Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielipiteitä suomenruotsalaisista

Vierailija
22.01.2014 |

olen suomenruotsalainen nainen havaitsin, että suomalaisten internetissä esiintyvät mielipiteet suomenruotsalaisista ovat melko negatiiviset:(

mielestäni suomenruotsalaiset ovat melko avoimia, keskustelut heidän kanssaan on rennompia. Suomalaisessa yhteiskunnassa on enemmän tabuja, kultturi on erilaista. Esimerkiksi suomalaiset elokuvat kuvaavat paljon meidän slaavilaista puoltamme. Työelämässä on helpompaa olla tekemisissä suomenruotsalaisten kanssa. Suomalaiseen yhteiskuntaa kuuluu paljon vihaa ja kateutta:( 

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J. L. Runeberg, Tove Jansson, Hjallis Harkimo, Peter Nyman, Linus Torvalds, Marcus Grönholm... Tässä joitakin tunnettuja suomenruotsalaisia. Ei ole mitään erityistä mielipidettä, ihmisiä siinä missä muutkin.

Sanoisin, että ovat keskimäärin "eurooppalaisempia" ja ulospäinsuuntautuneempia kuin suomenkieliset suomalaiset.

102/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten ketju suomenruotsalaisista ei mene sensuuriin mutta vaihtakaa otsikkoon mielessänne joku toinen vähemmistö (esim. som*lit) ja miettikää, saisiko ketju olla olemassa? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset ja ruotsinkieliset on todella lähellä toisiaan henkisesti, samoin Suomalaiset ja Ruotsalaiset. Suomalaiset ja Amerikkalaiset taas on kaukana toisistaan.

Vierailija
104/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP ja Anna-Maja Henriksson.

Täys korruptiokupru tuo puolue.

Vierailija
105/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkieliset suomalaiset saavat ovat minun puolesta olla omissa oloissaan.

Ovat ylimielistä sakkia suomenkielisiä kohtaan.

Saisivat kaikki muuttaa Ruotsiin. Ahvenanmaahan ei taida niitä huolia.

Niin ja siinä toinen nokkapystyssä- porukka Ahvenanmaalaiset. 👇

Vierailija
106/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan maalaismaisia ja höpsöjä. Lapsellisia juhlia joissa lauletaan ja ollaan teennäisiä. Olen puoliksi italialainen joten olen tottunut juhliin jossa ei teeskennellä mitään.

Vierailija
107/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän ihmisillä vähän sekaisin suomenruotsalaiset yksilöinä, ja Ruotsin kielen liiallisen korostunut asema Suomessa? Nehän ovat täysin eri asioita.

Vierailija
108/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi suomenruotsalaiset eivät muuta ruotsiin jos haluavat puhua ruotsia mutta suomi ei heille kelpaa?"

Aivan! Suomelle tulisi  halvemmaksi ostaa koko tälle rahanaheelle bättre folk-köörille 🦧 menoliput Ruotsiin tai vielä mieluimmin Afganistaniin👳🏿‍♂️ 🧕🏿!

Pääsisivät sitten harjoittamaan omaa omituista mongerrus-kieli-kulttuuriaan suomalaisten junttien häiritsemättä!🤗

Siihenhän jo RKPn perustaja Freudenthalkin pyrki!

https://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal

Vierailija
109/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Jännä miten ketju suomenruotsalaisista ei mene sensuuriin mutta vaihtakaa otsikkoon mielessänne joku toinen vähemmistö (esim. som*lit) ja miettikää, saisiko ketju olla olemassa? :D 

Se taitanee johtua siitä, että kaikki syvällä sisimmässään tietävät, että suomenruotsalainen > som*li

Vierailija
110/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan moni suomenruotsalaisia vihaava/ärsyttävinä pitävä mahtaa kuitenkin kannustaa heitä esim. urheilussa ja kansainvälisissä laulukilpailuissa, joissa he edustavat Suomea?

Vierailija
111/112 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan moni suomenruotsalaisia vihaava/ärsyttävinä pitävä mahtaa kuitenkin kannustaa heitä esim. urheilussa ja kansainvälisissä laulukilpailuissa, joissa he edustavat Suomea?

En seuraa urheilua enkä musiikkia, eivätkä ne juurikaan kiinnosta minua, joten minulle on aivan sama, ketkä niissä menestyvät.

Vierailija
112/112 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaiset on epärehellistä venkula sakkia,niille mikään oo hyvä mikä tulee oman asumapaikan ulkopuolelta.sit muka osataan ja ollaan ylimielisiä vaikkei juuri mitään tiedetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi