Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, ulkoiletteko näillä sadeilmoilla?

Vierailija
08.01.2014 |

Jos, niin mitä teette ulkona?

Jos ette, niin mitä teette sisällä?

Ja vielä lapsen/lasten iät.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulkona nyt voi tehdä. Käydään puistossa, leikitään hiekkalaatikolla, hypitään vesilätäköissä, keinutaan, rakennetaan majaa, käydään metsässä, kiipeillään puissa jne...mahdollisuudet on rajattomia.  Tytöt  5v. ja 4,5v. ja kaksospojat 1,5v.

Sisällä pelataan, askarellaan, leivotaan, rakennetaan majoja ja tehdään kotitöitä.

Vierailija
2/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska kadut ja tiet ovat niin saakelin liukkaina. Ei siellä uskalla kävellä. Vauva on 10kk joten eipä sisälläkään sen kummempia tehdä, syödään, nukutaan, möngitään lattialla ja heilutellaan leluja, harjoitellaan seisomaan nousua. Tai siis vauva tekee noita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti ulkoile, koska en tykkää olla ulkona sateessa! Paremmilla säillä oon ulkoillut kyllä. Meillä ei oo täällä leikkipuistoja lähellä, joten yleensä ollaan tässä omassa pihassa, mennään metsään tai viikonloppuisin koulun pihaan, mikä on kaikkein kivin ratkaisu.

Mä vaan hengailen ja lapsi touhuaa! Yksi 2-vuotias lapsi.

Vierailija
4/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja sisällä tehdään sitä samaa mitä muulloinkin! Nyt joululomalla tosin ollaan kyläilty enemmän kuin normaalisti ja oltu mun vanhempien luona.

4

Vierailija
5/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty. Ja koirat lenkitetään. Sadevaatteet on keksitty.

Vierailija
6/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4v tyttö. Joskus menemme sadeilmalla ulos, ellei sada kaatamalla vettä. Lähdemme kävelylle lähimetsään, tyttö tykkää tutkia luontoa. Kun taannoin satoi ensilumi, joka muuttui heti kauheaksi loskaksi, lähdimme tutkimaan eläinten jälkiä. :)

Nyt kun olemme molemmat vähän flunssaisia, emme lähde ulos näillä keleillä. Leivomme sämpylöitä ja rakennamme majan, jossa nautimme sitten sämpylöitä välipalaksi. Piirrämme ja maalaamme.

Vierailija
7/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkoilla päivittäin. Joskus toki, viihtyvät ihan hyvin sisälläkin. Ei ongelmia.

Vierailija
8/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu jäänyt hieman vähemmälle sään takia. Lapsi 1,5v. sisällä leikitään legoilla, piirretään jne. Pieniä hetkiä leikkii myös jo itsekseen. Käydään myös avoimessa päiväkodissa. Ilman sitä arki olisi kyllä todella tappavaa... Ja tietysti sään salliessa ulkoillaan.

Vierailija
9/9 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla viime aikoina pahemmin ulkoiltu, ei tee mieli kenelläkään meistä mennä harmaaseen ja sateeseen. Lapset 2 ja 4v. Eipä siellä hirveästi ole tekemistä. Sisällä pelataan, lapset leikkii keskenään, leivotaan, askarrellaan, katsotaan ohjelmia, luetaan jne. Lisäksi ollaan korvattu ulkoiluja kirjostolla, uimareissuilla, kauppareissuilla, hoplopilla jne.

Tänään mentiin piiiiitkästä aikaa ulos sateeseen. Lapset läträsi kuravedellä ja teki ällösoppaa jne hiekkalaatikkojuttuja, minä tein syksyltä jääneitä pihahommia (tammikuussa!), käytiin metsäkävelyllä. Tunnin verran oltiin ja kieltämättä hyvää teki meille kaikille, sitten alkoi lapsiakin kyllästyttää se sade ja lähdettiin sisälle. Meillä ei ole kuraeteistä ja pesutilat yläkerrassa. Kyllä on operaatio purkaa ne kuraiset lapset siinä portailla ja kuljettaa kuravaatteet yläkertaa pesuun ja saada ne pestyä ilman että joka paikka on ravassa. En sitä monta kertaa päivässä viitsisi tehdä.

Hatunnosto niille, jotka jaksavat päitittäin/monta kertaa päivässä tuon kurarumban!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi