Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoterapiakeskus Vastaamo tietomurron kohteena

Vierailija
21.10.2020 |

Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi potilastiedot varastettiin
Tietoja on tiettävästi julkaistu myös verkossa.

Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi.
Psykoterapiakeskus joutui tietomurron kohteeksi.KUVA: MARKKU ULANDER / LEHTIKUVA
Henrik Kärkkäinen
9:26 | Päivitetty 9:37
Psykoterapiakeskus Vastaamo on joutunut tietomurron kohteeksi. Tiedotteessaan keskus kertoo, että sen potilastietoja on varastettu.

Tämän hetken tiedon mukaan mukaan marraskuun 2018 jälkeen kirjatut asiakastiedot eivät ole vaarantuneet. Toistaiseksi tuntematon kiristäjä on yrittänyt vaatia rahaa tiedoista.

Vastaamo sanoo tehneensä asiasta ilmoituksen Kyberturvallisuuskeskukselle, Valviralle sekä tietosuojavaltuutetulle.

Kun kiristäjä ei ole saanut maksua, hän on väitetysti julkaissut tietoja verkossa.

Psykoterapiapalveluita tarjoavana yhtiönä asiakastietojen luottamuksellisuus on meille äärettömän tärkeätä ja kaiken toimintamme lähtökohta. Pahoittelemme syvästi murrosta johtuvaa tietovuotoa. Kehitämme jatkuvasti tietoturvaamme sekä tietosuojaamme ja teemme lisätoimenpiteitä omien selvitystemme ja viranomaistutkinnan valmistuessa. Käynnissä olevan poliisitutkinnan takia emme ole aikaisemmin saaneet viestiä aiheesta,sillä tutkintateknisistä syistä asiaa ei ole haluttu julkistaa, Vastaamon hallituksen puheenjohtaja Tuomas Kahri sanoo tiedotteessa.

Vastaamo sanoo olevansa syvästi pahoillamme asiakkaidensa puolesta.

Ilta-Sanomat on nähnyt verkossa julkistettuja väitettyjä potilastietoja. Terapiaistuntojen kertomukset ovat luonteeltaan hyvin henkilökohtaisia, ja niiden yhteydessä on näkynyt muun muassa asiakkaan nimi.

LUE LISÄÄ KIRJOITTAJALTA
Henrik Kärkkäinen

Aivan skandaali! Ihmisten terapiaistuntojen tietoja nimien kanssa netissä!!!

Kommentit (5103)

Vierailija
2641/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ne jotka osaisivat tarkistaa: etunimi alkaa sa, kiitos jos saisi apuja. Jos miesten ja naisten nimiä löytyy voisiko saada tietää tarkemmin mitkä sukunimen alkukirjaimet naisten ja mitkä miesten? Inhottavaa tämä epätietoisuus.

Vierailija
2642/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku tietoja nähnyt kertoa, että mitä siellä on julkaistu? Siis yleiskuva, onko kuinka yksityiskohtaisia tietoja käynneistä, vai yleisluontoisia?

En ole nähnyt tietoja enkä aio katsoia. Mutta se kuinka yksityiskohtaisesti terapeutit kirjaavat, riippuu terapeutista. Joku asia on yleisluontoisestikin ilmaistuna hyvin intiimi julkisesti jaettavaksi ja voivat aiheuttaa vakavia seurauksia potilaalle. Jos haluat tietää, mitä sinusta on kirjattu, tilaa potilasasiakirjat Vastaamosta.

Voisiko joku antaa yleisluontoisen esimerkin siitä millaisesta terapiassa annetusta tiedosta vois olla potilaalle vakavia seurauksia. En ole edes harkinnut terapiaan menoa enkä pysty kuvittelemaan mistä voisi olla kyse. Samasta syystä en oikein ymmärrä tietomurron herättämää erittäin voimakasta ärtymystä.

