*~* HAAHUT viikko 30 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 32 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] minä 24, mies 26, eka raskaus päättyi 7. viikolla 4/06. Pitkät kierrot riesana.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (101)
Tänään on sitten eka kesätyöpäivä. Vähän jännittää mennä sinne laukkukauppaan töihin vuoden tauon jälkeen...Mietin, et tiedänkö uusista tuotteista mitään. Joudun heti alkuun olemaan aamun yksin. Vasta klo 12 tulee toinen avuksi.
Heräsin taas reilusti ennen kellon soittoa kun naapurissa rakennetaan edelleen liikuntapuistoa ja kaivurit ei vaan voi laittaa pois päältä sitä peruutustutkaa. Vähänkö otti kupoliin.
Katri72: sä olet Sissi!!! Mä en jaksais olla noin kauan testaamatta varsinkin, kun oireet on noin lupaavat. Ja teillä hyvä tuuri on, jos touhutipoista on vauva saanut alkunsa. Peukkuja pidän, et plussan saisit.
Titi75: Täällä sullekin peukut pystyssä, et kaikki menis loppuun asti hyvin. Kiitos plussasäteistä.
Helga76: Pahoittelut keskenmenosta. Tervetuloa ja jääköön visiittisi tällä puolen mahdollisimman lyhyeksi. Älä välitä blondiudesta...sitä on liikkeellä... :)
(.) kp 4/27-34 (27 ja 29 clomeilla) menossa. Vuoto on jo loppunu, eilen oli vielä kamala mahakipukohtaus ja pelkäsin vuodon alkavan uudelleen, mut ei se onneksi alkanut. Nyt sitten kolmas clomikierto menossa. Ovistikkujen pitäis tulla tänään, joten pääsen sitten loppuviikosta aloittamaan tikuttelua. Tätä kiertoa me ei ainakaan missata!
Taistelutahto nostaa taas päätään. On se nyt kumma, et jos vuoden yrityksellä saadaan luomuplussa mut clomien avulla ei! Kuitenkaan miehessä ei ole mitään vikaa ja mun torvet auki. Eikö silloin kaiken järjen mukaan pitäis onnistua, jos vaan ovulaatio saadaan aikaiseksi? Mehän pupuillaan vaikka joka päivä jos se sen vaatii...
Jos tää nyt menis purkamaan pahimmat aggressiot tohon polkupyörään, jolla pitäis sinne töihin sotkee.
Nonna
Uutta ihanaa viikkoa toivottelen kaikille!
NONNALLE, NIPSULLE ja VAUVA2006:lle pahoittelut tädin vuoksi! Nipsulla oli monenmoista sekaannustakin tuossa, mistä lie haalea plussa sitten johtui! Ja NONNALLE, harmi ettei ne clomit nyt tuottanutkaan tulosta, toivottavasti kuitenkin mahd. pian!
kATRIN oireet on tosi vahvat selkeät! Toivottavasti ens viikonlopun testi tuo plussaa! ~~~
PORKKANALLE ja LIZIELLE onnittelut plussista ja tarrasukkia pikkuisille! Liziellä oli varmaan ihana tapa plussata mökillä...! Ikimuistettava!
EKA-VEKA: Toivottavasti selviät rv 7 ylin. Se on tosi että varmasti tuo edellisen km ylitys ajallisesti on tärkeä etappi! Itsekin pelkään sitä rv 12, vaikka edellinen olikin tuulimuna ja tämä ei. Silti se rv 12 ja np-ultra pelottaa.
TITI: Soititko jo tohtorille ja saitko ultra-ajan?
HELGALLE ja PUMPSULLE pahoittelut keskenmenosta!
