*~*~* Ensikot maanantaihin *~*~*
Kommentit (54)
Nellamaija: Kiva kuulla pitkästä aikaa!
Desejo: viisaita mietteitä. Olen samaa mieltä siitä, että jokaiselle pitää antaa oma tilansa, tapansa ja rauhansa kuumeilla - siihen kun ei meillä muilla ole vaikutusmahdollisuutta kuitenkaan. Nämä on jänniä juttuja, toiset kommentit ovat hyvinkin tervetulleita, toiset taas raapaisevat ehkä hieman liian syvältä. Olenkin tästä asiasta ystävän kanssa keskustellut, hänkin sanoi että olen yrittämisen myötä tullut paljon herkemmäksi hänen kommenteilleen asiasta - vaikka siis jo juteltiin paljon kyseisesta aiheesta ennen varsinaisen yrityksen aloittamista. Kuumeilussa neuvominen on ehkä verrattavissa siihen, että joku neuvoisi muuttamaan jotain luonteenpiirrettä, siihen kun ei kovin paljoa voi vaikuttaa. Kukaan meistä EI halua olla hysteerinen, stressaava ja päänsä puhki pohdiskeleva, mutta kun sille ei vaan voi mitään. Kunpa olisikin nappi jota painaa - ja huolet häviäisivät puff vaan! =)
Nämä ovat mielenkiintoisia asioita, ja uskon että näissäkin meillä kaikilla on oma mielipiteensä ja näkemyksensä, kaikilla hieman erilaisia.
Killaaaaaa! Minne ihmeeseen sä katosit?!
Huomasin vaan esittelylistasta, että siellä oli nimi jota en ole tervetulleksi toivotellut! Pohjois-Savosta minäkin, esittelytekstissä vaan lukee laajemmin että Itä-Suomesta...
N11NU: Suuret onnittelut plussasta. :) Paljon vaaviliimaa maha-asukille matkaan mukaan. Päivitetäänks heti la esittelypinoon?
Passionate, pariisitar ja ninnuli1: Tervetuloa mukaan joukkoon. Tää on ehdottomasti paras porukka. Kävisittekö laittamassa oman esittelynne meidän esittelypinoon vielä, päivitän ne sitten sinne. Löytyy nimellä: ♥~♥~♥ ENSIKOT 24.7.2006 ♥~♥~♥ ja linkki siihen on tässä http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7876731&p=1&tmode=1&smode…
Live: kävisikkö vielä laittamassa sinäkin esittelyn tohon meidän esittelypinoon? Tiedot löytyy tosta yläpuolelta :)
Jouhi: Mites on sun la:n päivityksen kanssa?
lyylis: Jaksuja piinailuun :) bd bd
kathy: harmi ku nega tuli, toivon mukaan tulee pian selkeytys asioihin joko plussa tai ehkäpä sitten voisi sanoa jos plussaa ei näy että täti tulis.
Sere: toivottavasti se täti kuitenkin tajuais pysyä poissa bd
Jessis: Moi taas, Onnittelut uudesta kodista :)
sabam: voi vitsi ku ikävä vieras löysi teille, nyt vaan uuten yrityskiertoon.
Teille jotka sitä ukkosta katselitte tai menitte piiloon, laittakaan hiukan sadetta ja salamoita tännekkin suuntaan. Mielelläni ottaisin vastaan kunnon kuuron, jotta ilmakin raikastuisi. Oli nimittäin sen verran tuskallinen ratsastustunti tässä ilmassa. Mä oon vaan tällänen kiltti tuntiratsastaja :)
Vilkutuksia enskoille :)
-Sara-Maria-
Olipa kiva tulla vilkutetuksi niin monelta suunnalta! :)
Desejo: Hyvin ja rehellisesti olit pohtinut tuota stressikeskustelua. Taas komppaan Naksua! ;)
Minusta tässä enskapalstassa on parasta juuri se, että täällä on tilaa monenlaisille kuumeilijoille ja kokemuksille. Kaikki kun ei tosiaan aina suju, kuin oppikirjoissa.
Olen äärettömän kiitollinen, että olen täällä saanut lukea erilaisia raskautumistarinoita ja huomannut että jokaisen kokemus raskaaksitulosta tai sen vaikeudesta on erilainen. Kokemukset erilaisista tunteista, oireista, hoidoista, keskenmenoista ja vippaskonsteista, olivatpa toimineet tai ei, auttavat kummasti ymmärtämään omaa tilannetta ja sitä, miten monenlaisia elämänpolkuja ihmiset tässä ihan rinnalla kulkevat tahtoen tai tahtomattaan.