Joku on maininnut edellä seksuaalisen hyväksikäytön, mutta eihän uhrilla ole mitään hävettävää ja tiedot ovat jo oikeuden pöytäkirjoissa. Toinen esimerkki on hurjat ja/tai laittomat seksuaalifantasiat, onko jollakin tosiaan sellaisia ja tuleeko ne kaikki tilitettyä terapiassa?

Kysytkö nyt ihan tosissasi, että onko ihmisillä hurjia ja toteutessaan rikollisia seksuaalifantasioista? (fantasiat itsessään eivät koskaan ole rikos). Siis ihan oikeasti kysyt tätä? Tottakai ihmisillä on tälläisiä fantasioita. Osa tajuaa, että ei todellakaan halua toteuttaa tiettyjä asioita ja hakee niihin apua. Ja nyt jos näitä on kirjattu edes yleistasolla niin voi saada ihmisten halveksunnan osakseen. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että ajatus ja rikos ovat eri asia.

Tuskin kovinkaan monella on rikollisia seksuaalifantasioita, ei minulla ainakaan. Mutta jos joku on tullut hyväksikäytetyksi, niin ei todellakaan tarvitse hävetä eikä salailla tekijää. Jos muu perhe saa tietää ja kääntää selkänsä, mitä sitten, voisipa jopa paljastua että muutkin sisarukset ovat joutuneet saman hyväksikäyttäjän uhriksi eikä kukaan uskalla puhua siitä ulkopuoliselle.

Monelle omat terapiajutut voivat tuntua tosi vakavilta jutuilta, mutta ulkopuolisen korvissa ei ollenkaan. Kuten esim. joku mainitsi haaveilleensa riisuvansa työpaikan naiset ja koskettelevansa heitä, on sellainen fantasia josta varmaan lähes jokainen mies on haaveillut. Ja monilla miehillä, täysin heteroillakin, puhumattakaan biseksuaalisista, on fantasioita seksistä oman sukupuolen kanssa, mitä sitten. Tai että joku käy terapiassa vihanhallintaongelmien kanssa, sehän on hieno juttu.

En vähättele kenenkään ongelmia, mutta sen elämässä olen oppinut, että kaikesta selviää, vaikka sillä hetkellä ei siltä tunnukaan. Kenenkään ei kannata edes harkita elämänsä päättämistä tämän takia. Elämä on arvokas ja ainutkertainen, jokainen ihminen on arvokas sellaisena kuin on.

Pitääkö sitten joitakin seksuaalifantasioita hävetä? 'etenkin kun niihin on hakenut apua?

Ei, mikäli fantasiat kohdistuvat 16 vuotta täyttäneisiin henkilöihin eikä niihin sisälly ihmisen henkistä tai fyysistä vahingoittamista.

Tarkoitatko oikeasti, että henkilön pitää hänetä pedofiilisia fantasioita, joita EI aio toteuttaa ja joihin on hakenut apua? Ymmärrätkö nyt oman asenteesi kautta, miksi niin moni ei halua kaikkea julki ja tuntee suurta hätää, ja on itsemurhan ja väkivallan uhan alla?

Eikös sinun asenteesi patista häpeämään..? Jos asiassa ei ole mitään hävettävää, kuten väität, niin miksi tietojen vuotamisesta olisi jotain haittaa?

Noh, ihmiset on aika yksinkertaisia ajatuksiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tor ista löytää listan? Älytöntä ettei viranomaiset kerro niille joiden tiedot siellä jo pyörii

Vierailija
2644/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tavallisena rivikansalaisena minua ei muiden terapiatiedot kiinnosta, ja toivon että muutkin ajattelisivat näin. Vaikka olenkin luonteeltani utelias ja harrastan nettistalkkailua, en todellakaan aio etsiä näitä tietoja käsiini. Vaikka tiedot lähetettäisiin minulle tekstiviestinä tai kirjepostina, en lukisi, koska _ei kuulu minulle_. Jokaisella meistä on omat luurangot kaapissaan, kaikki vaan ei käsittele niitä terapiassa.

