Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Voi olla kumpi vain. Yritän napata ovulaatiota tikuilla, mutta eiliseen iltaan asti olivat haalenemaan päin. Tänään aamulla vihdoin tummenemaan päin. Kuitenkin ihmettelin aiemmin miksi kp 16 alkaen (kun aloin testaamaan) testit järjestäen haalenevat. Se sai mut pohtimaan olisko ovis ollut jo ennen kuin aloin tikuttamaan.
Tänään aamulla oireina nipistelyä koko alavatsan alueella ja tunne menkoista. Kp 21 vasta ja ovista ennustaa Flo kp 22. Kunhan mun kropassa jotain tapahtuisi niin olisin häpi. 😃
Heippa kaikki,
Itsellä ollu vähän alakuloinen fiilis muutaman päivän. Menkkoja ei taaskaan tullu ja testi näyttää negaa. Ei sillä että oltas yritetty ja että ois ollu pettyny tai mitään, oli vaan niin selkeät ovulaatio-oireet pari viikkoa sitten että olin ihan varma että nyt alkaa edes ne menkat.
Olin lääkärille soittamassa mutta muutin mieltä viime tipassa. Juulian tekstejä lukiessa vaan vahvistu että millanen vastaanotto luultavasti ois, kun kerta terve ja ei niin ylipainonenki saa sellasen vastaanoton että paino on niin suuri synti ettei tutkita ennenku on pudotettu 🙄 oon nyt sit keskittyny lähinnä siihen ja oottelen että mies näyttäs vihreetä valoa mutta ei tuo näytä edes haluavan puhua aiheesta joten oon yrittäny olla ajattelematta ja vältelly näitä palstojaki... no se ei auttanu, koska paras kaveri pudotti pommin ja kerto olevansa raskaana. Aivan yrittämättä ja vahingossa boom...
Olin jotenki niin katkerana eilen vaikkei se multa pois olekkaa - ärsytti vaan, aivan hulluna. Kaikki muut ympärillä tekee vauvoja, aivan sormia napsauttamalla..
Anteeks tää avautuminen 😔
Nyt on muutes jännät paikat. Testissä haamuista haamuin. 😶
Toivotaan parasta, binaari! Mikä kp? Millon menkkojen pitäis alkaa?
Mulla oli eilen tai toissapäivänä ovis, en ihan löytänyt ajankohtaa. Talleteltu on ahkerasti, joten nyt taas piinaillaan!
Tähti, mitä sinulle kuuluu?
Vauvahaaveilija345 kirjoitti:
Toivotaan parasta, binaari! Mikä kp? Millon menkkojen pitäis alkaa?
Mulla oli eilen tai toissapäivänä ovis, en ihan löytänyt ajankohtaa. Talleteltu on ahkerasti, joten nyt taas piinaillaan!
Tähti, mitä sinulle kuuluu?
Kp 26/27 eli keskiviikkona pitäisi alkaa menkat. Saa nähdä miten käy.
Tein jo torstaina (dpo10) haalean mutta selkeän positiivisen testin ja nyt tänään taas entistä selkeämmän. Odottavan aika tuntui pitkältä, kun kuukautiset alkoivat synnytyksestä vasta 1 v 1 kk päästä mutta nyt jo kolmannella yrityksellä tärppäsi, vaikka en ehtinyt pudottaa painoa (painoa +14 kg edellisen raskauden alusta, täysimetys ei todellakaan vienyt kiloja vaan piti painon tiukasti samana). Jos kaikki menee hyvin, tammi- helmikuun vaihteessa meille syntyy toinen lapsi! Ensimmäinen keskenmeno kummittelee takaraivossa mutta ei auta nyt kun luottaa.
