Kuinka nopeasti lihaksien näkyvyys odotettavissa?
Hei, olen aloittanu kuntokuurin 3 viikkoa sitten. Ylipainoa minulla ei ole ikinä ollut vaan olen normaalipainoinen. En ole silti varmasti 2 vuoteen liikkunnut oikeastaan yhtään joten mahassani on ennemminkin rasvaa kuin yhtään lihaksia. Mietinkin tässä, että voisiko joku tietävä kertoa minulle mikä olisi tavoitteellinen aika että vatsalihakseni alkaisivat näkyä?
Olisiko kenties mahdollista, että jo puolen vuoden päästä?
Kommentit (17)
Itse olen hoikka ja harrastanut jonkinlaista liikuntaa aina. Nyt olen viimeiset 5 kk käynyt kunnolla salilla 3 X vko. Mitään ulkoisesti havaittavia muutoksia ei ole :( Toki painoja olen lisänyt reilustikin, ja vähän tuntuu jalat kiinteämmiltä. Olen syönyt normaalisti, vähän kiinnittänyt huomiota proteiinin määrään. Tsemppiä sinullekin!
Riippuu rasvaprosentista(kin) - matalammalla prosentilla näkyy selkeämmin. Se, että olet normaalipainoinen ei tarkoita etteikö sinulla voisi olla korkea rasvapros.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:55"]
Riippuu rasvaprosentista(kin) - matalammalla prosentilla näkyy selkeämmin. Se, että olet normaalipainoinen ei tarkoita etteikö sinulla voisi olla korkea rasvapros.
[/quote]
Katsoin nyt netin rasvaprosenttilaskurista ja se näytti rasvaprosenttini olevan n. 23%
Lisäksi paljon riippuu siitä, minne juuri sinun kropassasi rasva tuppaa varastoitumaan. Minulla se on reidet, joten mulla näkyy hyvin vatsalihakset vaikka samalla näkyy että reisistä voisi vielä saada paremmatkin. Jos olet mallia omena, tilanteesi voi olla täysin päinvastainen. T: 4
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:55"]
[/quote]
Katsoin nyt netin rasvaprosenttilaskurista ja se näytti rasvaprosenttini olevan n. 23%
[/quote]
No mulla näkyi jo noilla prosenteilla vatsalihakset, vaikkei mitään varsinaista six packiä voi odottaa. Kyllä siihen muutama kk aktiivista treeniä menee, jos aloitat tyhjästä.
Kaikilla vatsalihakset ei kummemmin näy, vaikka olisi paljon lihasta ja suht alhainen rasvaprosentti. Riippuu pitkälti geeneistä, millä tavalla rasva jakaantuu ja minkä muotoiset vatsalihakset on. Rasvaprosentin alentaminen on ainoa tapa saada sikspäkki näkyviin, muuten saat tehdä vatsalihasliikkeitä loputtomasti ilman näkyviä tuloksia.
Ja miten pitkään siinä kestää? Olet normaalipainoinen, joten ei pitäisi monta kuukautta mennä, jos vaan jatkat treeniä kovalla intensiteetillä ja pystyt pitämään ruokavalion erittäin kurinalaisena. Näitä on vaikea pitää yllä, joten älä masennu jos kesällä ei olekaan pyykkilautaa.
Mäkin kokeilin rasva%laskuria, tulos 30%. En kyllä tajua miten voi pelkillä mitoilla ja iällä laskea sen...
T.3
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:13"]
Mäkin kokeilin rasva%laskuria, tulos 30%. En kyllä tajua miten voi pelkillä mitoilla ja iällä laskea sen...
