Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Kiitos kaikille hormonikierukkakokemuksien jakamisesta. Minullakin on epäsäännöllinen ja pitkä kierto, joten olen miettinyt, että mistä kummasta sitä tietäisi, milloin kuukautiset olisivat myöhässä ja milloin vain pitkä kierto. Tuo ovulaatiotikuttaminen taitaa auttaa sen arvioinnissa, pistän tuon vinkin korvan taa.
Heippa taas pitkästä aikaa. Tai kirjoittelin jonkun verran edelliseen ketjuun, mutta poistuin takavasemmalle, kun joka kuukausi tikut puhdasta negaa. Yritys meillä alkoi 12/2018. Ja tänään tein elämäni ensimmäisen plussatestin 😭😭 Ihan luomusti tätä ei saatu aikaan, mutta niin onnellinen ja toivoisin vaan, että kaikki menee hyvin ❤️ On tässä niin syvissä vesissä uitu. Toivottavasti tämä antaisi tsemppiä jo jonkun aikaa yrittäneille.
Paljon onnea Kuunlilja! 🥰
25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.
Paljon paljon onnea Kuunlilja9 💕😍
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Epäilen että tässä kierrossa oli ovulaatio jo kp 7-9 😯. Lauantaina alkoi mielestäni ihan selkeät oviskivut, eilen vähän vielä nippailu, nyt ei mitään. Kierron mukaan ovis olis vasta ens viikonloppuna. Tuli kyllä hyödynnettyä jos oli jo nyt 😆.
Aikaisemmin ei ole näin aikaista ovulaatiota ollut... ehkä pillerit vielä sekoittaa 🤔.
Nyt siis menossa kp 9/28.
Piinailut alkaa 🙊
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Onnea plussanneille❤️
Täällä vähän väsähdys päällä.. Jotenkin hieman epätoivoinen olokin tämän projektin suhteen. Viikonloppuna joku päivä ovis, täytynee varmaan testailla pitkästä aikaa.
Aiemmissa kierroissa toiveikkuus noussut sitten kun menkat loppuneet, mutta nyt selkeästi väsyttää koko yrittäminen..
Tänne tuli plussa eilen dpo 9. Toivotaan, että pysyy mukana ja että aikainen plussa meinaisi että on kohdunsisäinen. 💛
Onnea kaikille plussanneille!
Itellä kp 20/27 ja allaa taas se aika, kun testit kuumottelisi näppejä. Yritän nyt kuitenkin taas malttaa mieleni. 😅 Vähän on ollut väsymystä ja lievää etomista pari viime päivää, mutta en jaksa näillä "oireilla" vielä kummemmin innostua.
Olispa lyhyempi kierto. Se 28 kuulostaa niin kivalta. 😄 Mulla nyt kai kp 15 ja ovisoireita metsästellyt mut ei tunnu olevan oikein mitään. Ovistestitkään ei koskaan ole olleet niin vaaleita kuin nyt. Ehkä se ovis on sitten joskus viikon päästä. 😂 Aaagg niin turhauttavaa.
Vauvahaaveilija345 kirjoitti:
Onnea plussanneille❤️
Täällä vähän väsähdys päällä.. Jotenkin hieman epätoivoinen olokin tämän projektin suhteen. Viikonloppuna joku päivä ovis, täytynee varmaan testailla pitkästä aikaa.
Aiemmissa kierroissa toiveikkuus noussut sitten kun menkat loppuneet, mutta nyt selkeästi väsyttää koko yrittäminen..
Mulla on täällä sama. Ei oikein nyt jaksa innostaa päivien kyttäily ja odottaminen, ja usko aika matalalla että tässäkään kierrossa tärppäisi. Ei saisi ajatella näin tokikaan.. meillä nyt jo selvittelyt käynnissä, kun tuli se vuosi täyteen yritystä. Ehkä niistä sitten tulee lisätsemppiä.
Onnittelut niille, joilla plussa! :)
Luulisin et ovis oli maanantaina, nyt on ahkerasti yritetty.
Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti itsekin pääsisi kohta tuijottelemaan et onko siinä oikeasti kaksi viivaa 🌺
37v. haaveilee iltatähdestä.
Hei!
Minäkin uskaltaudun tänne kommentoimaan. Olen jo koko kevään seuraillut palstaa :D Olen 28v ja mies 30, ensimmäistä "yrittämässä". Olen kärsinyt vauvakuumeesta enemmän ja välillä onneksi vähemmänkin jo vuosia, ja nyt vihdoin keväällä sain mieheltä luvan lopettaa pillerit. Tarjosin vielä, että voidaan käyttää kondomia esim, mutta ei ole ainakaan toistaseksi käyttänyt mitään muuta ehkäisyä. Nyt on kp25, on toisaalta ollut mielenkiintoista päästä seuraamaan omaa kiertoa, kun on kymmenisen vuotta syönyt yhdistelmäehkäisypillereitä. Toisaalta taas jo valmiiksi ahdistaa, että mitä jos tärppääminen ottaa aikaa tai ei natsaa lainkaan. Täytyy sanoa, että tieto lisää tuskaa....
Mannapuuro kirjoitti:
Olispa lyhyempi kierto. Se 28 kuulostaa niin kivalta. 😄 Mulla nyt kai kp 15 ja ovisoireita metsästellyt mut ei tunnu olevan oikein mitään. Ovistestitkään ei koskaan ole olleet niin vaaleita kuin nyt. Ehkä se ovis on sitten joskus viikon päästä. 😂 Aaagg niin turhauttavaa.
