*~*~* Ensikot maanantaihin *~*~*
Kommentit (54)
Nopeat terveiset kesälomalaiselta! Viikonloppu merellä oli ihana, loistokelit oli!
Naksulle ja killalle molemmille isot pahoittelut! Ei se täti sit ymmärtänyt jättää teitä väliin¿
Oona: Sovittu on! Yhdessä mennään tämän kierron jälkeen sitten o-puolelle! Oikein hyvä diili
Piinailijoille tsemppiä ja plussasäteitä kaikille! Itsellä tylsä vaihe vielä. Täti onneksi ymmärsi lähteä joten ovista odotellessa¿
Niin ja tietysti ONNEA NIINU!!! Tulihan sieltä yksi plussauutinenkin (kun perjantaina jätin teille kotiläksyksi :)
Nyt sit möksälle ottamaan rennosti!
T: Heppa
Hienoa että sun " jännitysnäytelmällä" on onnellinen loppu! Varmaan tuntuu mahtavalta - saati sitten tollasen piinailun jälkeen! Ei muuta kuin nautinnolsta odotusta!
Täällähän minä; tänä vuonna 25 vuotta täyttävä naisihminen, joka elelee avomiehensä kanssa ja haaveilee KOVIN omasta lapsukaisesta. Miehellä aiemmasta liitostaan pari alle kouluikäistä lasta, jotka vuoroviikoin asuvat meillä.
Yhteisen lapsen " hankinnasta" olemme keskustelleet ja tarkoitus olisi tässä JOSKUS asialle jotain tehdäkin (mies vaan siirtää ja siirtää... =( ). Tällä hetkellä " asiaa" on siirretty uudelleenkäsittelyyn lokakuuhun...
Odottaminen, että asialle jotain tehdään, ottaa vaan niin koville.
Killan kans jatkan samoilla koopeillä, mullakin tuli täti ja kierto lyheni, kun ennen on ollut 30-31 päviää ja tämä jäi 29-päiväiseksi. Viides kierto lähtee tästä.
Minä täällä koko ajan tukin linjoja! =)
Tervetuloa vaan joukkoon Passionate (meniköhän nicki oikein?)! Kyllä se mies siitä taipuu, usko pois! ;)
Sabam: No höh, ikäviä vieraita siis sielläkin! No, mennäänpähän aika samoissa sitten tässä kierrossa ton Killan kanssa, jos nyt jotain hyvää koittaa asiasta etsiä! =D Uutta putkeen vaan, ei auta!
Oli muuten taas pikainen visiitti eukolta, nyt jo aikalailla tipotiessään on! Ei haittaa mua, hyvä vaan! Toivottavasti limakalvot on sitten kuitenkin sen verran paksut että raskautuminen on mahdollista...
Lämmin tervehdys kaikille,
Olen jo tovin seuraillut viestittelyänne, uskaltamatta kuitenkaan vielä osallistua. Nyt , kun Passionate (meniköhän oikein?) ilmoittautui uutena, oli miunkin pakko. Meitillä aika samanlainen tilanne, kuin Passionatella: Mie 23-vuotias (pian 24) nuori nainen pääkaupunkiseudulta ja krooninen vauvakuume on vaivana. Mies vain vielä kasvamassa ajatukseen; haluaa perheen, mutta ei osaa sanoa tarkalleen ajankohtaa (arvatkaa vaan olenko mie asiaa jankannut). Vuoden sisällä nyt kuitenkin alkaa ponteva yritys: Vauvaa ollaan suunniteltu, kun valmistun jouluna ammattiini ja olisin vielä hetken töissä, niin sitten saisi tulla, jos on tullakseen:) Kunhan vain tulisi, miulla kauhia pelko, ettei noin vain tulekaan:( Kuten täälläkin huomattu, ei se pienen ihmisen saaminen elämään suju aina kuin ruusuilla tanssien...
Todettakoon vielä, kun täällä on muutama heppapöpi (Sara-Maria ja Meriheppa ainaskin), että miekin kuulun onnellisiin hepanomistajiin. Hoivausvimmaa saa ainaskin jotenkin tyydytettyä. Lisäksi valmistun hoitoalalta, joten siinäkin taitaa olla jonkinlainen moneen teihin vauvakuumeilijoihiin yhdistävä tekijä:)
Ihan ekaksi ONNITTELUT N11NU:lle plussasta!!