Aika mautonta muuten, että kiristäjät ovat näille murron kohteena olleille henkilöille lähettämissään viesteissä pahoitelleet sitä, että joutuvat nyt valitettavasti vähän kiristelemään. Cry me a river.

Näin on varmasti useimpien peruskansalaisten kohdalla. Sitten taas on niitä, joita asia kiinnostaa ja jotka oikein etsivät kaikkea "inhaa" mitä potilasasiakirjoissa on, jotta voivat kiristää. Minua ahdistaisi jo pelkästään se, jos terapiassani käsiteltävä asia leviäisi terapiahuoneen ulkopuolele. En välttämättä kestäisi sitä.

Niitäkin valitettavasti varmasti on. Mutta jos valtaosa meistä peruskansalaisista ei vuodettuja tietoja aio katsoa, se varmasi vie kiristykseltä pohjaa jonkin verran? Vaikea kiristää tiedolla, joka ei kiinnosta juuri ketään. Toivottavasti myös se, että moni meistä ihan tietoisestikin välttelee näihin tietoihin törmäämistä, helpottaa niiden murron kohteena olleiden oloa hieman. 

Mutta niitä tietoja voidaan jakaa puolisolle ja se tuska, jos tietää, että siellä on pahaa settiä ja joutuu koko elämän odottelemaan, että koska se tulee julki. Se kaikkein pahin ja hirvein. Ja tietää, että jos se tulee, niin koko siinä muodossa missä sen tietää, on ohi.

Tämän ei ole tarkoitus olla mitenkään vähättelyä nyt. Mutta jos ne terapiassa käsitellyt asiat ovat niin vakavia, että niiden paljastuminen voi tuhota esimerkiksi avioliiton, eikö silloin elä muutenkin jossain määrin valheessa? Jos on tehnyt jotain, joka voi satuttaa toista, eikä ole jäänyt siitä kiinni, onko silloin kantanut vastuun teostaan? Jos taas kyseessä on asia, johon itse on syytön, mitä se kertoo liitosta, jos liitto tällaiseen kaatuu? Kunhan mietin. 

Tilanne on aivan kamala niiden osalta, jotka joutuvat tämän tietovuodon takia pelkäämään oman tai toisten hengen edestä. Heille on tarjottava kaikki mahdollinen tuki siihen, että voivat jatkaa elämäänsä. Ja mieluiten niin, että se henkeä uhkaava tekijä pyritään saattamaan vaarattomaksi. Hehän joutuivat nyt uudelleen uhriksi tässä. Tietovuodon taustalla on selkeästi taho, jolla ei ole kovasti elämänkokemusta ja -ymmärrystä. Täytyy olla aika moraaliton tapaus, jos lähtee lyömään lyötyä.

Tuolla joku kommentoi, että tieto siitä että valtaosa meistä tavallisista kansalaisista ei aio tietoja käydä kaivelemassa, ei helpota uhrien tuskaa. Mutta mitä muuta me voimme tehdä, kuin vakuuttaa että pysyttelemme tiedoista kaukana? Eikö sekin ole parempi, kuin huoli siitä että kaikki kynnelle kykenevät ryntäävät nyt uteliaisuuttaan pimeään verkkoon? 

Vierailija
2645/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä Vastaamo ilmoitti torstaina, että olen anastettujen tietojen listalla. Mutta miten saan selville, onko minun tietoja julkaistu jossain?

Et varmaan mitenkään muuten kuin lataamalla lista ja tarkistamalla sieltä. Poliisi voisi reagoida tässä kohtaa  informoimalla uhreja hyvissä ajoin ennen kuin kaikki hätääntyneet kopioivat tiedoston itselleen.

No varmaan tässä kysyttiinkin että miten se lista ladataan tai avataan ja mistä sen löytää ja miten.

Googleen torilauta ja sieltä eteenpäin löytyy jos on löytyäkseen. Saitti voi olla hidas tai down.