Luulen että yksi syy, miksi tämä enskapalsta toimii hyvin on se, ettei täällä ole tapana arvostella kenenkään kokemusta hyväksi tai huonoksi. Ja että täällä vaihdetaan ennemminkin kokemuksia kuin faktatietoja.
[color=red][size=4]♥[/size][/color]
Teitä kaikkia vielä kiitellen,
[color=red][size=4]♥[/size][/color]
nellamaija
Piti tulla vilkuttaan kaikille ihanille enskakamuille, kun teitä on niin ikävä...
itselläni on hieman omituinen välitila menossa kun ei oikein vielä tunne olevansa varsinainen odottaja kun kaikki on niin alussa, mitään ultra varmistuksia tms. ei ole vielä ollut eikä vielä mahdollistakaan ja täällä
kuumeilupuolellakaan ei viitsi kauheasti pyöriä kun on hieman kuokkavieras olo tai ehkä se johtuu siitä, että silloin kun itse en ollut vielä plussannut niin välillä tuntui pahalta kun o-puolen plussanneet kävivät suitsuttamassa onneansa, vaikka heidän puolestaan tietysti onnellinen olikin, mutta pidempään yrittäneet tietänette kyllä mitä tarkoitan.
Täällä on virinnyt kyllä aikamoinen keskustelu stressistä ja plussaamisesta: itse olen täysin samaa mieltä Naksun ja Desejon kanssa, kukin piinailkoon kuten haluaa ja se sallittakoon itse kullekin.
Minusta se oli itseasiassa välillä hauskaa oikein revitellä niitä kuviteltuja oireita että ei se aina semmosta ylenpalttista steressiä varmaankaan ole ;) vaan kuuluu tähän piinailuun. Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia.
Niinulle plussaonnittelut! Ja kaikille tutuille MaryRoselle, Killalle, Naksulle, Desejolle, Sara-Marialle, Serenitylle, Titi-uulle, NellaMaijalle, Merihepalle, Oonalle ja muillekin joiden nikki ei heti pongahtanut mieleen ihan hivittävästi huiskutuksia ja plussajuna parkkiin teidän pysäkille+++
kuka puhuikaan siitä fileerausveitsessä tädin paloitteluksi, eli kaikille tädin hyökkäämille eikun paloiks (repesin kun luin ton fileerausjutun...:D hih)
nauku :)
Mun puolestani ainakin olet tervetullut jutustelemaan täällä kuumeilupuolella niin pitkään kun vaan haluat! Uskon että on vielä epätodellinen ja " leijuva" olo, tuskin noin iso asia ihan hetkessä iskostuu päähän. Henkkoht mä tykkään että " vanhat" enskat käy täällä kertomassa kuulumisiaan ja kommentoimassa, tietää ettei olla ihan täysin unholaan jääty. Mikä tuokin kertoo siitä että kyllä tässä vaan aika tiivistä sakkia ollaan, kun kerta välittää siitä että toiset välittää... Taas menee vaikeeks mun kielikuvat! ;)
Nyt Pelinaisten pariin, jeeeeee!
käyn sit välillä moikkailemassa, tarkoitinkin tuolla o-puolen kävijöihin viittamallani jutulla sitä, että silloin kun oli juuri täti hyökännyt ja mieli aivan maassa niin tuolloin saattoi tuntua hiukan pahalta, muutoin olen samaa mieltä kuin sinäkin eli kivaa kun muistetaan:)
Johan on taas ollut aktiivista porukkaa tänään! Kiva! Ja monenlaista keskustelua, koitetaanpa ottaa osaa! :)
[color=deeppink][b]ONNEA NIINU![/color][/b] Kovasti paljon vauvaliimaa matkaan! :)
[color=magenta][b]Jessica[/color][/b]: hyvä, että aika lääkäriin on olemassa. Ja sitä ennenhän ehdit vielä saada luomuplussankin! :) Mä olen kanssa kokenut hyvänä asiana, että on teidän lisäksi joku (tai siis mulla joitain kun oon kertonut aika monelle) joille voi näistä asioista jutella.
[color=magenta][b]Naksu[/color][/b]: hyvä, että teilläkin on se lekuri, niin saat sinäkin selvyyttä asioihin! Mä oon kanssa miettinyt, että pitäisköhän hakea lähete kunnalliselle puolelle hoitoihin, kun jo yksityisellä on tutkittu....
[color=magenta][b]Sabam[/color][/b]: samperin eukko! Mä kyllä koitin pitää sen vaan täällä tiukasti, mutta jonkun lonkeron se sitten sai teillekin ujutettua... No, mennään sitten samoissa päivissä tää kierto! :)
[color=magenta][b]Remukka[/color][/b]: voisi siis onnitella ovistestiplussasta! Kohta pääsetkin piinailemaan! *bd*
[color=magenta][b]Live[/color][/b]: samansuuntaisia pohdintoja oli täälläkin silloin kun yritys lopulta pitkän kuumeilun jälkeen alkoi! Vaan hyvä noita on miettiä etukäteen!