Tervehdys JESSICA! Onnea uuteen asuntoon!
Tervehdys myös uusille Pariisitar ja Passionate! Löysitte juuri älykivan jengin!
Han: Hyviä neuvoja, mutta ehkä sen ymmärtää paremmin plussanneena tai kauan plussaa odottaneena...? Ihan sama stressaako vai ei, haamun haamua ei ole näkynyt sitten 2004 joulukuun, jolloin yritys ekan kerran alkoi.
Niille, joilla täti vierailulla lähetän fileerausveitsen, että saa paloiksi sen eukon ja kaikille muille plussasäteitä +++++++++
Nyt meen sängyn alle ukkosta piiloon!
Oon@
Kiitti Oona, koppi otettu! =)
Heh, luin ekaks että menet sängyn alle ukkoas piiloon, olin lievästi sanottuna hieman ymmälläni! Mutta makoisat naurut sain kun tajusin erheeni! =D
vihdoin uskalsi avata koneen. On meinaan ukkonen sen verran paukuttanut täällä, että on ollut piuhat pois seinästä. Mieskin vaan kävi kotosalla, oli ensin metsästämässä myrskyjä ja kuvaamassa ja nyt sitten lähti tallille odottelemaan josko tarvii lähteä sammuttelemaan tulipaloja. niitäkin on ihan riittämiin syttynyt lähimain.
Niin ONNEA NIINU!!! jotenkin niin kovin katkeran suloinen hetki kun lukee jonkun plussanneen. Ihanaa että jollain tärppää, mutta niin kovin kateelluinen etten se ole minä.
Nyt kyllä ajatus pätkii koavsti, juokse vähän väliä ikkunaan kyttämään salamoita.
Täällä liikutaan jossain 15kp paikkeilla. Elikkäs oviksen pitäis kai kaiken järjen mukaan olla näillä paikkeilla,mutta näillä kierroilla on hankala sanoa. Jos viime kierrossa pongatut oireet olivat ovista niin vielä ei sellaista ole. Täytyy tässä ihmetellä pari päivää ja pupuilla ahkerasti, kunhan mies vaan malttaisi pysytellä kotosalla kauemminkuin vartin kerrallaan. Onnksi ukkosia ei ole ympäri vuoden ja muutenkaan kovin usein. Olinpas sitä taas kovin omanapainen.
Mutta kaikille kivoja iltoja!
Emka, kuten totesitkin, miekin aina onnesta mykkyrällä, kun joku lähipiiristä ilmoittaa perheenlisäyksestä. Ja toisaalta taas päässä surraa ajatus " miksen minä myös?" . :( Paras ystini oottaa vauvelia raskausvkolla 22:) Ja veljeni perheen esikoinen (kummityttöni) on 3,5kk :) Siis vauvoja lähiympäristössä piisaa, tulispa meitillekin:) Siis saisi tuon ukon pään käännettyä hiukan nopeammin...on katsokaas sellainen kovin pohdiskeleva tapaus...Mulle nuo haikarantuomat pikkunyytit taitaa olla aikamoinen obsessio; ) Ehkä täällä miua kuiteskin ymmärretään:)
Vaikka ukkonen pelottaakin, ihanaa kuin sataa, tosin hkissä ei vielä:( Jyrähtelee vaan. Ja ukkosella saa hyvän syyn mennä peiton alle piiloon, vaikka oman kullan kanssa. Ja laittaa samalla pikkuihminen alulle; hyvällä onnella ainaskin:)
kaunista maanantaita kaikille:)
N11nulle ONNEA plussasta! Kivaa, että saatiin heti viikon alkuun edes yksi plussa!