Tiedän että kaikki ei ohjeiden jakamisesta tykkää mutta esimerkiksi potilaiden läheisille ei mene mitään tietoa, vaikka heistä voi olla siellä myös mainintoja. Osa kiristysviestejä saaneista, jotka eivät ole olleet potilaita, voivat olla näitä läheisiä.

Tällä hetkellä vuodettu nettiin noin 300 nimeä, mutta väitetysti oli ollut esillä paketti josta jotkut olivat saaneet ladattua jopa noin 4000 nimeä. Näitä ei ole kuitenkaan ollut missään.

Ulkopuolisten, mukaan lukien potilaiden läheisten, ei pidä lukea potilastietoja.

Vierailija
2646/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tavallisena rivikansalaisena minua ei muiden terapiatiedot kiinnosta, ja toivon että muutkin ajattelisivat näin. Vaikka olenkin luonteeltani utelias ja harrastan nettistalkkailua, en todellakaan aio etsiä näitä tietoja käsiini. Vaikka tiedot lähetettäisiin minulle tekstiviestinä tai kirjepostina, en lukisi, koska _ei kuulu minulle_. Jokaisella meistä on omat luurangot kaapissaan, kaikki vaan ei käsittele niitä terapiassa.

Aika mautonta muuten, että kiristäjät ovat näille murron kohteena olleille henkilöille lähettämissään viesteissä pahoitelleet sitä, että joutuvat nyt valitettavasti vähän kiristelemään. Cry me a river.

Näin on varmasti useimpien peruskansalaisten kohdalla. Sitten taas on niitä, joita asia kiinnostaa ja jotka oikein etsivät kaikkea "inhaa" mitä potilasasiakirjoissa on, jotta voivat kiristää. Minua ahdistaisi jo pelkästään se, jos terapiassani käsiteltävä asia leviäisi terapiahuoneen ulkopuolele. En välttämättä kestäisi sitä.

Niitäkin valitettavasti varmasti on. Mutta jos valtaosa meistä peruskansalaisista ei vuodettuja tietoja aio katsoa, se varmasi vie kiristykseltä pohjaa jonkin verran? Vaikea kiristää tiedolla, joka ei kiinnosta juuri ketään. Toivottavasti myös se, että moni meistä ihan tietoisestikin välttelee näihin tietoihin törmäämistä, helpottaa niiden murron kohteena olleiden oloa hieman. 

Mutta niitä tietoja voidaan jakaa puolisolle ja se tuska, jos tietää, että siellä on pahaa settiä ja joutuu koko elämän odottelemaan, että koska se tulee julki. Se kaikkein pahin ja hirvein. Ja tietää, että jos se tulee, niin koko siinä muodossa missä sen tietää, on ohi.

Tämän ei ole tarkoitus olla mitenkään vähättelyä nyt. Mutta jos ne terapiassa käsitellyt asiat ovat niin vakavia, että niiden paljastuminen voi tuhota esimerkiksi avioliiton, eikö silloin elä muutenkin jossain määrin valheessa? Jos on tehnyt jotain, joka voi satuttaa toista, eikä ole jäänyt siitä kiinni, onko silloin kantanut vastuun teostaan? Jos taas kyseessä on asia, johon itse on syytön, mitä se kertoo liitosta, jos liitto tällaiseen kaatuu? Kunhan mietin. 

Tilanne on aivan kamala niiden osalta, jotka joutuvat tämän tietovuodon takia pelkäämään oman tai toisten hengen edestä. Heille on tarjottava kaikki mahdollinen tuki siihen, että voivat jatkaa elämäänsä. Ja mieluiten niin, että se henkeä uhkaava tekijä pyritään saattamaan vaarattomaksi. Hehän joutuivat nyt uudelleen uhriksi tässä. Tietovuodon taustalla on selkeästi taho, jolla ei ole kovasti elämänkokemusta ja -ymmärrystä. Täytyy olla aika moraaliton tapaus, jos lähtee lyömään lyötyä.