[color=magenta][b]Miauuu[/color][/b]: kiva kun kävit! Mua ei kyllä yhtään haittaa, vaikka ette meitä täällä unohtaisi! :)
[color=magenta][b]Oona[/color][/b]: tossa oon sun kanssa samoilla linjoilla eli alkuun sitä ehkä jaksoi noista nippailuista ja muista vähän innostua, vaikka oon aina suhtautunut raskausoireisiin aika skeptisesti. Musta kanssa tuntuu, että turha tässä on hötkyillä, kun ei se edesauta asiaa yhtään.
Ja tosta [color=27408B][b]stressin välttämisestä[/color][/b]: kuten Desejokin totesi, se taitaa olla sellainen asia, että helppoa sanoa, mutta vaikeaa toteuttaa. Sitä stressaa, jos on stressatakseen. Itse otan tavallisesti asiat aika lungisti, mutta kyllä täytyy sanoa, että välillä tämä yritys on meinannut alkaa stressitasoa nostaa. Itse suhtaudun epäillen myöskin stressin vaikutukseen raskautumisen suhteen. Tässä(kään) kierrossa en ottanut mitään paineita oviksesta, olin lomalla joten jaksettiin pupuilla joka tai joka toinen päivä, enkä pahasti edes jaksanut ottaa paineita noista oireista, enkä kovasti piinailla, mutta eipä vaan plussaa tullut...
Ja kuten Deseä peesaan; jos joku voisi luvata että sen vauvan joskus saa ja vielä kertoisi että koska, niin voisi odottaa ihan rauhassa . Mutta valitettavasti sitä ei kukaan voi meille luvata.
Ymmärrän kyllä, mitä Han tarkoitti, eikä varmasti tarkoittanut mitään pahaa! Itsekin kun on enemmän tällainen jalat maassa-tyyppi, niin alkuun ihmetytti toisille asiat on niin " isoja" . Mutta kuten on todettu, kukin tyylillään! :)
Eiköhän koiteta kaikki mahtua tänne samaan joukkoon kuumeilemaan, vaikka erilaisia ollaankin! :)
Luin muuten Cosmosta (joka siis on tietty naisten Raamattu ;) ), että stressi voisi vaikuttaa raskautumiseen siten, että kun on stressaantunut niin elimistö tuottaa vähemmän sitä hormonia joka saa kohdun limakalvon kasvamaan ja sitten menkat jää tulematta, kun ei ole mitä vuotaa pois. Mutta ton tieteellisyydestä en mene takuuseen! :)
[color=00008B][b]Ukkosesta[/color][/b]: hassua kuulla että joku pelkää sitä! Itse nauttisin suuresti kunnon ukonilmasta, kun vaan tänne saataisin yksi! :)
[color=00B2EE][b]Tervetuloa uudet ainakin Passionate, Pariisitar ja ninnuli1![/color][/b] Heti voi mennä ennen kuin oppii muistamaan teidän nickit!
Hassua, kun kuulee että joku vaan on lueskellut meidän juttuja, muttei uskalla liittyä joukkoon! Ei kai me niin pelottavia olla! :D Ja muutenkin, kun joskus tuntuu niin kuin kirjoittelisi jossain suljetussa yhteisössä, eikä täällä missä kuka vaan voi lukea meidän juttuja... Mutta siis uudet: kaikkein mukavimman kuumeilijajoukon kyllä onnistuitte löytämään! :)
[color=magenta][b]Oma ).([/color][/b]: täti siis paikalla kunnon kipujen kera. Tässä kierrossa taidan taas ottaa ovistestit käyttöön, jos jaksan...
Öitä kaikille! :)
Killa
Loppuviikko meni niin tiiviisti töissä, että en oo ehtiny täällä käymään, mutta lukusession jälkeen koitan jotain kommentoida..
SADEYE: ISOT ONNITTELUT +:sta, VAU!! Tais tosissaan olla se inha-hiiva oire ;) Onnellista mahankasvatusta sinne!
N1NNULLE myös onnittelut, onnellista odotusta sinnekkin!!!
KATHYlle voimia yritykseen ja hatunnosto painon pudotukselle!
LISBET oli sairastanut :( onneksi tilanne selvisi ja yritystauon jälkeen taas uudella innolla sitä matoa koukkuun, eikös juu?
NELLAMAIJA, NAKSU JA DESEJO, enpäs osais yhtä hyvin asiaa ilmaista koskien tuota keskustelua tärppineuvonnasta ja stressaamisesta, mutta paljon sain noista teidän kommenteista, kiitos niistä! Kokemuksia ja mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmistäkin, ja hyvä niin.