HELGALLE haluaisin vielä vastailla nuihin sinun kyselyihin ja mietintöihin: Myös minulla oli pitkään TOSI kipeä alavatsa. Vielä viikko keskenmenosta sain lisää saikkua alavatsan (ja henkisten syiden) vuoksi. Mutta mitään tulehdusta tai vastaavaa ei ollut. Eli kaavinta varmaan joillekin aiheuttaa enempi alavatsakipua. Jos sulla ei oo kuumetta eikä pahanhajuista vuotoa niin sillon yleensä kaikki ok. Hyvä kuitenkin että oot menossa polille näyttäytyyn. Ja tuosta yrityksen uudelleen aloituksesta, ne on yleensä läääkärin henk.kohtasia mielipiteitä, ja useimmiten syynä kai se että LA helppo määrittää. Mulle annettiin kahenlaisia ohjeita sairaalasta. Selvitin asiaa täällä vauviksellakin ja kyselin kokemuksia, ja tulin siihen tulokseen että ne joilla oli tärpännyt samantien, useinmiten saivat keskenmenon heti alkuraskaudesta. Ei tietenkään kaikille käy näin, mutta suurimmalle osalle jotka minulla sillon vastasivat! Siksi päätin itse oottaa ne yhdet kuukautiset jotta ei turhaa riskiä ottais. Kuten itsekin sen voit kuvitella, niin kasvualusta on kaavinnan jälkeen huomattavasti olemattomampi kuin normaalisti. Mutta kaikkea limakalvoa tuskin pois kaavitaan, uskoisin sinne jotain jäävän ja joilla limakalvoa kehittyy kai niin nopeaakin että uusi raskaus kestää. Itse aloin kuitenkin " tehdä töitä" uuden raskauden eteen heti km jälkeen, yritystä ei ollut, mutta join joka päivä greippimehua koska sen sanotaan auttavan siinä limakalvon paksuudessa, ja otin myös multivita tabletteja jotta sitten olis elimistössä tarvittavat foolihapot ym. Tämäkin auttoi varmaan enempi vain omaan henkiseen puoleen kun sai tehdä jotain vilpertin eteen. Yksien kuukautisten jälkeen vilpertti saikin alkunsa ja mukana on pysynyt - toistaiseksi ainakin. Oon tyytyväinen että ootettiin ne yhdet kuukautiset. Kaavinta on kuitenkin aina pahempi kokemus kohdulle kuin tavallinen keskenmeno joten ehkä on hyvä antaa kropalle aikaa toipua. Tsemppiä sulle!
ON: Viikko töitä ja sitten alkaa kesäloma! Ihanaa! Viikkojakin alkaa olla, ihmeellistä, tuntuu että vastahan niitä oli vaivaiset 4. Nyt jo 11. raskausviikko menossa. Edelleenkään ei ole kerrottu, eikä kerrotakkaan. np-ultran jälkeen varmaan kerrotaan tuleville isovanhemmille ja läheisille ystäville. Muille selviää sitten aikanaan.
Tähän risukasaan tuntuu aurinko paistavan enemmän kuin koskaan ennen!
onnellinen HANNELE + vilpertti rv 10+1
Helga: sä taisit kysellä niitä lääkäreiden ohjeita uuteen yritykseen km jälkeen. Meille sanottiin että yhet kk:tiset on hyvä odottaa ja niin me tehtiin, kumia käytettiin. Km oli spontaani rv 9:llä eikä kaavintaa tarvittu.
Katri72: Tekisit jo sen testin. Pääset sitten iloitsemaan plussasta! Oon varma sun puolesta.
ON: Tädin tuoma pettymys vaihtuu pikkuhiljaa vihaksi.
Tilasin pikalähetyksen herrahaikaralta, mutta se ei vissiin oo vastaanottanut tilausta ollenkaan, tai sitten jotkut muut piuhat ei ole kytkettyinä. Mä oon varmaan kärsimättömistä ihmisistä kärsimättömin kun ollaan kuitenkin yritetty " vasta" 11/2005 alkaen ja " vasta" 1 km takana. Miten te jotka olette sitkeesti yrittäneet vuosia ja km on jo useampia? Ei kai sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa yritystä? Mistä sitä toivoa saisi?
HELGA pahoittelut keskenmenosta! :( Tervetuloa mukaan haahuihin! Meillä oli viime elokuussa kohdunulkopuolinen mikä hoidettiin lääkkeillä. Sen jälkeen ei muistaakseni käytetty ehkäisyä, mutta eipä ole tähän mennessä mitään kuulunut. Meillä tosin ei kohdussa mitään ollutkaan, joten siihen ei kai luulis olleen vaikutusta..?? Sisko tuli heti keskenmenon jälkeen raskaaksi eli ei tullut yhtiäkään menkkoja välissä ja se alkaa olemaan onnellisesti loppusuoralla, tosin kaavintaa ei tarvinnut tehdä.. Toivottavasti toivut nopeasti ja pysyvä tärppi käy sitten nopeasti kun sen aika on! Hienoa, että olet henkisesti jo valmis yrittämään uudestaan! :)
TITI kuulostaa ihanalta tuo sun itkuherkkyys, vaikka ei itestä varmaan aina kivaa olekaan! :) Sehän kuuluu asiaan ja oireiden puolesta ainakin kuulostais hyvältä, että pikkuinen sielä on kovaa kasvamassa. :) bd bd bd bd
PUHBEAR tuttuja on nuo sun tuntees.. :( Mulla oli keskenmenon jälkeen ensin pakottava tarve tulla uudestaan raskaaksi ja kun en tullut niin pettymys oli valtava. Ajan kanssa siihen kai jotenkin turtui ja väsyi eikä enää ole samanlaista pettymystä tai vihaa kuin silloin alussa. Ja kai ne voimakkaat tunteet oli osaks kans sitä keskenmenon käsittelyä.. Tsemppiä sulle tähän kiertoon! *jaksuhaleja*
NONNA toivottavasti kesätöissä on mukavaa, työniloa! Koskas aloitatkaan lastentarhanopettajan hommissa? Vai ootko menossa niihin hommiin taas! Tsemppiä tähän kiertoon! Meillä kaikilla on varmasti peukut pystyssä, että vihdoin teille tärppi kävisi!! Ootta te jo turhan kauan joutunut oottamaan pikkuistanna!