Pariisitar ja passionate tervetuloa joukkoon iloiseen ja kirjavaan ;)
Negan tehneitä ja tädin yllättäneitä tuntui olevan paljon liikkeellä :(. Voimahalit kaikille´pdpd
ON: kp 16/28-33. Ovista pongailin ekaa kertaa eläissäni. Aloitin tikuttelun jo kp 10 (muistaakseni) kun oli olevinaan niin selkeet oireet. Pe ja La jäi tikuttamatta, kun oltiin mökkeilemässä, mutta eilen su tikutin selkeen ovis plussan ja tänään pongasin limat. Sikäli helpottavaa, kun ehdin jo ajatella, että josko en ovuloi ollenkaan. No nyt koetan rauhallisesti odotella tämän loppukierron. Luulen vaan, että jännään enemmän nyt kun tiedän, että ovis on varmuudella ollut... Niin ja pakko myöntää, että greippimehua on jääkaapissa ;)
Vilkutuksia kaikille :)
T:Remukka kp 16
Viikonloppuna ehdin jo näyttäytyä näillä nurkilla, mutta olisi kai se hyvä esittäytyä muutenkin.
Olen siis pian 24-vuotias nainen ja elän avoliitossa. Vauvakuumeillut olen jo useamman vuoden, mutta nyt olisi elämäntilanne kohdallaan ja mieskin oikein ehdotti perheenlisäystä.
Nyt kun yritys on aloitettu, on kuitenkin ilmaantunut outoja ajatuksia... Huomaan pohdiskelevani läpi kaikki negatiiviset asiat, joita vauva tuo tullessaan tai saattaa tuoda tullessaan. Tuntuu jopa, että mieheni olisi enemmän innoissaan asiasta.
Hassua - silti vatsan pohjaa kouraisee kun näkee kaupungilla pieniä ihmisiä ja naisia masut pystyssä.
Tuosta alkoholiasiasta: sitä alkoholitonta punaviiniä on ainakin alkon valikoimissa kahta erilaista (toinen 0,05% ja toinen 0,5%), mutta aika mehuja molemmat. Melkein parempi ottaa lasillinen aitoa tavaraa kuin juoda pullo sitä :(
Ihan normaalia että pohdit myös asioiden toista puolta. Itseasiassa musta se on tosi hyvä, että oikeesti miettii mitä se pieni ihminen toisi mukanaan. Se kun tuskin on kuitenkaan niin ruusuista kuin mitä aluks vois kuvitella. Ihminen joka ei mieti noita vauvan tuomia negatiivisia ja raskaita puolia, ei välttämättä ole pohtinut koko juttua ihan tosissaan. Ei hätää siis! =)
Uusi ensikko ilmottautuu!
Kirjoitin viime viikolla tarinaani tänne keskustelusivulle ja Titi-uu neuvoi tulemaan ensikoihin, joten täällä nyt ollaan.
Eli olen 27v. kova kuumeilija, jolla yritystä takana jo 04/05 alkaen. ei vaan tärppää ja mieliala maassa. Mutta huomenna menen lääkäriin ekaa kertaa tämän asian takia...jännittää...
Mies on onneksi kannustava, vaikka hänelläkin varmaan aika vaikeaa.
Ja amalia, kiitos omasta tarinastasi. Toivottavasti teillä tärppää vaikka vähän autettuna.
-ninnuli-
Live 82 Mie olen ikätoverisi (vm 82), ja vaikka meillä ei vielä yritystä olekaan, niin samanlaiset asiat painaa mieltä; JOSPA VAUVA EI TULEKAAN, kun yritys alkaa??! Lisäksi työskentelen hoitoalalla, eli tieto lisää tuskaa:( Mutta onnea vain teille yritykseen - ihanaa, kun miehesi on niin mukana vauva-asiassa:)
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, vaikutatte muksuilta vauvakuumeilijoilta:) Vertaistuki on paras tuki:)
ninnuli1 Miekin olen " uusi kasvo" täällä:) Toivotan teille paljon onnea huomiselle tohtorivisiitille! Hienoa, että olette uskaltaneet tarttua härkää sarvista. Toivottavasti asiat alkavat nyt loksahtaa paikoilleen - ja haikara tulee teitillekin vierailemaan;)
Niinu, sadeye ja jouhi upeita ja nopeita plussia, onnea! Tarrasukkia masuasukeille ja onnellista odotusta!