Tuolla joku kommentoi, että tieto siitä että valtaosa meistä tavallisista kansalaisista ei aio tietoja käydä kaivelemassa, ei helpota uhrien tuskaa. Mutta mitä muuta me voimme tehdä, kuin vakuuttaa että pysyttelemme tiedoista kaukana? Eikö sekin ole parempi, kuin huoli siitä että kaikki kynnelle kykenevät ryntäävät nyt uteliaisuuttaan pimeään verkkoon? 

On absurdia jos sama henkilö, joka itse elää kaksoiselämää haukkuu tietovuotajaa moraalittomaksi...

Vierailija
2647/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta-Sanomat voisi julkaista kaikki vuodetut tiedot verkkolehdessä niin saataisi kaikkien uteliaisuus kerralla tyydytettyä ja kiristäjältä aseet pois.

Vierailija
2648/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekisi asioita, jotka saattavat loukata rakkainta ihmistä? Toisaalta, miksi olla yhdessä sellaisen kanssa, jota ei rakasta?

’Hauskan pitäminen’ on sellaista että kaikilla on hauskaa.

On ihan reilua että ihmisen todellinen minä paljastuu, myös niille kaikkein lähimmille.

Ei se todellakaan ole reilua.

Jos vaikka puolison mietttinyt terapiassa suhteen päättymistä, seksielämän toimivuutta, toiseen rakastumista tai muuta ongelmaa, joka on ajan kanssa kuitenkin sumpliutunut, niin on aika raastavaa toisen sitten joistakin tiedoista lukea, että toinen on esimerkiksi miettinyt suhteen päättymistä syystä x tai miettinyt, että onkohan tämä puoliso nyt edes oikea jne. Nuo ovat sellaisia omia ajatuksia, joita ei ole tarkoitus tilittää koko ajan toiselle. Ei kukaan ihminen kerro koko ajan toisille omia ajatuksia. Jos kertoisi, olisi aika yksinäinen.

Vierailija
2649/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekisi asioita, jotka saattavat loukata rakkainta ihmistä? Toisaalta, miksi olla yhdessä sellaisen kanssa, jota ei rakasta?

On ihan reilua että ihmisen todellinen minä paljastuu, myös niille kaikkein lähimmille.

Jos vaikka puolison mietttinyt terapiassa suhteen päättymistä, seksielämän toimivuutta, toiseen rakastumista tai muuta ongelmaa, joka on ajan kanssa kuitenkin sumpliutunut, niin on aika raastavaa toisen sitten joistakin tiedoista lukea, että toinen on esimerkiksi miettinyt suhteen päättymistä syystä x tai miettinyt, että onkohan tämä puoliso nyt edes oikea jne. Nuo ovat sellaisia omia ajatuksia, joita ei ole tarkoitus tilittää koko ajan toiselle. Ei kukaan ihminen kerro koko ajan toisille omia ajatuksia. Jos kertoisi, olisi aika yksinäinen.

Omat ajatukset voi myös pitää ihan omana tietona. Tai ehkä keskustella niistä sen puolison kanssa? Ei niitä nettiin tarvitse laitattaa.

Vierailija
2650/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se toinenko ei pysty ymmärtämään, että niitä ei ole hänelle tarkoitettu? Että on tämän henkilön pimeää puolta.

Vierailija
2651/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdingossa uskaltanut hakea apua, ja kun vihdoin löytää mahdollisuutta elää niin tommoista tapahtuu.

Jotkut saattaa menettää työpaikkansa, avioliittonsa ja elämänsä tällaisesta datasta.

Tietovuotajien voima on ihmisten uteliaisuus, mutta jos osataan ajatella muita ja pyritään olee lukematta julkaistut datat ja yhteisvoimin minimoidaan tuo tuho. Se on parempi kuin syytellä Vastaamoa ja huudella negaa kaikille.