Onnea muille plussanneille ja plussatuulia vielä odottaville! ❤️
Lueskelin hetken tätä keskustelua ja päätin hypätä mukaan 🙈
Täällä siis yksi vauvakuumeinen ilmoittautuu. Opiskelut on vielä käynnissä, mutta ikää on jo sen verran, että sisäinen kello tikittää kovasti. Olen lukenut nyt paljon aiheesta hankkia lapsia opiskeluaikana, mikä on rohkaissut vaan haaveilemaan enemmän. Unelmana olisikin saada ensi vuonna se oma pieni ❤️.
En kehtaa enää ystävilleni jauhaa tästä aiheesta, mutta tuntuu, että johonkin on saatava purkaa tätä kuumeilua, joten löysin itseni täältä 😂
Mies löytyy, mutta en ole uskaltanut vielä hänelle kauheasti puhua aiheesta, ettei vaan ahdistu liikaa. Ollaan kuitenkin yhdessä laskettu, että ensimmäinen lapsi pitäisi saada -22, jos haluan pysyä tavoitteessani hankkia lapsia vielä suht. nuorena.
Ehkäisy on käytössä, mutta haluaisin lopettaa sen jo mahdollisesti parin kuukauden päästä. Nyt kaipailisinkin apua siihen, miten ottaa tämä asia esille varovaisesti miehen kanssa 😄
Lorna kiva kun uskalsit avautua ♥️
Onnea Eugenie! Jännä että voi saada plussan jo dpo10.
Hei Niiskuneiti! Mun tapa toimi eli: "Lopetan ehkäisyn käytön keväällä, käytä kortsua jos huvittaa" (no ei huvittanut 😁). Tosin mä vähän epäilen, ettei vaan kehdannut myöntää vauvakuumettaan. En sitten tiedä että onko varovainen tapa 😅
Täälläkin kp 28/27-28, mutta en usko tuohon kierron pituuteen, koska ovulaatio oli niin myöhään (kp 18). Jos perjantaina uskaltaisi tehdä testin... Hyvin kerkee vielä menkat alkaa ennen sitä.
25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.
Kiitos vastauksesta Pesupallo! Veikkaisin että tuolla tyylillä siirryttäisiin sitten vain kondomien käyttöön 😂
Ihana kuitenkin lukea teidän viestejä, kun jännätään milloin tärppäis 😍 pidän täällä peukkuja pystyssä!
Onko teillä käytössä whatsapp-ryhmää? Mulla ei tahdo tämä keskustelupalsta toimia kunnolla..
Pesupallo kirjoitti:
Lorna kiva kun uskalsit avautua ♥️
Onnea Eugenie! Jännä että voi saada plussan jo dpo10.Hei Niiskuneiti! Mun tapa toimi eli: "Lopetan ehkäisyn käytön keväällä, käytä kortsua jos huvittaa" (no ei huvittanut 😁). Tosin mä vähän epäilen, ettei vaan kehdannut myöntää vauvakuumettaan. En sitten tiedä että onko varovainen tapa 😅
Täälläkin kp 28/27-28, mutta en usko tuohon kierron pituuteen, koska ovulaatio oli niin myöhään (kp 18). Jos perjantaina uskaltaisi tehdä testin... Hyvin kerkee vielä menkat alkaa ennen sitä.
Toivotaan plussaa! 👍🏻
Ja joo, oon itsekin vähän ihmeissäni että noin ajoissa plussa, tosin pelkistä ovislimoista ovulaation ajankohdan päättelin. Tietysti voi olla myös nopeasti nouseva hcg, jos vaikka kaksoset tulossa tai rypäleraskaus!
Tervetuloa Niiskuneiti3❣️
Mä tykkään kans lukee muiden jännäilyistä ja oireista aina samalla omia kytätessä, varsinkin jos itsellä tasaisempi vaihe odottelussa 😁
Täällä ehken meneillään dpo 1 ja eipä siis auta kuin odotella...
Pidän hirveesti peukkuja kaikille plussaa odottaville 💕 ja Onnittelut plussanneille💕
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Pesupallo, mä ilmotin ihan samalla tavalla. Et en käytä ehkäisyä, hoida ite jos haluat. Toki oli me vähän siitä puhuttu et tulee jos on tullakseen.