Täällä kans samoissa kiertopäivissä pyöritään.. 🙋🏼♀️ kp 15 pitäs suunnilleen olla tänään ja ovis pitäs kai tässä olla ihan lähipäivinä, toivottavasti.... Tällä kertaa ei vaan oo yhtä loogisesti lähteny testit tummumaan kuin viimeks, joten enpä tiedä kuinka pitkälle loppuviikkoon tuo sattuu.. 😅
Tervetuloa myös uusille ja hurjasti onnea plussanneille 💕😍
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Heips, täällä "yrittäminen" alkanut 1/20 hormonikierukan poistamisella. Sain plussan huhtikuussa -21, mutta jonkin ajan kuluttua kaikki oireet hävisivät. Viime viikonloppuna alkoi tuhruvuoto ja sain varattua ultran tiistaille, silloin olisi ollut rv 10+0. Oli tunne, että kaikki ei ole hyvin. Kaksi synnytystä takana (-06 ja -12 edellisestä suhteesta ) ja kummassakaan aiemmassa raskaudessa ei ole vuotoja ollut. Ultrassa näkyikin 6 viikkoinen alkio ilman sykettä. Elämäni ensimmäinen keskenmeno. Pahinta tässä on se, ettei vuoto ole yhtään lisääntynyt, joten joutunen ottamaan yhteyttä vielä lääkäriin... Miehen kanssa tämä asia nyt käsitelty ja päätetty jatkaa yrittämistä heti kun mahdollista, vauva ollut haaveissa niin pitkään.
Onko muilla kiinnittymisvuoto (ei veristä) tullut lima paakkua? Nyt olisi just hedelmöittymisestä mennyt tietty aika ja tänään tuli iso pitkä ja leveä limapaakku. Ihan hitusen oli oransihtavaa joukossa. Siis todella paksu limaköntti, ei todellakaan perus valkovuotoa. Kerran aiemmassa raskaudessa tuli samanlainen ja lopulta olin raskaana. Toiveet vähän heräsi.. 😲
Spring, mulla tulee joka kierrossa oviksen aikoihin. Sellainen jelly. 😄
Mannapuuro kirjoitti:
Spring, mulla tulee joka kierrossa oviksen aikoihin. Sellainen jelly. 😄
Mulla tasan kerran ja siitä 2vk päästä olin raskaana.Nyt sit pohdin, toistaako historia itseään..🤨
Toivotaan että sulla meinaisi raskautta. 😊 Meinaatko testata ennen kuin menkat myöhässä? Jos tuo liittyy kiinnittymiseen niin raskaustesti vois viikon päästä näyttää jotain. Jopa aiemmin. Jännää!
Heippa, olen yrittänyt pysytellä pois täältä koska oon aika maassa...jossain kohtaa mulla oli tosi hyvä fiilis ja sellanen et mikään ei osoita siihen suuntaan et jotain vikaa olisi että kyllä meidän aika tulee. Mutta kyllä se mitä pidemmälle tässä mennään niin alkaa todella huolestuttaan.
Tänään aikoi menkat taas täsmällisesti flown mukaan. Nyt on yli vuosi aktiivista yrittämistä takana ja ollaan lapsettomuus polille jonossa, todennäköisesti syksyllä vasta se aika. Nyt on jo kuitenkin joitain tutkimuksia määrätty. Ja vaikka ajattelin aikasemmin että haluaisin nopeemmin jo sinne tutkimuksiin niin nyt tulikin tosi kova ahdistus asiasta. Todella en haluaisi tälle polulle lähteä 😞 tuntuu nyt jo rankalta ja pelottaa miten pääkoppa tulee kestämään sen kaiken. Mulla on myös töissä stressiä ja ylenen asemassani, vähän hirvittää miten tulen töiden kanssa sovittamaan ne mahdolliset hoidot, jotka tehdään toisessa kaupungissa monen tunnin matkan päässä.
Oon myös itkenyt silmät päästäni jo tässä vaiheessa siitä miten meille on puhuttu ja esimerkiksi minun paino ollut siellä suuresti esillä...omasta mielestä en edes ole liikalihava enkä edes BMI mukaan sairaalloisen ylipainoinen. Tuli sellanen niinku joku olisi suoraan sanonut mulle että on minun oma vikani etten saa lapsia ja syy on tässä kun olet niin säälittävä ettet pysty pitämään painoa kurissa.
Äääh...en tiiä, tosi paska fiilis kaiken kaikkiaan
36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.
Heippa kaikki! Minäkin ekaa kertaa täällä. Meillä yritys alkoi tammikuussa 2021 ja raskauduimme toisesta yrityskierrosta. Valitettavasti tämä raskaus oli kohdunulkopuolinen ja jouduttiin hoitamaan metotreksaatilla. Nyt menossa ensimmäinen yrityskierto taas uudestaan.
Olen itse aina tikuttanut ovulaatiota, sillä sen perusteella osaan odottaa milloin menkkojen kuuluisi taas alkaa tai milloin ne on myöhässä. Minulla on aika epäsäännöllinen kierto, jonka takia tämä on helpottanut huomattavasti. Tässä kierrossa esim. ovulaatio tuli viikon myöhemmin ja ilman tikkuja olisi saattanut jäädä hyvät päivät käyttämättä.
Itselläni oli ovis viime la, eli nyt on dpo 6. Kaikenlaisia tuntemuksia muka jo on, jopa samanlaisia kun edellisellä kerralla kun olin raskaana. Aika paljon juilii sinne, missä viimeksi oli kohdunulkoinen. Inhottavaa, kun ei tiedä mitkä oireet voivat johtua vain kohdunulkoisen herkkyydestä ja mitkä raskaudesta.