Vierailija
2652/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä uni tullut viime yönä. Olo on niin nöyryytetty ja ahdistus on suunnaton. Mullakin kyseessä oli yksi ainoa kerta, jossa kartoitin terapian tarvetta eli latelin kuin tarjottimella tiivistetysti kaikki työelämään ja kotiin liittyvät todella arkaluontoiset asiat. Kerrankin uskalsin sanoa ne ääneen. Haluan selvittää mahdollisimman pian Vastaamosta mitä tietoja minusta on sinne kirjattu. Tämä hetki, kun en muista miten asiat kerroin ja miten tarkasti ne on litteroitu on kaikista pahin.

Luottokiellot on nyt tehty, rikosilmotuksen teen heti kun poliisin palvelu taas toimii. Vertaistuki tai keskusteluapu olisi paikallaan, onneksi ystävät ovat tukena. Tsemppiä kaikille samassa veneessä oleville.

Jos olet ympäröinyt itsesi järkevillä ja luotettavilla ihmisillä niin ei hätää - ei ne sun tietoja halua katsella. Ei siitä kannata murehtia kun sille ei mitään voi. Kannattaa kuitenkin minimoida riskit niiden henkilötietojen väärinkäytösten suhteen. Sellainen ihminen joka käyttää terapiassa sanottuja tietoja sinua vastaan ei ole sen arvoinen että kannattaa elämässään pitää. Tsemppiä!

Miten voit varmaksi sanoa, että lähipiiri ei halua katsella terveystietoja? Miksi sitten ihan terveydenhuollossakin urkitaan tuttujen terveystietoja jos ne eivät kerran kiinnosta ketään? Asiasta jää jopa lokitieto, mutta sekään ei estä. Nyt tiedot ovat avoimesti kaikkien saatavilla ja uskottelet, että "ketään ei kiinnosta".

Vierailija
2653/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että synkät salaisuudet paljastuvat!

Rehellisellä ei ole mitään salattavaa!

Ei oo todellista. 

Terapia ei ole mitään "tosi- / epätosi" -touhua. Siellä puhutaan TUNTEISTA. Peloista. Välillä äänenpainot eivät ole kauniita. Voi vaikkapa olla huolissaan lapsensa, esim nuoren aikuisen parisuhdevalinnasta ja tulee sanoneeksi kumppanista jotain siinä huolissaan. Nyt sitten vaikka tämä tulee julkiseksi ja nuoret päättelevät että paska anoppi se vihaa meitä. Jne. Pikkujuttu ja kehno esimerkki mutta keksi itse parempia.

Tarkoittaa sitä että rikoksille ei tule hakea hyväksyntää terapiasta. Terapeutti antaa toki sinulle hyväksyntää, että tulisit aina uudestaan, sinun rahoillasi kun elää.

Ketjusta on käynyt ilmi että jotkut henkilöt käyvät hakemassa ”synninpäästöä” terapiasta. Se ei kuitenkaan ole minkään terapian perimmäinen tarkoitus.

En usko, että kukaan käy hakemassa synninpäästöä terapiasta. Mutta jos vaikka ajattelee tappavansa jonkun ja puhuu siitä terapiasta, mitään rikosta ei ole tapahtunut. Ihmisellä on kaikenlaisia ajatuksia, eivätkä ne ole rikollisia. Puhuminen asiasta voi auttaa ja esää hirvittävän teon.

Vierailija
2654/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiterapiatietoja kirjoitti:

Sain kiristysviestin sähköpostiin omilla tiedoilla vaikka en ole koskaan ikinä asioinut Vastaamossa tai yleensä terapiassa tai mitä he nyt siellä tekeekään...

Varsin mielenkiintoista että mistä minun tiedot on sinne päätyneet?!

Sua voi kiristää kuka vain, jolla on sun sähköpostiosoite. Kiristäjän viestihän on netissä, niin joku on voinu vaan kopsaa sen :((((( Tää tilanne on aivan seko.

Mut toki sillon hyvä uutinen ois, ettei niillä ole oikeasti susta mitään tietoja.