T.3
[/quote]
No se onkin ihan vaan suuntaa-antava, ei niillä laskureilla pysty tarkkoihin tuloksiin, siihen on ihan muut keinot. Mutta ymmärtääkseni ne käyttää hyväkseen sitä, että kropassa on joitain kohtia joihin ei läski kerry, eli sen perusteella voi arvioida ihmisen "perusraamin", johon sitten niitä kohtia joissa läskiä on verrataan... Lisaksi ihmisen kehontiheys pienenee kun ikä kasvaa, eli siksi ikä kysytään.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:13"]
T.3
[/quote]
Ja P.S. jos rasvapros tosiaan on 30, ei ole ihme ettei lihakset näy, ei voi näkyä, on sen verran korkea tuo prosentti.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:00"]
Lisäksi paljon riippuu siitä, minne juuri sinun kropassasi rasva tuppaa varastoitumaan. Minulla se on reidet, joten mulla näkyy hyvin vatsalihakset vaikka samalla näkyy että reisistä voisi vielä saada paremmatkin. Jos olet mallia omena, tilanteesi voi olla täysin päinvastainen. T: 4
[/quote]
Vartaloltani olen jaloista tikku ja kaikki rasva mitä on kertyy ylävartaloon :(
Mutta nyt minulla on kova motivaatio päällä ja aion todellakin olla hyvässä kunnossa kesäksi, olisi vaan niin mahtavaa jos oikeasti saisin ne vatsalihaksetkin näkymään ! No jos ei kesäksi näy niin sitten talveksi.- Ap-
En haluaisi masentaa, mutta minä olen samaa mallia kuin sinä, eikä minulla vatsalihakset näy vuosien treenin jälkeen. Rasvaprosentti pitäisi olla todella pieni, että ne näkyisivät. Jaloissa sen sijaan näkyy hyvin!
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 10:38"]
En haluaisi masentaa, mutta minä olen samaa mallia kuin sinä, eikä minulla vatsalihakset näy vuosien treenin jälkeen. Rasvaprosentti pitäisi olla todella pieni, että ne näkyisivät. Jaloissa sen sijaan näkyy hyvin!
[/quote]
No voi hö, mutta en silti lannistu aion joka tapauksessa yrittää ! olen nyt todella tiukalla ruokavaliolla (tarkat ruoka-ajat, grammalleen määrät yms) ja sen lisäksi että käyn kuntosalilla teen myös aerobista aamuisin. Joten yritän todella saada rasvaa palamaan ja aivan helkutisti ! :D
Toivotavaan että tuloksia tulee, toivon sinullekkin kovan yrittämisesi johdosta jo pian tuloksia ! :)
-ap-
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 09:22"]
Hei, olen aloittanu kuntokuurin 3 viikkoa sitten. Ylipainoa minulla ei ole ikinä ollut vaan olen normaalipainoinen. En ole silti varmasti 2 vuoteen liikkunnut oikeastaan yhtään joten mahassani on ennemminkin rasvaa kuin yhtään lihaksia. Mietinkin tässä, että voisiko joku tietävä kertoa minulle mikä olisi tavoitteellinen aika että vatsalihakseni alkaisivat näkyä?
Olisiko kenties mahdollista, että jo puolen vuoden päästä?
[/quote]Kyllä varmaan, rasva pois vatsalihasten päältä niin näkyy.
Kertokaa mulle missä on rasvaprosenttilaskuri, pliis. Tai mitä te käytittä osaan kyllä googlata.
Riippuu siitäkin minne rasva kertyy. Jos kertyy helposti vatsan seudulle voi olla tosi vaikea pienelläkään rasvaprosentilla saada kunnolla näkyviin. Vatsalihaksia ei voi mitenkään älyttömän isoiksi miehetkään treenata, ne tulevat sillä näkyviin, ettei ole rasvaa päällä.
eikä minulla vatsalihakset näy vuosien treenin jälkeen. Rasvaprosentti pitäisi olla todella pieni, että ne näkyisivät. Jaloissa sen sijaan näkyy hyvin!
Miten vatsalihakset voi näkyä jaloissa?
Toisille tulee nopeammin. Minulla näkyi jotain jo parin kk aloittamisen jälkeen, mutta olenkin vähän sellainen itä-saksalainen kuulantyöntäjä rakenteeltani.