Karppasin 4kk, painoa lähti 31 kg, maksan rasvasta hävisi 83% ja diabetes parantui
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Mistä karppaaja saa vitamiininsa ja kuitunsa?
Ruoasta.
Itsekin karppasin ja pidin suht. niukkaa ruokavaliota muutaman kuukauden. Sitten aloin olla jo liian laiha ja palasin normaaliin ruokavaliooni. Kyllä se on tehokasta. Ei se tietysti tehoa, jos syö kuin lehmä, mutta karpatessa jää automaattisesti pois ne "syö kuin lehmä" ruoat. Tosi tehokasta. Ei jotain reajuustoa huvita ees kiskoa mahdottomia määriä.
Mä oon hiljakseen laihdutellut tavallisten ravitsemussuositusten mukaan, suht rennosti nyt 6kk. Vaatteet pikkasen löysemmät vatsan kohdalta. Vaakaa ei ole, mutta kiloja ei ainakaan viittä enempää ole lähtenyt, todennäköisesti 2-3kg.
Kolesteroliarvot ei ole laskeneet, mutta verensokeri on palannut koholla olevista arvoista normaalin rajoihin ja verenpaine myös.
Syön ihan normaalia ruokaa, hiilarit pääsääntöisesti täysjyvää, rehuja n.700g päivässä. Muten en juurikaan kiinnitä huomiota siihen mitä syön. Suolan määrä on ainut, jota todella tarkkailen ja maitotaloustuotteita välttelen, koska en pidä niistä.
Tää sopii mulle, karppaus joillekkin muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt navan täyteen aina virallisterveellisesti, joskus herkutellut hiilari-rasvayhdistelmillä, harrastanut liikuntaa milloin enemmän milloin vähemmän, pysynyt normaalipainoisena ja terveenä.
Minulla ei alunpitäenkään ole ollut rasvamaksaa eikä diabetesta.
Mitähän lääkäri tästä sanoo kun kuulee!?Mikä sun pointti on? Kerropa
Pointti on siinä että mikäli syö virallisterveellisesti sen minkä kuluttaa, ei saa rasvamaksaa tai elintasoelostelijoiden itseaiheutettuja sairauksia.
Karppaamisella ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja monta sydän ja aivo infarktia ehdit jo saada rasvauksesi takia?
Miten yhdys-sanat muodostetaan suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt navan täyteen aina virallisterveellisesti, joskus herkutellut hiilari-rasvayhdistelmillä, harrastanut liikuntaa milloin enemmän milloin vähemmän, pysynyt normaalipainoisena ja terveenä.
Pointti on siinä että mikäli syö virallisterveellisesti sen minkä kuluttaa, ei saa rasvamaksaa tai elintasoelostelijoiden itseaiheutettuja sairauksia.
Vähänpä sinä tiesit.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän lääkäri tästä sanoo kun kuulee!?
Sanoo varmaan et hyvä, et fyysinen puoli on kunnossa, mut eipä toi vittumainen elämänasentees sulle hyvää tee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo..o..
No miten tuo auttaa ihmisiä, jotka ovat jo kuitenkin lihonneet? Mitä kuvittelet antavasi tähän keskusteluun tuolla, et tulet kertomaan kuinka paljon paremmin olet tässä onnistunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän lääkäri tästä sanoo kun kuulee!?Sanoo varmaan et hyvä, et fyysinen puoli on kunnossa, mut eipä toi vittumainen elämänasentees sulle hyvää tee...
Tiedetään, totuus joskus kirpaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppaamisella ei asian kanssa ole mitään tekemistä.Joo..o..
No miten tuo auttaa ihmisiä, jotka ovat jo kuitenkin lihonneet? Mitä kuvittelet antavasi tähän keskusteluun tuolla, et tulet kertomaan kuinka paljon paremmin olet tässä onnistunut?
Ehkä sitä perusPertti lukiessaan ketjua ei ainakaan mene siihen halpaan, että kuvittelisi karppauksen olevan jokin terveysteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän lääkäri tästä sanoo kun kuulee!?Sanoo varmaan et hyvä, et fyysinen puoli on kunnossa, mut eipä toi vittumainen elämänasentees sulle hyvää tee...
Tiedetään, totuus joskus kirpaisee.
Ei mua ainakaan kirpaise. Eihän siitä ole kyse. Etkö muka edes ymmärrä, mikä tuossa sun käytöksessäsi on pielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä karppaaja saa vitamiininsa ja kuitunsa?
Karppaajat syövät erittäin paljon kasviksia.