Han: Hauskaa, että olet meitä elli-epätoivoisia halunnut vielä evästää ;) Jokainen tyylillään plussaan saakka. Monihan meistä on pitänytkin palstailutaukoa ja ottanut lunkimmin kuumeilun suhteen ja tullut sitten kertomaan ilouutisia. Mutta täällä on myös hienoa jakaa niitä hetkiä, kun on epävarma kehonsa tuntemuksista. Jokaisella on varmasti erilaisia tarpeita ja merkityksiä tälle palstailulle ja täällähän niille on tilaa. Kuten myös hyville kokemuksille siitä, miten on onnistunut plussaamaan. Onnellisia odotuspäiviä sinulle ja kaikille muille jo plussanneille enskareille!
Uudet uutukaiset ensikkoiset tervetuloa mukaan matkaan! Täällä on tilaa ihmetellä elämänmenoa ja potea kuumetta. Hyvään seuraan olette löytäneet tienne.
Pakko kysyä vielä Passionaten nikistä, oletko sinäkin heppaihmisiä? Minä en ole mutta hepallisia enskoja kyllä piisaa. Ja tervetuloa tosiaan lokaakuussa plussajunaan, varataan nyt jo ykkösluokan paikat. Minun mieheni palailee työkomennukselta Pariisista silloin kotiin ja minä odotan vauvankiilto silmissä! :)
Titi: Ihan hyvä olla valppaana omista tuntemuksista, kun sinulla on se km takana. Voimia jaksaa kipujen kanssa! Tuosta valeraskaudesta en tiedä mutta kumma, jos se saa nännipihatkin suurentumaan, tuskin kuitenkaan ihan niin paljon voi itseään psyykata!
Kathy@: tsemppiä sinnekin pitkiin kiertoihin!
Killa: Totta, että jokainen kierto on erilainen. Minulla on tämä kierto, jossa en siis edes näe simppoja, ollut tosi kivulias voimakkaine pms oireineen. Liittyneekö lie tuohon endo-seuralaiseeni, mene ja tiedä?
LiVe: Komppaan Naksun hyvää kommenttia, kannattaa miettiä kaikenlaista etukäteen!
Jessis: Olispa kivaa tullaa uuden kodin tupareihin koko enskaporukalla, kurkistamaan miltä siellä näyttää;) No ei sentään, nautiskelkaahan uudesta kodistanne!:)
Vilkutuksia kaikille teille! Ja kesäisiä plussatuulia!
nellamaija
Mies oli reipas ja lähti salille ahkeroimaan ja minä laiskimus jäin kotiin. No, saanpahan nyt rauhassa kirjoitella. Mies kun ei oikein ymmärrä tällaista netin ääressä kuumeilua. Nyt tulee sitten tekstiä taas ihan urakalla...
Ihan ensiksi, ettei vaan unohdu:[color=473C8B]N11NU[/color]: Iso onnenrutistus! Onnellista odotusta ja iloista masun kasvattelua! [color=FF34B3][size=6]♥[/size][/color]
[color=473C8B]Jessis[/color]: Kiva kun olet taas maisemissa. Piinailuintoa!
[color=473C8B]Lyylis[/color]: Pidän peukkuja sinullekin! Jospa sitä pari päivää vielä jaksat odottaa, niin ei pitäisi tulla vääriä hälytyksiä. Tai eipä sitä koskaan tiedä... Kaikkea täällä enskoissa on tapahtunut ennenkin.
[color=473C8B]Serenity[/color]: Onko tädin ferrari jo ilmestynyt vai voisiko se ennakkovaroitus olla jokin pilapuhelu?
[color=473C8B]Kathy@[/color]: Piristystä päiviisi! Ymmärrän hyvin, että oman kropan pettäminen on kova paikka. Siitä samaisesta asiasta täälläkin kärsitään... Sitä vaan niin kovasti toivoisi, että kaikki toimisi kuin unelma. Ja että ne unelmat sitten vielä totetuisivatkin.
[color=473C8B]Killa[/color]: *rutistus* Kyllä sen Herra Haikaran olisi jo aika päivittää se osoitekirjansa.
