?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt joskus saman. Tuli korkojen kera takaisin, kun lopetin karppaamisen.
Onnea matkaan, että jaksat karpata loppuelämäsi :)
No eihän siinä ole mitään järkeä, että lopettaa hyvän ruokavalion, jolla saa loistavia tuloksia.
Miksei jaksaisi syödä älyttömän hyvää ruokaa loppuelämänsä? Minä ainakin jaksan 😄
Mammaraadin tuomio: VÄÄRIN LAIHDUTETTU. Ap:n tulee välittömästi lihoa takaisin nuo kilot ja mielellään vielä vähän ekstraakin. Sitten on aloitettava virallisten ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio ja laihtua saa korkeintaan 2 kiloa kuukaudessa. Todennäköisesti ap joutuu aloittamaan diabeteslääkityksen mutta se on pieni haitta siitä ilosta, että hän syö Virallisesti Oikein. :3
Vierailija kirjoitti:
Turhaa sinä haukut louskuttajiksi ihmisiä jotka kertovat vain totuuden.
Ihan sama vaikka laihtuisit 100kg päivässä, mutta KUN ne tulee kaikki takaisin, niin mitä hyötyä siitä on?
Teille ei kannata yrittää puhua järkeä päähän, kun olette samallaisia luukalloja kuin uskovaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt joskus saman. Tuli korkojen kera takaisin, kun lopetin karppaamisen.
Onnea matkaan, että jaksat karpata loppuelämäsi :)
No eihän siinä ole mitään järkeä, että lopettaa hyvän ruokavalion, jolla saa loistavia tuloksia.
Miksei jaksaisi syödä älyttömän hyvää ruokaa loppuelämänsä? Minä ainakin jaksan 😄
Aika moni kokee, että joutuu karppaamisen vuoksi kieltäytymään liian monesta hyvänä pitämästään ruoasta. Sinä et selvästikään kuulu heidän joukkoonsa.
Lisäksi monen työpaikkaruokalan tarjonta on sellaista, että siitä on vaikea koostaa karppaamiseen sopivaa lounasta. Monesta taas omien eväiden tekeminen töihin on vaivalloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta!
Jatkan vielä tuosta riisistä, kun siinä ON arseenia ja silti sitä saa myydä kaupoissa...!
https://www.luke.fi/futurecrops/fi/viljely/kvinoaa-voi-viljella-suomess…Kvinoassa on kyllä hiilaria, mutta siinä on myös kaikkia aminohappoja, mitä ihminen tarvii. Kokeilkaa ihmeessä!
Luomujauhelihaan olen tehnyt äidin ruoat. Hyvät arvot on ollut kaiken aikaa - niitähän kotisairaanhoito mittaa jatkuvasti, tiedän tarkalleen. Ja kaikkeen ruokaan olen laittanut myös luomuvoita ilman syanidisuolaa. Maldonia käytän vähän.
Kun perehdyt asiaan, huomaat että monissa ruoissa on myrkkyjä, mm omenan siemenissä syanidia ja ihan kaupasta saa.
Onneksi olkoon aloittaja, upea suoritus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa sinä haukut louskuttajiksi ihmisiä jotka kertovat vain totuuden.
Ihan sama vaikka laihtuisit 100kg päivässä, mutta KUN ne tulee kaikki takaisin, niin mitä hyötyä siitä on?
Teille ei kannata yrittää puhua järkeä päähän, kun olette samallaisia luukalloja kuin uskovaisetkin.
Turha peilata omia epäonnistumisiasi muihin. Se ei ole KUN vaan JOS, varsinkin täysin tuntemattomista ihmisistä puhuttaessa.
2 viikon kuuri vettä kasvis sosekeittoa sokeritonta itse tehty ja kaalikeitto missä vihreää paprikaa ,lähti 14 kiloa plus vihreää teetä . Selleriä keitossa. Oksettavaa mutta soseena menee sen kaksi viikkoa . Aina kun nälkä ottaa keittoa ja lasin vettä . Kun luopuu pullasta menee noin 3 vrk että ottaa koville sitten sitä ei enää ajattele .