LIZIELLE *jaksuhaleja* näihin ekoihin viikkoihin!
HANNELELLE ja MARIALLE *vilkutus*! :)
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Mulla(kin) on viimenen lomaviikko menossa..
Nonna: harmi, ettei clomit vielä tuottaneet tulosta. Oletko tikuttanut ovista viime kierrossa? Hyvä, että sulla on tikut tässä kierrossa käytössä. Olisiko sulla mahdollista mennä ultraan, jotta nähtäisiin muniksien ja limiksen tilanne??? Kuten itsekin kirjoitit, clomit saattavat ohentaa limistä, jolloin kiinnittyminen vaikeutuu :/. Clomeja ei kannata " turhaan" popsia, jos niillä ei olekaan toivottua vaikutusta. Mähän söin ensin clomeja 1 tbl/pv 4 kk ja sitten olikin pidettävä taukoa, koska limis oli ohentunut. Sain lisäksi teroja kasvattamaan limistä. Noina 4kk ei ovistakaan tapahtunut. Sitten olikin tauon jälkeen taas sama annostus yhden kierron ajan, eikä mitään tapahtunut. Lopulta gyne totesi, että nyt nostetaan annostus 2 tbl/pv ja jos ei ovista tapahdu, siirryttävä piikityshoitoihin... Vihdoin tuo 2 tbl tepsi ja saatiin ovis aikaiseksi ja kauan toivottu raskauskin alulle.
Toivottavasti clomeilla saadaan sulle pian kunnon ovis ja ajoitus osuu kohdalleen. Oikein paljon plussasäteitä ++++++++++++++++++++.
Täällä on peukut pystyssä, että tekin saisitte kauan kaivatun nyytinne. Toivottavasti tavataan pian ex-haahuissa.
Tsemppiä!
masunasu rv33+3
Nyt en tietysti saa sitten sitä lekuria kiinni millään. Tai no en mä nyt sekunnin välein ole yrittänyt sitä pommittaa, kun on itsekkin lomalla. Pariin otteeseen olen yrittänyt ja jätin viestin ekalla kerralla vastaajaankin ja nyt kokeilin toisen kerran hetki sitten, mutta vastaajaan meni myös. En sitten toisella kertaa viitsinyt enää mitään viestiä jättää. En halua minään _tikkuna persiissä_ olla toisen loman aikana, mutta hän itse sanoi, että soittele kun kotiudutte sieltä matkalta, niin katsotaan " jos" hän on maisemissa, niin voi tulla ultraamaan. Noh...ilmeisesti ei nyt sitten olekkaan. *Huoh* = /
Toisaalta onhan se vähän niinkin, että mä elän kans nyt tätä meidän riskialtteinta viikkoa...viimeksi pikkuisen sydän vielä löi näillä päivillä, mutta aika piahkoin näiden päivien jälkeen tuo jumputus olikin loppunut. Toisaalta olis hyvä nyt nähdä onko sielä eloa tässä vaiheessa jatkotutkimusten kannalta jos menee vielä kesken, mutta toisaalta vaikka sielä nyt sen sykkeenkin näkisin, niin ei se mulle vielä sitä turvallisuudentunnetta tästä raskaudesta toisi. Syke kun on todettu, niin 90%:lla varmuudella raskauden pitäisi jatkua normaalisti...niin vaan me kuuluttiin viimeksikin siihen 10%:n jolla kävi huonosti. Ehkä vielä iltapäivällä yritän soittaa sille lääkärille vielä kerran...sitten en kyllä enää kehtaa tänään. Enkä tiedä kehtaanko sitten heti huomenna taas sitä pommitusta aloittaa. Voi kun se soittas mulle takas kun näkis että olen yrittänyt tavoitella. Nyt en voi muuta kun ihmetellä täällä tän massukan kanssa. =) Kipuja ei ole, eikä vuotoja...se kai on jotain se.
titi75
Huomenta/ Päivää....
Menin tosiaan sitten aamulla sinne polille silmät ymmyrkäisenä valittamaan tuota mahaa ja niinhän siinä kävi, että uudelleen tutkittavaks pöydälle. Mitään ei ultralla näkynyt, kuulemma hyvin siisti kohtu jne. Seuraavaksi verikokeisiin, jossa mulle piikkikammooiselle tietty tuli nuori labratyttö... Meinasin jo sanoa, et mitä jos joku muu yrittäisi, kun vaihdettiin kättä ja naputeltiin ja remmiä kiristettiin muutamaan otteeseen, muta saihan se sit lopulta sitä verta niihin putkiinkin, onneks!