Olen huomannut, että moni kuvittelee hedelmienkin olevan kasviksia. Juurekset kai on niitä, mutta ei niitä kovin paljon kestä syödä eikä Monignac- ruokavaliossa saa syödä ollenkaan porkkanaa eikä punajuurta. Perunamuusissa täytyy olla luomuvoita paljon, niin ei tule ummetusta. Sitähän moni ei usko, et kasvisten (paitsi ei koskaan perunakuitua!) kuitu riittää:-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että vaikka karppaus on ollut jo vuosikymmeniä olemassa niin silti mikään pitkäaikainen tutkimus ei tue tuloksia.
Millä tahansa ruokavaliolla voi tiputtaa painoa nopeasti, mutta pysyviä tuloksia saa tutkimuksien mukaan hitaasti painoa tiputtamalla ja monipuolisella ruokavaliolla.
Mitä tarkoitat pitkäaikaisella tutkimuksella ja mitä tuloksia haluat?
Että karppaus pitäisi painon pois pitkällä tähtäimellä.
Onhan se ollut päivänselvää monelle jo kauan, mut kyllä se niin menee, et
"sitä kuusta kuuleminen, jonka juurella asunto"
tai oisko paremminkin:
"ei kannata sahata oksaa, jolla itsekin istuu?"
Jos sut on palkattu robotin asemaan myymään vaikka jauhonparanteita, mitä teet?
Mulle muuan sanoi neuvonnassa, ettei hänellä ole lupa kertoa, kun kysyin mitä siinä askorbiinihappopussissa lukee:-X
Mä oon lahduttanut karppaamalla kans 30kg. Nyt on rasvamaksan alkua ja pudotettavaa lähes 40kg. V..tuttaa.
Nappaamalla oikeasti laihtuu, mutta mulla tuli kilot takaisin aika normaalilla syömisellä ja juomisella reilussa neljässä vuodessa.
Nyt on pakko kokeilla joku uusi keino. Kaappaaminen houkuttaisi, se kun toimii jos on riittävästi fläsää. Mutta syyt lihomisen ei poistu eli se tylsääkin tylsempi elämäntapojen muuttaminen on varmaan ainoa keino. Blääh!
Ja kyllä, vannoin, että en ikinä anna itseni lihoa takas.
Eli jos katketessa laihtuu, niin lihomisen syyt jää ennalleen. Fiksu osaa karpata ja hoitaa syyt. Mä en .
Ei hitti, mulla Oikoluku ja päällä. Sori. T. 35
Kyllä taas kateelliset jaksaa lannistaa. Onneksi olkoon ap:lle hienosta saavutuksesta. Voihan sitä haukkua, ja epäillä, mutta jos joku pääsee diabeteksestä eroon, niin hienoa. Harmi vaan, että joidenkin mielestä se on tehty väärillä keinoilla. Ette te louskuttajat tiedä ap:n rasva-arvoja. Jos karppaus onkin epäterveellistä, niin on se terveellisempää, kuin diabetes, ylipaino, ja rasvamaksa.
Terveellinen painonpudotustahti on n. 2-4 kiloa kuukaudessa, ellei alkupaino ole ollut tasoa 130 kg.
Että onnea vaan, voi tulla takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lahduttanut karppaamalla kans 30kg. Nyt on rasvamaksan alkua ja pudotettavaa lähes 40kg. V..tuttaa.
Nappaamalla oikeasti laihtuu, mutta mulla tuli kilot takaisin aika normaalilla syömisellä ja juomisella reilussa neljässä vuodessa.
Nyt on pakko kokeilla joku uusi keino. Kaappaaminen houkuttaisi, se kun toimii jos on riittävästi fläsää. Mutta syyt lihomisen ei poistu eli se tylsääkin tylsempi elämäntapojen muuttaminen on varmaan ainoa keino. Blääh!
Ja kyllä, vannoin, että en ikinä anna itseni lihoa takas.
Eli jos katketessa laihtuu, niin lihomisen syyt jää ennalleen. Fiksu osaa karpata ja hoitaa syyt. Mä en .
fläsää?
Syötkö nykyään riisiä? Vaihda se kvinoaan, siihen kotimaiseen luomuun!
Olen tehnyt äidille kohta vuoden ajan ruokia ja alkuun laitoin sitä melkein kaikkeen, kun näytti maistuvan hyvin ja olin ostanut sitä turhan monta pakettia k a a p p i i n :-)
Riisissähän on arseenia, eikä kenekään maksa varmasti siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Tule vuoden päästä kertamaan, mitä kuuluu. Veikkaanpa, että kilot ovat tulleet takaisin korkojen kanssa.
Minulla aikaa karppailusta 11v, silloin lähti 22kg ja takaisin tuli 2kg joka sekin taitaa olla lähinnä lihasta.
Että karppaus pitäisi painon pois pitkällä tähtäimellä.