[color=473C8B]sabam[/color]: Tsemppihali sinullekin!
[color=473C8B]Oon@[/color]: Toivottavasti ukkonen ei löydä sinua sieltä sängyn alta :D.
[color=473C8B]emka[/color]: Onnea oviksen metsästykseen. Toivottavasti saat " saalista" pian.
[color=473C8B]Remukka[/color]: Nyt vaan jännäillään seuraavat pari viikkoa, toivottavasti tulos on sitä parasta mahdollista.
[color=473C8B]Passionate[/color] , [color=473C8B]pariisitar[/color] ja[color=473C8B]ninnuli1[/color]: Tervetuloa enskojen jengiin. Täällä on " ihan aikuisten oikeesti" hyvä porukka kuumeilemassa.
[color=473C8B]Sara-Maria, MaryRose, Naksu, meriheppa[/color]: *vikutus mukaville enskakamuille*
Päätin nyt sitten minäkin vähän hämmentää tätä tämän päiväistä stressi- ja plussakeskustelua. Kaikki ne ohjeet ja vinkit siitä, miten pitäisi olla ja miten ei missään nimessä pitäisi olla, tuntuvat melko kurjilta, vaikka tarkoitus olisikin hyvä. Vaikka kuinka itsekin yritän ottaa rauhallisesti ja suoraan sanottuna vähentää kuumeilua, niin ei se piru vie vaan onnistu. Ei kulu päivääkään ettenkö miettisi, että mitäs jos nyt tässä kierrossa tärppääkin ja sitten taas parin sekunnin kuluttua mieltä kaihertaa ajatus siitä, että mitäs jos ei koskaan onnistu. Haluaisin todellakin luopua tästä " lääkärileikistä" , mutta ei se niin vaan onnistu. Kaikkein ihanintahan se olisi, jos tietäsi, että jokainen meistä vuorollaan sen plussan saa. Siihen loppuisi varmasti suurimman osan jännittäminen, stressaminen, päivien laskeminen, ovisten metsästys ja kaikenlainen hössötys. Toivoisin, että jokaiselle meistä -niin optimisteille kuin pessimisteillekin- annettaisiin tilaa kuumeilla omalla parhaalla tavallaan. Ja odottajien annetaan kasvattaa masuaan rauhassa, eikös niin.
Palailen taas huomenna. Mukavia yöpulinoita, mikäli yökyöpelienskat ovat langoilla vielä myöhemmin!
-desejo
Vilkutus [color=473C8B]Nellamaijalle[/color]. Juuri äsken viestiä lähettäessäni mietin, että mihinkä ihmeeseen olet kadonnut. Mutta siellähän sinä! Kiva kuulla sinustakin taas välillä.
Jättäkäähän nuo äskeisen viestin väri- ja kirjoitusvirheet omaan arvoonsa. Ope lomailee vielä ja päässä alkaa heittää tässä vaiheessa iltaa :D.
-desejo
Hei, oli pakko tulla kertomaan että ne haamut, hailakat epämääräiset viivanpaikat joita ihmettelin viikko sitten muuttuivat eilen isoksi plussaksi :). Tein Clearbluen johon pamahti sellanen plussa ettei jäänyt epäselväksi. Tänä aamuna varmensin vielä toisella testillä. Ja huom, plussasin vasta kp 41 !! Ovis oli about kp 12.-13. Aika myöhäinen plussa. Joten ei kannata hätäillä sen testailun kanssa liikaa. Nimittäin ne haamut tekivät mut hulluksi kirjaimellisesti.
Palstalla on puhuttu rentoutumisesta jne. Ei se tosiaan ole niin helppoa. Itse jo ehdin käydä kaikki lapsettomuushoidot mielessäni läpi vaikka ehdittiin yrittää vasta noin puoli vuotta.
No, nyt sitä sai sen mitä rukoili ja itki. Ja nyt jännittää, kauhistuttaa, ihastuttaa. Mieletön ihme, mahtavaa! Paljon onnea kaikille enskattarille, kyllä se vielä sieltä tulee! Ei oikein kyllä itsekään usko että on raskaana. .. huhhui.
Niinu vaikenee :)