KILLA ja NAKSUN oli täti löytänyt? Höh :( *hali*
Uutuus-enskat (kaikkien nikkejä en nyt pysty muistamaan, sori) TERVETULOA joukkoon iki-ihanaan :) Ja miehen kuumeilua odottaville, kyllä ne lopulta pehmenee ;) Nimimerkillä " been there, done that"
SARA-MARIALLE taas kiitos ahkerasta emännöinnistä :)
Ja ISOT huiskutukset kaikille muillekin, nautitaanhan kesästä o/
Terkuttaa Aqua
Kuumeilustressijutussa peesaan Desejoa.
Mun täti on taas kellon tarkka, eikä siis tullutkaan tänään vielä. Huomen aamulla pitäs oviksen mukaan hanat aueta kunnolla. Tämä olikin siis tuhrupäivä.
Sabam kp30/30-31
siitä aukiolotutkimuksesta kun en muistaakseni viimeks saanu vastauksia. =) Eikös täällä kuitenkin ollut joitain joille se oli tehty? Onko asia nyt niin että se tehdään vatsan " läpi" viiltoja tehden vaiko emättimen kautta? Se laparoskopia (??!!!!) kai tehdään nukutuksessa, ja vaatii sairaslomaa pari viikkoa, mutta onko se just toi kyseinen juttu? Yököttää ajatuskin! Kellään kokemuksia?
Killa: Joo, mä kanssa käyny kiitettävästi yksityisellä, mutta jotenkin tuntuu että omalääkärin suhteen lykästänyt, ottaa asian paljon vakvammin kuin yksityinen lekuri. Senpä tähden meen nyt katsastamaan tilanteen, mitä hän on mieltä...
Mooli: Eikös sun jo pitäis olla maisemissa?! Alkaa käydä vähän ylivoimaseks tää kuumeilu ilman sua... =/
-Naksu-:
siitä aukiolotutkimuksesta kun en muistaakseni viimeks saanu vastauksia.
Mä oon nyt sen missannut, kuin oisin heti vastannut! :) Mulle siis on se tehty, se SSG eli munajohdinten aukiolotutkimus. Laparoskopia tehdään kai(!) vaan, jos epäillään esim. endoa. Toi SSG tehdään sillai, että ruiskutetaan kohdun kautta munatorviin keittosuolaliuosta, jossa vissiin jotain ilmakuplia, jolloin se näkyy ultralla (olikohan se mahan päältä vai alakautta?) kun se kulkee ja näkyy siis, onko putket auki.
Pelkäsin tutkimusta ihan kamalasti, mutta turhaan: pari Buranaa ennen toimenpidettä, eikä sattunut enempää kuin tavallinen gynetutkimus! Mitään sairaslomaa ei tule, mutta kannattaa varautua siihen, että myöhemmin tulee hartiapistos (joka oli aika kivulias). Se johtuu jostain hermojen radoista, jotka kulkevat " alakerrasta yläkertaan" .
Laparoskopia onkin sit tosiaan isompi juttu.
K.
Tosiaan mä kyselin tota sillon ku varasin sitä lekuri aikaa, siitä on jo jokunen hetki. Mutta ehkäpä esitin kysymyksen vähän ohi mennen...
Hyvä juttu ettei se sit heti automaattisesti oo se laparoskopia! Mä oon täällä jo miehelle sitä itkenyt, jännittänyt ihan kamalasti! Nyt voin jopa sanoa, että toivon pääseväni siihen aukiolotutkimukseen! =)
[color=purple][size=4][b]~*~ONNEA NIINU!!!!!~*~[/b][/size]
Tervetuloa uudet enskat [b]Passionate[/b], [b]Pariisitar[/b], [b]Live82/b] ja [b]-ninnuli1-[/b]!
Eipä mulla vissiin muuta asiaa ollutkaan... [b]Nellamaijako[/b] se nyt kummasteli sitä minun nännipihojen suurentumista. Joo itse olen kyllä myös sitä mieltä että ei tää homma ole psyykkistä. Ei kivut, eikä nännipihojen suurentumiset. Tosin yököttävä olo on nyt loppunut, että edes yksi vaiva vähemmän! Mutta oikea munasarja yhä ilmoittaa olemassaolostaan...
[b]Killaa...[/b] Onko se täti nyt kylässä ihan oikeasti?
*vilkutukset kaikille enskoille*
T: Titi-uu kp 12/26-30 (en meinaa koskaan muistaa laittaa tuota kp26, mutta sen mukaan kai se on laitettava kun se on ollut lyhin kierto)[/color]