Toki mutta mistä ovat saaneet minun henkilöturvatunnuksen mikä on näissä viesteissä heti alussa..?

Vierailija
2655/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki tiedot on ja tulee nyt julki. Läheiset myös tunnistavat nyt herkemmin että jollakin on pelkotila, naama koko ajan ruudussa kiinni ja kylmä hiki alkaa valua kun sähköpostiin kilahtaa viesti...

Se näkyy päälle jos pelkää paljastuvansa.

Vierailija
2656/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla todettua:

"Sitä päivää odotellessa kun joku ebin hackkermän hakkeroi kaalimadon yms. sexilelu-sivuston ja kaikki suomalaisten perseensuristin& lohikäärmedildo tilaukset vuotaa nettiin.."

Vierailija
2657/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla parempi olla rehellisesti se joka on

Vierailija
2658/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä uni tullut viime yönä. Olo on niin nöyryytetty ja ahdistus on suunnaton. Mullakin kyseessä oli yksi ainoa kerta, jossa kartoitin terapian tarvetta eli latelin kuin tarjottimella tiivistetysti kaikki työelämään ja kotiin liittyvät todella arkaluontoiset asiat. Kerrankin uskalsin sanoa ne ääneen. Haluan selvittää mahdollisimman pian Vastaamosta mitä tietoja minusta on sinne kirjattu. Tämä hetki, kun en muista miten asiat kerroin ja miten tarkasti ne on litteroitu on kaikista pahin.

Luottokiellot on nyt tehty, rikosilmotuksen teen heti kun poliisin palvelu taas toimii. Vertaistuki tai keskusteluapu olisi paikallaan, onneksi ystävät ovat tukena. Tsemppiä kaikille samassa veneessä oleville.

Jos olet ympäröinyt itsesi järkevillä ja luotettavilla ihmisillä niin ei hätää - ei ne sun tietoja halua katsella. Ei siitä kannata murehtia kun sille ei mitään voi. Kannattaa kuitenkin minimoida riskit niiden henkilötietojen väärinkäytösten suhteen. Sellainen ihminen joka käyttää terapiassa sanottuja tietoja sinua vastaan ei ole sen arvoinen että kannattaa elämässään pitää. Tsemppiä!

Miten voit varmaksi sanoa, että lähipiiri ei halua katsella terveystietoja? Miksi sitten ihan terveydenhuollossakin urkitaan tuttujen terveystietoja jos ne eivät kerran kiinnosta ketään? Asiasta jää jopa lokitieto, mutta sekään ei estä. Nyt tiedot ovat avoimesti kaikkien saatavilla ja uskottelet, että "ketään ei kiinnosta".

Olen eri mutta itse en aio katsoa. Harva käy terapiassa huvin vuoksi enkä halua mässäillä toisten kurjuudella, se on vain väärin. Ja oikeasti, urkkiminen kertoo aika paljon siitä ihmisestä ja hänen tasostaan. Ja onhan tuo toki laitontakin että en lähtisi kyllä noilla tiedoin keulimaan naapurille, voi seurata soitto poliisilta siitä.

Vierailija
2659/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän pitäisi keskustella myös siitä millainen villi länsi nämä yksityiset terveysalan yritykset ovat. Ja aina verovaroilla hoidetaan heidän sotkut. Eipä minua ihmetyttäisi vaikka itse olisivat tietomurron takana kun tuottoprosentti oli liian pieni.

TÄMÄ!! Ei voi olla niin, että Vastaamo ei suojaa tietojaan tarpeeksi ja sitten yhteiskunta siivoaa vahingot. Ei voi olla niin!

Vierailija
2660/5103 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä kaikki terveystiedot ole, vain psykoterapiaistunnot, suurin osa luultavasti mt-ongelmaisia joista lähipiiri muutenkin tietoinen, ja loput muista syistä terapiaan päätyneitä. 

Ketju on lukittu.