Lääkäri oli kyllä yks P**kele.... Sama joka operoi meikäläisen tiitstaina. Tunteeton mies, sanon mä. Viime viikolla kyseinen lääkäri ei vastannut mun kysymyksiin vaan jouduin kaikki kysymään hoitsulta, joka olikin super ihana tapaus! Tänään tuo lääkäri armollisesti kirjoitti tän päivän saikkua, meinasi pieni verisuoni päässä ehkä poksahtaa... Mietin kauan ja hartaasti, että kysynkö siltä p**keleen äijältä, et kuvitteleeko se et mä huvikseni tänne raahaudun ja että jotenkin nautin istua samassa odotushuoneessa kuin viime tiistaina...
Maltoin mieleni, mutta en kyllä puhunut halaistua sanaakaan kun sain sen lapun käteeni ja poistuin huoneesta. Varasin samantien omaan työpaikka lääkäriin ajan huomiselle, et josko sieltä löytyisi ymmärrystä et oikeesti en voi olla töissä tän olon kanssa. Vai tartteeko tässä hemmetti soikoon valehdella, et henkisestä puolesta se on kiinni, et siks en voi töitä tehdä. Nii ja kuulin vielä ennen oven painumista kiinni, kun tää lääkäri valitti sille hoitajalle, et tää oli ihan turha käynti...Joo turhapa hyvinkin, kun olen vaan huolen murtamana, et mikä mussa on vikana kun mua sattuu.
*Siis mikä noila lekureil oikeesti on ongelmana?*
Päätinkin, et jos ja kun asion polilla niin tuolle lääkärille en mene enää ikinä, piste.
Anteeksi vuodatukseni, mutta piru kun vaan sapettaa!
Kiitos tsempittelijöille, mulla on sit tosi huono ,muisti et kestää kun opettelen kaikkien nikit.. Päätin sitten, että täällä sekstaillaan kortsujen kanssa ainakin pari viikkoo, jos vaik menkat ilmestyis.Nehän on mulla ollu sitte tarkkaakin tarkemmat 28pv. Ellei jotain tosi kummallista tapahdu.. Ja koittaa tikuttaa ovista siinä sivussa homma,jota en oo ikinä ennen tehny!
Tää lähtee nyt tutkaileen vanhoja pinoja ja opiskeleen teidän ihanien ihmisten historiikkiä, et pääsis sit kärrylle mukaan. =)
Kovastin jänskäsin, olisiko se Titi jo päässyt ultraan : ) Mutta lekuri mokoma ei puhelimeen vastaa!
Katri: noista omituisista hajuista, kalahajuja en oo huomannut. Mutta esim Miehen jalkarasva (jotain eucalyptus tai menthol -juttua) aiheuttaa kauheat yökötykset, haisee minusta ihan homeelta. Ja muutenkin kummalliset hajut tekee pahaa, tai siis tutut asiat haisee kummalliselle ja pahalle.
Nonnalle mukavaa kesätyötä ja toivottavasti tämä clomikierto sitten osuu ja uppoo!!
Helgalle tervetuloa haahuihin, tää on tosi ihana ryhmä ja ottaa avosylin vastaan kohtalotoverit. pahoittelut keskenmenosta. Itselläni tehtiin kaavinta viimeksi rv 11 (sikiön kehitys pysähtynyt joskus 7+?), kipuja ei juuri ollut ollenkaan ja vuotokin oli vähäistä. Mutta jos kipuilee niin mikään lekurikäynti ei ole turha! Toivottavasti se työterveyden ihminen on ymmärtäväisempi. Meillä aloitettiin yritys ekan spontaanin km:n jälkeen suoraan, josta tulinkin raskaaksi mutta päättyi siis kaavintaan. Nyt on välissä ollut yhdet kuukautiset, muttei omasta tahdostani ; ). Seuraavasta kierrosta tärppäs ja tässä nyt jännitellään kuinkas käy.
olikohan sitten muille.. anteeksi jos en muista kaikille kommentoida, yritän taas nopeaan kirjoittaa (juu ihan kuin onnistuis, omaelämänkerta vähintään aina kerrallaan)
ON: kukas se muisti vastata tuosta tukostaipumustesteistä ja testitulosten saapumisesta. Kiitos kuitenkin. Mulla oli se tutukimuspyyntö laitettu heinäkuun ekalla viikolla SPR:lle, eli vois tulla tällä viikolla tai sitten ei. 3 viikosta olen itse kuullut ja se nyt ainaskin tulis tällä viikolla täyteen. Mutta koska tuo rv 7 tulee kohta täyteen (se mun paniikkiraja), niin ois ihana et voisi edes jotain tehdä avittaakseen tätä raskautta kestämään. Kysyin lekurilta niistä minidisperiineistä ja se ei suositellut. Mut uskaltaisko aloittaa ihan omin päin, vaikka sen 50 mg? Kun täällä monet ovat käyttäneet ja onnistuneet? Vitsi, ei kai sillä mitään huonoakaan vaikutusta luulis olevan raskauteen, vaikka " turhaan" söisinkin???