Huomenna mä kyllä teen testin.
37v. haaveilee iltatähdestä.
Hei pitkästä aikaa! Rutkasti onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille muille! ❤ täällä oli kans myöhänen o is (kp17) ja nyt yk3 piinaviikot alkuvaihees dpo2, 😁👍 katotaa tärppäiskö 😜
Onnea Eugenie!! Ihanaa
Niiskuneiti3, meillä keskustelua käytiin aina viikon välein pari kk ajan, ja kun paras ystäväni raskautui niin oma kuume oli jo niin kova, että päätettiin sitten ryhtyä vihdoin mekin yrittämään. Meidän yritys tosin alkoi sillä, että listasimme asiat, jotka pitää olla ensin kunnossa, jotta voimme keskittyä vauvaprojektiin täysillä. Nyt nuo muut asiat alkaa olla valmiita (meni n. 9kk) ja kohta on edessä kierukan poisto.
Mieheäni vähän pelotti aihe, ja jännittää vanhemmuus edelleen. Meillä/hänelle auttoi se, että otimme yhdessä asioista selvää. Faktat rauhoittavat mieltä. Meillä mm. myös tuo halu alkaa lasten yrittäminen mielummin nuorena. Tsemppiä keskusteluihin kotona! Kannustan avoimeen keskusteluun, omaan tahtiinne.
Tsemppiä myös piinailijoille!
Onnea plussista Elfrida ja Eugenie!
Pidän peukkuja Mannapuurolle ja Binaarille (ja kaikille muillekin toki)!
Tervetuloa mukaan Niiskuneiti!
Juulialle paljon tsemppiä! Älä lannistu! Mä oon kokenut nää hoidot hyvänä juttuna, ihanaa ettei tarvi yksin pähkäillä ja googlettaa, vaan apua on saatavilla. Vaikkei se vielä olekaan tuottanut tulosta.
ON Huomenna on virallinen testipäivä, mut pakko oli jo valmistautua pettymykseen ja testata jo tänään. Puhdas nega. Eikä mitään oireitakaan. Yk19 ja viimeinen ovulaation induktio, täältä tullaan...
Jihuu (piti ostaa digitesti jotta miehellekin menee heti perille, viimeksi yritin laittaa kuvan tavistestistä ja hän vaan "mitäs toi tarkoittaa?"). 😅
Kiitos kaikille! ☺️
Onnea binaari! Ja muillekin plussanneille onnea 😍
Itse täällä vielä pähkäilen, että milloin edes uskaltaa alkaa puhumaan ehkäisyn lopettamisesta 😅 Hyviä vinkkejä teiltä tuli kyllä!
Hei, kaikki! Täällä menossa ekat oikeat menkat sitten pillereiden lopettamisen jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen. Kierto oli 24 päivää! Menkkojen myötä takaraivoon ilmestyi pieni naputtava pelko, että jos me ei onnistutakaan tässä vauvahommassa 😅 Mitään muuta varsinaista syytä ei tähän pelkoon ole kuin yleinen toive vauvasta ja pelko epäonnistumisesta. Nyt menossa kp 4 ja tulvin vain verta, mikä on aika järkkyä äärettömän niukan pillerivuodon jälkeen.
Mistä ostatte ovistikut? Saisiko niitä jostain reiluna pakkauksena? 😅 Voisinpa kokeilla tuota tikuttamista, niin oppisin tuntemaan kehoani paremmin.
29-v. - esikoinen toiveissa
Onnea binaari❣️😍 Tuota testausta odotellessa, oliko sulla mitään "oireita", jotka viittasi tulevaan plussaan?
Mä oon ostanu noita ovistestejä ihan perusmarketeista.. Ainakin 10 kpl ja 14 kpl/pkt oon löytäny 😊
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
No nyt on mannapuuro kyl jännä. Mä kyllä kuvittelisin näkeväni siinä viivan(paikan)
Toivotaan parasta 👍👍
37v. haaveilee iltatähdestä.