Vauva vuodelle 2021-2022
Moikka!
Onkos täällä muita, joilla hirmuisen kova vauvakuume ja vauvahaaveet menevät 2021 vuoden loppupuolelle tai 2022 vuodelle? :)
Itselläni ollut vauvakuume jo toukokuusta saakka, kun Mirena otettiin pois ja sain sosionomi-tutkinnon valmiiksi. Mies ei kuitenkaan vielä ole ollut valmis, vaikka itse tunnen että nyt olisi se hetki. Molemmilla tällä hetkellä työpaikat, miehellä vakituinen ja itselläni vuoden 2021 loppuun saakka tällä hetkellä työsopimus. Asumme omassa omakotitalossa 9 kuukautisen koiran kanssa ja arki on rutinoitunut.
Nyt itse asiaan, vauvakuume on siis hirmuinen ja mies alkanut nyt myös lämmetä ajatukselle ja ollaan pohdittu yhdessä että ensi keväänä voitaisiin jättää ehkäisy(kondomi) pois. Kierto ollut itsellä nyt suht.säännöllinen 28 +-1. Noh nyt ollaan tässä edellisen ovulaationkin aikana harrastettu keskeytettyä yhdyntää, joten saa hieman jännittää taas kierron lopussa. Nyt kp 20/28. Pienen pienen pieni toivonkipinä että mitäs jos sittenkin, vaikka hyvin pieni mahdollisuus onkin. En meinaa millään malttaa odottaa että vihdoin jätettäisiin ehkäisy pois kokonaan. Löytyykö haaveilutovereita? <3
Kommentit (1576)
Kiiko kirjoitti:
Hcg oli rapiat 15000 ja sain neuvolasta soiton mennä samoin tein naistenklinikan päivystykseen. Tässä kävi oikein lottovoitto, mulla on pitkälle kehittynyt kohdunulkoinen vasemmassa munajohtimessa ja koko roska poistetaan huomenna.
En varmaan tuu koskaan saamaan lapsia tällä menolla. Ei mulla muuta. Itkettää ja v'tuttaa.
Voi ei. Voin vain kuvitella stressin ja harmin ❤ Itsellä jo pelkkä yrittäminen ja pettyminenkin välillä surettaa. Voimia!
Voi Kiiko, voimia! ❤ Olipa surullinen uutinen 😔
N29
❤️ 1/2022
Voi ei, Kiiko 😢 Voimia hurjasti sulle ❤️
Tsemppiä muillekin omiin tilanteisiin❣️
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
Voi Kiiko, oon todella pahoillani ❤️🙏🏻 Nyt paljon voimia sinne - en voi edes kuvitella, miten pahalta susta mahtaa tuntua!
Olen tosi pahoillani tilanteestasi, Kiiko. Tsemppiä, ja tee huomautus hoitoyksikköön tuosta aikaisemmasta ultrasta ehdottomasti.
Inhoan noita viivanpaikkoja ku joudun aina kattelee kymmenestä eri kulmasta että punertaako 😂
Huomenna on viikon myöhässä. Eilen oli taas ihan vähän jotain jomotusta alavatsassa ja nyt ihan kuin rinnat olisi hitusen kipeät, tai sitten vaan kuvittelen 😄 valkovuotoa on kyllä nyt parina viime päivänä ollut enemmän kuin normaalisti. Eilen tein aamulla testin mutta yksi viiva vain ilmestyi vaikka kuinka yritin käännellä ja katsella josko jotain muutakin näkyisi.
Täällä viimein kp1. Kierto tais olla jotain 40 päivää. Ei hajuakaan, mistä johtui! Toivottavasti normalisoituu.
Joka kierron alussa miettii, et mitä seuraavaksi kokeilisi.
Vähän päivitystä omaan tilanteeseen. Alkuviikosta oli menkkamaista kipua, epämukavaa mutta siedettävää. Keskiviikkona kipu oli voimakkaampaa, ja siitä lähtien olen joka päivä ottanut särkylääkettä 2-3 kertaa. Kipu on selvästi pahempaa kuin menkkakipuni ikinä. Kipu tulee aaltoillen, ilman lääkettä pari kertaa tunnissa ns. kipukohtauksina, jotka kestävät 5-10 min. Kipu ei ole toispuoleista, vaan tuntuu keskellä alavatsaa tai koko alavatsan alueella. Alkuun pelästyin, että voisiko olla kohdunulkoinen raskaus, mutta verta ei ole tullut tippaakaan, ja netistä löysin keskusteluja, joissa muutkin naiset olivat alkuraskaudessa kärsineet kovista vatsakivuista. Toivon (ja uskon) olevani raskaana, kun ajoitus ja niin moni muukin oire sopisi: rintojen ja nännien arkuus, väsymys, runsas valkovuodon määrä, tiheä vessassa käymisen tarve...