Olo pahenee kyllä koko ajan eli oireet ennustais hyvää.. olen ihan kuolemanväsynyt, kokoajan ja kaikki oksettaa, rinnat on sika kipeät. Mutta sydän ei usko tuohon varmuuteen..
eka-vekara ja öö.. rv 6+3
Nonna: Työniloa! Toivottavasti kesätyöt alkoivat hyvin. Se historia pitää mut poissa testaamisesta.... mutta nyt sunnuntaina sitten aion. Saas nähdä mitä näyttää...
Hannele: Kiva kun kävit taas moikkaamassa meitä! =) Toivotaan tosiaan sitä plussaa. Ainakin tässä olis sopivasti nyt listaemona, joten toivotaan, että se sitten tulisikin. ;) Varmaan kiva, kun kohta alkaa kesäloma. Onko teillä mitään suunnitelmia tehtynä? Tuosta raskaudesta kertomisesta, niin jos nyt olisinkin, niin en mäkään aio kertoa ennenkuin sitten kun on np-ultra takana. Viime kesänä kun kaikki kaatui just siihen... Varmaan sitä tulee tuota hetkeä joskus jännitettyä tuplasti enemmän kuin mitä viime vuonna jännitti.
puhbear: Kiva kun oot sitä mieltä, että plussaisin. =) Odottelen kuitenkin siihen viikonloppuun... Kyllä se toivo on aika minimissään meilläkin ollu. Sentään n. 3½ vuotta yritysten aloittamisesta ja tuloksena pari km:ää. Mutta aina sitä tulee sinniteltyä jotenkin....
sani: Varmaan kiva sullakin, kun on loma alkamassa. Onko teillä mitään suunnitelmia tehtynä?
Masunasullakin jo ihanasti viikkoja koossa. Synnytyskin alkaa jo huimaa vauhtia lähentyä...
Titi: Harmi, ettet sitten ole sitä lekuria saanu kiinni. Mutta ihan hyvältä kuitenkin vaikuttaisi, kun ei ole kipuja ja vuotoja ollut.
Helga: Olipas sulla tosi ikävä lääkäri. Toivottavasti työpaikkalääkäri olisi mukavampi ja ymmärtäväisempi.
Eka-vekara: Omituisista hajuista vielä sekin, että miehen käyttämä parta-aine on aiemmin ollut tosi miedon hajuista nenässäni, mutta nykyisin se muistuttaa hajultaan lähinnä Raidia, siis sitä ötökkämyrkkyä. Tosi kuvottavaa... Oireet kuulostaa sullakin tosi hyviltä. Tsemppiä!
ON: Kävinpä tuossa aamupäivästä sitten taas nukkumassa ja pari tuntia taas katosi tuossa tuokiossa. Alavatsaa taas nipistelee aika inhottavasti.
Meidän matkan loppulaskukin tuli tänään matkavahvistuksineen, joten pikku hiljaa alkaa tuntua todelta, että me todellakin ollaan lähdössä etelään. Niin monena vuotena ollaan kaivattu jonnekin, mutta ei olla saatu säästetyksi tarpeeksi rahaa, mutta vihdoinkin se sitten onnistuu. Nyt kun saisi vielä tuon plussan kehiin, niin jo olisi hyviä uutisia kerrakseen. Tosin tuosta plussasta ei varmaan niin uskaltaisi vielä nauttia. Mulla tuo rajapyykki on np-ultra. Ehkä sen jälkeen sitä uskaltaisi uskoa jo todeksikin. Sitä ennen ei kellekään kerrota, vaikka nyt se plussa siis tulisikin.
Täällähän minä taustalla hengailen jatkuvasti, mutta yritän vähentää kirjottamista ;o) Ootan kyllä kesälomaa tosi tosi paljon! Ei meillä hirveesti oo suunnitelmia, etelä-suomeen meinattiin tehdä reissu, käyä tutuilla sekä asuntomessuilla ja ikeassa! Yhdet häät on loma-aikana joissa kaasona olen. Ja loman odotetuin hetki ja toivottavasti kohokohta on ultra, joka on siis viikon lomailun jälkeen! Samana päivänä ennen ultraa mulla on myös neuvolalääkäri. Se on myös ihanaa että tämä loma nyt sattuu tämmöseen kohtaan että raskaus on alussa, mutta olon pitäis alkaa pikkuhiljaa helpottumaan, ja sitten kun tulen lomalta, viikkoja on jo 15, eli sitten ei oo niin väliksi vaikka jää kiinni jne.
TITI: Toivottavasti saat tohtorin pian kiinni tai se soittelee sulle takaisin!
