Luisteluhiihdin tänään 1.5h
ja kulutin 842kcal. Olen syönyt todella kevyesti joten johan on kumma jos ei läskit ala sulaa.
Syke olisi voinut olla matalampi muttei voi mitään, vastatuuleen kun puskee niin nousee pakollakin.
Tavoittena 5 kiloa pois eikä haittaa vaikka lähtis 7
Kommentit (61)
Ihan rehellisesti luulin, että ap olisi kertonut jotain kauniista maisemista, huurteisista puista, pilkottavasta auringosta ja kiiltelevästä hangesta.
Mutta sitten pitääkin lukea aloitus kaloreista, sykkeestä, laihdutuksesta.
Plääh!
Komppaan kolmosta..mäkin olisin halunnu tietää lisää hiihtoladusta ja sen maisemista plus oliko millanen sää.. näkyks muita hiihtäjiä? Tääl kaakonkulmalla kun ei vielä hiihdelläkkään, niin kiinnostaa :)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:40"]
Komppaan kolmosta..mäkin olisin halunnu tietää lisää hiihtoladusta ja sen maisemista plus oliko millanen sää.. näkyks muita hiihtäjiä? Tääl kaakonkulmalla kun ei vielä hiihdelläkkään, niin kiinnostaa :)
[/quote]
Miksei hiihdellä kaakonkulmalla? Ainakin omasta ikkunastani katsottuna jäällä riittää hiihtäjiä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:01"]
ja kulutin 842kcal. Olen syönyt todella kevyesti joten johan on kumma jos ei läskit ala sulaa.
Syke olisi voinut olla matalampi muttei voi mitään, vastatuuleen kun puskee niin nousee pakollakin.
[/quote]mulle näytti sykemittari 1 h 10 min pertsalla 750 kcal.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:25"]
Aika hidas vauhti sulla etenkin jäällä hiihtoon.
Viime talvena vedin pururadalla 17km lenkkejä 75minuuttiin.
[/quote]
So? Saisinko kuitenkin itse valita vauhtini? Mun puolestani sinä saat mennä niin kovaa kuin kykenet, mua ei haittaa. Vai oletko ehkä sitä mieltä että noin hitaalla kannattaa jäädä kotiin sohvalle syömään suklaata?
ap. tänään meni 1h 4omin ja 17km. Koko paluumatkan aivan järkyttävä vastatuuli että meinas voimat loppua
"Pertsaa on helpompi hiihtää hitaasti varsinkin vaativammassa maastossa, luistelutyylissä tulee helposti ikäänkuin itsestään hiihdettyä kovammalla temmolla. Tasamaalla luistelu on hyvällä kelillä aika kevyttä ja pertsa tuntuu työläämmältä varsinkin jos mitataan matkaa. Jos mitataan aikaa, ei ehkä niinkään.
[/quote]
Juuri näin. Eli vika löytyy hiihtotekniikasta. Hyvällä tekniikalla myös vapaata pystyy hiihtämään hitaasti ja matalalla sykkeellä."
"Tarkentaisitko vähän tuota "hyvää tekniikkaa". Eli miten hiihdetään ylämäet luistellen matalalalla sykkeellä.
"Tekniikan harjoittelu kannattaa aloittaa tasaisella.....Ja toki ylämäessä syke nousee väkisinkin, mutta silloin pitää vain mennä vähän hitaammin. Kunnon kasvaessa myös vauhti paranee."
Ahaa, kiitos kovasti tyhjentävästä vastauksesta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 15:49"]
Onko tämä vauhti&tekniikkajankkaaja ottanut huomioon millaiset hiihtokelit viime aikoina on ollut? Luistelu harvoin on kovin vauhdikasta kovalla pakkasella.
[/quote]Olen, koska olen ollut viime aikona juuri hiihtämässä ja jäällä. Enkä ole mitkään himohiihtäjä.
[/quote]
Lisätään nyt sääolosuhteet vielä (ap:lla oli - 8) samana päivänä täällä on ollut
-7℃ Tuntu: -12℃ 11 km/h LLO tuuli Ilmankosteus 86% seuraavana päivänä:
-13℃ Tuntu: -18℃ 8 km/h IKA tuuli Ilmankosteus 92% [/quote]
Lumen lämpötila??? Et ole mikään oikea harrastaja.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:29"]
Onko tämä vauhti&tekniikkajankkaaja ottanut huomioon millaiset hiihtokelit viime aikoina on ollut? Luistelu harvoin on kovin vauhdikasta kovalla pakkasella.
[/quote]Olen, koska olen ollut viime aikona juuri hiihtämässä ja jäällä. Enkä ole mitkään himohiihtäjä.