Olen tehnyt testin muutaman kerran, tänään aamulla olin näkevinäni haalean haamuviivan. Mies halusi ostaa tavallista herkemmän digitaalisen testin, jonka ajattelin tehdä huomenna aamulla. Jos tämä nyt raskaudesta johtuu, niin olen tottakai hyvin iloinen, mutta samalla nämä kovat kivut vähän huolestuttavat. Ja kun ei yhtään tiedä, kauanko tämä kestää, väheneekö jo pian vai kestääkö vielä toisenkin viikon.
N29
❤️ 1/2022
Eipä tämä tulos hirveästi arvailujen varaan jätä. Voi vitsi, en olisi ikinä uskonut että voisi tärpätä ekasta kierrosta, kun aiemmin gyne puhui PCOS:sta ja menkat on olleet aina niin epäsäännölliset. Ilmeisesti meni ovulaation kanssa nappiin, kun olin tuntemusten perusteella niin varma, milloin se oli. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja varhaisultrassa alkio löytyy oikeasta paikasta 😊
Edit. Tuon liuskatestin viiva näkyy kuvassa vielä haaleampana kuin livenä, mutta haalea viiva siinä tosiaan on, vahvempi kuin eilen aamulla.
N29
❤️ 1/2022
Elfrida kirjoitti:
Eipä tämä tulos hirveästi arvailujen varaan jätä. Voi vitsi, en olisi ikinä uskonut että voisi tärpätä ekasta kierrosta, kun aiemmin gyne puhui PCOS:sta ja menkat on olleet aina niin epäsäännölliset. Ilmeisesti meni ovulaation kanssa nappiin, kun olin tuntemusten perusteella niin varma, milloin se oli. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja varhaisultrassa alkio löytyy oikeasta paikasta 😊
Edit. Tuon liuskatestin viiva näkyy kuvassa vielä haaleampana kuin livenä, mutta haalea viiva siinä tosiaan on, vahvempi kuin eilen aamulla.
Onneks olkoon! Ja ihanaa kun laitoit tuon liuskakuvan 😊 ei sen näköjään kummonenkaa viiva tarvii olla että on positiivinen.
Ihanaa kun sulla tärppäs niin nopeasti ❤️❤️
Onnea Elfrida ♥️
25v. Esikoisen yritys aloitettu 4/21.
Teitkö Elfrida tuon selvän positiivisen testin tänään? Jotenki sulosta kun äitienpäivänä just 🥰
Lorna kirjoitti:
Teitkö Elfrida tuon selvän positiivisen testin tänään? Jotenki sulosta kun äitienpäivänä just 🥰
Juu tänään aamulla. Olin laskeskellut, että näihin aikoihin testin tuloksen pitäisi olla luotettava. Lähetinkin sitten äidille äitienpäivän kunniaksi kuvan 😄 Muuten ei kerrota läheisille ihan vielä, äiti on ainut joka tietää meidän yrittämisestä.
N29
❤️ 1/2022
Voi ihanaa,onnea😍 Ja niin ihanaa että äitienpäivänä!
Jos mun kierto pitää paikkansa niin ke pitäisi alkaa menkat, tai ylipäätään ensi viikolla. Tänään tein jo jonkun liuskatestin kaapista, mitään haamuja en kyllä nähnyt... mieli on aika synkkä näiden tuntemusten kanssa. Ensin tuntui nipistelyjä oletetun ovulaatio aikoihin, sitten ovulaatiosta 3-4päivää niin alkoi nämä perus pms tuntemukset,jotka alkuraskauden oireitakin on, no te tiedätte! 3 päivää menkkoihin ja viikon jo tätä oireilua, nipistelyä, jomotusta, sukkapuikko tökkimistä, mieli maassa (koska pelkään pettymystä ja tää oireiden havainnointi on raskasra enkä osaa lopettaa), huonovointisuutta, itkuisuutta...Jotenkin raivostuttavaa että puolet kierrosta on jotain...lieviä tuntemuksia, mutta tuntemuksia kuitenkin!! mur. Ärsyttää kun ei haamun haamua tullut testiin, kyllähän joillakin näkyy jo dpo 11, oispa mullakin näkynyt🙄
Häät tulossa heinäkuun alussa ja vauvakuumetta ollut jo yli vuoden. Minipillerit olleet 10v käytössä.
Ajattelin tässä kuussa lopettaa, mitenhän sais kohdennettua niin ettei häiden aikaan olisi menkkoja jos kierto yhtään säännöllisenä edes alkaisi? Itseä ei toki haittaisi jos tärppäisi jo ennen häitä:)
Elfrida kirjoitti:
Hurjan paljon onnea Elfrida❣️ Ja ihanasti juuri äitienpäivään 😍
Esikoinen 03/11
Toinen haaveissa: ya 04/21
No niin nyt siis ekat kunnon menkat pillereiden poisjätön jälkeen. ( lopetettu pääsiäisenä)
Eli virallisesti kpl 1 ja yk 1 😇
Molemmille kolmas ja ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa. Pillerit pois pääsiäisenä -21 ja Yk 1 virallisesti alkanut 5/21
Voi ei! 😢😢 Voimia Kiiko ❤️