HELGA: Olipa tyly tohtori. Minä sain polilla lääkäreiltä myös " huonoa palvelua" mutta hoitajat taas yleensä on tosi ihania ja ymmärtäväisiä. En käynyt enää kaavinnan jälkeen siellä, vaan työpaikan terveydenhoidossa, ja sielläkin hoitajan vastaanotolla joka oli tosi ihana ihminen ja tuumasi minun juttuja ja itkua kuunneltuaan että ehkä sun pitäis mennä vielä joksikin päivää kotia toipumaan ja sitten antoi ohjeet lääkärille että kirjoita sairaslomaa 2 pv jne. Työterveyslääkäri meillä on nuori mies joka ei paljon näistä " naisten asioista" ymmärrä.
Nuista hajuista: myös meillä miehen hajuvesi on muuttunut ällöttävän hajuiseksi ja sen käyttö kiellettiinkin heti alkuunsa! Mutta tosi pitkään autolla ajaminen oli hankalaa koska minusta auton ratti haisi sille hajuveelle...
HANNELE
...ja niin kun arvelinkin, kun ilmat on näin hienot, niin on mökkeilemässä. Se hänelle lomallaan suotakoon. Tietysti itteeni vähän harmittaa, että kun nyt en tiedä pääsenkö tällä viikolla sitten sinne ultraan ollenkaan. Otti mun numeron ylös ja lupasi soitella mulle takas jos on tässä viikolla käymässä kaupungissa, niin voi sitten mut ultrata, mutta muutoin menee sitten ens vkon alkuun. Poli aukee taas ens vkon alusta ja sitten pitänee varmaan keskuksen kautta varata suoraan aika ultraan jos en kuule lääkäristä mitään sitä ennen. Eli jännitys vaan jatkuu.
Väsyttää, mutta en saa oikein unta, puputan kaiken aikaa jotain banaania, tai mehujäätä, vältyn huonolta ololta...ja suurena kahvin litkijänä olen vaihtanut enemmän teelinjalle. Siis en väkisin, vaan oikeestaan on ihan itestään tehnyt enemmän teetä mieli kun kaffetta.
Noista tihkutteluista sanoin lääkärille, mutta sekin vaan myös rauhoitteli, että se tihkuttelu alkuraskaudessa on kuitenkin niin yleistä ilman, että se liittyisi km:n millään tavalla. Mutta oleppa täällä nyt sitten miettimättä? Eli ehkäpä menee jopa ens vkolle, ennenkö tiedän asusteleeko massussa kukaan. *huoh ja vielä kerran huoh*
Helga: Olipa sulla kökkö lääkäri. Mä en suostu menemään kunnalliselle lääkärille enää vauva-asioissa, ellei ole ihan kuoleman pakko. Kahden km:n jäljiltä olen saanut sieltä niin törkeetä kohtelua, että kenenkään ei tarvitse sellaista kuunnella. Olen päättänyt, että pakolliset käynnit käyn neuvolan kautta lääkärillä, mikäli raskaus jatkuu normaalisti ja sitten ne neuvolakäynnit...muutoin hoidan kaiken muun yksityisellä. Saampahan ainakin hymyn joka kerta kun sielä asoin ja jää parempi mieli.
titi75
Varovaiset onnittelut!Ja ihan kaikki peukut ja varpaat ja muut ulokkeet pystyssä,että TÄÄ nyt olis se pysyvä plussa,josta se palkintokin tulis!!
Sari *vierailulla* :)
Täällä on nyt sitten kotiuduttu lauantaina Englannista ja oli niin mahtava viikko kun olla ja voi;)Auringonpaistetta piisasi ja rusketustakin sai ihan tarpeeksi,oli kyllä kiva reissu vaikka menkat sitten alkoivatkin siellä ja ei meille sitä maalisvauvaa vielä suotu joten täällä kanssa kierto taas alussa..=)Täällä vielä tjottailulinja jatkuu...yritetään olla laskematta kierronpäiviä eikä kytätä ovista....;)
Nonnalle:Tsemppiä tulevaan clomikiertoon ja työniloa uudessa työpaikassasi!!=)
Titille:tsemppiä ultran odotteluun ja sehän on hyvä merkki kun ei ole kipuja eikä vuotoa!!;)
Helga:Pahoittelut keskenmenostasi ja tervetuloa haahuihin mukaan=)
Lizielle ja porkkanalle:onnittelut plussista ja paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa pikkuisille jotta jaksaisivat pysyä kyydissä koko 9 kuukauden ajan=)
Katrille:paljon plussasäteitä+++++=)
Sanille:Hyvää viimeistä lomaviikkoa!!=)
Puhbearille:Tsemppiä tulevaan kiertoon ja pahoittelut tädistä,toivottavasti haikara nyt löytää tiensä sinne;)
Marialle ja hannelelle:kiva kun käytte aina täälläkin puolella kertomassa kuulumisianne ja kiva kuulla että raskautenne edistyvät hyvin!=)
Eka-vekaralle:Tsemppiä ja paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia sinnekin pikkuiselle!!=)
Kaikille muillekin joita en nyt muistanut mainita niin paljon plussasäteitä ja onnea tuleviin kiertoihinne++++=)
Oikein ihania ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille!!=)
Terkuin Pipsa(kierto jossain alussa...)