[/quote]
Lisätään nyt sääolosuhteet vielä (ap:lla oli - 8) samana päivänä täällä on ollut
[/quote] Mikä hiton lumen lämpötila?!?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:01"]
[/quote] Hienoa!
Mitä olet pitkä ja painat? Itsekin yritän 5 kg laihtua, 2 kiloa olen jo laihtunut :)
Painan siis nyt 71 kg ja olen pitkä 172 cm.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:10"]
Sitä sanotaan, että himohiihtäjät on omanlaisiaan hulluja. Tätä ketjua lukiessa en epäile yhtään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D
[/quote]
[/quote]
Hei alapeukuttaja, vähän pilkettä silmäkulmaan! ;)
t.peukuttamasi kommentin kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 17:47"]
[/quote]
[/quote]
Hei alapeukuttaja, vähän pilkettä silmäkulmaan! ;)
t.peukuttamasi kommentin kirjoittaja
[/quote] kuka noita peukkuja vahtii?
[[/quote] Hienoa!
Mitä olet pitkä ja painat? Itsekin yritän 5 kg laihtua, 2 kiloa olen jo laihtunut :)
[/quote]
165cm ja painan nyt 68kg. 60 kiloa on mulle ehdoton alaraja, 62kiloa hyvä paino. Silloin mulla oli rasvaprosentti vähän alle 20%
ap
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:48"]
[[/quote] Hienoa!
[/quote]
165cm ja painan nyt 68kg. 60 kiloa on mulle ehdoton alaraja, 62kiloa hyvä paino. Silloin mulla oli rasvaprosentti vähän alle 20%
ap
[/quote] Tsemppiä laihdutukseen! Itsekään en kehtaa enempää laihduttaa ettei juuri rasvaprosentti laske liikaa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 19:45"]
[/quote]
Olen pahoillani =)
Ei ollut latua, Päijänteen jäällä hiihdin. Onneksi luistellessa ei tarvitse latuja. Pakkasta -8 astetta, yksi ainut pilkkijä kaukaisuudessa koko 14km reissulla. Maisemathan oli tietenkin upeat, mahtavia kallioisia rantoja ja paljon saaria. Aurinkoa ei tänään näkynyt, innolla odotan helmikuun aurinkoisia päiviä, silloin vetäisen kevyesti useamman tunnin lenkkejä ja pidän kahvitaukoja tuulensuojassa kallionkolossa. Haaveilen että olisi joskus rahaa mökkiin Päijänteellä, mielellään niin isoon ettei naapureista ole haittaa. Jossain rannalla niitä oli nyt melko tiheään, suora näköyhteys naapuriin.
Olen aivan hurahtanut luisteluun, melkein parasta mitä voi housut jalassa tehdä=)
[/quote] Pertsa onkin kovempaa, luistelu on sellaista lököttelyä. Ainakin tuolla vauhdilla.
[/quote]
Pertsa on niin tylsää. Ja tarvitsee ladun. Mua ei myöskään huvita voitelun kanssa hifistely. Täällä ei ole juuri latuja eikä mua kiinnosta lähteä jotain 3km:n lenkkiä hinkkaamaan ympäri. Tää vauhti on mulle hyvä, jaksan pidempikestoisesti.
Hyvä hyvä! Ja nyt vaan puuttuukin se, että joku pullukka tulee kertomaan että liikunta ei laihduta. Ihan varmasti laihduttaa kun käy hiihtämässä niitä 1000kcal lenkkejä. Hiihto on erinomainen laji kuntoiluun ja myöskin laihduttamiseen.
[/quote]
Olen pahoillani =)
Ei ollut latua, Päijänteen jäällä hiihdin. Onneksi luistellessa ei tarvitse latuja. Pakkasta -8 astetta, yksi ainut pilkkijä kaukaisuudessa koko 14km reissulla. Maisemathan oli tietenkin upeat, mahtavia kallioisia rantoja ja paljon saaria. Aurinkoa ei tänään näkynyt, innolla odotan helmikuun aurinkoisia päiviä, silloin vetäisen kevyesti useamman tunnin lenkkejä ja pidän kahvitaukoja tuulensuojassa kallionkolossa. Haaveilen että olisi joskus rahaa mökkiin Päijänteellä, mielellään niin isoon ettei naapureista ole haittaa. Jossain rannalla niitä oli nyt melko tiheään, suora näköyhteys naapuriin.
Olen aivan hurahtanut luisteluun, melkein parasta mitä voi housut jalassa tehdä=)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:24"]
Kuinka pitkät sun luistelusukset on ja kuinka pitkä sinä olet?
[/quote]
Olen 165 ja mun sukseni taitaa olla 172
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 18:24"]
[/quote]
Olen 165 ja mun sukseni taitaa olla 172