Varovaiset onnittelut porkkanalle plussasta! Tonneittain vauvaliimaa ja tarrasukkia, että pikkuinen jaksaisi tällä kertaa sinnitellä loppuun saakka masussa. Onnea!
Katrillakin taas tosi jännät paikat... Ihmettelen sun sisua olla testaamatta. Maltan tuskin odottaa sunnuntain testaustasi. Plussasäteitä+++++.
Onnittelut myös kaikille muillekin plussanneille ja tervetuloa sitten tuonne exien puolelle!
masunasu täällä taas ;-)
katri72: Niin, kesäaika on tietty hiljaista. Ehkä mä olen vaan turhan kärsimätön. Ehkä kuitenkin hyvä idea testailla taas kohtapuoliin. Toivon niin paljon sulle plussausta. Ja sulla on niin mahtava tuo oireisto... Että...
titi75: Kiitos onnitteluista. Tuossa perjantai-iltana myöhään kirjoittelin plussauksesta, kun mökiltä palasin takaisin kotiin ja pääsin taas koneelle. Kiva tosiaan mennä samoissa päivissä, toivotaan vaan, että tää kaikilla kestäisi. Mua tosiaan pelottaa aika paljon. Mutta jostain neuvolapaperista taas tänään luin, että kolme km:a peräkkäin on vain 1%:lla. Mutta mikäs on kahden peräkkäisen keskenmenon todennäköisyys, en tiedä. Täytyis jostain saada uskoa siihen, että kaikki menee hyvin. Mua vaan niin pelottaa.. Toivottavasti pääset pian sinne ultraan.
Nonna80: Kivaa kesätyörupeamaa! Toivottavasti clomit nyt pian tuottaisivat tulosta ja saisitte alkaa elää raskausaikaa.
Hannele81: Kiva kuulla sun kuulumisia. Oli tosiaan jännää ährätä siellä mökin vessassa, pelkäsin hulluna, et joku tulee sisään ja jotenkin kuin ihmeen kaupalla aavistaa jotain. Plussatikun kuljetin tänne kotiin asti, jottei vaan kukaan vahingossa löytäisi sitä roskiksesta. Ja kukahan niitä roskiksiakin penkoisi??
Puhbear: Paljon vaan voimia. En osaa sanoa, mistä niitä voimia parhaiten saisi. Ehkä siitä, että yrittää huomata, kuinka hyvin asiat kuitenkin omassa elämässä ovat.
sani-74: Kiitos haleista. Oma pää on aika kummissa tuntemuksissa. En edes osaa sitä kaikkea sanoiksi pukea. Mukavaa vikaa lomaviikkoa sulle!
Helga76: On ne lääkärit joskus tosi ikäviä. Välillä tuntuu, että joku on ihan väärässä paikassa töissä. Mutta onneksi hoitajat pystyvät paikkaamaan osittain sitä, jos lääkäri on tyly. Vaikka kyllä se lääkärin tehtävä olisi tehdä hommansa kunnolla ja tunteella.
pipsa79: Tervetuloa takaisin Suomeen! Harmi, että täti kävi siellä asti kylässä, mutta uudet tsempit tähän kiertoon! Kiitos onnitteluista. Tarrasukkia tosiaan tarvitaan.
ON: Nyt mulla on taas sellainen olo, että en raskaana olekaan. Omituista, että voi tuntua tältä. Pää mulla on raskas ja niskat ja selkä jotenkin jumis, joten ei maailman mukavin olo. Ei kuvota, eikä nälätä eikä mitään enää. En edes ole vessassa ravannut tänään pahemmin. Mitähän tästä seuraa? Fiilis on hyvin epätodellinen, pitäis varmaan painua pehkuihin, et jaksais edes esikoisen kans paremmin huomenna.
Pipsa: tervetuloa Suomeen! Kiva kun sulla oli hyvä reissu tädin tulosta huolimatta! :)
Titi: Harmin paikka, ettei lääkäri ollut maisemissa! Toivottavasti tulis jossain välissä käväsemässä. Hyvä kuitenkin, että luultavasti sitten ensi viikolla pääset ultraan.
Katri: mä oon kaks viikkoa ollut lomalla ja nyt on kolmas ja vika viikko menossa. Viime viikolla käytiin virossa ja tälle viikolla mies haluais lähteä käymään jossain täälä Suomessa, mutta mua ei kauheesti huvittais, kun isä on vähän huonossa kunnossa niin ei kauheesti oo lomafiilistä, mutta saa nyt nähä sitten lähetäänkö..
Joku (en nyt muista kuka teistä) muuten tässä jokin aika sitten kertoi, että oli virossa bongaillut haikaroita, että se tuo lapsionnea. Mekin nähtiin useita haikaroita sielä, toivottavasti toisivat sitä lapsionnea tännekin, yritin kovasti niille huikkailla, että toisivat meillekin vauvan.. ;)
Kiitos kaikille loman toivotuksista! :) Vähän on tätä lomaa latistanut, kun isä on ollu huonossa kunnossa, mutta täytyy koittaa nauttia siinä määrin kun voi näistä viimeisistä päivistä.
Typerä mies.... Oon yrittäny hienovaraisesti vihjailla, että tänään voisi koittaa myllätä lakanoissa,mut pah! Siis oma mieli tahtoo koittaa jo, kaipaan sitä tiettyä läheisyyden tunnetta mikä meillä on seksin jälkeen ja toki itte seksiäkin... Mutta mutta, mun mielestä mies ei taida olla valmis? Hän on kyllä puhunut tulevasta niin, että heti koitetaan kun mä olen valmis. ( Siis mahtoiko se ajatella, et yritetään vauvaa, vai seksiä ilman vauvaa, vai mitä ihmettä...)
Siis miten teidän muitten miehet on suhtautunu km vaikutuksesta seksielämään?
Mulla on ihan hölömö olo, että pitäiskö mun jonkun " oletus normin" mukaan toimia, vai mitä ihmettä. Taidan vielä koittaa lämmitellä tuota miestä, mä kun jo kävin valmiiksi kipsalla kipaisemassa kumikaupoilla.
*Höh ja pyh, jos miehet ei ymmärrä naisia, niin en minäkään kyllä ymmärrä miehiä!*
P.s Katri & Eka-vekara,(Menikö oikein??) Siis mä alan olla sillä pohjalla et Katri on plussannu,mut ei suostu sitä vielä todeks uskomaan. Ja E-V on jo hyvällä mallilla? Sit joku reissulainen on kans plussannu, ja ihan ok meiningeissä näin loppujen lopuksi? Ja sit muutama joita se perhanan ämmä punaisen ferrarinsa takaa jahtaa vaan vaik vois jo eksyä jossain matkan varrella.
* Yrittää todistaa opiskelleensa tän palstan ihmisiä... =) *
En mä vielä ole plussannut, vaikka sitä niin toivoisinkin. ;) Mutta ens sunnuntaina testailen, joten saa nähdä mitä silloin näyttää. Oireet vaikuttais hyviltä, mutta mistäs niistä aina tietää....
Meillä mies oli ekan km:n jälkeen valmis uuteen yritykseen heti, mutta kun toinen tuli, niin vähän sen jälkeen kyseli olenko valmis vielä yrittämään ja uskallanko, kun kuitenkin on pari km:ää takana. Sanoin, että olen, niin ei siitä sen enempää sitten puhuttu. Toivotaan, että se sunkin mies siitä lämpenee... ;)
Katri: No sanottasko sitten näin, että virallinen todistusaineisto puuttuu, mutta näyttöä asiasta löytyy... ;)
Mä lähen nyt heittää piskin ulos pissalle ja sitten heittäydyn mieheen kiinni kun iilimato....
" Öitä ja lempiväisille töitä" ...... ;)
Niin se vaan taas lähti uusi viikko käyntiin.
Helga: Kiitos kun laitoit tuon esittelyn. Lisäsin sen jo tähän listaan.
Maria: Kiva kun kävit taas täälläkin puolen käymässä. Ihanasti sulla ne viikot vain kasvaa. Onnea jatkoonkin! =)
Titi: Vai lahnalle haisi... heh. Siis onkohan tuo kalan haju kuinkakin yleinen, satutko tietämään? Se tässä vain, että kun mäkin sanomalehteä luin, niin mun mielestä se painomuste haisi ihan raa' alle kalalle eikä sitä ennen ole tehnyt. Ja tuon siis haistoin jo lauantaina.
Maria ja Titi: En ihan vielä ajatellut lääkärille mennä, kun vuosi sittenkin sain sen plussan myöhempään, kuin mitä nyt mennään. Jos ei siihenkään mennessä ole plussaa näkynyt, niin sitten alan varailemaan sitä lääkäriä. Eikä täällä lääkäriin vielä pääsiskään. Joka kesä on aina joku ihme tauko, ettei kesän aikana oteta vastaan kuin vain tosi akuutit tapaukset sekä sitten neuvolan ensikäynnit. Mikään muu ei hoidu. Muistaakseni joko nyt joskus elokuussa tai viimeistään syyskuussa tilanne taas normalisoituu ja voi alkaa varailemaan lääkäriaikoja.
ON: Eipä tässä oikeastaan mitään sen kummempaa ole sitten eilisen. Samat oireet jatkuu edelleen...
Oikein mukavaa viikon alkua kaikille!!